Έτσι δεν θα μειωθεί η ζωή των μπαταριών στα ηλεκτρικά
ΝΕΑΈτσι δεν θα μειωθεί η ζωή των μπαταριών στα ηλεκτρικά
ΝΕΑΣυνήθως, είναι η δεύτερη ερώτηση που κάνουμε όταν πρόκειται για αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αφού μάθουμε πρώτα για την αυτονομία του, ζητάμε να γνωρίζουμε για πόσο χρονικό διάστημα «θα αντέξουν» οι μπαταρίες του.
Η απόφασή μας για την αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου επηρεάζεται και από τη διάρκεια ζωής των μπαταριών του ή τουλάχιστον λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη την απάντηση που θα έχουμε στην σχετική απορία μας.
WHAT CAR
Επηρεασμένοι από την εμπειρία μας από το τι συμβαίνει με την μπαταρία τού κινητού τηλεφώνου μας, του laptop, του tablet μας ή οποιαδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής, είναι λογικό να θεωρούμε ότι και αυτές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα χάσουν την αρχική αποδοτικότητά τους σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Όμως, ευτυχώς, η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στις μπαταρίες των αυτοκινήτων διαφέρει από αυτή των παραπάνω ηλεκτρονικών συσκευών. Το αποτέλεσμα είναι να είναι πιο ανθεκτικά τα στοιχεία τους και να διαρκούν για πολλά περισσότερα χρόνια. Ωστόσο, υπάρχουν ενέργειες που μπορούμε να κάνουμε και εμείς για να διατηρήσουμε όσο τον δυνατόν περισσότερο την απόδοσή τους. Ας δούμε πώς.
Διάρκεια ζωής μπαταριών
Ο κάθε κατασκευαστής μπαταριών ανακοινώνει τη διάρκεια ζωής τους η οποία μετριέται είτε σε δεκαετίες είτε σε διανυόμενη απόσταση. Ως γνωστόν, αυτές χάνουν την αποδοτικότητά τους διαχρονικά. Πόσο, όμως; Βάσει των ως τώρα δεδομένων, συνήθως αυτή μειώνεται στο 70% της αρχικής έπειτα από τουλάχιστον μία δεκαετία ή έπειτα από σχεδόν 200.000 χλμ. Βεβαίως αυτό αφορά έναν «γενικό κανόνα», καθώς για κάποιες εταιρείες αυξάνεται τόσο η χρονική διάρκεια όσο και η απόσταση.
Πώς μπορώ να βοηθήσω τις μπαταρίες;
Σύμφωνα με όσα ανακοινώνουν οι κατασκευαστές, ο κυριότερος παράγοντας εξαιτίας του οποίου μειώνεται η απόδοση των μπαταριών είναι ο κύκλος χρήσης και φόρτισής τους. Αυτό σημαίνει πόσο συχνά τις αφήνουμε να αποφορτιστούν σχεδόν πλήρως και πόσο συχνά τις φορτίζουμε στο 100% της ενεργειακής χωρητικότητάς τους.
Οι εταιρείες κατασκευής τους προτείνουν να μην επιτρέπουμε να μειωθεί αυτή κάτω από το 10% και να μην τις φορτίζουμε πάνω από το 80%. Εάν δεν ακολουθούμε αυτή τη σύστασή τους και αποφορτίζονται και φορτίζονται πλήρως σχετικά συχνά, τότε υπάρχει η πιθανότητα να χάσουν οι μπαταρίες τού αυτοκινήτου μας την ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας σε συντομότερο χρονικό διάστημα.
Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει τη διάρκεια ζωής των μπαταριών είναι πόσο συχνά τις φορτίζουμε σε ταχυφορτιστή μεγάλης ισχύος. Εάν το αυτοκίνητό μας δεν έχει τις αντίστοιχες προδιαγραφές, η συχνή φόρτισή του σε τέτοια παροχή αυξάνει τη θερμοκρασία τού συσσωρευτή, μειώνοντας την απόδοσή του.
Επίσης, σύμφωνα με έρευνες, έχει αποδειχτεί ότι οι μπαταρίες των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν σε μέρη με υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος τείνουν να χάνουν γρηγορότερα την αποδοτικότητά τους συγκριτικά με τα ίδια που βρίσκονται σε περιοχές με ψυχρότερο κλίμα.
Εν κατακλείδι, αυτό που χρειάζεται να κάνουμε είναι να προσπαθούμε να φορτίζουμε τις μπαταρίες του αυτοκινήτου μας μεταξύ του 20%-80% της συνολικής ενεργειακής χωρητικότητάς τους, να μην το αφήνουμε ακίνητο για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και να μην χρησιμοποιούμε συχνά μεγάλης ισχύος ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος.
Τέλος, μια πρακτική που προτείνεται για την διατήρηση της ζωής των μπαταριών σε καιρικές συνθήκες έντονης ζέστης ή ψύχους είναι η εξής: Αφού ρυθμίσουμε το όριο φόρτισής τους στο 80% να αφήνουμε διαρκώς τον φορτιστή συνδεδεμένο στο αυτοκίνητο, μέχρι να το χρησιμοποιήσουμε. Με αυτόν τον τρόπο το σύστημα διαχείρισης της θερμότητας των μπαταριών φροντίζει να διατηρεί τη θερμοκρασία τους εντός τού κατάλληλου ορίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αυτά τα ηλεκτρικά αγοράζουν οι Έλληνες!
Ηλεκτρικά: Ασφάλεια για τους επιβάτες κίνδυνος για τους άλλους;
Ηλεκτρικά ΙΧ, μπαταρίες ή φορτιστές made in Greece!