Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Mazda CX-30: Η γοητεία της πρωτοπορίας

Ελλάδα 19:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Mazda CX-30: Η γοητεία της πρωτοπορίας

ΝΕΑ

Mazda CX-30: Η γοητεία της πρωτοπορίας

ΝΕΑ

Η Mazda είχε πάντα τη μοναδική ικανότητα να κάνει την τεχνολογική πρωτοπορία να φαίνεται κάτι απόλυτα εφικτό. Και με το CX-30 μεταφέρει όλο αυτό το μαγικό της ταμπεραμέντο σε ένα κομψό σύγχρονο SUV, με καινοτόμες τεχνολογίες και premium χαρακτηριστικά ποιότητας και εξοπλισμού.

Advertisement
Advertisement

Πολλοί είναι αυτοί που βλέπουν μακριά. Ελάχιστοι όμως είναι οι ικανοί και οι αποφασισμένοι να φθάσουν έως εκεί. Και η Mazda υπήρξε ανέκαθεν η εταιρία που ακολούθησε την βιομηχανική της “καρδιά” και έφθασε με επιμονή και όραμα στο τεχνολογικό της πεπρωμένο.

Εκ φύσεως ανήσυχη και εκ πεποιθήσεως πρωτοπόρα ως εταιρία εδώ και δεκαετίες, μπαίνει στη νέα εποχή γεμάτη καινοτόμες ιδέες, κάνοντας και πάλι τα πράγματα με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο. Κάτι που γίνεται ιδιαίτερα εμφανές στην περίπτωση του νέου CX-30, όπου όλα σμίγουν ιδανικά, σε ένα compact SUV με εκλεπτυσμένο αμάξωμα, με κορυφαία ποιότητα στην κατασκευή του και ένα πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων για την ασφάλεια των επιβατών. Μα, πάνω και πιο πολύ απ’ όλα, με ένα μηχανολογικό υπόβαθρο που δείχνει για άλλη μια φορά ότι η Mazda έχει πάντα τον δικό της ξεχωριστό τρόπο να αλλάζει την τεχνολογική ατζέντα κάθε εποχής.

Advertisement
Advertisement

Mε βάση την μακροχρόνια στρατηγική ανάπτυξης τεχνολογίας της Mazda, το Sustainable Zoom-Zoom 2030, και με δεδομένο ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα βρίσκονται μαζί μας για πολλά χρόνια, η εταιρία έχει εστιάσει τις προσπάθειές της στο να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές CO2 στους βενζινοκινητήρες. Με το Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI), μια αποκλειστική μέθοδο καύσης της Mazda, ο κινητήρας e-Skyactiv X είναι ένας πρωτοποριακός νέος κινητήρας, αποκλειστικότητα της Mazda, στον οποίο η ανάφλεξη με μπουζί χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της ανάφλεξης με συμπίεση, με αποτέλεσμα τις δραστικές βελτιώσεις σε μια σειρά σημαντικών τομέων απόδοσης. Συνδυάζοντας τα πλεονεκτήματα τόσο των βενζινοκινητήρων όσο και των πετρελαιοκινητήρων, το SPCCI προσφέρει εξαιρετική ισχύ, δυναμικές επιδόσεις και περιβαλλοντική απόδοση, καθιστώντας το e-Skyactiv X μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για όσους προτιμούν τους βενζινοκινητήρες, εξασφαλίζοντας παράλληλα και όλα τα πλεονεκτήματα ενός diesel.

Η αναβαθμισμένη του έκδοση e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) που εφοδιάζει το CX-30 έχει αυξημένη κατά 6 ίππους ισχύ και κατά 16 Nm ροπή. Έτσι το CX-30 e-Skyactiv X αποδίδει τώρα 186 PS στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Οι βελτιώσεις στον κινητήρα έχουν αναβαθμίσει και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, με την ισχύ πλέον να αποδίδεται σε ένα μεγαλύτερο εύρος και την ροπή να γίνεται άμεσα αντιληπτή από πολύ χαμηλά. Υπάρχει επίσης βελτίωση στις τιμές κατανάλωσης βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, η οποία εμφανίζεται μειωμένη κατά 0,4 lt/100 km, αλλά και των εκπομπών CO2 που έχουν περιοριστεί κατά 8 gr/km.

Advertisement

O κινητήρας συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα Mazda M Hybrid με ενσωματωμένο σύστημα μίζας- γεννήτρια με ιμάντα (ΙSG) και μπαταρία ιόντων λιθίου των 24V. Το ήπια υβριδικό (mild hybrid) σύστημα βοηθά τον κινητήρα στην πιο άμεση και ομαλή εκκίνησή του κατά την διάρκεια λειτουργίας του start/stop ενώ συνεισφέρει και στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Σημαντικό ρόλο στην λειτουργία του παίζει και η τεχνολογία “brake-by-wire” του συστήματος Mazda M Hybrid, το οποίο δεν επιτυγχάνει μόνο πολύ μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος αλλά μετατρέπει την πέδηση σε ενέργεια με αποτέλεσμα την ακόμα μεγαλύτερη μείωση των εκπομπών CO2.

Advertisement

Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive ενώ υπάρχει ως προαιρετικό και το σύστημα τετρακίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD). To εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης της Mazda διαθέτει λειτουργία αναγνώρισης πρόσφυσης και στους 4 τροχούς, ρυθμίζοντας ιδανικά την κατανομή της ροπής μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Λειτουργεί συνδυαστικά με το σύστημα G-Vectoring Control Plus (GVC Plus) το οποίο εξασφαλίζει σταθερότητα και ασφάλεια στις στροφές αλλά και στις απότομες αλλαγές πορείας, προσομοιάζοντας την λειτουργία ενός μπλοκέ διαφορικού μέσω των φρένων.

Εκτός από την πρωτοποριακή τεχνολογία κινητήρων το Mazda CX-30 προσφέρει και ένα κορυφαίο επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, χάρη στην ομπρέλα συστημάτων i-Activesene τα οποία βοηθούν τον οδηγό να γνωρίζει και να αποφεύγει πιθανούς κινδύνους. Το “Σύστημα Παρακολούθησης του Οδηγού” χρησιμοποιεί μία κάμερα υπερύθρων και υπέρυθρο LED και παρακολουθεί την κατάσταση του οδηγού και εφόσον διαπιστώσει ότι δεν βρίσκεται σε καλή κατάσταση (νυστάζει, δεν παρακολουθεί τον δρόμο κ.λπ.) τον προειδοποιεί να κάνει μία στάση. Το “Σύστημα Εμπρός Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας” (Front Cross Traffic Alert) εντοπίζει αν πλησιάζουν άλλα αυτοκίνητα από νεκρές γωνίες (για παράδειγμα στην έξοδο ενός πάρκινγκ) και ειδοποιεί τον οδηγό. Η “Υποστήριξη Οδήγησης σε Ταξίδι και Κίνηση” (Cruising & Trafffic Support) συμβάλλει στην μείωση της κόπωσης του οδηγού, κρατώντας μία συγκεκριμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και διατηρώντας το αυτοκίνητο στη λωρίδα του.

Advertisement

Εκτός από τα τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, το Mazda CX-30 είναι εφοδιασμένο με ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στον τομέα της παθητικής ασφάλειας. Διαθέτει ελαφρύ αμάξωμα αλλά με πολύ μεγάλη ακαμψία και είναι σχεδιασμένο και μελετημένο με δομή πολλαπλών κατευθύνσεων απορρόφησης ενέργειας ώστε να αντέχει σε κάθε είδους σύγκρουση από όποια γωνία του αυτοκινήτου. Διαθέτει επίσης αερόσακο γονάτων για τον οδηγό, εμπρός καθίσματα σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να περιορίζονται οι τραυματισμοί στον λαιμό, ζώνες ασφαλείας με προεντατήρες που τις σφίγγουν όταν ανιχνευθεί ενδεχόμενη σύγκρουση. Όλα τα πιο πάνω έδωσαν στο Μazda CX-30 την κορυφαία διάκριση στο crash test του EuroNCAP με πέντε αστέρια, όντας το μοναδικό αυτοκίνητο που έλαβε την εξαιρετική βαθμολογία 99% στην κατηγορία προστασίας των ενηλίκων επιβατών. Εξίσου κορυφαία είναι και η επίδοσή του στην προστασία των πεζών.

Γνήσιο τέκνο της φιλοσοφίας “Jinba Ittai” το CX-30 επιβεβαιώνει με τον πιο εμφατικό τρόπο ότι η Mazda συνεχίζει να κρατά ψηλά την σημαία της τεχνολογικής πρωτοπορίας. Kαι το επιτυγχάνει χωρίς να χάσει την ανθρωποκεντρική της προσέγγιση και την μοναδική της ικανότητα να μετουσιώνει όλα αυτά σε καθαρή, ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση. Οι περισσότεροι αρκούνται στο να σχεδιάζουν το μέλλον. Η Mazda απλά το πράττει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Mazda CX-30 e-Skyactiv X 2.0 186 hp
Mazda: 10 χρόνια KODO Design (video)
Mazda-Takumi: Οι δεξιοτέχνες των πήλινων μοντέλων (+video)