Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Jeep Compass 1.3T 150 PS 2WD 6AT

Ελλάδα 17:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Jeep Compass 1.3T 150 PS 2WD 6AT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Jeep Compass 1.3T 150 PS 2WD 6AT

ΔΟΚΙΜΕΣ

H Jeep συνεχίζει την πορεία του… downsizing με το νέο Compass να εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενο 1.300άρη κινητήρα και εμείς να το δοκιμάζουμε

Advertisement
Advertisement

Με την ένταξη της Jeep, στο γκρουπ της FCA, παρατηρούμε ότι η φιλοσοφία της αμερικάνικης φίρμας εναρμονίζεται απόλυτα με τα ευρωπαϊκά “θέλω” και την τάση της εποχής.

Συνεπώς, ένα από τα βήματα που έγιναν πραγματικότητα είναι και η μεταφορά της παραγωγής του Compass από το αμερικάνικο εργοστάσιο, στο ιταλικό και συγκεκριμένα, στο Melfi.

Η επένδυση αυτή δεν ήταν καθόλου εύκολη, ενώ το κόστος έφτασε τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ, γεγονός που οι Ιταλοί δείχνουν να πιστεύουν στην επιτυχία του Compass και στη Γηραιά Ήπειρο.

Advertisement
Advertisement

Το Jeep Compass συναντάει λοιπόν το Renegade, μιας και τα δύο μοντέλα θα μοιράζονται -από εδώ και στο εξής- την ίδια γραμμή παραγωγής. Το Compass δέχτηκε τον γνώριμο turbo βενζινοκινητήρα του ομίλου, τον 1.3 με απόδοση τόσο στα 130 PS όσο και στα 150 PS με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT αντίστοιχα.

Εμείς λοιπόν κληθήκαμε να δοκιμάσουμε τον τελευταίο συνδυασμό και να αποφασίσουμε αν τελικά η Jeep έπρεπε να δεχτεί ακόμα μια έξτρα δόση downsizing…

Advertisement

Πριν όμως επικεντρωθούμε στο μηχανικό τμήμα, αξίζει να αφιερώσουμε μια επιπλέον αισθητική ματιά στο γνώριμο Jeep Compass. Αναμφίβολα, κλέβει πολλές ματιές από τους περαστικούς, χάρη στο πληθωρικό του χαρακτήρα. Η επιβλητική του εμφάνιση και η θρυλική μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες υπογράφουν άμεσα την ταυτότητα του μοντέλου, που κανένας δεν πρόκειται να μπερδέψει. Η κομψή του φινέτσα και οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες χαρίζουν μια πιο premium πινελιά στο σύνολό του.

Advertisement

Το Jeep Compass κατατάσσεται στην “καρδιά” των μεσαίων SUV (C-SUV) με το μήκος του να είναι 4,39 μέτρα και να βρίσκεται ανάμεσα από τα Renegade και Cherokee. Παράλληλα, το μεταξόνιο των 2,63 μέτρων είναι αρκετά για να προσφέρει στον οδηγό καλή οδηγική εμπειρία και φυσικά χώρο για τους επιβάτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες έχουν μεγάλο “αέρα” για τα γόνατα και το κεφάλι τους, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός, στα 438 λίτρα. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η τιμή αυτή σκαρφαλώνει στα 1.387 λίτρα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Jeep Compass νιώθεις μια δόση “αγριάδας”, που είναι προίκα από τις ρίζες της φίρμας. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι έχει κρατήσει ένα “σπαρτιάτικο” χαρακτήρα, αλλά αντιθέτως, το Compass φέρνει μοντέρνο design, υψηλής ποιότητας υλικά (μαλακά πλαστικά) και τεχνολογικά “καλούδια” που όλοι χρειαζόμαστε αυτή την εποχή. Πιο συγκεκριμένα, στην κάθετη κεντρική κονσόλα δεσπόζει η προαιρετική οθόνη αφής 8,4 ιντσών (η βασική έκδοση έχει 7 ιντσών), που έχει εγκατεστημένο το τελευταίας γενιάς λογισμικό UConnect.

Advertisement

Το infotainment αναγνωρίζει (μέσω καλωδίου) τις συσκευές με λογισμικό iOS και Android, παρέχοντας πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Στη βάση της κονσόλας και εμπρός από τον λεβιέ ταχυτήτων υπάρχει ένα μπουτόν “Sport”, το οποίο αλλάζει το πρόγραμμα οδήγησης, μια θύρα USB και μία πρίζα 12V.

Το θετικό στοιχείο είναι πως σε εκείνο το σημείο υπάρχει ένας μικρός χώρος αποθήκευσης, σε αντίθεση με την τετρακίνητη έκδοση, που ο ήδη περιορισμένος χώρος καταλαμβάνεται πλήρως από τον περιστροφικό διακόπτη επιλογής προγράμματος της 4κίνησης. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχει μια οθόνη 7 ιντσών, που αναλαμβάνει την ενημέρωση του οδηγού με τις σημαντικότερες πληροφορίες που χρειάζεται. Ωστόσο, τα παραδοσιακά όργανα του ταχύμετρου και του στροφόμετρου μένουν ανέπαφα.

Το νέο μηχανικό σύνολο δεν έρχεται ως μεγάλη έκπληξη στο Jeep Compass. Ο 1.3 turbo 4κύλινδρος κινητήρας τοποθετήθηκε στο μεσαίο SUV και προέρχεται φυσικά από το στρατόπεδο των “Ιταλών”. Για την ακρίβεια είναι ο ίδιος που φέρει το μικρότερο αδερφάκι του, το Renegade και το Fiat 500X. Στην περίπτωσή μας όμως, για πρώτη φορά βλέπουμε αυτόματο κιβώτιο σε δικίνητο Jeep Compass, το οποίο αγγίζει τα 150 άλογα.

Το εν λόγω αυτόματο κιβώτιο είναι διπλού συμπλέκτη, έχει 6 σχέσεις και η εταιρεία το ονομάζει DDCT. Σε σύγκριση με τον 1.4 MultiAir των 170 ίππων, ο “μικρότερος” 1.3 turbo έχει 20 Nm περισσότερη ροπή, φτάνοντας συνολικά τα 270 Nm στις 2.500 rpm. Το “τράβηγμά” του είναι αρκετό για να κινήσει σβέλτα το 1.505 κιλών αμάξωμα και να ταξιδέψει με άνεση.

Η Jeep ανακοινώνει ότι το νέο Compass μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 9,1 sec και η τελική του ταχύτητα ορίζεται στα 199 χλμ./ώρα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμανθήκαμε από τα 9 έως τα 9,5 λτ./100 χλμ. Όσο για τις εκπομπές ρύπων CO2, είναι στα 125 γρ./χλμ.

Το downsizing δεν αποτελεί ανασταλτικός παράγοντας για ενδεχόμενες εξερευνήσεις και μακρινά ταξίδια. Το Jeep Compass μπορεί κάλλιστα να ορμήσει σε δύσβατες διαδρομές, χάρη στα 198 mm απόστασης από το έδαφος, που εξασφαλίζουν τη σίγουρη κύλιση ανάμεσα σε κακοτράχαλους δρόμους.

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια της φωτογράφισης ξεστρατίσαμε για λίγο από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, καταλήγοντας σε μια χωμάτινη διαδρομή. Με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής τις 16,8 και 31,7 μοίρες αντίστοιχα, το Compass υπόσχεται να σας βγάλει ασπροπρόσωπους. Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι δεν πρόκειται για ένα off-road animal, ενώ να σημειώσουμε ότι δοκιμάσαμε την δικίνητη έκδοση. Η ψηλή θέσης οδήγησης είναι στα θετικά του χαρακτηριστικά και το σύστημα ανάρτησης δουλεύει υποδειγματικά τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Ο λόγος; Για πρώτη φορά το Compass φοράει αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) σε όλες τις εκδόσεις για καλύτερη απόκριση, πιο δυναμική συμπεριφορά και ακόμα καλύτερο επίπεδο απόσβεσης και ποιότητας κύλισης. Το αυτόματο κιβώτιο DDCT διαθέτει και λειτουργία Sport (που μπορεί να ενεργοποιήσει ο οδηγός από τον αντίστοιχο επιλογέα στην κονσόλα). Η λειτουργία Sport εκτός από το κιβώτιο επενεργεί επίσης στον κινητήρα και το σύστημα διεύθυνσης, ζωηρεύοντας τη συμπεριφορά του αυτοκίνητου.

Ουσιαστικά, το Jeep Compass έχει την SUV φιλοσοφία που χρειάζεται ο καθένας μας. Tο συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο εκπέμπει ιδιαίτερη αισιοδοξία και η απόκτησή του δεν θα απογοητεύσει σίγουρα κανέναν. Ειδικά τώρα που με το χρηματοδοτικό πρόγραμμα Jeep Freedom Days, που η πρώτη δόση έρχεται το 2021, η αγορά ενός Jeep είναι ακόμα πιο κοντά, ενώ ταυτόχρονα διατίθενται 4 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και 4 χρόνια οδική βοήθεια.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.332 cc
Ισχύς: 150 PS/5500 rpm
Ροπή: 270 Nm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους δυο τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 199 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec
Μικτή κατανάλωση: 5,5 lt./100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 125 g/km
Βάρος: 1.505 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.394/1.819/1.638 mm
Χώρος αποσκευών: 438lt
Τιμή από: 27.550 ευρώ (με αυτόματο κιβώτιο)
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 30.900 ευρώ (έκδοση Limited)