Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το όφελος της τεχνολογίας 800V

Ελλάδα 13:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το όφελος της τεχνολογίας 800V

ΝΕΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το όφελος της τεχνολογίας 800V

ΝΕΑ

Οι εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση τρέχουν ραγδαία και μία από τις πιο βασικές αφορούν στην μετάβαση από τις πλατφόρμες 400V στα 800V.

Advertisement
Advertisement

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι ένα προϊόν που θα το δούμε να εξελίσσεται συνεχώς. Θα έχει μεγαλύτερες μπαταρίες, θα φορτίζει πιο γρήγορα και άλλα πολλά. Και αυτά χάρη σε νέες τεχνολογίες που θα έχουν ένα προηγμένο κορμό.

Μέχρι τώρα τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα βασίζονται σε πλατφόρμες (δεν εννοούμε την μεταλλική δομή, αλλά την ηλεκτρονική) με τάση 400 Volt. Το επόμενο βήμα είναι οι πλατφόρμες στα 800 V. Η Porsche ήταν η πρώτη εταιρία που λανσάρει αυτοκίνητα με αυτή την τεχνολογία και έπονται και άλλες με μοντέλα ευρείας παραγωγής, όπως τα Hyundai Ioniq 5, Kia EV6 κ.α.

Μια πλατφόρμα στα 800 V θα προσφέρει καλύτερα χαρακτηριστικά φόρτισης με μεγαλύτερη ταχύτητα, βελτιώνοντας παράλληλα την αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Ακόμη και αν αυτό δεν γίνεται άμεσα, οι μικρότερης διάρκειας φορτίσεις βελτιώνουν με έμμεσο τρόπο την αυτονομία σε μακρινές διαδρομές, όπως στα ταξίδια.

Advertisement
Advertisement

Κάτι σημαντικό είναι πως η πλατφόρμα 800V υποστηρίζει διπλάσια ισχύ DC ταχυφόρτισης, π.χ. έως 400 kW σε σχέση με την πλατφόρμα 400V που «αντέχει» έως τα 200 kW. Ταυτόχρονα, προσφέρεται μία σχετικά νέα δυνατότητα, όπως της φόρτισης άλλων ηλεκτρικών συσκευών ή ακόμη και ενός άλλου ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ποιο είναι το τεχνικό όφελος της πλατφόρμας 800V σε σχέση με την 400V; Η μεγαλύτερη τάση μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες που οφείλονται στην ωμική αντίσταση. Συνεπώς, οι λιγότερες απώλειες στην διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνεπάγονται στην βελτίωση της αυτονομίας.

Advertisement

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Το φαινόμενο της πυραμίδας
Πότε θα μπορούμε να φορτίσουμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δίχως καλώδιο;
Ποια είναι η ιδανική χωρητικότητα για ένα θερμικό κινητήρα;