Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.4 GTX: Διπλός κινητήρας, τετρακίνηση και απίστευτες επιδόσεις

Ελλάδα 12:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ID.4 GTX: Διπλός κινητήρας, τετρακίνηση και απίστευτες επιδόσεις

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ID.4 GTX: Διπλός κινητήρας, τετρακίνηση και απίστευτες επιδόσεις

VOLKSWAGEN 2021-1

Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της VW, το νέο ΙD.4 αποτελεί και το εφαλτήριο της μάρκας για την δημιουργία σπορ ηλεκτρικών μοντέλων με τα διακριτικά GTX και μοναδικά χαρακτηριστικά απόδοσης αλλά και κορυφαίες επιδόσεις.

Advertisement
Advertisement

 

Η VW μπαίνει δυναμικά στην εποχή της ηλεκτροκίνησης έχοντας ξεκάθαρο στόχο την κυριαρχία σε παγκόσμιο επίπεδο μέχρι το τέλος της δεκαετίας, όπου θα έχει κάνει τεράστιες επενδύσεις και θα έχει παρουσιάσει δεκάδες νέα μοντέλα. Ανάμεσά τους θα υπάρχουν και σπορ εκδόσεις, καθώς στην VW πιστεύουν ότι η ηλεκτροκίνηση και η χαρά της οδήγησης μπορούν να συνυπάρξουν. Και μάλιστα με μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα και με όλες τις νέες ιδιότητες που φέρνει στον χειρισμό του αυτοκινήτου το ηλεκτρικό του υπόβαθρο.

Το νέο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο, ένα all-rounder SUV, είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της μάρκας και τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID., φιλοδοξώντας να συνεχίσει στην ηλεκτρική εποχή, την ένδοξη παρουσία των GTI και GTE. Μία μεγάλη παράδοση της VW σε προσιτά σπορ αυτοκίνητα, με κορυφαίες επιδόσεις και απίστευτα οδηγικά χαρακτηριστικά, που το κάθε ένα σημάδεψε την εποχή του και μία ολόκληρη κατηγορία οχημάτων.

Advertisement
Advertisement

Για την δημιουργία της έκδοσης GTX η VW ακολούθησε μία λίγο πιο διαφορετική συνταγή, επιλέγοντας να τοποθετήσει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα, με την συνδυαστική ισχύ να φθάνει στους 299 ίππους.

Η ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων προσθέτει και χαρακτηριστικά τετρακίνησης και μάλιστα χωρίς τα προβλήματα των συμβατικών λύσεων καθώς δεν υπάρχει μηχανική σύνδεση ανάμεσα στους δύο άξονες.

Advertisement

Χάρη σ’ αυτή την πολύ υψηλή ισχύ, το ID. 4 GTX έχει πραγματικά απίστευτες επιδόσεις, επιταχύνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες είναι συμπαγείς και ελαφριοί. Ο πίσω άξονας είναι εξοπλισμένος με ένα σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη (PSM) με ισχύ 150 kW (204 PS) και υψηλό βαθμό απόδοσης, ενώ αυτός του μπροστινού άξονα είναι ασύγχρονος (ASM).

Advertisement

Ένα ακόμα στοιχείο που ξεχωρίζει το ΙD.4 GTX είναι το σύστημα ανάκτησης της ενέργειας μέσω των φρένων. Πρόκειται για ένα εξελιγμένο σύστημα μέσω του οποίου ο οδηγός αποφασίζει αν το αυτοκίνητο θα ρολάρει ελεύθερα ή αν στην θέση Β οι κινητήρες θα λειτουργούν ως γεννήτριες για να γεμίζουν ξανά την μπαταρία.

Η μπαταρία του αυτοκινήτου είναι μία ιδιαίτερα σύγχρονη υλοποίηση από κυψέλες ιόντων λιθίου με μικρό μέγεθος και βάρος. Είναι ενεργειακής χωρητικότητας 77 kWh, ζυγίζει 486 κιλά και επιτυγχάνει αυτονομία έως και 480 χλμ. (WLTP). Βρίσκεται ανάμεσα στους άξονες κάτω από το θάλαμο επιβατών, χαμηλώνει το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων.

Advertisement

Με την ισχυρή πρόσφυση και την απόσταση των 17 εκατοστών από το έδαφος, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen μπορεί να κινηθεί το ίδιο εύκολα και με αρκετές δυνατότητες και εκτός της ασφάλτου.

Με μήκος στα 4,48 μέτρα το ID.4 GTX διαθέτει ένα έντονα δυναμικό αμάξωμα, με χαρακτήρα SUV αλλά και εμφανείς τις σπορ προθέσεις του. Μεγάλοι είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές, το σαλόνι είναι πολύ προσεγμένο σχεδιαστικά ενώ κορυφαίος είναι και ο εξοπλισμός για την ασφάλεια και την υποβοήθηση.

Ο οδηγός έχει τον πλήρη έλεγχο, με πέντε προφίλ οδήγησης στη διάθεσή του. Το κινητήριο σύστημα δίνει έμφαση στη σπορ φύση του ID.4 GTX, με τον οδηγό να επεμβαίνει στον τρόπο με τον οποίο οι ηλεκτρικοί κινητήρες, τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (προαιρετικά) και το σύστημα διεύθυνσης ανταποκρίνονται μέσω των προφίλ Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction.

Η τιμή του νέου VW ID.4 GTX ξεκινά από τα 47.000€ μετά την κρατική επιδότηση αλλά και κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού. Σε κάθε περίπτωση αποτελεί μία πραγματική επίδειξη δύναμης της VW να μπορεί να οραματίζεται και να δημιουργεί το πραγματικά καινούργιο, φέρνοντας την χαρά της σπορ οδήγησης και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Μία μοναδική πρόταση για όσους μπορούν και θέλουν να χαρούν τα μοναδικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου και την απίστευτη απόλαυση που μπορεί να προσφέρει στον σύγχρονο οδηγό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4 GTX: Προάγγελος καυτών ηλεκτρικών (video)
VW ID.4 GTX: Επίσημη παρουσίαση
VW ID.4 GTX: Το… GTΙ των ηλεκτρικών SUV