Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Mazda 6e στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Ελλάδα 21:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(78) "Οδηγούμε το νέο Mazda 6e στην Αθηναϊκή Ριβιέρα"
    

Οδηγούμε το νέο Mazda 6e στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Mazda μπαίνει δυναμικά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και στην Ευρώπη, λανσάροντας μία premium ναυαρχίδα, η οποία μας συστήνει το «Quiet Luxury». Και μάλιστα, σε τιμή έκπληξη!

Advertisement
Advertisement

Το 2025 σηματοδοτεί το ξεκίνημα μίας νέας εποχής για τη Mazda, όντας η χρονιά στην οποία αποφάσισε να κάνει το μεγάλο βήμα προς την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στην ευρωπαϊκή αγορά.

Αλλά η καινούργια ναυαρχίδα που συστήνει είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, ή καλύτερα το πρώτο μοντέλο στο οποίο αποτυπώνεται η νέα φιλοσοφία που η ιαπωνική μάρκα υιοθετεί από εδώ και πέρα.

Μία φιλοσοφία που -όπως αποδεικνύεται- επηρεάζει τη σχεδίαση, την ποιότητα, την προσοχή στη λεπτομέρεια και τις τεχνολογίες που θα χαρακτηρίζουν από εδώ και στο εξής τα καινούρια της μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Η μετάβαση προς την 100% premium πλευρά, λοιπόν, ήταν πρόδηλη για εμάς από την πρώτη στιγμή. Δεν είναι μόνο το Mazda 6e που κυριαρχούσε με την παρουσία του στον εξωτερικό χώρο του Bungalow 7 στη Γλυφάδα, αλλά όλο το set-up του χώρου φιλοξενίας, με ανέσεις και πολυτέλειες που αναλογούν σε παραδοσιακές premium μάρκες.

Βέβαια, το αποκορύφωμα έρχεται όταν φτάνει η ώρα να κάνεις αυτό που ήρθες: να ανακαλύψεις την ηλεκτρική ναυαρχίδα της μάρκας από τη Χιροσίμα και να πάρεις μία πρώτη γεύση όσων έχει να προσφέρει.

«Authentic Modern»
Αυτή είναι η ιδέα πίσω από τον «ψαρωτικό» εξωτερικό σχεδιασμό του Mazda 6e. Έτσι και αλλιώς επιβάλλεται στο χώρο με 4,921 μέτρα μήκος, αλλά η κομψή και χαμηλή σιλουέτα του είναι αυτή που σε κερδίζει με το πρώτο βλέμμα.

Advertisement

Αν και εντελώς μοντέρνο, απέχει από τα σημεία των καιρών όντας ένα γνήσιο liftback που εκπέμπει δυναμισμό. Με γραμμές που του δίνουν ρευστότητα και «κίνηση», συν την ευμεγέθη κλειστή μάσκα και το τολμηρό πίσω μέρος. Το τελευταίο έχει το λογότυπο της μάρκας σε γράμματα και μία LED μπάρα που συνδυάζεται με κυλινδρικά στοιχεία φωτισμού -παραπομπή σε παραδοσιακά Mazda τύπου RX-7.

Αλλά το κορυφαίο στοιχείο πίσω είναι η ηλεκτρική αεροτομή που ανοίγει αυτόματα όταν τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν, για να ενισχύσει την αεροδυναμική σταθερότητα και όταν πέσεις σε… ταχύτητες πόλης κλείνει επίσης αυτόματα.

Advertisement

Το αμάξωμα του πρώτου ηλεκτρικού Mazda για την Ευρώπη διατίθεται σε οκτώ χρώματα και σε κάθε περίπτωση πατά σε στάνταρ αλουμινένιες ζάντες 19 ιντσών.

Premium αισθητική και high-tech λειτουργίες
Η καμπίνα του Mazda 6e είναι αναμενόμενα ευρύχωρη, με το μεταξόνιο των 2.895 χιλιοστών να δημιουργεί άπλετο χώρο για την άνεση όλων των επιβατών.

Συνολικά, η σχεδίαση του εσωτερικού εστιάζει στην απλότητα και στοχεύει στην ηρεμία των ατόμων που φιλοξενεί. Η κονσόλα εξέχει και το ταμπλό έχει οριζόντια σχεδίαση, ενώ τα mono-form καθίσματα είναι σχετικά σκληρά, αλλά παρέχουν υψηλή άνεση.

Advertisement

Όμως δεν είναι τόσο αυτά που σε κάνουν αμέσως να αισθάνεσαι ευεξία, όσο η τρομερή ποιότητα στο φινίρισμα και τα υλικά. Όπου και να ακουμπήσεις υπάρχει ιδιαίτερη προσοχή στη λεπτομέρεια με το δέρμα Nappa και Suede να κυριαρχεί στην έκδοση Takumi Plus που συναντήσαμε, ενώ στην έκδοση Takumi υπάρχει κατά βάση τεχνητό δέρμα.

Στον premium διάκοσμο προσθέτει η στάνταρ πανοραμική ηλιοροφή και ο ατμοσφαιρικός φωτισμός με τα 64 διαφορετικά χρώματα.

Αναφορικά με τους υπόλοιπους χώρους, το πορτμπαγκάζ είναι στα 466 λίτρα, τιμή που εκτοξεύεται στα 1.074 με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα. Κάτω από το καπό, το frunk προσφέρει έξτρα 72 λίτρα χωρητικότητας.

Ως προς τον ψηφιακό κόσμο, η Mazda παρέχει το σύστημα HMI, με το οποίο τονίζει τη διεπαφή μεταξύ ανθρώπου και μηχανής. Αυτό περιλαμβάνει μία οθόνη head-up display, έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και μία κεντρική οθόνη αφής 14,6 ιντσών.

Το HUD προβάλλει πληροφορίες σχετικές με την οδήγηση σε μια εικονική οθόνη στο παρμπρίζ, ενισχύοντας τη διαίσθηση του οδηγού. Υπάρχει ακόμη και μια οθόνη αφής πίσω, η οποία επιτρέπει στους εκεί επιβάτες να προσαρμόζουν τον κλιματισμό για τους δικούς τους αεραγωγούς, να χειρίζονται το σκίαστρο και να ρυθμίζουν τη θέση του καθίσματος του συνοδηγού όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.

Για να διευκολυνθεί η επικοινωνία με το σύστημα συνδεσιμότητας -αλλά και λόγω της μεγάλης απουσίας φυσικών διακοπτών- η Mazda φρόντισε να παρέχεται επικοινωνία με το αυτοκίνητο μέσω φωνητικών εντολών.

Από άλλες τεχνολογίες αιχμής, υπάρχει λειτουργία κλειδιού Bluetooth επιτρέπει την πρόσβαση και την εκκίνηση του νέου Mazda 6e με τη χρήση ενός έξυπνου τηλεφώνου και έξι modes που ρυθμίζουν αυτόματα διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου με μία εντολή.

Η ασφάλεια που παρέχει στους επιβάτες του είναι κορυφαία, καθώς έχει αποσπάσει πέντε αστέρια από τον Euro NCAP, χάρη στην πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης και τους εννέα αερόσακους.

Το τεχνολογικό πακέτο παρακολουθεί απρόσκοπτα το περιβάλλον με τη βοήθεια των πιο σύγχρονων καμερών M-pixel, ραντάρ χιλιοστομετρικών κυμάτων και ραντάρ υπερήχων. Το νέο Σύστημα Παρακολούθησης Καθισμάτων χρησιμοποιεί μια εσωτερική κάμερα για να ανιχνεύει τα παιδιά στα πίσω καθίσματα και να τα προβάλλει στην κεντρική οθόνη.

Δύο εκδόσεις σε τιμές-έκπληξη
Το νέο Mazda 6e έρχεται με δύο ηλεκτρικά συστήματα κίνησης που διαχωρίζονται από την ιπποδύναμη και τη μπαταρία. Στην εισαγωγική έκδοση, υπάρχει μπαταρία LFP με χωρητικότητα 68,8 kWh, η οποία εξασφαλίζει 479 χλμ. αυτονομίας.

Τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα που αποδίδει 258 ίππους και 320 Nm ροπής, τιμές που κάνουν το ηλεκτρικό liftback να ολοκληρώνει το sprint του «0-100» σε 7,6 δευτερόλεπτα.

Σε αυτή την έκδοση, η μπαταρία φορτίζει με 11 kW σε εναλλασσόμενο ρεύμα και με 165 kW σε DC ταχυφορτιστή. Στην τελευταία περίπτωση, η πλήρωση του 10-80% έρχεται σε 24 λεπτά.

Η Long Range έκδοση του Mazda 6e εφοδιάζεται με μπαταρία NMC χωρητικότητας 80 kWh. Εδώ, η αυτονομία φτάνει τα 552 χλμ., ενώ ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 245 ίππους, προσφέροντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 7,8 δευτερόλεπτα. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Mazda μπορεί να ρυμουλκήσει έως 1.500 κιλά.

Σε μονοφασικό φορτιστή, η τιμή παραμένει στα 11 kW, αλλά σε DC φόρτιση πέφτει στα 90 kW. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Mazda, η επιλογή αυτή ήταν συνειδητή για την προστασία της πιο ευαίσθητης μπαταρίας NMC και την εξασφάλιση της μακροζωίας της.

Η βασική έκδοση του νέου Mazda 6e είναι στις 37.490 ευρώ, χάρη στη γενναιόδωρη επιδότηση 3.000 ευρώ της ελληνικής αντιπροσωπείας, συν την κρατική επιδότηση. Το Long Range ξεκινά από 39.090 ευρώ. Αναλυτικά, οι τιμές του μοντέλου ΕΔΩ.

«Quiet Luxury»
Θα μπορούσε να είναι απλά μία ατάκα του τμήματος μάρκετινγκ, αλλά το 5μετρο liftback της Mazda μεταφέρει αυτές τις λέξεις με πιστότητα στην άσφαλτο.

Μπορεί η ιαπωνική μάρκα να έχει βασίσει την κατασκευή του σε ορισμένους άξονες, μεταξύ των οποίων είναι και η οδηγοκεντρική προσέγγιση, ωστόσο η πραγματικότητα είναι διαφορετική με ευχάριστο τρόπο.

Η ανάρτηση με γόνατα MacPherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης. Στα λίγα χιλιόμετρα που γράψαμε, το αυτοκίνητο έβγαλε τον χαρακτήρα μίας άνετης λιμουζίνας που βρίσκεται στα όρια του luxury, με τους ήχους που φτάνουν στους επιβάτες να είναι σχεδόν μηδενικοί.

Και ναι μεν η κατανομή βάρους είναι 50:50 με στόχο τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά και το τιμόνι προσφέρει ικανοποιητική πληροφόρηση (κυρίως στο προφίλ Sport που βαραίνει), αλλά το σπορ στοιχείο και η δυναμική συμπεριφορά έρχονται σε δεύτερη μοίρα.

Αυτό που έχει σημασία σε αυτή την πρώτη οδηγική μας επαφή είναι πως το Mazda 6e σε κάνει να αισθάνεσαι όμορφα σε κάθε χιλιόμετρο. Είτε το πιέζεις και αισθάνεσαι τους σχεδόν δύο τόνους βάρους του, αλλά χαίρεσαι τη διαχειρίσιμη ροπή από τον πίσω άξονα σε κάθε έξοδο, είτε απλά είσαι σε κατάσταση cruising, απολαμβάνεις ένα ηλεκτρικό σύνολο που σου δίνει γραμμικά την ισχύ του και διαχειρίζεται πολύ καλά την ενέργειά του.

Τα τελευταία, εξάλλου, τα παραμετροποιείς στο στιλ και τις συνθήκες οδήγησης, καθώς προσφέρονται τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας (δεν υπάρχει λειτουργία one pedal) και δύο προφίλ για την ισχύ και για το σύστημα διεύθυνσης.

Η ολιγόωρη συμβίωσή μας μαζί του, αν μη τι άλλο απέδειξε πως πράγματι είναι «quiet» και «luxury». Και σε μία εποχή που το βλέπεις και λες «θα κάνει ένα πενηντάρικο», οι τιμές που το καινούργιο Mazda θα έχει μέχρι την τελευταία μέρα του 2025 είναι αρκετά ελκυστικές, για να σε κάνουν να το επιλέξεις ανάμεσα στις ελάχιστες επιλογές premium ηλεκτρικών που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά σε αυτό το εύρος τιμής.