Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξιδεύουν περισσότερο από τους οδηγούς βενζίνης και diesel

Ελλάδα 7:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξιδεύουν περισσότερο από τους οδηγούς βενζίνης και diesel

ΝΕΑ

Οι οδηγοί ηλεκτρικών ταξιδεύουν περισσότερο από τους οδηγούς βενζίνης και diesel

ΝΕΑ

Διστακτικοί προβάλλουν οι οδηγοί αυτοκινήτων diesel και βενζίνης σχετικά με την μετάβαση στην ηλεκτρική κινητικότητα. Ποιες είναι οι ενστάσεις τους και τι αναφέρουν όσοι κατέχουν ένα EV;

Advertisement
Advertisement

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία έρευνας που διεξήγαγε η Nissan, με αφορμή τη σημερινή (5/6) Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, και σκιαγραφεί τη διαστρεβλωμένη άποψη πολλών οδηγών αυτοκινήτων βενζίνης ή diesel. Ένας από τους παράγοντες που τους αποτρέπουν να κάνουν το αποφασιστικό βήμα, είναι το άγχος της αυτονομίας. 

Σύμφωνα, ωστόσο, με την έρευνα οι ευρωπαίοι κάτοχοι μοντέλων μηδενικών ρύπων διανύουν κατά μέσο όρο πάνω από 14.200 χλμ. ετησίως, όταν οι κάτοχοι ICE δεν ξεπερνούν τα 13.600 km. Πρόκειται για μια διαφορά της τάξεως των 600 χλμ.

Από τους συμμετέχοντες, οι οδηγοί EVs που ταξιδεύουν περισσότεροι είναι οι Ιταλοί (15.000 χλμ. ετησίως), με τους Ολλανδούς (14.800 χλμ) να ακολουθούν. Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα (69%) των Ευρωπαίων οδηγών EVs είναι ικανοποιημένη με την υπάρχουσα διαθέσιμη υποδομή φόρτισης.

Advertisement
Advertisement

Ο μύθος της αυτονομίας

Ένας στους δύο οδηγούς αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα (diesel ή βενζίνης) δηλώνει ότι το κύριο πλεονέκτημα του οχήματός του είναι η αυτονομία της μεγαλύτερης εμβέλειας. Παράλληλα, το σχεδόν ένας στους τρεις θεωρεί απίθανο να αγοράσει ηλεκτρικό, με το 58% εξ αυτών να ανησυχεί για την αυτονομία των ηλεκτρικών.

Οι παράγοντες που θα πείσουν τους οδηγούς ν’ αγοράσουν EV:

Advertisement

– 38% των οδηγών ICE στην Ευρώπη πιστεύουν ότι  ο μεγαλύτερος παράγοντας που θα τους ωθήσει στην ηλεκτροκίνηση είναι η  μεγαλύτερη εμβέλεια

– 32% των Ευρωπαίων οδηγών βλέπουν θετικά το ενδεχόμενο να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία φόρτισης.

Advertisement

– 30% αναδεικνύει την καλύτερη υποδομή φόρτισης, ως στοιχείο που θα το πείσει να αλλάξει αντίληψη.

Δείτε επίσης: Πόσα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πουληθεί φέτος στην Ελλάδα;

Παρά τους φόβους των οδηγών συμβατικών αυτοκινήτων, το μεγαλύτερο ποσοστό όσων έκαναν το αποφασιστικό βήμα προς την ηλεκτροκίνηση νιώθει δικαιωμένο για την επιλογή του. Ειδικότερα, το 70% σημείωσε ότι η εμπειρία που βίωσε, ως προς το ζήτημα της εμβέλειας, ήταν καλύτερη από ό, τι περίμενε. Πρόκειται για μια ισχυρή ένδειξη για τους οδηγούς ICE ότι η εμβέλεια δεν πρέπει να αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα για τη μετάβαση σε ένα EV.

Advertisement

Λανθασμένη αντίληψη

Όπως προαναφέραμε, δεν είναι λίγοι όσοι θεωρούν πως η ηλεκτροκίνηση βρίσκεται σε πολύ πρώιμο στάδιο, γεγονός που λειτουργικά αποτρεπτικά στην αγορά ενός ηλεκτρικού.

Το 56% των Ευρωπαίων οδηγών ICE που… κλείνει την πόρτα στο ενδεχόμενο αγοράς EV, πιστεύει ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης. 56% πιστεύει ότι είναι ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζίνης / ντίζελ. Το 48% δηλώνει ότι δεν υπάρχουν αρκετά δημοσίως προσβάσιμα σημεία φόρτισης.

Από την άλλη, όμως, πάνω από το ένα τέταρτο των Ευρωπαίων αυτοκινητιστών EVs δηλώνει ότι η άδεια μπαταρία (28%), ο χρόνος φόρτισης (30%) και τo υψηλό κόστος ενός EV (31%) είναι από τους μεγαλύτερους μύθους στην ηλεκτροκίνηση, υπονοώντας ότι η φόρτιση και οι συναφείς υποδομές έχουν αναπτυχθεί επαρκώς.

Σημειώνεται πως η Nissan έχει εγκαινιάσει τη δική της ενημερωτική καμπάνια, προσπαθώντας να επισημάνει στους οδηγούς τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, καταρρίπτοντας τους όποιους μύθους.

Πρόκειται για τη σειρά επεισοδίων “My Life with a Nissan” όπου συζητούν για την αυτονομία των ηλεκτρικών, την οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις, την ασφάλεια, τις τεχνολογίες και πολλά άλλα.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Το ηλεκτρικό VW ID.3 σπάει το φράγμα των 30.000 ευρώ
Δύο Nissan Leaf στο Δήμο Θεσσαλονίκης 
Η τεχνολογική φαρέτρα του νέου Nissan Qashqai (video)