Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.4 GTX: Η σπορ απόλαυση της ηλεκτροκίνησης

Ελλάδα 10:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID.4 GTX: Η σπορ απόλαυση της ηλεκτροκίνησης

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.4 GTX: Η σπορ απόλαυση της ηλεκτροκίνησης

VOLKSWAGEN 2021-1

Η VW κάνει το επόμενο βήμα στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της και με το ID. 4 GTX δημιουργεί ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο που πέρα από το οικολογικό του αποτύπωμα καταφέρνει να εξασφαλίζει μοναδικές οδηγικές απολαύσεις.

Advertisement
Advertisement

Για όσους πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι απλά και μόνο για την εξασφάλιση μηδενικών ρύπων και στέρηση της χαράς της οδήγησης, η VW έρχεται να τους διαψεύσει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο. Το ID. 4 GTX, το πρώτο μιας σειράς αντίστοιχων μοντέλων, είναι ένα ηλεκτρικό SUV που δεν μένει απλά στην εξασφάλιση μηδενικών ρύπων αλλά θέλει να προσφέρει κορυφαίες οδηγικές συγκινήσεις στον οδηγό του.

Το νέο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο, ένα all-rounder SUV, είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της μάρκας και τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID., φιλοδοξώντας να συνεχίσει στην ηλεκτρική εποχή, την ένδοξη παρουσία των GTI και GTE. Μία μεγάλη παράδοση της VW σε προσιτά σπορ αυτοκίνητα, με κορυφαίες επιδόσεις και απίστευτα οδηγικά χαρακτηριστικά, που το κάθε ένα σημάδεψε την εποχή του και μία ολόκληρη κατηγορία οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Με τη δημιουργία της σειράς μοντέλων GTX, η μάρκα προσθέτει ευφυή, σπορ χαρακτήρα στην ηλεκτροκίνηση. Στα δύο γράμματα GT, που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στην αυτοκίνηση και έχουν ταυτιστεί με την οδηγική απόλαυση, η προσθήκη του “X”, δημιουργεί τη γέφυρα με την αυτοκίνηση του μέλλοντος. Η αειφορία και ο σπορ χαρακτήρας δεν αποκλείουν η μία τον άλλον, αλλά αντίθετα, αλληλοσυμπληρώνονται τέλεια. Το ID.4 GTX είναι το πρώτο μιας σειράς μοντέλων που θα ακολουθήσουν με το ίδιο αρκτικόλεξο.

Η διαφορά της έκδοσης GTX από την υπόλοιπη γκάμα του ID. 4 είναι ότι διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), προσδίδοντας ταυτόχρονα στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης, με τη χρήση ενός κιβωτίου ταχυτήτων μίας σχέσης. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης, δεν υπάρχει μηχανικός σύνδεσμος μεταξύ των αξόνων, γι’ αυτό δεν υπάρχει κεντρική σήραγγα στο εσωτερικό του οχήματος, κάτι που συμβάλλει σε πολύ μεγάλους εσωτερικούς χώρους για τους επιβάτες.

Advertisement

Χάρη σ’ αυτή την πολύ υψηλή ισχύ, το ID. 4 GTX έχει πραγματικά απίστευτες επιδόσεις, επιταχύνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συμπαγείς και ελαφριοί. Ο πίσω άξονας είναι εξοπλισμένος με ένα σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με ισχύ 150 kW (204 PS) και υψηλό βαθμό απόδοσης, ενώ αυτός του μπροστινού άξονα είναι ασύγχρονος (ASM).

Advertisement

Η τετρακίνηση του ID.4 GTX βασίζεται σε ένα έξυπνο σύστημα ελέγχου το οποίο μοιράζει την ροπή ανάμεσα στους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με στόχο να επιτύχει την ιδανική ισορροπία απόδοσης, δυναμικής και σταθερότητας οδήγησης. Η βασική λειτουργία του οχήματος γίνεται με τον κινητήρα PSM στον πίσω άξονα. Ο ASM στον μπροστινό άξονα ενεργοποιείται όταν το απαιτήσουν το επιθυμητό σπορ στυλ οδήγησης ή η ανάγκη για περισσότερη πρόσφυση σε έναν δρόμο που γλιστράει. Όλο αυτό συμβαίνει χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται απολύτως τίποτα από αυτή την διαδικασία.

Το ID.4 GTX διαθέτει έξυπνο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω των φρένων. Ο οδηγός χρησιμοποιεί τον επιλογέα ταχυτήτων για να αποφασίσει εάν το ID.4 GTX θα πρέπει να ρολάρει ελεύθερα ή να ανακτά ενέργεια μόλις σηκώσει το πόδι του από το φρένο. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα ρολάρει στις περισσότερες περιπτώσεις, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες περιστρέφονται με σχεδόν μηδενικό φορτίο. Στη θέση Β (Φρένο), οι κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες, τροφοδοτώντας ξανά την μπαταρία.

Advertisement

Η μπαταρία ιόντων λιθίου, καθαρής ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh, ζυγίζει 486 κιλά και επιτυγχάνει αυτονομία έως και 480 χλμ. (WLTP). Βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες κάτω από το θάλαμο επιβατών, χαμηλώνει το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων. Με την ισχυρή πρόσφυση και την απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen μπορεί να κινηθεί το ίδιο εύκολα και με αρκετές δυνατότητες και εκτός της ασφάλτου.

Το 4,48 μέτρων ID.4 GTX συνδυάζει τον δυναμικό χαρακτήρα ενός SUV με εξελιγμένη αεροδυναμική – ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,29. Εξωτερικά εντυπωσιάζει με τις σπορ γραμμές και τα ιδιαίτερα χρώματα που χρησιμοποιούνται για να τονίσουν τον avant-guard χαρακτήρα του, ενώ διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό προβολείς LED matrix. Αντίστοιχης τεχνολογίας είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ τόσο αυτά εμπρός όσο και τα πίσω, συνδέονται από φωτιζόμενες μπάρες που στο σκοτάδι δημιουργούν ιδιαίτερες LED φωτιστικές υπογραφές.

Στο εσωτερικό, το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, αποτέλεσμα της αρθρωτής πλατφόρμας για την ηλεκτροκίνηση (MEB) της Volkswagen, εγγυάται χώρους από μεγαλύτερη κατηγορία οχημάτων. Κυριαρχούν οι καινοτόμες τεχνολογίες οθόνης, το Head-Up-Display επαυξημένης πραγματικότητας, η έντονη ψηφιοποίηση, παράλληλα όμως με μία αίσθηση ηρεμίας και άνεσης, που εξασφαλίζουν οι εμπνευσμένες σχεδιαστικές γραμμές και η στρατηγικά μελετημένη επιλογή υλικών.

Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο, με πέντε προφίλ οδήγησης στη διάθεσή του. Το κινητήριο σύστημα δίνει έμφαση στη σπορ φύση του ID.4 GTX, με τον οδηγό να επεμβαίνει στον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (προαιρετικά) και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνονται μέσω των προφίλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction.

Παράλληλα, νιώθει την ασφάλεια που παρέχει η πληθώρα των συστημάτων υποβοήθησης, τα περισσότερα των οποίων ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου. Yπάρχει επίσης διαθέσιμο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό XDS το οποίο αυξάνει ακόμα περισσότερο την ακρίβεια του αυτοκινήτου στις στροφές και το κάνει περισσότερο απολαυστικό στην γρήγορη σπορ οδήγηση.

Mε τιμή που ξεκινά από τα 47.000€ μετά την κρατική επιδότηση αλλά και το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού με το οποίο μπορεί να εφοδιαστεί ένα ID. 4, η έκδοση GTX ανοίγει ένα εντελώς νέο κεφάλαιο στην ιστορία της VW αλλά και στο σύνολο της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η ηλεκτροκίνηση δεν σημαίνει ότι θα στερήσει από τα αυτοκίνητα την χαρά της οδήγησης, και για άλλη μια φορά, η VW είναι εδώ να δείξει ότι μπορεί να κάνει το μέλλον να μοιάζει εξίσου γοητευτικό και ελκυστικό με ότι καλύτερο μας άφησε το παρελθόν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4 GTX: Προάγγελος καυτών ηλεκτρικών (video)
VW ID.4 GTX: Επίσημη παρουσίαση
VW ID.4 GTX: Το… GTΙ των ηλεκτρικών SUV