Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE: EV | LR Defender

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Jeep Compass 1.4T 170 PS AWD 9AT

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Στα χέρια μας το Jeep Compass με τον ισχυρότερο 1.400άρη turbo κινητήρα της φίρμας, το 9άρι αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης. Όλα σε ένα και σε πάει παντού με άνεση και ασφάλεια.

Η Jeep έχει αφήσει τη δική της σφραγίδα στον χώρο του αυτοκινήτου. Όχι μόνο από κάποιους “παλιούς” που το έχουν στο μυαλό τους ως μία ξεχωριστή κατηγορία (οδηγώ τζιπ), αλλά και για την πολύ ικανή τετρακίνηση που είχε κατασκευάσει πριν από αρκετά χρόνια. Ως πρωτοπόρος λοιπόν η Jeep δεν μπορεί να μείνει στο… προσκήνιο της τεχνολογίας, αφήνοντας την εξέλιξη να την προσπερνάει. Συνεπώς, ενστερνίστηκε το downsizing σε όλα της τα μοντέλα, που είναι άλλωστε και ένα από τα trend της εποχής!

Η ιστορία του Compass είχε ξεκινήσει πριν από περίπου 12 χρόνια, με 2λιτρους κινητήρες (και μεγαλύτερους) κάτω από το καπό του και με διακριτική SUVίστικη εμφάνιση. Ωστόσο δεν αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία στη χώρα μας κυρίως λόγω των υπερβολικών φόρων (τεκμήρια, τέλη κλπ.) που επέβαλλε το κράτος στα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα. Αυτό όμως αλλάζει για τη δεύτερη γενιά του, χαράζοντας… πορεία προς την επιτυχία. Στα χέρια μας έχουμε το νέο Compass που… δεν του λείπει τίποτα! Εκτός από τον ισχυρό 1.400άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 170 ίππων, εξοπλίζεται με το σύστημα τετρακίνησης, καθώς και με το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Έχει όμως την “ψυχή” των προγόνων του σε ένα πακέτο που συμφέρει;

Πριν αναλύσουμε τις δυνατότητες του τετρακίνητου Compass, θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι σχεδιαστικά η Jeep έκανε ένα τεράστιο άλμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Φυσικά παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, χάρη στην παραδοσιακή μάσκα με τις 7 κάθετες γρίλιες, πλησιάζοντας την αισθητική του μεγαλύτερου Cherokee. Δείχνει πολύ επιβλητικό και οι χρωμιωμένες πινελιές στους προφυλακτήρες και στη μάσκα χαρίζουν πολλούς πόντους φινέτσας και πολυτέλειας. Το Jeep Compass τοποθετείται ανάμεσα στο Renegade και το μεγαλύτερο Cherokee, κατατάσσοντάς το ακριβώς στη μικρομεσαία κατηγορία των οχημάτων ελευθέρου χρόνου. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του είναι στα 4,39 μέτρα και το μεταξόνιό του είναι ιδανικό (2,63 m) τόσο για την καλύτερη οδηγική συμπεριφορά όσο και για την άνεση των επιβατών. Μάλιστα οι πίσω επιβάτες έχουν πολύ “αέρα” για τα γόνατα και το κεφάλι, χώρος αρκετός για μια 4μελή οικογένεια, η οποία ταξιδεύει χωρίς κανένα παράπονο. Το πορτμπαγκάζ είναι ικανοποιητικό, μιας και ξεκινάει από τα 438 λίτρα, μια λογική τιμή για την κατηγορία.

Η εικόνα του ταμπλό είναι οικεία, μιας και υιοθετείται από το μικρότερο αδερφάκι του, το Renegade. Η αισθητική του cockpit εκπέμπει μια δόση “αγριάδας” από τα παλιά, αλλά δεν λείπουν οι μοντέρνες γραμμές που το φέρνουν πιο κοντά στη σύγχρονη εποχή. Σε αυτό βοηθάει το σύστημα multimedia με την οθόνη αφής 7 ιντσών (υπάρχει και μεγαλύτερη στις 8,4 ίντσες) και η τελευταία γενιά του λογισμικού UConnect. Το infotainment αναγνωρίζει (μέσω καλωδίου) τις συσκευές με λογισμικό iOS και Android, παρέχοντας πλήρη συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Στη βάση της σχεδόν κάθετης κεντρικής κονσόλας υπάρχει και ο περιστροφικός διακόπτης επιλογής 4κίνησης, αναλόγως με το τερέν στο οποίο κινείστε (Auto, Sand, Snow, Mud). Στην περίπτωση που ο διακόπτης πιεστεί, τότε το σύστημα τετρακίνησης “κλειδώνει” με αποτέλεσμα η ροπή του κινητήρα να μοιράζεται στους δύο άξονες. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η ποιότητα των υλικών είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο με τα μαλακά υλικά να χαρίζουν έναν premium αέρα.

Ο 1.4 MultiAir των 170 ίππων είναι ο ισχυρότερος “μικρός” κινητήρας της γκάμας, ο οποίος προσφέρει απλόχερα 250 Nm ροπής από τις 2.500 rpm. Τόσο το σύστημα τετρακίνησης όσο και το αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων αυξάνει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, φτάνοντας συνολικά τα 1.615 κιλά. Η Jeep ανακοινώνει πως η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 sec. Κατά τη δοκιμή μας, παρατηρήσαμε πως η μετάδοση είναι λίγο πιο αργή σε σχέση με τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη του ανταγωνισμού. Όσον αφορά την κατανάλωση, το Compass έδειχνε να μην μπορεί να φτάσει τα νούμερα που ανακοινώνει το εργοστάσιο (8,3 σε μικτό κύκλο). Με φυσιολογική οδήγηση, το trip computer φλερτάρει με το διψήφιο αριθμό, αλλά μετά από αρκετά χιλιόμετρα (εντός και εκτός πόλης) ο υπολογιστής ταξιδίου μάς ανακοίνωνε ότι καίμε 9,8 lt./100 km.

Προφανώς, το στοίχημα της FCA με το νέο Compass είναι να διαθέτει ένα SUV με διττό χαρακτήρα και τα κατάφερε. Προσφέρει την άνεση και την ασφάλεια για ένα ταξίδι, ενώ παράλληλα δεν φοβάται να ορμήσει σε μια… δύσβατη διαδρομή και να ευχαριστήσει τις… εξερευνητικές ορέξεις του χρήστη. Η ψηλή θέση οδήγησης εξασφαλίζει καλή ορατότητα και το σύστημα ανάρτησης με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω υπογράφουν την ευχάριστη κύλιση. Το σετάρισμα των μηχανικών -αναφορικά με τα αμορτισέρ- έχει γίνει έτσι ώστε να μπορεί να απορροφάει τις ανωμαλίες του κακοτράχαλου δρόμου με μαεστρία. Από την άλλη, το Compass δεν έχει φτιαχτεί για να το… στ(ρ)ίβετε, μιας και σε μεγαλύτερη πίεση, οι κλίσεις του αμαξώματος είναι δεδομένες, χωρίς να τρομάζουν. Φυσικά, δεν αντέξαμε να μην πατήσουμε λίγο χώμα. Αρχικά, ήμασταν λίγο σφιγμένοι, αλλά μετά από τα δύο πρώτα μικρά “σκαρφαλώματα”, νιώσαμε αυτοπεποίθηση και αυτό δεν μας βγήκε σε κακό. Με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής τις 16,8 και 31,7 μοίρες αντίστοιχα, το Compass υπόσχεται να ξεπεράσει αρκετά εμπόδια. Να ξεκαθαρίσουμε όμως ότι δεν πρόκειται για ένα off-road animal και ότι δεν θα ακολουθήσει τις όποιες υπερβολές του οδηγού.

Το Jeep Compass είναι ένα αυτοκίνητο που θα καλύψει όλες σου τις ανάγκες! Με αξιοσημείωτη εμφάνιση, γνώριμη φυσιογνωμία, εξαιρετικές ανέσεις και χώρους, καθώς και με δυνατότητες εκτός δρόμου, το μικρομεσαίο SUV της Jeep αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.368 cc
Ισχύς: 170 PS/5500 rpm
Ροπή: 25.5 kgm/2.500 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9,5 sec
Μικτή κατανάλωση: 8,3 lt./100 km
Εκπομπές CO2: 190 g/km
Βάρος: 1.615 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.394/1.819/1.638 mm
Χώρος αποσκευών: 438lt
Τέλη κυκλοφορίας: 528,2 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: 36.300(έκδοση Limited)

Δημοφιλή στο Protothema.gr