Live Κίνηση
Περισσότερα
Audi

Πως λειτουργεί ο κινητήρας του A3 Sportback 30 g-tron

Ελλάδα 4:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πως λειτουργεί ο κινητήρας του A3 Sportback 30 g-tron

Audi

Πως λειτουργεί ο κινητήρας του A3 Sportback 30 g-tron

Audi

Το νέο Audi A3 Sportback διατίθεται και με κινητήρα συμπιεσμένου φυσικού αερίου, με το 30 g-tron να έχει αυτονομία με χρήση CNG που φτάνει τα 495 χιλιόμετρα, στην οποία προστίθεται και αυτή που προσφέρει η δεξαμενή βενζίνης!

Advertisement
Advertisement

Ας δούμε όμως τις λεπτομέρειες σχετικά με αυτή την έκδοση. Η λειτουργία με καύσιμο το CNG, που έχει καλύτερη συμπεριφορά στη διαδικασία καύσης σε σχέση με τη βενζίνη, επιτρέπει υψηλότερη σχέση συμπίεσης, 12,5:1, συγκριτικά με την αντίστοιχη του κινητήρα 1,5 TFSI 150 PS (110 kW), κάτι που βελτιώνει τον ενεργειακό βαθμό απόδοσης. Η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν τροποποιηθεί για βέλτιστη λειτουργία με κινητήρα CNG. Πριν φτάσει το αέριο στις βαλβίδες ψεκασμού, ένας ηλεκτρονικός ρυθμιστής μειώνει την πίεση από 200 bar, η οποία μπορεί να επικρατεί στις δεξαμενές, μεταξύ 5 και 9 bar.

audi-A3-Sportback-30-g-tron-k1000x600

Το μοντέλο CNG επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC είναι μόλις 3,5 – 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2 της τάξης 96 – 99 γρμ./χλμ.. Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα). Σε αυτήν έρχεται να προστεθεί η πρόσθετη αυτονομία που προσφέρει το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης με καθαρό ωφέλιμο όγκο 9 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic, 7 σχέσεων.

Advertisement
Advertisement

audi-A3-Sportback-30-g-tron-i1000x600

Ο κινητήρας εκκινεί πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μικρές μόνο ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας μεταβαίνει σε λειτουργία βενζίνης. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή τη διαδικασία αλλαγής. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση στον αντίστοιχο τρόπο λειτουργίας εμφανίζονται στο ψηφιακό ταμπλό οργάνων. Οι δύο λαιμοί πλήρωσης βενζίνης και φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από ένα κοινό κάλυμμα καυσίμου.

audi-A3-Sportback-30-g-tron-j1000x602

Advertisement

Τρεις δεξαμενές CNG τοποθετημένες κάθετα προς την κατεύθυνση κίνησης βρίσκονται στο πίσω μέρος του Audi A3 Sportback 30 g-tron. Μία από αυτές είναι ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος, χωρητικότητας περίπου 4 κιλών αερίου, τοποθετημένος μπροστά από τη δεξαμενή βενζίνης. Δύο μεγάλες δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Είναι κατασκευασμένες από συνθετικές ίνες και ζυγίζουν μόλις 26 κιλά η καθεμία. Η εσωτερική αεροστεγής στρώση είναι από πολυαμίδιο ενώ το εξαιρετικά υψηλής αντοχής εξωτερικό κέλυφος περιλαμβάνει δύο στρώσεις: μία εσωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και μία εξωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με υαλονήματα (GFRP). Η εξωτερική στρώση διαθέτει μία πρόσθετη λειτουργία ασφαλείας, χρωματίζεται αυτόματα σε γαλακτώδες λευκό, σε περίπτωση βλάβης. Ένα κάλυμμα ομοίως κατασκευασμένο από GFRP, προστατεύει τις δεξαμενές από εξωτερικά χτυπήματα από πέτρες κλπ.

audi-A3-Sportback-30-g-tron-a1000x600

Advertisement

Ιδιαίτερη προσοχή λαμβάνεται κατά την κατασκευή των δεξαμενών. Πριν τοποθετηθούν στο αυτοκίνητο, ελέγχονται σε πίεση στα 300 bar, πολύ πάνω από την τυπική πίεση λειτουργίας των 200 bar. Επίσης, κατασκευαστικά πληρούνται και οι πλέον αυστηρές απαιτήσεις των δοκιμών πρόσκρουσης (crash tests).

Διαβάστε επίσης:
Νέο Audi A3 Sportback με εξοπλισμό από μεγαλύτερες κατηγορίες

Audi A3 Sportback: Πλήρης ψηφιακός έλεγχος

Advertisement

Αudi A3 Sportback: To νέο premium μικρομεσαίο με μια ματιά