Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Οι καλύτεροι φορτιστές

AUDI 2022

Οι εξελιγμένες μπαταρίες του Audi Q4 e-tron

  • newsautoteam

Το φουτουριστικό design και η διάχυτη πολυτέλεια συνδυάζονται με ένα κορυφαίο ψηφιακό πακέτο και μία καινοτόμα συστοιχία μπαταριών η οποία εξασφαλίζει στο Audi Q4 e-tron κορυφαία απόδοση από τους ηλεκτροκινητήρες και την μέγιστη δυνατή αυτονομία.

Μπαίνοντας στην αγορά των compact και οικονομικά προσιτών ηλεκτρικών SUV η Audi ακολούθησε την φιλοσοφία και τις παραδοσιακές της αξίες, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με ξεχωριστές ιδιότητες, είτε αυτό αφορά το γεμάτο στιλ design, είτε την πολυτελή ατμόσφαιρα στο εσωτερικό είτε την τεχνολογική υπεροχή του σε κάθε τομέα.

Mε τα νέα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron η Audi έφερε στην παραγωγή και πάλι δυο αυτοκίνητα που φέρνουν την μοναδική αύρα της Audi και την ηλεκτροκίνηση σε ένα πιο ευρύ κοινό. Ένα κοινό που μπορεί πλέον να απολαύσει την premium αίσθηση ενός Audi με όλα όσα φέρνει η ηλεκτροκίνηση στην οδηγική απόλαυση και την προστασία του περιβάλλοντος.

Η τεχνολογική πρωτοπορία που πάντα χαρακτήριζε τα αυτοκίνητα της Audi εκφράζεται και εδώ στον μέγιστο βαθμό, τόσο με τις επιλογές στους ηλεκτροκινητήρες όσο και με τις επιλογές που έχουν γίνει σχετικά με τις μπαταρίες τους. Στόχος είναι η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση της ενέργειας που έχει η εκάστοτε μπαταρία αλλά και η διαρκής εξασφάλιση της απρόσκοπτης λειτουργίας της και της ασφαλούς χρήσης της κάτω από όλες τις συνθήκες.

Στο νέο Q4 e-tron χρησιμοποιούνται ανάλογα με την έκδοση δύο μπαταρίες, μία στις 51,5 kWh η οποία αποτελείται από 8 στοιχεία και ζυγίζει 350 κιλά. Και μία στις 76,6 kWh η οποία αποτελείται από 12 στοιχεία και ζυγίζει περίπου 500 κιλά.

Η μπαταρία έχει τοποθετηθεί κάτω από τον χώρο των επιβατών μέσα σε μία πολύ άκαμπτη και ισχυρή αλουμινένια κατασκευή. Μέσα σε αυτό το στιβαρό πλαίσιο βρίσκεται καλά προφυλαγμένη η συστοιχία της μπαταρίας, έτσι ώστε να μην επηρεάζεται η λειτουργία της από εξωτερικούς παράγοντες αλλά και να είναι σωστά προστατευμένη σε ενδεχόμενη σύγκρουση.

Tο μικρότερο περίβλημα έχει δέκα διαμερίσματα και έχει μήκος 144 εκατοστά. Το μεγαλύτερο διαθέτει 12 διαμερίσματα σε μήκος 182 εκατοστών και ζυγίζει περίπου 100 κιλά. Και τα δύο περιβλήματα έχουν πλάτος 145 εκατοστά και ύψος 16 εκατοστά.

Το περίβλημα που προστατεύει την μπαταρία αποτελεί δομικό κομμάτι του πλαισίου του Q4 e-tron κάτι που αυξάνει την ακαμψία του αμαξώματος και συμβάλλει στην ανάδειξη ενός πιο σπορ χαρακτήρα στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Για ακόμα μεγαλύτερη ευκολία σε περίπτωση ατυχήματος, μεγάλα τμήματα αυτών των πλαισίων μπορούν να αντικατασταθούν με εύκολο τρόπο.

Και οι δύο μπαταρίες λειτουργούν σε ονομαστική τάση 352V. Eιδικοί σένσορες που βρίσκονται πάνω στο περίβλημα παρακολουθούν διαρκώς την τάση αλλά και την θερμοκρασία των κυψελών, και συνεργάζονται με το κεντρικό σύστημα διαχείρισης της μπαταρίας έτσι ώστε κάθε στιγμή να αποδίδει όσο το δυνατόν καλύτερα.

Η βασική μονάδα για τον έλεγχο της λειτουργίας της μπαταρίας, μαζί με τις ασφάλειες του συστήματος είναι τοποθετημένα στο πίσω μέρος της εκάστοτε συστοιχίας μπαταριών. Εκτός αυτών έχει γίνει ειδική μελέτη για την περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, με ειδική ασφάλεια που διακόπτει αμέσως την παροχή ενέργειας υψηλής τάσης.

 

Το σύστημα διαχείρισης της θερμικής ενέργειας αποτελείται από δύο κυκλώματα, ένα που ελέγχει την θερμοκρασία των ηλεκτροκινητήρων, τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, τον on-board φορτιστή και το σύστημα μετατροπής DC/DC για το 12Vολτο ηλεκτρικό κύκλωμα του αυτοκινήτου.

Ένα άλλο κύκλωμα με ψυκτικό υγρό από μίγμα νερού και γλυκόλης κυκλοφορεί μέσα σε κανάλια που βρίσκονται στο δάπεδο του οχήματος και ελέγχει την θερμοκρασία των μπαταριών. Η ρύθμιση της θερμοκρασίας γίνεται αυτόματα, είτε όταν η μπαταρία είναι ζεστή και χρειάζεται ψύξη, είτε όταν είναι ψυχρή και χρειάζεται να φτάσει στην σωστή θερμοκρασία για να γίνει μία φόρτιση.

Το εξελιγμένο σύστημα για την διαχείριση της μπαταρίας στοχεύει να την κρατήσει στο ιδανικό εύρος θερμοκρασίας για την σωστή λειτουργία της, στην περιοχή των 30 βαθμών Κελσίου, και να διατηρήσει αυτή την θερμοκρασία σταθερή μέχρι την ολοκλήρωση του ταξιδιού. Το σύστημα αυτό εξασφαλίζει ότι η ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας είναι διαθέσιμη σχεδόν αμέσως από την εκκίνηση του αυτοκινήτου και παραμένει αμετάβλητη ακόμα και σε ακραίες συνθήκες, για παράδειγμα σε πολύ κρύο.

Η διατήρηση της μπαταρίας σε σταθερή θερμοκρασία, επιτρέπει στον οδηγό να μπορεί να την φορτίσει όποτε αυτός επιθυμεί, και μάλιστα και σε φορτιστές πολύ υψηλής ισχύος. Παράλληλα το εξελιγμένο αυτό σύστημα θερμικής διαχείρισης η μπαταρία διευρύνει σημαντικά τον κύκλο ζωής της. Η Audi πάντως εγγυάται ότι η μπαταρία των Q4 e-tron θα εξακολουθεί να έχει τουλάχιστον το 70% της χωρητικότητάς της μετά από χρόνια λειτουργίας ή 160.000 χιλιόμετρα.

Ένα ακόμα εξελιγμένο σύστημα που διαθέτουν τα νέα Audi Q4 e-tron είναι αυτό της διαχείρισης της θερμότητας που προκύπτει από τις μπαταρίες έτσι ώστε να γίνεται εκμεταλλεύσιμη για την θέρμανση της καμπίνας των επιβατών τον χειμώνα. Μάλιστα αυτή η δυνατότητα δημιουργίας της σωστής ατμόσφαιρας μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να γίνει και εξ αποστάσεων μέσω κινητού τηλεφώνου smartphone και χρησιμοποιώντας την ειδική εφαρμογή myAudi.

To αυτοκίνητο είναι σε θέση να ξεκινήσει ακόμα και αν η θερμοκρασία περιβάλλοντος είναι κάτω από τους -25 βαθμούς Κελσίου, ενώ μέσα στις δυνατότητες του συστήματος είναι να έχει ενεργοποιήσει τα θερμαινόμενα καθίσματα ή και το ξεθάμπωμα των παραθύρων και των πλευρικών καθρεπτών.

Σε κάθε περίπτωση, η Αudi δείχνει ξεκάθαρα ότι με το Q4 e-tron είναι αποφασισμένη να παραμείνει στην πρώτη γραμμή των ηλεκτρικών εξελίξεων, εξασφαλίζοντας ότι η  μπαταρία των αυτοκινήτων της θα έχει μεγάλη διάρκεια απόδοσης, θα είναι ασφαλής και πάνω από όλα απόλυτα λειτουργική κάτω από όλες τις συνθήκες. Μία γνήσια εκδοχή της μεγάλης τεχνολογικής παράδοσης της Audi που φέρνει το ανήσυχο πνεύμα της εταιρίας και στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Audi Q4 e-tron: Η νέα σχεδιαστική γλώσσα
Πρώτη επαφή με το Audi Q4 e-tron στην Ελλάδα (+video)
Το πρώτο Audi Q4 e-tron που ήρθε στην Ελλάδα

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto