Live Κίνηση
Περισσότερα
CITROEN 2021-1

Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid: Άνεση και δυναμισμός στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Ελλάδα 23:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid: Άνεση και δυναμισμός στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

CITROEN 2021-1

Citroen C5 Aircross Plug-In Hybrid: Άνεση και δυναμισμός στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

CITROEN 2021-1

Το δημοφιλές και ιδιαίτερα ολοκληρωμένο Citroen C5 Aircross αποκτά και την plug-in υβριδική έκδοση, η οποία προσθέτει στην κορυφαία άνεση και πρακτικότητα του SUV της γαλλικής εταιρίας το στοιχείο της απίστευτα οικονομικής λειτουργίας και της δυναμικής οδηγικής ευχαρίστησης.

Advertisement
Advertisement

Για την Citroen η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση έχει ήδη ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, με την γαλλική εταιρία να προσθέτει σταδιακά εξηλεκτρισμένα μοντέλα στην γκάμα της. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό που έχει ανακοινωθεί, το 2023 το 80% των αυτοκινήτων της θα έχουν και ηλεκτρικές εκδόσεις, ενώ έως το 2025 όλα τα μοντέλα θα έχουν κάποιας μορφής ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση. Η αρχή έγινε με το Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid, ένα αυτοκίνητο που παίρνει την ήδη επιτυχημένη συνταγή του κορυφαίου SUV της γαλλικής εταιρίας και της προσθέτει ένα εξηλεκτρισμένο μηχανολογικό υπόβαθρο, το οποίο εξασφαλίζει κορυφαία οικονομία και αναδεικνύει την ενεργειακή στροφή της Citroen σε ένα πιο καθαρό και βιώσιμο περιβάλλον.

Το plug-in υβριδικό σύστημα της Citroen αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων της γενιάς PureTech ο οποίος στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 180 ίππους και έχει προδιαγραφές ρύπων Εuro 6. Στην έκδοση αυτή συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 80 kW (109 ίππων), ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στον κινητήρα και στο νέο εξηλεκτρισμένο κιβώτιο e-EAT8 των 8 σχέσεων. Η τοποθέτησή του εκεί έχει σημαντικά πλεονεκτήματα τόσο για την αμεσότητα της απόκρισής του όσο και στο ότι διατηρεί το μέγεθος της όλης υβριδικής υλοποίησης στα επίπεδα ενός συμβατικού κινητήρα.

Advertisement
Advertisement

Η συνδυασμένη ισχύς φθάνει στους 225 ίππους και η ροπή στα 320 Nm με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Η υβριδική αυτή διάταξη έχει σημαντικά πλεονεκτήματα στην καθημερινή χρήση και στην συμπεριφορά του κινητήρα, καθώς η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι πιο άμεση και το τράβηγμα από χαμηλά πολύ πιο έντονο. Στοιχεία τα οποία τονίζουν ακόμα περισσότερο το σπορτίφ χαρακτήρα του C5 Aircross PHEV, το οποίο εκμεταλλεύεται στο έπακρο και την προηγμένη σχεδίαση των αναρτήσεών του, ιδίως στο πίσω μέρος όπου η υπάρχει μία εξελιγμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Advertisement

Το plug-in υβριδικό σύστημα υποστηρίζεται από μία μπαταρία των 13,2 kWh ιόντων λιθίου, η οποία παρέχει αυτονομία της τάξης των 55 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Η απόσταση αυτή ικανοποιεί τις καθημερινές ανάγκες μίας μέσης χρήσης του αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει ότι σε αστικές μετακινήσεις είναι πολύ πιθανό να μην χρειαστεί και καθόλου ανεφοδιασμός σε βενζίνη, αν βέβαια ο οδηγός φορτίζει κάθε βράδυ το όχημά του. Η κατανάλωση καυσίμου βρίσκεται στο απίστευτο νούμερο των 1,4 lt/100 km, ενώ και οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι 32 gr/km, μετρήσεις που έχουν γίνει με βάση το πρότυπο WLTP.

Advertisement

Οι ώρες φόρτισης ποικίλλουν με βάση την επιλογή στον on board φορτιστή του αυτοκινήτου και την διαθέσιμη παροχή ρεύματος. Με τον προαιρετικό φορτιστή των 7,4 kW και σε wallbox 32Α διαρκεί μόνο 2 ώρες, με τον στάνταρ φορτιστή των 3,7 kW και με το Green Up 14Α της Legrand χρειάζεται 4 ώρες ενώ στο τυπικό οικιακό δίκτυο των 8Α θα χρειαστεί 7 ώρες. Η φόρτιση μπορεί να προγραμματιστεί προκειμένου να επωφεληθεί κανείς από το μειωμένο τιμολόγιο του ρεύματος, χρησιμοποιώντας είτε την κεντρική οθόνη αφής στο ταμπλό του αυτοκινήτου, είτε την εφαρμογή για κινητά «My Citroën».

O οδηγός έχει στην διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας του αυτοκινήτου, υβριδικό, αμιγώς ηλεκτρικό, ή με τον βενζινοκινητήρα. Υπάρχει επίσης σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω των φρένων για επαναφόρτιση της μπαταρίας ενώ διατίθεται και ένα σύστημα το οποίο μπορεί να διατηρήσει την ενέργεια της μπαταρίας σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο που θα επιλέξει ο οδηγός έτσι ώστε να την έχει διαθέσιμη σε μεταγενέστερη φάση της διαδρομής όταν θα χρειαστεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Στην περίπτωση της καθαρά ηλεκτρικής κίνησης η τελική ταχύτητα φτάνει τα 135 km/h, ενώ οι επιδόσεις του είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, με το 0-100 km/h να ολοκληρώνεται σε μόλις 8,9 δευτερόλεπτα.

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

Δύο ακόμα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid είναι η ιδιαίτερα πολιτισμένη λειτουργία και ο περιορισμένος θόρυβος που επικρατεί στο εσωτερικό, όχι μόνο λόγω της απουσίας μηχανικών θορύβων και κραδασμών από τον  ηλεκτροκινητήρα αλλά και χάρη στα αυξημένα μέτρα ηχομόνωσης, όπως τα νέα εμπρός κρύσταλλα. Ενώ η επιλογή της ηλεκτροκίνησης εξασφαλίζει και την κυκλοφορία σε ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας που δημιουργούνται σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, οι οποίες είναι ανοιχτές μόνο για τα οχήματα μηδενικών ρύπων.

Το C5 Aircross διατίθεται σε τρεις ιδιαίτερα πλούσιες σε εξοπλισμό εκδόσεις, με την Λιανική Τιμή Προ Φόρων να βρίσκεται κάτω από το όριο των 40.000 ευρώ, κάτι που με σύμφωνα με το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά” και τις φορολογικές απαλλαγές που προβλέπει, τα καθιστούν ιδανικές επιλογές και για εταιρική χρήση. Σε κάθε περίπτωση το C5 Aircross Plug-in Hybrid αποτελεί μία κορυφαία επιλογή για όποιον αναζητά ένα ποιοτικό και άνετο SUV με το οποίο θα ικανοποιήσει τις οικολογικές του ανησυχίες εξασφαλίζοντας παράλληλα απίστευτη οικονομία σε καύσιμο σε συνδυασμό με ασφάλεια και δυναμικό οδηγικό χαρακτήρα.

Περισσότερες πληροφορίες για το μοντέλο θα βρείτε εδώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid
Νέο Citroen C5 X: Είναι sedan, station, ή SUV; (video)
Συγκριτική Δοκιμή: Citroen C5 Aircross Hybrid vs Volkswagen Tiguan eHybrid