Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πόσο πιο ακριβά είναι τα μικρά SUV από τα αντίστοιχα supermini;

Ελλάδα 10:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πόσο πιο ακριβά είναι τα μικρά SUV από τα αντίστοιχα supermini;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Πόσο πιο ακριβά είναι τα μικρά SUV από τα αντίστοιχα supermini;

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Μεγαλύτερος εσωτερικός χώρος, βελτιωμένη πρακτικότητα και -σε πολλές περιπτώσεις- πλουσιότερος εξοπλισμός. Τα SUVs προσφέρουν περισσότερα, αλλά -αναπόφευκτα- απαιτούν και μεγαλύτερο ποσό χρημάτων για να τα αποκτήσουμε.

Advertisement
Advertisement

Hatchbacks. Ένας τύπος αυτοκινήτων με λαμπρή ιστορία που πάντα γοήτευε τους οπαδούς τής «αθλητικής» εμφάνισης και τη νεολαία. Πολύ περισσότερο τα supermini που «κλείνουν το μάτι» σε όσους ψάχνουν κάτι σπορτίφ και ευέλικτο για τις καθημερινές μετακινήσεις τους, χωρίς να καθίστανται απαγορευτικές οι ολιγοήμερες εξορμήσεις εκτός πόλης.

Τα supermini έχουν εδραιωθεί ως η κορυφαία επιλογή τού ελληνικού αγοραστικού κοινού, κάτι που αποτυπώνεται και στις ταξινομήσεις τους. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, καλούνται να αναχαιτίσουν μια συνεχώς και αυξανόμενη απειλή που ονομάζεται «B-SUV». Πρόκειται για τα μικρού μεγέθους υπερυψωμένα «τζιποειδή» που φυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και προβάλλουν ως το παρόν τής αυτοκίνησης.

Γιατί, όμως, τόσο ντόρος;
Όμως, τι είναι αυτό που έχει γιγαντώσει τη ζήτησή τους; Η απάντηση δεν είναι δύσκολο να δοθεί και για να την έχεις αρκεί μια ολιγόλεπτη συζήτηση με κάποιον κάτοχο ενός Sport Utility Vehicle. Προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για μια μικρή οικογένεια, υπερυψωμένη θέση οδήγησης και -συνακόλουθα- εποπτική θέαση του δρόμου. Προσθέστε τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, το αίσθημα «κυριαρχίας» έναντι των υπόλοιπων χρηστών τού οδικού δικτύου και τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και έχετε λύσει τις όποιες απορίες σας.

Advertisement
Advertisement

Τα πλεονεκτήματά τους, λοιπόν, είναι υπαρκτά και αρκετά. Αλλά κάπου εδώ αναδύεται ένα αναπόφευκτο ερώτημα που είθισται να απασχολεί τη συντριπτική πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών. Αυτών που αμφιταλαντεύονται μεταξύ τής αγοράς ενός supermini και ενός B-SUV.

«Ποια είναι η διαφορά στην τιμή»;
Απαντάμε στο συγκεκριμένο ερώτημα μέσω της εξέτασης μερικών ενδεικτικών παραδειγμάτων. Επισημαίνουμε ότι παραθέτουμε τα μοντέλα που διαθέτουν τον ίδιο κινητήρα και το λεγόμενο βασικό επίπεδο εξοπλισμού στο οποίο διατίθενται τώρα.

Advertisement

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost mHEV 125 ίπποι: Από 22.502 ευρώ.
Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 125 ίπποι: Από 26.313 ευρώ.
Διαφορά: 3.811 ευρώ.

Για τις ανάγκες της ενδοοικογενειακής έριδος στη Ford επιλέξαμε τις εκδόσεις των Fiesta και Puma που μοιράζονται τον 1.0 EcoBoost των 125 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία και μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων.

Advertisement

Με μήκος 4.065 χλστμ., πλάτος 1.735 χλστμ. και ύψος 1.466 χλστμ., το Fiesta είναι ελαφρώς πιο ευέλικτο από το μεγαλύτερο (4.186 χλστμ.x1.930 χλστμ.x1.537 χλστμ. στο Puma). Όμως, το μεταξόνιο του τελευταίου (2,588 χλστμ., αντί 2.493 χλστμ. του Fiesta) εξασφαλίζει στους επιβάτες τού SUV περισσότερους χώρους.

Το ίδιο ισχύει και για το πορτμπαγκάζ το οποίο στο Puma ανέρχεται σε 402 λίτρα (456 λίτρα στη μη υβριδική εκδοχή του), ενώ υπάρχει και το «MegaBox», ένας χώρος 80 λίτρων στο πάτωμα που αντέχει έως 50 kg. Στο Fiesta, είναι 292 λίτρα (πορτμπαγκάζ) και κατά συνέπεια αδυνατεί να καλύψει τα οικογενειακά «θέλω» στον ίδιο βαθμό με το SUV αδερφάκι του.

Peugeot 208 1.2 PureTech 75 ίπποι: Από 18.900 ευρώ.
Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 ίπποι: Από 26.400 ευρώ.
Διαφορά: 7.500 ευρώ.

Advertisement

Με μήκος 4.300 χλστμ., πλάτος 1.770 χλστ. και ύψος 1.530 χλστ., κάθε απόπειρα στάθμευσης θα αποδεικνύεται ελαφρώς πιο δύσκολη για το μικρό SUV (208: 4.055 χλστμ.x1.745 χλστμ.x1.430 χλστμ.), αλλά όταν η συζήτηση πάει στο πεδίο των μεταφορικών ικανοτήτων, το 2008 σηκώνει ανάστημα.

Τα 125 περισσότερα λίτρα του χώρου αποσκευών (434 λίτρα, έναντι 309 λίτρα, αντίστοιχα) και η δυνατότητα φιλοξενίας ενός τρίτου επιβάτη στα πίσω καθίσματα, αποτελούν αντικειμενικά πλεονεκτήματα του SUV που δύσκολα θα βρεις σε ένα μικρό hatchback.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΑ SUV ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΜΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ

Hyundai i20 1.2 84 ίπποι: Από 16.290 ευρώ.
Hyundai Bayon 1.2 84 ίπποι: Από 17.840 ευρώ.
Διαφορά: 1.550 ευρώ.

Το Hyundai Bayon από την πρώτη στιγμή δεν έκρυψε πως αποτελεί την crossover εκδοχή τού i20, κάτι που καταδεικνύεται από τη χρήση της ίδιας πλατφόρμας, του αντίστοιχου μεταξονίου (2.580 χλστμ.) και των περισσότερων μηχανικών μερών.

Επιβεβαιώνει τον κανόνα που λέει πως τα μικρά SUV είναι λίγο μεγαλύτερα από τα συγγενικά τους hatchback (μήκος i20: 4.040 χλστμ., μήκος Bayon: 4.180 χλστμ.) και έχουν περισσότερη πρακτικότητα. Του λόγου το αληθές αποδεικνύουν τα 411 λίτρα τού πορτμπαγκάζ (έναντι 352 λίτρων, αντίστοιχα), όπως και η σαφώς πιο ευρύχωρη καμπίνα.

Kia Rio 1.2 84 ίπποι: Από 16.890 ευρώ.
Kia Stonic 1.2 84 ίπποι: 18.140 ευρώ.
Διαφορά: 1.250 ευρώ.

Ενώπιος ενωπίω δεν θα μπορούσαν να μη βρεθούν και τα Kia RioStonic. πόσο μάλλον όταν μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και έχουν το ίδιο μεταξόνιο (2.580 χλστ.).

Το τελευταίο είναι μόλις 70 χλστμ. πιο μακρύ (4.140 χλστμ. έναντι 4.070 χλστμ., αντίστοιχα) και 70 χλστμ. πιο ψηλό (1.520 χλστμ. έναντι 1.450 χλστμ., αντίστοιχα) από το supermini. Ανεπαίσθητες είναι και οι διαφορές στον όγκο φόρτωσης, με το Stonic να επικρατεί στο… νήμα (332 λίτρα αντί 325 λίτρα), όπως και στο πεδίο των εσωτερικών χώρων.

Ωστόσο, εκεί που κυριαρχεί άνευ αμφιβολίας είναι στο πεδίο των εκδρομικών δυνατοτήτων. Με 180 χλστμ. απόσταση από το έδαφος, το Stonic αφήνει τη σιγουριά τής ασφάλτου και εξορμά σε πατημένο χώμα, όταν το Rio βρίσκει πεδίο έκφρασης αποκλειστικά μέσα στην πόλη.

Opel Corsa 1.2 75 ίπποι: Από 19.990 ευρώ.
Opel Mokka 1.2 Turbo 100 ίπποι: Από 24.300 ευρώ.
Διαφορά: 4.310 ευρώ.

Όσοι «γλυκοκοιτάζουν» το Opel Corsa, θα προβληματιστούν (ευχάριστα) ελέω της έλευσης του νέου και ομολογουμένως ωραίου Mokka. Και τα δύο γερμανικά μοντέλα έχουν compact διαστάσεις και κατά συνέπεια κινούνται άκοπα σε αστικό περιβάλλον. Τα +41 λίτρα του χώρου αποσκευών υπέρ του Mokka (350 λίτρα, έναντι 309 λίτρα) αποδεικνύονται πολύτιμα σε ένα ταξίδι και η διαφορά στην απόσταση από το έδαφος θα το αναδείξουν σε ικανότερο εκδρομέα.

Renault Clio 1.0 SCe 65 ίπποι: Από 17.940  ευρώ.
Renault Captur 1.0 TCe 100 ίπποι: Από 22.660 ευρώ.
Διαφορά: 4.720 ευρώ.

Μοιραζόμενα την ίδια πλατφόρμα CMF-B, αλλά και πληθώρα μηχανικών μερών και συστημάτων ασφαλείας, είναι εμφανές πως τα Captur και Clio είναι κάτι παραπάνω από δύο «αδέρφια». Το SUV, ωστόσο, έχει μεγαλύτερο μήκος (4.227 χλστμ. έναντι 4.050 χλστμ.) και ύψος (1.576 χλστμ. έναντι 1.440 χλστμ.), ενώ ευδιάκριτη είναι και η διαφορά στην απόσταση από το έδαφος (Captur: 174 χλστμ.).

Εκεί, ωστόσο, που το B-SUV υπερισχύει κατά κράτος, είναι το πεδίο της πρακτικότητας. Με περισσότερους χώρους για τους επιβάτες και 522 λίτρα όγκο φόρτωσης, χάρη στα ανακλινόμενα και συρόμενα κατά 16 εκ. πίσω καθίσματα, το Captur δεν ζηλεύει σε τίποτα τα  340 λίτρα τού Clio. Εάν στην εξίσωση προσθέσετε και τους πολυάριθμους αποθηκευτικούς χώρους (έως και 26 λίτρα) είναι εμφανές γιατί το Captur έχει να προσφέρει περισσότερα από ένα Clio.

Seat Ibiza 1.0 80 ίπποι: Από 15.990 ευρώ.
Seat Arona 1.0 ECO TSI 95 ίπποι: Από 19.890 ευρώ.
Διαφορά: 3.900 ευρώ.

Αφού ανανεώθηκαν ταυτόχρονα, πλέον καλούνται να διασταυρώσουν τα ξίφη τους για τα μάτια του αγοραστικού κοινού. Το Ibiza σίγουρα θα κερδίσει όσους αναζητούν ένα σπορ φιλοσοφίας hatchback, όταν το Arona όσους ψάχνουν κάτι πιο… ολοκληρωμένο.

Χωρίς να υπολείπεται σε χώρους –ειδικά σε σχέση με τους ανταγωνιστές του– το ανανεωμένο Ibiza των 4.059 χλστμ., δεν μπορεί να συγκριθεί με το Arona των 4.138 χλστμ. Το μικρό SUV τής Seat έχει μεγαλύτερο χώρο αποσκευών (400 λίτρα., έναντι 355 λίτρων στο Ibiza) και η απόσταση 190 χλστμ. από το έδαφος τού επιτρέπουν να κινηθεί εκεί που το μικρό hatchback δεν θα μπορέσει.

Citroen C3 1.2 PureTech 83 ίπποι: Από 17.000 ευρώ.
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 100 ίπποι: 22.150 ευρώ.
Διαφορά: 5.150 ευρώ.

Μπορεί τα δύο μοντέλα να μοιράζονται την ίδια ονομασία, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση το όνομα Aircross κάνει μεγάλη διαφορά, μιας και απογειώνει τόσο την πρακτικότητα όσο και το off-road ταπεραμέντο τού μοντέλου.

Με αυξημένη απόσταση από το έδαφος, πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος και ράγες οροφής, το C3 Aircross αποκτά μια ξεκάθαρη περιπετειώδη υπόσταση.

Έχει αυξημένες διαστάσεις (4.160 χλστμ.x1.756 χλστμ.x1.637 χλστμ., έναντι 3.966 χλστμ.x1.749 χλστμ.x1.474 χλστμ.) και συρόμενα πίσω καθίσματα στοιχεία που κάνουν πραγματικά τη διαφορά. Ο χώρος αποσκευών 520 λίτρα, όταν στο C3 είναι 300 λίτρα.

Συνεπώς, μικρό SUV ή το αντίστοιχο supermini;
Είναι προφανές, πως τα SUVs διεκδικούν την προσοχή του αγοραστικού κοινού, προσφέροντας μια πληρέστερη φαρέτρα, συγκριτικά με τα αντίστοιχα supermini. Έχουν αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες, μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και σε ορισμένες περιπτώσεις πλουσιότερο εξοπλισμό.

Επομένως, είναι λογικό που απαιτούν περισσότερα χρήματα για την απόκτησή τους. Βεβαίως, πάντα η τελευταία λέξη ανήκει στον υποψήφιο αγοραστή και «εκφέρεται» οριζόμενη από την οικονομική δυνατότητά του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα 15 + 1 πιο φθηνά supermini στην Ελλάδα
Τα 10 πιο γρήγορα καθημερινά ηλεκτρικά
Ιδού τα 10 φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα – Πόσο κοστίζουν με επιδότηση