Θα καθιερωθεί η τεχνολογία 800 V στα ηλεκτρικά;
ΝΕΑΘα καθιερωθεί η τεχνολογία 800 V στα ηλεκτρικά;
ΝΕΑΠολύς ντόρος γίνεται για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την ταχύτητα με την οποία μπαίνουν στη ζωή μας.
Το μεγάλο ερωτηματικό όλων δεν είναι άλλο από την αυτονομία τους και την ταχύτητα φόρτισης.
WHAT CAR
Αυτά τα δύο ζητήματα όταν απαντηθούν σε κάποιον που ενδιαφέρεται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, τότε αυξάνονται κατά πολύ οι πιθανότητες ώστε να το αποκτήσει. Στο παιχνίδι της μεγάλης αυτονομίας μπήκε πρόσφατα η τεχνολογία 800 V. Η υψηλότερη τάση δηλαδή και οι -μεγάλης χωρητικότητας- μπαταρίες που δίνουν τη δυνατότητα σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ξεπεράσει σε αυτονομία ακόμη και ένα βενζινοκίνητο.
Από τα πρώτα ηλεκτροκίνητα που υποδέχθηκαν την τεχνολογία 800 V είναι η Porsche Taycan. H γερμανική φίρμα με τη βοήθεια του αγωνιστικού τμήματος της Porsche και συγκεκριμένα με έμπνευση από το αγωνιστικό LMP-1 κατάφερε να περάσει στο αυτοκίνητο παραγωγής τη συγκεκριμένη τεχνολογία που δεν τη συναντάμε ούτε στα Tesla.
Ένα ακόμη premium ηλεκτρικό μοντέλο που εκπλήσσει με την αυτονομία του είναι το Lucid Air που ξεπερνά τα 650 χλμ. μετά από πλήρη φόρτιση, ενώ τα λίγο πιο mainstream Hyundai Ioniq 5 και KIA ΕV6 έχουν επίσης υψηλές δυνατότητες 800 V. Ενδεικτικά, σε ταχυφορτιστή DC 350 kW τα παραπάνω ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να ανακτήσουν 108 χλμ. μέσα σε μόλις 5 λεπτά της ώρας.
Γιατί όμως δεν βλέπουμε σε περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τη συγκεκριμένη τεχνολογία; Η αλήθεια είναι πως ο κυριότερος λόγος είναι οι σταθμοί φόρτισης. Ελάχιστοι υποστηρίζουν φόρτιση σε τόσο υψηλή τάση και αυτοί οι 3-4 βρίσκονται στις ΗΠΑ. Ακόμη και αν ένα ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει την τεχνολογία 800 V, σε σταθμό 400 V θα φορτίζει με τον ίδιο αργό ρυθμό.
Ένας ακόμη λόγος είναι φυσικά το υψηλό κόστος κατασκευής. Υψηλή τάση σημαίνει περισσότερο ρεύμα, υψηλότερες θερμοκρασίες, περισσότερος χαλκός στα καλώδια και μεγαλύτερη συστοιχία μπαταριών. Συνδυάστε και την άνοδο στις τιμές των μετάλλων και θα έχετε μία καλή απάντηση στο γιατί οι εταιρείες προτιμούν ακόμη την τεχνολογία 400 V. Είναι που είναι «τσιμπημένες» οι τιμές πώλησης την τελευταία διετία, το τελευταίο που θα θέλαμε είναι ένας νέος τιμοκατάλογος με 10 ή 15% επιπλέον κόστος.
Δεδομένο πάντως θα πρέπει να θεωρηθεί ότι όσο αναβαθμίζονται οι σταθμοί ταχυφόρτισης, τόσο συχνότερα θα βλέπουμε ηλεκτρικά με μεγάλη αυτονομία και γρήγορη φόρτιση. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2025 οι περισσότερες νέες ελεύσεις θα εφοδιάζονται με τεχνολογία 800 Volt εκτοπίζοντας ακόμη περισσότερο αυτά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και τα ηλεκτρικά με χαμηλή αυτονομία που είδαμε στις αρχές τις δεκαετίας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χαμηλότερο το κόστος χρήσης στα ηλεκτρικά van από τα diesel!
Πότε τα ηλεκτρικά θα γίνουν… φθηνά;
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το όφελος της τεχνολογίας 800V