Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500X 1.3 Firefly 150hp CROSS DCT

Ελλάδα 2:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500X 1.3 Firefly 150hp CROSS DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

ΔΟΚΙΜΗ: Fiat 500X 1.3 Firefly 150hp CROSS DCT

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το ιταλικό crossover με την περιπετειώδη εμφάνιση γίνεται… master στο downsizing με αποτέλεσμα απόδοση, οικονομία και επιδόσεις με 1300 κ.εκ. και 150 ίππους.

Advertisement
Advertisement

 

Η Fiat ξέρει καλά το παιχνίδι των μικρών κινητήρων, της απόδοσης και της οικονομίας. Το έκανε με επιτυχία στη δεκαετία του 70 (με την πρώτη πετρελαϊκή κρίση) και το κάνει και τώρα που η (γενικότερη, προσέχουμε για να έχουμε) ενεργειακή κρίση είναι στο προσκήνιο. Δεν ξεχνάμε και τους πιεστικούς νόμους για τους ρύπους/ προστασία του περιβάλλοντος. Οπότε καταλαβαίνετε πόσο δύσκολη έγινε η ζωή των Ιταλών και τι τελικά κατάφεραν.

Advertisement
Advertisement

Πρώτη ματιά έξω και μέσα

Οπτικά το Fiat 500X είναι ένα από τα μοντέλα της φίρμας, που αντανακλά το ταλέντο της στη σχεδίαση. Αρχικά το είδαμε σαν ένα 500 υπεργυμνασμένο. Τώρα μας δείχνει σαν ένα crossover με χαρακτηριστικά του 500. Mετά την πρόσφατη ανανέωση του, ξεχωρίζουμε τα νέα φωτιστικά σώματα με τεχνολογίες LED τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ έχει γίνει περισσότερο έντονη η crossover αισθητική. Αυτή ενισχύεται αισθητικά με την “ποδιά” και τον ξεχωριστό διαχύτη.

Στην καμπίνα συναντάμε τα χαρακτηριστικά της οικογένειας 500. Κυριαρχεί η φάσα στο ταμπλό στο χρώμα του αμαξώματος και οι αρκετές πρακτικές λύσεις αποθήκευσης. Βλέπουμε νέο πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 3,5”, υπολογιστή ταξιδιού, καθώς και ανανεωμένες (στο σχέδιο) ταπετσαρίες στα καθίσματα και στις πόρτες. Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Uconnect με λειτουργία MirrorLink, Apple CarPlay και Android Auto. Το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό καλύπτεται από μαλακό πλαστικό καλής ποιότητας. Αυτό που παρουσιάζεται βελτιωμένο είναι το μοντάρισμα, στοιχείο που δείχνει τη μεγαλύτερη προσοχή της Fiat σε αυτό τον τομέα με την ανανέωση του μοντέλου.

Advertisement

Οι χώροι του ανανεωμένου FIAT 500X θα ικανοποιήσουν τέσσερις ενηλίκες, με έναν τρίτο πίσω να αναζητά λίγο περισσότερο χώρο. Το πορτμπαγκάζ θα βολέψει αρκετές από τους τις αποσκευές τους. Το πάτωμα του έχει δύο θέσεις με επίπεδο χώρο φόρτωσης. Μοναδικό πρόβλημα το ψηλό κατώφλι αν χρειαστεί να σηκώσετε κάτι βαρύ. Αν αριθμητικά τα 350 λίτρα σας φαίνονται λίγα οπτικά ο χώρος δείχνει μεγαλύτερος. Εδώ έχει ρόλο η καλή εκμετάλλευσή του κάτι που η Fiat κάνει καλά. Επιπλέον, χάρη στην σωστή χωροταξική μελέτη, η καμπίνα του ιταλικού crossover διαθέτει αρκετές και χρηστικές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα.

Advertisement

Η γκάμα του νέου 500Χ περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, την Urban με την αστική εμφάνιση, την City Cross με off-road αισθητική και την Cross με εξοπλισμό για όσους αγαπούν την κίνηση εντός και εκτός δρόμου. Αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η τελευταία με τον νέας γενιάς υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο κινητήρας βενζίνης FireFly χωρητικότητας 1.300 κ.εκ. με 150 ίππους. Πρακτικά, η δύναμη δεν ήταν κάτι που μας έλειψε, η μέση κατανάλωση είχε μεγάλο εύρος, ανάλογα με το πόσο επιθετικά ή προσεκτικά οδηγούσαμε. Ο υπολογιστής ταξιδιού μας έδειξε από 7 λίτρα έως και… διψήφιες τιμές.

Advertisement

Στην καθημερινότητά μας όμως και με το μεγαλύτερο ποσοστό κίνησής μας να είναι επί αστικού ιστού η κατανάλωση κυμάνθηκε από 7,2 έως 7,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ο νέος κινητήρας έχει ήρεμη λειτουργία χωρίς ξεσπάσματα και αυτό τον κάνει ιδανικό στην καθημερινή συμβίωση. Μάλιστα έγινε η παρατήρηση πως… εργάζεται πολύ πιο ήσυχα σε σχέση με τον diesel, ενώ έχει και το χαρακτηριστικό “γρύλισμα” που κάνει αισθητή την παρουσία του χωρίς να ενοχλεί τους επιβάτες στο εσωτερικό. Στην χαλαρή και easy going λειτουργία του συμβάλει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), τόσο στην αυτόματη όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία. Στην πρώτη θα απολαύσετε ήρεμη απόδοση και οικονομία ενώ στην δεύτερη θα παίξετε και θα έχετε την αίσθηση της ενεργής συμμετοχής στις αλλαγές κάτι πολύ ωραίο για ένα τέτοιο όχημα.

Με το γύρισμα του κλειδιού, η καλής ανάλυσης οθόνη αφής 7 ιντσών σας καλωσορίζει στον κόσμο του U-Connect. Η ματ επιφάνειά της επιτρέπει τη θέαση από κάθε γωνία, διευκολύνοντας έτσι τους εμπρός επιβάτες στον απόλυτο χειρισμό των σύγχρονων συστημάτων ψυχαγωγίας και διασύνδεσης (Bluetooth, τη θύρα USB και το AUX) αλλά και το τρισδιάστατο σύστημα πλοήγησης (μάγεψε τους νεότερους σε ηλικία επιβάτες), οι αισθητήρες παρκαρίσματος και η κάμερα οπισθοπορείας.

Στην κορυφαία έκδοση Cross ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μπάρες οροφής, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, adaptive cruise control και ένα πακέτο ασφαλείας που ονομάζει η Fiat: Active Safety. Αυτό περικλείει το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος (Autonomous Emergency Brake), το Blind Spot Alert και το ενεργό σύστημα διατήρησης ασφαλούς απόστασης (Safety Distance Manager).

Κίνηση με άνεση

Οδηγώντας το ανανεωμένο 500X με τον 1300άρη κινητήρα, αντιλαμβάνεσται αμέσως την καλή δουλειά που έχουν κάνει η μηχανικοί της Fiat την απομόνωση των κραδασμών και το θορύβου. Το γεγονός αυτό αναβαθμίζει την ποιότητα κύλισης. Μόνο στις ταχύτητες ταξιδιού θα σας ενοχλήσει ο αεροδυναμικός θόρυβος που προέρχεται από τους μεγάλους καθρέφτες.

Η σφιχτή ανάρτηση με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω έχει σωστή λειτουργία και εξασφαλίζει καλή άνεση, ελέγχοντας αποτελεσματικά τις κινήσεις του ιταλικού crossover. Μόνο στις έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες θα αισθανθείτε ένα αμυδρό χτύπημα. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό βάρος γύρω από την ευθεία.

Οι ζάντες αλουμινίου και ο Crossover χαρακτήρας δεν μας εμπόδισαν στο να πάρουμε τον “κακκό” τον δρόμο και την δύσκολη… διαδρομή από τις καθημερινές μας μετακινήσεις. Ξανά πρωταγωνιστές και εδώ ήταν ο κινητήρας και το κιβώτιο (στην χειροκίνητη λειτουργία). Το παιχνίδι ήταν ωραίο και η απόσταση από το έδαφος μας βοήθησε να περάσουμε από ένα μονοπάτι με πατημένο χώμα και λίγη λάσπη χωρίς να χαθεί η άνεση.

Το συμπέρασμα;

Το 500X είναι ένα all-around crossover εξοπλισμένο με όλες τις τελευταίες τεχνολογίες ψυχαγωγίας και ασφάλειας. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1300 κ.εκ. δίνει την δύναμη που χρειάζεστε διατηρώντας την οικονομία και τα λειτουργικά έξοδα χαμηλά, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έχει δύο χαρακτήρες: Είναι άνετο στις καθημερινές μετακινήσεις και σας δίνει την σκυτάλη όταν θέλετε να απολαύσετε την οδήγηση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας: 1332 cc

Ισχύς: 150 PS/5.500 rpm

Ροπή: 27.4 kgm/ 1.850 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,1 sec

Τελική ταχύτητα: 200 km/h

Μεικτή κατανάλωση: από 6,1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: από 140 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 168 €

Βάρος: 1.320 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.264/1.796/1.595 mm

Μεταξόνιο: 2.5701 mm

Χώρος αποσκευών: 350 lt

Τιμή: 22.000€