Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 508 SE vs Volvo S60 T8 Polestar Engineered

Ελλάδα 5:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 508 SE vs Volvo S60 T8 Polestar Engineered

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Peugeot 508 SE vs Volvo S60 T8 Polestar Engineered

ΔΟΚΙΜΕΣ

Plug-in υβριδικά από τις Peugeot και Volvo, κατάλληλα φτιαγμένα τόσο για χουλιγκανισμό στον δρόμο όσο και για φοροαπαλλαγές; Πολύ καλό για να είναι αληθινό…

Advertisement
Advertisement

Υπάρχει ένα βιβλίο στο σπίτι μας που ονομάζεται «Hamilton hat’s», το οποίο μιλάει για ένα γουρούνι με μια παράλογα μεγάλη συλλογή καπέλων. Το έχω διαβάσει στον γιο μου τόσες φορές που θα μπορούσα εύκολα να το απαγγείλω απέξω με κλειστά τα μάτια. Θα το βρεις σίγουρα αποτυπωμένο σε κάποιο σημείο του εγκεφάλου μου. Το αναφέρω αυτό γιατί μου ήρθε στο μυαλό όσο οδηγούσα το Peugeot 508 Sport Engineered, ένα αυτοκίνητο με εξίσου υπερβολικό αριθμό διαφορετικών ιδιοτήτων. Ένα κομψό fastback, ένα cruiser αυτοκινητόδρομου, ένα οικολογικό όχημα με ενίοτε μηδενικές εκπομπές, αλλά και κάτι ακόμη: ένα ισχυρό σπορ αυτοκίνητο. Αυτό είναι το πλούσιο βιογραφικό του.

Τα περισσότερα 508 Sport Engineered θα πουληθούν λογικά ως εταιρικά αυτοκίνητα. Εύπεπτο σχήμα, ελκυστικό bodykit προκειμένου να εντυπωσιαστούν οι συνάδελφοι και χαμηλό κόστος χρήσης. Όλα τα υπόλοιπα είναι δευτερεύοντα. Μόνο που αυτά τα ξέραμε ήδη από ανάλογες περιπτώσεις άλλων αυτοκινήτων. Plug-in υβριδικά βενζίνης, όπως το πανίσχυρο 508, αλλά και το Volvo S60 T8 Polestar Engineered, προσφέρουν αποστομωτικές επιδόσεις, χωρίς ευτυχώς το ανάλογο αντίτιμο σε καύσιμο. Ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα μπορούσε να κάνει τα ίδια ή ακόμη περισσότερα πράγματα, αλλά δεν υιοθετούν όλες οι χώρες τις κατάλληλες υποδομές, τουλάχιστον προς το παρόν, οπότε σήμερα τη χρυσή τομή αποτελούν τα plug-in υβριδικά.

Το πρωινό μου περιλαμβάνει ήδη ισχυρές δόσεις πρωτεΐνης μαζί με καφέ στο κοντινότερο βενζινάδικο. Από εκεί θα οδηγήσουμε προς το κέντρο του Cambridge, κατόπιν θα συνεχίσουμε στον αυτοκινητόδρομο και στη συνέχεια θα διανύσουμε μερικά «ηλεκτρικά» km στην πόλη, εκεί όπου θα προτιμούσαμε να κινούμαστε με ποδήλατα. Αλλά τα δύο συγκεκριμένα μοντέλα δεν αποτελούν συνηθισμένες plug-in hybrid προτάσεις. Έχουν σχεδιαστεί από ειδικούς στα τμήματα απόδοσης, όπως υποδεικνύουν και τα διαφοροποιημένα logo τους. Θα χρειαστούν λοιπόν και κάποιες ώρες μετά το πέρας της οδήγησης που προαναφέραμε, σε απαιτητικούς επαρχιακούς δρόμους. Σκληρή δουλειά όντως, αλλά, ρε παιδί μου, κάποιος πρέπει να την κάνει…

Advertisement
Advertisement

Ο συνάδελφος Tom Wiltshire είναι ένας αφοσιωμένος θαυμαστής της Peugeot που άφησε τα πάντα για λίγο προκειμένου να οδηγήσει το 508. Από τη μεριά μου, αγαπώ τα γρήγορα Volvo, την εμπνευσμένη ανάρτηση με τα αμορτισέρ Öhlins και οτιδήποτε διαθέτει στα σωθικά του το S60 T8. Μεταξύ μας, θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό ώστε να βγάλετε νόημα σε αυτό το σχεδόν αντιφατικό ζευγάρι αυτοκινήτων του συγκριτικού.

Το 508 Sport Engineered είναι το ισχυρότερο Peugeot μέχρι σήμερα, με 360 PS και 53,0 kgm ροπής που παράγονται από τον συνδυασμό ενός βενζινοκινητήρα 1,6 lt και δύο ηλεκτροκινητήρων. Το Volvo διαθέτει έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, αλλά ο μεγαλύτερος, δίλιτρος θερμικός κινητήρας αποδίδει συνολικά 405 PS και (άκουσον άκουσον) 68,2 kgm ροπής. Στα μάτια μου το S60 φαίνεται υπέροχο, ίσως το πιο όμορφο αυτοκίνητο που δημιούργησε ποτέ η Volvo: συμπαγές, με ωραίες αναλογίες, επιβλητική όψη και καθαρές γραμμές. Οι προσθήκες της Polestar ενισχύουν περαιτέρω την εικόνα του με υπέροχες 19άρες ζάντες, χρυσές δαγκάνες φρένων, μαύρη γυαλιστερή μάσκα, αλλά και τις απαραίτητες σπορ απολήξεις.

Advertisement

Το μυώδες αμάξωμα του Peugeot σαφώς δείχνει πιο διακριτικό από μακριά. Μόλις πλησιάσετε, όμως, αναμφισβήτητα η γοητεία του θα σας συνεπάρει. Είναι η «ανάγλυφη» οροφή, ο επιθετικός διαχύτης, οι αεραγωγοί στον εμπρός προφυλακτήρα, όπως και οι μικρές κάθετες λεπίδες στα άκρα, που μαγνητίζουν αμέσως το βλέμμα του θεατή. Είτε το λατρεύεις είτε το μισείς, οφείλεις να παραδεχτείς πως το Peugeot 508 δεν μοιάζει με κανένα άλλο αυτοκίνητο και κυρίως αποστασιοποιείται από το γερμανικό μοτίβο που λυμαίνεται τον χώρο. Για πολλούς, αυτό είναι το σημαντικότερο προτέρημά του. Είναι όμως και αυτή η ιδιαίτερη απόχρωση του συγκεκριμένου 508 που δηλώνει απερίφραστα τον ξεχωριστό χαρακτήρα του.

Το 508 είναι τετρακίνητο, όπως και το Volvo άλλωστε. Ως επί το πλείστον, το σύστημα τετρακίνησης είναι εκεί για να βελτιώσει την πρόσφυση σε κακές καιρικές συνθήκες και όχι για να μιμηθείτε τον Ari Vatanen όταν ανέβηκε στο θρυλικό Pikes Peak με το πάλαι ποτέ 405 T16. Οι δύο κινητήριοι άξονες του Peugeot είναι επίσης χρήσιμοι για την ορθή μεταφορά της υπέρογκης ισχύος και ροπής στην άσφαλτο. Δυστυχώς, δεν έχουμε τη δυνατότητα στο οδικό δίκτυο που βρισκόμαστε να ξεδιπλώσουμε όλο το ταπεραμέντο του λέοντα, αλλά τουλάχιστον μπορούμε να ασχοληθούμε με τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση όσο απολαμβάνουμε το κάθισμα οδηγού με τη λειτουργία μασάζ και ακούμε τον μπάσο ήχο από το ακριβό ηχοσύστημα της Focal.

Advertisement

Τα παραπάνω καλούδια είναι στάνταρ και βοηθούν το διευθυντικό στέλεχος να νιώσει πιο cool, το κυριότερο όμως είναι ότι δεν χρειάζεται να ακούει τον θόρυβο κύλισης, που προκαλούν τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S, ή τους αεροδυναμικούς θορύβους, που προέρχονται κυρίως από τους εξωτερικούς καθρέφτες. Ομολογουμένως θα χρειαστείτε περισσότερο χρόνο προκειμένου να εξοικειωθείτε με το i-Cockpit στο εσωτερικό του Peugeot, σε σχέση πάντα με την παραδοσιακή καμπίνα του Volvo. Το μικροσκοπικό τιμόνι βρίσκεται τοποθετημένο χαμηλά κάτω από το ταμπλό οργάνων, κρύβοντας κάποιες από τις ενδείξεις.

Ο σχεδιασμός στο κέντρο του είναι κομψός, επιστρατεύοντας τα «πλήκτρα πιάνου» μπροστά από την οθόνη πολυμέσων 10” όπως και το μείγμα υλικών με ανθρακονήματα και άλλες executive επενδύσεις. Ο εσωτερικός κόσμος του 508 υιοθετεί αναμφισβήτητα όμορφο στυλ και φουτουριστικό σχήμα, ωστόσο υπάρχουν μερικά κομμάτια από σκληρό πλαστικό στις πόρτες και κάτω από το υποβραχιόνιο που δεν περιμένεις να συναντήσεις σε ένα τόσο ακριβό αυτοκίνητο.

Advertisement

Στην αντίπερα όχθη, παράπονα βέβαια υποβάλλονται πλέον και για τις οθόνες του S60, τα γραφικά και η ανάλυση των οποίων έχουν αρχίσει να δείχνουν την ηλικία τους. Ο εσωτερικός σχεδιασμός του Volvo είναι εμφανώς πιο συγκρατημένος αισθητικά από τον αντίστοιχο του Peugeot, κάτι που δεν θα ενοχλήσει βέβαια τους πιο συντηρητικούς αγοραστές. Ώρα για δράση, φύγαμε…

Το S60 είναι πιο θορυβώδες και λιγότερο άνετο στον αυτοκινητόδρομο, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη σφιχτή ανάρτηση της Öhlins. Το γαλλικό αυτοκίνητο, από την άλλη, έχει μεγαλύτερο εύρος απόσβεσης, όπως αρχικά αναμενόταν. Ο βαθμός της τελευταίας μάλιστα μπορεί να αλλάξει και εν κινήσει. Στην αντίπερα όχθη έχετε τη δυνατότητα να ρυθμίσετε και την ανάρτηση του Volvo, αλλά η διαδικασία απαιτεί την… ανύψωση του καπό, σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και την ανύψωση του πίσω μέρους. Κάτι, όμως, που δεν θα γίνει αντιληπτό από όλους.

Οδηγήσαμε προσεκτικά στον ανοιχτό δρόμο προκειμένου να εξοικονομήσουμε τη μέγιστη ηλεκτρική αυτονομία (42 km στο 508, έναντι 43 km και κάτι στο Volvo) προτού προβούμε σε αστική χρήση. Με το δίκιο σας, θα σκεφτείτε πως είναι κρίμα με τέτοιες επιδόσεις να είσαι συνετός στην οδήγηση στον ανοιχτό δρόμο, αλλά μην ξεχνάτε πως εμείς θέλουμε να δούμε τι καταφέρνουν τα δύο αυτοκίνητα και στην πόλη και μάλιστα σε λειτουργία EV mode.

Ο ηλεκτροκινητήρας του Peugeot, που βρίσκεται τοποθετημένος στον πίσω άξονα, δίνει ζωή στους πίσω τροχούς σε χαμηλούς ρυθμούς κίνησης. Αντίστοιχα, ο εμπρός, που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, είναι εκείνος που μπαίνει στο παιχνίδι ενισχύοντας την ώθηση και τις επιδόσεις κάθε φορά που βυθίζεις το γκάζι. Αυτό σημαίνει ότι το 508 ανταποκρίνεται περισσότερο ως ηλεκτρικό, αλλά στην πράξη η αυτονομία του εξαντλείται ταχύτερα σε σχέση με την αντίστοιχη του Volvo. Το S60, όμως, δεν προσφέρει τα επίπεδα άνεσης που παρέχει η ρυθμιζόμενη ανάρτηση στο γαλλικό αυτοκίνητο. Το νιώθεις επίσης πιο βαρύ, αφού τα 205 επιπλέον kg του δεν κρύβονται, ακόμη και σε μικρές ταχύτητες.

Το αυτόματο κιβώτιο του Peugeot αποδεικνύεται πιο προοδευτικό στις αλλαγές σχέσεων, σε αντίθεση με το επίσης αυτόματο οκτώ σχέσεων του Volvo, που μοιάζει πιο σπασμωδικό στις εναλλαγές των σχέσεων. Σημειώστε πως τα λιγότερο ισχυρά Volvo PHEV χρησιμοποιούν κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και, ειλικρινά, αυτό φαίνεται σαν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Το συγκεκριμένο S60, όμως, είναι πολύ ισχυρό για να χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους κιβώτιο.

Ο κινητήρας T8 του Volvo ακούγεται περίφημα, επιστρατεύοντας ένα συνθετικό ηχόχρωμα κάθε φορά που απαιτείται η μέγιστη επιτάχυνση. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν μπαταρίες χωρητικότητας περίπου 11,5 kWh, κάτι που ερμηνεύεται σε σχεδόν τρεις έως τέσσερις ώρες φόρτισης σε φορτιστή 3,7 kW. Προαιρετικά διατίθεται φορτιστής 7,4 kW στο Peugeot, μειώνοντας τον χρόνο σε 1h και 45 min, κάτι που δεν είναι διαθέσιμο στο Volvo. Σε πιο απαιτητικό οδηγικό περιβάλλον τώρα, η ισχύς της μπαταρίας αποτελεί το κλειδί εάν επιθυμείς να απελευθερώσεις τις πραγματικές δυνατότητες των συγκεκριμένων αυτοκινήτων.

Όταν βρεις λοιπόν τον κατάλληλο χώρο, το ισχυρότερο S60 απομακρύνεται. Αλλά σίγουρα μπορείς να κρατήσεις οπτική επαφή μαζί του πίσω από τα πηδάλια του Peugeot χωρίς υπερβολική προσπάθεια. Αυτά ισχύουν στις ευθείες. Όταν έρθουν οι στροφές αναγνωρίζεις δύο διαφορετικές κατασκευαστικές προσεγγίσεις και νοοτροπίες. Το 508 κλέβει καρδιές, αφού στρίβει εντυπωσιακά, θυμίζοντας ένα καθαρόαιμο τέκνο της Peugeot Sport.

Περισσότερο παραπέμπει σε hot hatch παρά σε saloon, με ελαφρύ πάτημα, ελάχιστες κλίσεις και μια συνολική αίσθηση ευκινησίας και συμμόρφωσης στις εντολές του οδηγού, που δίνουν ξεκάθαρα προτεραιότητα στην οδηγική απόλαυση. Αντίθετα, το Volvo είναι ένα muscle car, με ό,τι ακριβώς συνεπάγεται αυτό. Είναι ξεκάθαρο από τον τρόπο με τον οποίο σας ωθεί να «εξαφανίσετε» μια μεγάλη ευθεία, παρά να παλεύετε με την συγκροτημένη αλλά ελαφρώς μονοδιάστατη συμπεριφορά του σε κάθε είδους καμπή.

Οι προσθήκες της Polestar (τα προαναφερθέντα αμορτισέρ Öhlins, τα φρένα της Brembo, οι τροχοί ελαφρού κράματος και οι αλλαγές λογισμικού στο κιβώτιο ταχυτήτων και στο τιμόνι) δημιουργούν νέα δεδομένα στον χειρισμό του S60. Εχει τοποθετηθεί επίσης ένα επιπλέον εμπρός γόνατο στην ανάρτηση για ταχύτερο turn in στις στροφές και λιγότερους κραδασμούς. Τα επίπεδα πρόσφυσης που παρέχουν τα ελαστικά Continental PremiumContact 6s είναι απλώς τεράστια. Σου επιτρέπουν χωρίς δεύτερη σκέψη να καταπιείς μεμιάς μια σειρά από απανωτές στροφές.

Το S60 T8 δεν οδηγείται πλέον σαν ένα συμβατικό Volvo. Διαθέτει καλύτερη γραμμικότητα, ειδικά στις μικρές κινήσεις του τιμονιού, παρέχοντας παράλληλα την αυτοπεποίθηση σε ό,τι κάνεις παρά την επιπλέον ισχύ, συγκριτικά πάντα με το γνωστό μας Τ8. Η ανάρτηση εγγυάται καλύτερο κάθετο έλεγχο ακόμη και όταν το αυτοκίνητο έρθει σε επαφή με ατέλειες του δρόμου στην κορυφή της στροφής. Η μέτρια άνεση μέσα στην πόλη ξεχνιέται σύντομα εδώ.

Το πεντάλ φρένων έχει καλή αίσθηση, σε αντίθεση με εκείνο του Peugeot που εμφανίζεται κάπως σπογγώδης και τεχνητή. Οι δαγκάνες της Alcon και οι διπλοί δίσκοι στα φρένα του γαλλικού αυτοκινήτου προσφέρουν άφθονη ισχύ πέδησης, παρότι, όπως είπαμε, το πεντάλ στερείται τελικά πληροφόρησης. Το 508 είναι σαφώς πιο ουδέτερο στις στροφές, ενώ παράλληλα σε πείθει να προκαλέσεις υπερστροφή για να το τοποθετήσεις, εάν φυσικά γνωρίζεις τι κάνεις, όπως ακριβώς δηλαδή θα περίμενε κανείς σε ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο με μεράκι από την Peugeot Sport.

Χαμηλότερο και φαρδύτερο σε σχέση με το βασικό 508, φορά ειδικά ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, που ενισχύουν το οδηγικό προφίλ του. Είναι σαφώς το πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο μεταξύ των δύο, ακόμη κι αν το Volvo είναι αναμφισβήτητα πιο αποτελεσματικό και ταχύτερο σχεδόν παντού. Αυτή τη φορά η μπαταρία του σουηδικού αυτοκινήτου είναι εκείνη που εξαντλείται πρώτη. Αμφότερα βέβαια είναι ικανά και χωρίς την ηλεκτρική αρωγή, νιώθετε όμως ξαφνικά την κάπως μειωμένη δύναμη της γροθιάς. Αυτό βέβαια παραμένει ο βασικός περιορισμός ενός σπορ PHEV. Όπως δηλαδή ένας οδηγός της F1, έτσι και ο οδηγός ενός σπορ plug-in οφείλει να διαχειριστεί κατάλληλα τη διαθέσιμη ενέργεια.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας και τα δύο αυτοκίνητα χρειάστηκαν σχεδόν 7,2 lt/100 km. Με καθαρά plug-in-hybrid κριτήρια η συγκεκριμένη τιμή δεν εντυπωσιάζει, αλλά λάβετε υπόψη το επίπεδο απόδοσης που προσφέρουν απλόχερα αμφότερα, όπως επίσης και το γεγονός ότι οι δοκιμές μας απείχαν πολύ από τη φυσιολογική οδήγηση ενός μέσου οδηγού. Από την άλλη, η καθημερινή χρήση ενός αμιγώς βενζινοκίνητου αυτοκινήτου με 300 + PS σίγουρα θα εκτόξευε την κατανάλωση σε αρκετά ψηλότερες τιμές. Ο μέσος όρος οικονομίας καυσίμου δεν είναι κολακευτικός για τα γρήγορα PHEV της παρέας μας, αλλά ούτε και αυτός αποκαλύπτει ολόκληρη την αλήθεια για το τι πρεσβεύουν τα δύο φιλικά στο περιβάλλον express του συγκριτικού.

Σίγουρα πολλά εξαρτώνται από το πόσο συχνά φορτίζεις την μπαταρία. Το έχουμε αντιμετωπίσει πολλές φορές στο παρελθόν σε τέτοιου είδους οχήματα. Σαφώς και υπάρχει αντίφαση στην προσθήκη μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων σε ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το οποίο μάλιστα εστιάζει στις επιδόσεις. Νομοτελειακά δεν μπορείς να τετραγωνίσεις τον κύκλο, κάτι στο οποίο φαίνεται να συναινεί και σύσσωμος ο ανταγωνισμός. Μέσω, όμως, ενός έντιμου συμβιβασμού μπορεί να βρεθεί η χρυσή τομή στη φάση που βρισκόμαστε, με την ηλεκτροκίνηση δηλαδή να υιοθετεί ακόμη μπιμπίκια εφηβικής ακμής. Φύγαμε για ετυμηγορία.

Το Peugeot αντικειμενικά αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο εκ των δύο. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι η ίδια με ενός συμβατικού 508, στα 487 lt (390 lt στο Volvo), ως fastback όμως είναι σαφώς πιο εύκολο σε πρόσβαση στον χώρο φόρτωσης σε σχέση με το sedan της Volvo. Ο χώρος αποσκευών του T8 είναι μικρότερος από τον αντίστοιχο του προσθιοκίνητου S60, ενώ και η μπαταρία του κλέβει πολύτιμο χώρο επιβατών στο πάτωμα (στο 508 το τελευταίο είναι εντελώς επίπεδο).

Το δυνατό Peugeot αποδείχτηκε το πιο άνετο αυτοκίνητο στον δρόμο σε σχέση με τον αντίπαλό του, παρά το γεγονός μάλιστα ότι είναι παράλληλα το πιο διασκεδαστικό και σπορ, καταφέρνοντας να αποστασιοποιηθεί αισθητά από το απλό 508. Το S60, από την άλλη, είναι εξαιρετικά ικανό σε δρόμο με στροφές, αλλά το αντίτιμο είναι η άνεση στο κατσαρό οδόστρωμα της πόλης, καθώς επίσης και οι ατελείωτες αναταράξεις στον αυτοκινητόδρομο. Παρά ταύτα, το S60 είναι κατά κάποιο τρόπο ένα πιο ώριμο προϊόν, φυσικός αντίπαλος της BMW 330e με τη μεγάλη απήχηση στον χώρο των εταιρικών πωλήσεων. Το συγκεκριμένο Volvo είναι επίσης εμφανίσιμο, γρήγορο, καλοφτιαγμένο και με μοναδικό χαρακτήρα. Υπάρχουν σίγουρα πολλά να ερωτευτείς εδώ και να χτίσεις επάνω του μια σχέση διαρκείας.

Πραγματικά, το μεγαλύτερο πλεονέκτημά τους είναι ότι σε αντίθεση με άλλα PHEV τα δύο αυτοκίνητα είναι συναρπαστικά στην οδήγηση, χωρίς να θυσιάζουν το όφελος των μηδενικών εκπομπών και την περιβαλλοντική ευαισθησία. Το πρώτο πραγματικά γρήγορο Peugeot εδώ και πάρα πολύ καιρό επιτυγχάνει τον ευπρόσδεκτο συνδυασμό επιδόσεων-άνεσης-χαμηλών εκπομπών ρύπων με πειστικότερο τρόπο σε σχέση με τον επίσης εξαιρετικό αντίπαλό του. Μόλις μάθατε τον λόγο για τον οποίο ο Γάλλος κόβει πρώτος το νήμα…

KEY TECH – PEUGEOT 508 SE: Το set up του πανίσχυρου 508 δέχθηκε τις περιποιήσεις της Peugeot Sport, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να χαμηλώσει κατά 4 mm, να αυξηθούν το εμπρός και το πίσω μετατρόχια κατά 24 mm και 12 mm αντίστοιχα, ενώ ρυθμίστηκαν εκ νέου τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ, αλλά και τα φρένα που προέρχονται από το 308 GTI. Το 508 PSE υιοθετεί μπαταρία 11,5 kWh, η οποία του διασφαλίζει 46 km αμιγούς ηλεκτρικής αυτονομίας. Με βάση τον κύκλο WLTP, η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται στα 2,03 lt/100 km και οι εκπομπές CO2 στα 49 g/km.

KEY TECH – VOLVO S60 T8 POLESTAR ENGINEERED: Το S60 T8 Polestar Engineered βασίζεται στο υβριδικό T8 Twin Engine. Χάρη στον επαναπρογραμματισμό του υβριδικού συστήματος η απόδοση σκαρφάλωσε στους 405 PS και η ροπή στα 68,3 kgm. Το νέο software βοήθησε στο να γίνονται ταχύτερα οι αλλαγές στο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων. Οι σφυρήλατοι τροχοί των 20” εξοικονόμησαν βάρος και υιοθετούν αεριζόμενους χαραγμένους δίσκους με δαγκάνες της Brembo (6πίστονες στον εμπρός άξονα) μαζί με τακάκια υψηλών επιδόσεων. Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω συνδυάζεται με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Öhlins, ενώ οι εμπρός θόλοι ενώνονται μέσω μιας αλουμινένιας μπάρας για αυξημένη στρεπτική ακαμψία.

PEUGEOT 508 SE
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, PHEV, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 11,5 kWh ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ ΚΑΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4750/1859/1403 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.793 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 487 LT

VOLVO S60 T8 POLESTAR ENGINEERED
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.969 CC, i4, TURBO & SUPERGHARGER, ΕΝΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, PHEV, ΜΠΑΤΑΡΙΑ 11,6 kWh, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ ΚΑΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4761/1916/1437 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.872 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 374 LT

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
Το Volvo διαθέτει έναν κινητήρα-κτήνος, όχι όμως και το καλύτερο κιβώτιο
PEUGEOT 360 PS @ 6.000 RPM, 53,0 KGM @ 3.000 RPM
VOLVO 405 PS @ 5.800 RPM 68,2 KGM @ 4.500 RPM

ΒΑΡΟΣ
Το 508 είναι ελαφρύτερο μεταξύ των δύο, χωρίς βέβαια να χαρακτηρίζεται «ελαφρύ»
PEUGEOT 1.850 KG
VOLVO 2.055 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
Αμφότερα επιτυγχάνουν αριθμούς που θα ζήλευαν πολλά hot hatches
PEUGEOT 5,1 KG/PS
VOLVO 5,0 KG/PS

0-100 km/h
To S60 χτίζει διαφορά στην εκκίνηση, χάρη στη θηριώδη κινητήρια μονάδα του
PEUGEOT 5,2”|
VOLVO 4,4’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ L/100KM
Εμπρός στα κάλλη τι είναι ο πόνος; Πάλι καλά, με τέτοιες υπέρογκες ιπποδυνάμεις
PEUGEOT 7,2 (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 2,0 κατά WLTP)
VOLVO 7,3 (ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 2,3 κατά WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
Η Volvo περιορίζει ηλεκτρονικά σε όλα τα μοντέλα της την τελική ταχύτητα στα 180 km/h
PEUGEOT 250 KM/H
VOLVO180 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Μεγάλα ρεζερβουάρ, που παρέχουν σημαντικό εύρος αυτονομίας, με βάση τις δυνατότητες των κινητήρων
PEUGEOT 62 LT
VOLVO 67 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
Σε EV λειτουργία και τα δύο αυτοκίνητα δεν αποκλίνουν αρκετά στα διαθέσιμα km
PEUGEOT 42 ηλεκτρικά KM
VOLVO 43 ηλεκτρικά KM

CO2
Αυτό είναι το καλό των PHEV. Παρά τις κορυφαίες επιδόσεις, οι εκπομπές είναι… πράσινες
PEUGEOT 46 G/KM
VOLVO 48 G/KM

ΤΙΜΗ
Το Peugeot είναι ακριβότερο στην αρχική τιμή κτήσης, αλλά διαθέτει χαμηλότερο εταιρικό φόρο. Στην Ελλάδα και τα δύο αυτοκίνητα διατίθενται κατόπιν παραγγελίας
PEUGEOT Κ.Π. Στη Μ. Βρετανία από 63.140 ευρώ
VOLVO Κ.Π. Στη Μ. Βρετανία από 60.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε 5 από τα καλύτερα supercar
Συγκριτική δοκιμή: Mercedes GLA 250e vs Peugeot 3008 Hybrid
Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο