Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο

Ελλάδα 9:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο

ΔΟΚΙΜΕΣ

Oδηγούμε το Volvo C40 Recharge Twin στο Βέλγιο

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το νέο C40 Recharge έρχεται να προσθέσει μια σπορτίφ νότα στα ηλεκτρικά crossover της Volvo με καθηλωτικές επιδόσεις και το εκλεπτυσμένο σουηδικό design στα καλύτερά του. – Διατίθεται ήδη στην χώρα μας με την τιμή του να ξεκινά από τις 55.988 ευρώ με την κρατική επιδότηση.

Advertisement
Advertisement

Η σχέση της Volvo με την ηλεκτροκίνηση δεν είναι μία όψιμη βιομηχανική μόδα ούτε μία συγκυριακή υπόθεση του τύπου “πάμε και βλέπουμε”.  Οι Σουηδοί, λόγω και της σκανδιναβικής τους μενταλιτέ, είχαν δει από πολύ νωρίς την πορεία των πραγμάτων, είχαν κάνει τα πρώτα άγουρα βήματα (και τις αναπόφευκτες αστοχίες) και έχουν δώσει απτά και ξεκάθαρα δείγματα γραφής εδώ και πολλά χρόνια. Και κάπου εδώ μιλούν τα γεγονότα και η ιστορία.

Γεγονός πρώτο και αδιαφισβήτητο: Στην Volvo μιλούν για εξηλεκτρισμό και νέες τεχνολογίες όταν ακόμα οι άλλοι ορκίζονταν στον diesel,  η έρευνα και η εξέλιξη ηλεκτρικών συστημάτων πηγαίνει πίσω στην δεκαετία του 70 ενώ ήδη από το 2010 υπήρχε στην παραγωγή (και όχι ως κάποιο εκθεσιακό πρωτότυπο) το plug-in υβριδικό S60.

Δικαιωματικά λοιπόν οι Σουηδοί έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις εξελίξεις και και κάθε λόγο να αναδεικνύουν όπου σταθούν και όπου βρεθούν τα πολλά και μεγαλεπήβολα σχέδιά τους για τα επόμενα χρόνια.

Advertisement
Advertisement

Γεγονός δεύτερο και απτό: Αυτά τα μεγαλεπήβολα σχέδια έχουν ήδη μπει σε εφαρμογή από το 2017, με όλη σχεδόν την γκάμα να έχει αποκτήσει πλέον την plug-in υβριδική της έκδοση, το αμιγώς ηλεκτρικό ΧC40 Recharge να ανοίγει τον δρόμο για την καθαρή ηλεκτροκίνηση, και τα πλάνα να προβλέπουν 50% ηλεκτρικά μέχρι το 2025 και το ολοκληρωτικό αντίο στον κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2030.

Και όλα αυτά σε συνδυασμό με μία γενικότερη αναδιάταξη στο παραγωγικό της μοντέλο, έτσι ώστε το αποτύπωμά της να είναι μηδενικό όχι μόνο στα αυτοκίνητα αλλά και στην αλυσίδα κατασκευής τους.

Advertisement

Γεγονός τρίτο και πολύ σημαντικό: Παρά την γενικευμένη αναταραχή στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία με τις ελλείψεις σε chips και τις επιπτώσεις της πανδημίας, η Volvo έχει καταφέρει να ανεβάσει τις πωλήσεις της κατά 17,6% τους πρώτους εννέα μήνες της χρονιάς σε όλες τις αγορές του κόσμου.

Advertisement

Αυτό όμως που έχει μεγάλη σημασία είναι ότι μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας πιστώνεται στα εξηλεκτρισμένα μοντέλα Recharge (ένα στα τέσσερα περίπου) τα οποία σε αρκετές προηγμένες αγορές του κόσμου είναι μεγάλο μέρος του “μίγματος” των πωλήσεων της εταιρίας, και ανεβαίνουν με εκθετικούς ρυθμούς.

Ολίγον μακροσκελής η εισαγωγή, αλλά άκρως απαραίτητη αν θέλουμε να έχουμε ένα καθαρό “κάδρο” μέσα στο οποίο έρχεται να σταθεί αυτό το πολύ εντυπωσιακό και ιδιαίτερα όμορφο coupe crossover, το νέο C40 Recharge για το οποίο ταξιδέψαμε μέχρι το Βέλγιο και την Γάνδη όπου παράγεται για να έχουμε μία πρώτη οδηγική επαφή μαζί του.

Πρόκειται για το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Volvo, το οποίο μοιράζεται το βασικό μηχανολογικό υπόβαθρο του XC40 Recharge, διαθέτοντας όμως αρκετά πιο σικάτη σχεδίαση και μία ξεκάθαρη ταυτότητα για να πάρει θέση στην πιο “μάχιμη” κατηγορία των σύγχρονων ηλεκτρικών, απέναντι σε αυτοκίνητα όπως το Audi Q4 Crossback e-tron ή την Meredes EQΑ.

Advertisement

Ακολουθώντας την τυπική και αναπόφευκτη λογική της εποχής, χρησιμοποιεί την υπάρχουσα “ηλεκτρική” πλατφόρμα CMA που βρίσκουμε και στο XC40 Recharge, όμως σε αντίθεση με αυτό που δανείζεται πολλά στοιχεία από το συμβατικό XC40, το C40 Recharge είναι το πρώτο Volvo που σχεδιάστηκε εξ αρχής ως αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικό. Η συγγένεια με το XC40 είναι εμφανής τουλάχιστον μέχρι το μέσο του αμαξώματος με την σημαντικότερη διαφοροποίηση να εντοπίζεται στο πίσω μέρος.

Εκεί η μεγαλύτερη κλίση της οροφής και η διαφορετική σχεδίαση της τρίτης κολόνας δημιουργούν ένα πολύ πιο σπορτίφ σχήμα με δυναμικές αναλογίες και πολύ ιδιαίτερες λεπτομέρειες όπως τα φουτουριστικά φωτιστικά σώματα ή η διακριτική αεροτομή. Από κοντά είναι ακόμα πιο όμορφο και εντυπωσιακό, έχει ξεκάθαρο το σκανδιναβικό στίγμα στην αισθητική του, και δίνει και μία πρώτη γεύση για την σχεδιαστική κατεύθυνση που θα πάρει η Volvo στα ηλεκτρικά της μοντέλα στα χρόνια που θα έρθουν.

Το εμπρός μέρος είναι ήδη γνωστό σε μεγάλο βαθμό από το XC40 Recharge, με την κλειστή μάσκα χωρίς αεραγωγούς να δίνει την ηλεκτρική “υπογραφή” του μοντέλου και κάποιες μικρές διαφοροποιήσεις στους προφυλακτήρες και τα φτερά να δίνουν ένα λίγο διαφορετικό στίγμα. Στο C40 Recharge υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα με την τεχνολογία Pixel-LED, η οποία επιτρέπει την οδήγηση με τα φώτα αναμμένα διαρκώς στην μεγάλη σκάλα και την προσαρμογή τους στα δεδομένα της κίνησης χωρίς την ανάγκη να επεμβαίνει ο οδηγός.

Κάθε μονάδα προβολέων αποτελείται από 84 ανεξάρτητα pixels τα οποία σε συνδυασμό με την εμπρόσθια κάμερα του αυτοκινήτου μεταβάλλουν την φωτεινότητά τους ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα αυτοκίνητα, έτσι ώστε να μην τυφλώνονται οι οδηγοί τους. Παράλληλα, αυτό το ευέλικτο σύστημα επιτρέπει την καλύτερη αξιοποίηση του φωτισμού μπροστά από το C40 Recharge ενώ έχουν και την δυνατότητα για ένα “καλωσόρισμα” του οδηγού όταν ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο.

Το μήκος του αμαξώματος είναι 4.431 χιλιοστά και το μεταξόνιο στα 2.702 χιλιοστά, κάτι που σημαίνει ότι το νέο C40 Recharge είναι ένα compact σε μέγεθος crossover το οποίο όμως παρέχει αρκετά μεγάλους χώρους για τους επιβάτες, ενώ η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 413 λίτρα, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος κάτω από το δάπεδο φόρτωσης.

Υπάρχει επίσης και ένας χώρος φόρτωσης εμπρός, στην θέση που κανονικά βρίσκεται ο θερμικός κινητήρας στα απλά μοντέλα, στον οποίο μπορούν να αποθηκευτούν τα καλώδια φόρτισης ή άλλα αντικείμενα που ο οδηγός δεν χρησιμοποιεί τόσο συχνά.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι εν πολλοίς πανομοιότυπη με εκείνη του XC40 Recharge, πράγμα άκρως ευπρόσδεκτο, καθώς ήδη η σουηδική εταιρία φαίνεται να έχει βρει την σωστή ισορροπία ανάμεσα στο high-tech περιβάλλον και το μίνιμαλ στιλιζάρισμα που χαρακτηρίζει πάντα τα αυτοκίνητά της.

Η ποιότητα κατασκευής και η γενικότερη αίσθηση είναι αντίστοιχη ενός premium προϊόντος αυτής της κατηγορίας τιμής, με κάποιες ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα την χρήση ανακυκλώσιμων υλικών αλλά και την πλήρη από εδώ και στο εξής απαγόρευση χρήσης ζωικού δέρματος στα αυτοκίνητα της Volvo να προσδίδουν ένα επιπλέον οικολογικό προφίλ στο αυτοκίνητο.

Σε ό,τι αφορά τα συστήματα διασύνδεσης, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η συνεργασία με την Google και η εφαρμογή και στο C40 Recharge του νέου λειτουργικού για το σύστημα πολυμέσων στην οθόνη αφής των 9,0 ιντσών. Βασίζεται στo Android και έχει ενσωματωμένες εφαρμογές και υπηρεσίες της Google όπως τα Google Maps, Google Assistant και Google Play Store. Το σύστημα μάλιστα έχει δυνατότητα για συνεχείς over-the-air ενημερώσεις και αποδεικνύεται αρκετά εύκολο και πρακτικό στην καθημερινή χρήση, διατηρώντας τα γνώριμα μενού των smartphones.

Ο πίνακας οργάνων είναι ο νέος ψηφιακός της Volvo με αρκετές παραμετροποιήσεις (αλλά όχι ένδειξη για το υπόλοιπο των χιλιομέτρων της αυτονομίας) ενώ η γενικότερη εργονομία και η ευρυχωρία για τους επιβάτες είναι από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου. Μοναδική ένσταση, αναμενόμενη λόγω της σχεδίασης, η περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω, αν και η κάμερα των 360 μοιρών μπορεί να διευκολύνει αρκετά σε σημεία που είναι δύσκολες οι μανούβρες.

Περνώντας στα μηχανικά μέρη, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του C40 Recharge βασίζεται σε δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνδυαστική απόδοση στους 408 ίππους και μέγιστη συνδυαστική ροπή στα 660 Νm. H κορυφαία αυτή ισχύς παρέχει εξαιρετικές επιδόσεις στο νέο C40 Recharge, με το 0-100 χλμ./ ώρα να ολοκληρώνεται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα. Η τοποθέτηση των κινητήρων στους δύο άξονες προσδίδει χαρακτηριστικά τετρακίνησης, με τον τρόπο που πρέπει να αρχίσουμε να συνηθίζουμε ότι θα γίνεται στις εποχές της ηλεκτροκίνησης.

Η μπαταρία του συστήματος είναι ενεργειακής χωρητικότητας 78 kWh, και εξασφαλίζει μία μέση αυτονομία της τάξης των 420 χιλιομέτρων με βάση το πρότυπο WLTP. Μπορεί να φορτίσει σε συνεχές ρεύμα (DC) έως και 150 kW, με τη φόρτιση να διαρκεί περίπου 40 λεπτά έως το 80% της χωρητικότητάς της ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε την πολύ μεγάλη προσοχή και επιμέλεια που έδειξε η Volvo στην τοποθέτηση της μπαταρίας σε ασφαλή θέση, καλύπτοντάς την με ειδικό κλωβό για ενδεχόμενο ατυχήματος, ο οποίος μάλιστα αποτελεί και δομικό στοιχείο ενίσχυσης του πλαισίου.

Οδηγώντας στους δρόμους του Βελγίου, αυτό που αντιλαμβάνεσαι αμέσως είναι ότι έχεις να κάνεις με ένα από τα καλύτερα δείγματα σύγχρονου premium ηλεκτρικού SUV. Χωρίς σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το XC40 Recharge, η κουπέ αυτή εκδοχή παραμένει ένα φοβερά άνετο και πολιτισμένο αυτοκίνητο στο ταξίδι, με την αερανάρτηση να αποσβένει με μοναδικό τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων και να δημιουργεί ένα κορυφαίο επίπεδο πολυτελούς μετακίνησης για τους επιβάτες.

Οι μηχανικοί θόρυβοι απουσιάζουν παντελώς και μόνο ο θόρυβος κύλισης από τις 20άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής αλλά και ο αεροδυναμικός θόρυβος από τους κάπως μεγάλους πλευρικούς καθρέπτες σε κάνουν να κοιτάξεις το κοντέρ και να ανακαλύψεις ότι ήδη πλησιάζεις πολύ κοντά στα 180 χλμ./ώρα της τελικής του ταχύτητας.

Το ηλεκτρικό σύστημα είναι καθηλωτικό στην φάση της επιτάχυνσης (το νιώθεις πιο γρήγορο από τα 4,7΄΄ για το 0-100 χλμ/ώρα, απίστευτη αίσθηση!), καθώς με το παραμικρό πάτημα του γκαζιού εκμηδενίζει αποστάσεις και αφήνει πίσω του οτιδήποτε βρεθεί στον δρόμο του. Το εξαιρετικό πλαίσιο και το χαμηλό κέντρο βάρους δημιουργούν τις προϋποθέσεις για σπορτίφ αναζητήσεις, και παρά το μεγάλο βάρος, το C40 Recharge θα στρίψει με καθαρές γραμμές και χωρίς περιττά δράματα.

Τυπικό Volvo το τιμόνι του, ελαφρύ αλλά “γεμάτο” σε πληροφορία ενώ και τα φρένα δείχνουν να αντέχουν στις έξτρα απαιτήσεις που βάζουν οι 2+ τόνοι, αν και πρέπει κανείς να συνηθίσει την αίσθηση, λόγω του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας. Το οποίο σύστημα είναι και από τα πιο αποδοτικά της αγοράς και λειτουργεί προς όφελος του C40 Recharge, εξισορροπώντας κάπως την ελαφρά υστέρηση στην αυτονομία σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ως προς τον ανταγωνισμό λοιπόν, ο προφανής πρώτος “αντίπαλος” είναι το XC40 Recharge, το οποίο είναι σαφώς πιο πρακτικό ως “κλασικό” SUV. Από την άλλη το C40 Recharge είναι πολύ πιο όμορφο και ξεχωριστό, κάνει περισσότερη αίσθηση, είναι πιο γρήγορο και δυναμικό, και γενικά έχει μια πιο νεανική και μοντέρνα αύρα που σίγουρα θα τραβήξει ένα πιο lifestyle κοινό.

Η πιο σημαντική ένσταση που υπάρχει αυτή την στιγμή αφορά το γεγονός ότι βγαίνει σε μία και μόνο έκδοση, την πιο ισχυρή και πιο ακριβή, κάτι που το φέρνει σε δυσχερή θέση απέναντι στον άμεσο γερμανικό ανταγωνισμό, αν και αυτό είναι κάτι που θα λυθεί σύντομα με την εμφάνιση και της πιο προσιτής έκδοσης με τον ένα ηλεκτροκινητήρα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως το C40 Recharge αποτελεί μία πολύ ξεχωριστή πρόταση για την κατηγορία των premium compact SUV, με τα μοναδικά χαρακτηριστικά της σουηδικής σχεδιαστικής και κατασκευαστικής φιλοσοφίας και ένα πληθωρικό χαρακτήρα απίστευτων επιδόσεων, luxury αίσθησης και σπορ οδηγικού χαρακτήρα.

To νέο C40 Recharge έχει ήδη ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Γάνδη, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε κατά την διάρκεια της ταξιδιού μας στο Βέλγιο. Το υπερσύγχρονο και πολύ προωθημένο στις παραγωγικές του διαδικασίες εργοστάσιο είναι ένα από τα μεγαλύτερα της εταιρίας και θα αποτελέσει το ευρωπαϊκό κέντρο παραγωγής των ηλεκτρικών της μοντέλων, καθώς ήδη εκεί κατασκευάζεται και το XC40 Recharge.

Mάλιστα η εταιρία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα ανεβάσει την παραγωγή της στο συγκεκριμένο εργοστάσιο στις 135.000 μονάδες ετησίως, οι μισές από τις οποίες θα αφορούν αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2022.

Το Volvo C40 είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα στην έκδοση Launch Edition και η τιμή του ξεκινά από τις 61.988 ευρώ. Με ΛΤΠΦ κάτω από 50.000 ευρώ (49.990), το αμιγώς ηλεκτρικό crossover επωφελείται από το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με την τιμή του να διαμορφώνεται στις 55.988 ευρώ.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η εγγύηση της Volvo Cars για την μπαταρία είναι 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα, όποιο έρθει πρώτο, με την προϋπόθεση ότι το αυτοκίνητο και η μπαταρία συντηρούνται και χρησιμοποιούνται σύμφωνα με τις συστάσεις της Volvo Cars.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Volvo: Εφαρμογή που αυξάνει την αυτονομία!
Volvo : Ξεκινά η παραγωγή του C40 Recharge στη Γάνδη
Volvo: Πολυτέλεια και προστασία για το περιβάλλον