Iστορική απόφαση: Το Πεκίνο διευκολύνει και άλλο τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
ΝΕΑIστορική απόφαση: Το Πεκίνο διευκολύνει και άλλο τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες
ΝΕΑΟι κατασκευαστές από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ δεν θα χρειάζεται να αγκιστρώνονται σε κάποια εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία προκειμένου να παράγουν τα προϊόντα τους στην Κίνα.
Στην άρση όλων των περιορισμών για το ποσοστό της ξένης ιδιοκτησίας στις κοινοπραξίες αυτοκινήτου προχωρά το Πεκίνο, με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου του 2022.
WHAT CAR
Ειδικότερα, από το 1994, η Κίνα επιτρέπει στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες να δραστηριοποιούνται στη χώρα μόνο μέσω κοινοπραξιών με τοπικούς κατασκευαστές.
Αρχικά, οι ξένοι επενδυτές δεν μπορούσαν να ελέγχουν μερίδιο άνω του 50%, αλλά από το 2018, οι περιορισμοί χαλάρωσαν και το πλαφόν αυξήθηκε στο 70%.
Για να καταργηθεί πλήρως από την πρώτη μόλις μέρα του νέου έτους, όπως αναφέρεται σε έγγραφο που δόθηκε στη δημοσιότητα από το κινεζικό Υπουργείο Εμπορίου και την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων.
Οι ξένοι κατασκευαστές, λοιπόν, θα μπορούν να δραστηριοποιούνται αυτόνομα στην Κίνα, δίχως να χρειάζεται να αγκιστρωθούν σε κάποια ντόπια αυτοκινητοβιομηχανία.
Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση, δεδομένου ότι θα ανοίξει διάπλατα τις πόρτες στις μεγάλες ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες επιθυμούσαν διακαώς να δραστηριοποιηθούν ενεργά στη μεγαλύτερη αυτοκινητική αγορά του πλανήτη, αλλά υπόκειντο σε σημαντικούς περιορισμούς.
Κάποιες από τις αμερικανικές εταιρείες που αναμένεται να στρέψουν το βλέμμα τους στην Κίνα ενδέχεται να είναι οι Rivian και Lucid, την ίδια ώρα που κάποιοι αυτοκινητικοί κολοσσοί όπως οι VW, Ford και Mercedes είναι πιθανό να προχωρήσουν στην πλήρη αυτονόμησή τους.
Όπως επισημαίνει το Forbes, το καθεστώς των υποχρεωτικών κοινοπραξιών στην Κίνα έγινε για διασφαλιστεί ότι τα κέρδη και η τεχνογνωσία θα παρέμεναν στη χώρα, ώστε στη συνέχεια να διοχετευτούν στις εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ένα μέτρο που φαίνεται πως απέδωσε, κρίνοντας από τη ραγδαία αύξηση των εγχώριων κατασκευαστών τα τελευταία χρόνια, αλλά και από τη μεγάλη δημοφιλία των μοντέλων τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Μετά τον μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο στην Ευρώπη, ξεκινάνε σιδηροδρομικά έργα-μαμούθ
Τα εργοστάσια φαντάσματα της ηλεκτρικής Κίνας
Καταρρέει το όνειρο της Κίνας για κυριαρχία…