Live Κίνηση
Περισσότερα
VOLKSWAGEN 2021-1

VW ΙD.3-ID.4: Mε το πιο έξυπνο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας

Ελλάδα 2:45
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

VW ΙD.3-ID.4: Mε το πιο έξυπνο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας

VOLKSWAGEN 2021-1

VW ΙD.3-ID.4: Mε το πιο έξυπνο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας

VOLKSWAGEN 2021-1

Σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο η δυνατότητα ανάκτησης της ενέργειας και της μεγιστοποίησης της αυτονομίας είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για την απόδοσή του. Και στα νέα ID.3- ID.4 η VW έχει δημιουργήσει το πιο έξυπνο σύστημα ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη ενεργειακή απόδοση, χωρίς να πηγαίνει τίποτα χαμένο.

Advertisement
Advertisement

Η έλευση της εποχής της ηλεκτροκίνησης φέρνει μαζί της και πολλές νέες συνθήκες για την οδήγηση και την καθημερινότητα των μετακινήσεων. Η αυτονομία του κάθε αυτοκινήτου είναι ίσως το πιο σημαντικό του χαρακτηριστικό και η μεγιστοποίησή της ο μεγαλύτερος “πονοκέφαλος” για κάθε εταιρία. Για την VW και τα νέα ID.3ID.4 , η υψηλότερη δυνατή ενεργειακή απόδοση με δεδομένη την εκάστοτε χωρητικότητα της μπαταρίας είναι ο πρωταρχικό της στόχος. Και για τον λόγο αυτό εξέλιξε ένα έξυπνο και ιδιαίτερα προηγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας ώστε οι απώλειες κατά την κίνηση να είναι οι μικρότερες δυνατές.

Με τον όρο “ανάκτηση ενέργειας” εννοούμε την δυνατότητα που έχει το ίδιο αυτοκίνητο όταν επιβραδύνει ή όταν κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) να επιστρέφει μέρος της ενέργειας που αλλιώς θα χανόταν στην μπαταρία. Με τον τρόπο αυτό και με την σωστή χρήση από την πλευρά του οδηγού, η μπαταρία αδειάζει σε πολύ πιο αργούς ρυθμούς ιδίως στην αστική χρήση, όπου το φρενάρισμα και η σωστή πρόβλεψη της κυκλοφορίας μπορούν να αυξήσουνε εκθετικά την αυτονομία που παρέχει ένα μοντέλο της γενιάς ID.

Advertisement
Advertisement

Πως γίνεται λοιπόν η ανάκτηση της ενέργειας κατά την οδήγηση; Στην περίπτωση των ολοκαίνουργιων ηλεκτρικών της μοντέλων, ID.3 και ID.4, η Volkswagen επέλεξε μια διαφορετική, πιο αποτελεσματική στρατηγική: ο ελεύθερος τροχασμός έχει προτεραιότητα επειδή οποιαδήποτε μετατροπή ενέργειας αναπόφευκτα οδηγεί σε απώλειες. Αυτό ισχύει για τη θέση D (Drive), την κύρια λειτουργία του αυτοκινήτου, η οποία ενεργοποιείται αυτόματα σε κάθε εκκίνηση.

Η λειτουργία ελεύθερου τροχασμού (ρολαρίσματος), στην οποία ο οδηγός σηκώνει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού νωρίς, καθιστά την οδήγηση χαλαρή και προβλέψιμη. Εάν ο οδηγός θέλει να επιβραδύνει περισσότερο, πατά το πεντάλ φρένου και ενεργοποιεί έτσι την ανάκτηση ενέργειας φρένων. Για έως περίπου 0,25 g, με άλλα λόγια στην πλειονότητα των καθημερινών ενεργειών πέδησης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που εκτελεί το φρενάρισμα, ενώ το ηλεκτρικό σερβόφρενο ενεργοποιεί τα μηχανικά φρένα των τροχών μόνο σε καταστάσεις που απαιτούν μεγαλύτερη επιβράδυνση.

Advertisement

Η μετάβαση από την πέδηση με τον κινητήρα στο υδραυλικό φρενάρισμα γίνεται σχεδόν απαρατήρητα, χάρη στον εξαιρετικά ακριβή και γρήγορο έλεγχο των συστημάτων κίνησης και πέδησης. Αυτά τα συστήματα διασφαλίζουν επίσης ότι οι πίσω τροχοί, όπου λαμβάνει χώρα ανάκτηση ενέργειας φρένων, έχουν πάντα επαρκή πρόσφυση.

Κάθε μοντέλο της οικογένειας ID. διαθέτει την προγνωστική υποστήριξη Eco Assistance στο βασικό εξοπλισμό. Αυτή αναλύει δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης και τους αισθητήρες του αυτοκινήτου και παρέχει στον οδηγό αποτελεσματική υποστήριξη για αποδοτική και χαλαρή οδήγηση. Μόλις το ID.3 ή το ID.4 πλησιάσει μια ζώνη που απαιτεί αργές ταχύτητες – όπως κατοικημένες περιοχές, διασταυρώσεις ή στροφές – τo Eco Assistance ειδοποιεί τον οδηγό να σηκώσει το πόδι του από το πεντάλ γκαζιού.

Advertisement

Από αυτή τη στιγμή και μετά, το σύστημα διαχειρίζεται το βέλτιστο ρολάρισμα και ανάκτηση ενέργειας χωρίς να χρειάζεται να παρέμβει ο οδηγός. Το αυτοκίνητο αποκρίνεται παρόμοια όταν πλησιάζει ένα προπορευόμενο όχημα που κινείται με χαμηλότερη ταχύτητα.

Ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον διακόπτη επιλογέα τρόπου οδήγησης στα δεξιά του πίνακα οργάνων για να αλλάξει από τη θέση D (Drive) σε θέση B (Brake) και αντίστροφα, ανά πάσα στιγμή. Στη λειτουργία B, τα ID.3 και ID.4 ανακτούν σχεδόν πάντα ενέργεια κατά τη διάρκεια της κίνησης, αλλά όχι μέχρι το όχημα να σταματήσει εντελώς.

Advertisement

Το όριο έχει οριστεί στα 0,13 g – αρκετά για σαφώς αισθητή επιβράδυνση, αλλά όχι τόσο ώστε να δώσει τη διακριτική αίσθηση της χρήσης μόνο του πεντάλ γκαζιού για επιτάχυνση και πέδηση του οχήματος, μία λειτουργία γνωστή και ως one-pedal driving ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτή ήταν μία σκόπιμη επιλογή της Volkswagen, καθώς θέλει να προσφέρει στους πελάτες της τη δυνατότητα της πιο χαλαρής και απολαυστικής οδήγησης.

Σε ορισμένα μοντέλα ID., ο οδηγός μπορεί να βασίζεται σε ένα δεύτερο εργαλείο εκτός από τον επιλογέα τρόπου οδήγησης για να επηρεάσει τη λειτουργία μεταξύ ρολαρίσματος και ανάκτησης ενέργειας, μέσω της επιλογής προφίλ οδήγησης (μέρος του σπορ πακέτου Plus). Το προφίλ Sport υποστηρίζει ανάκτηση ενέργειας φρένων – επίσης στη θέση D, αλλά όχι στον ίδιο βαθμό όπως στο B. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας παίζει επίσης ρόλο: εξυπακούεται πως αν είναι πλήρως φορτισμένη, δεν μπορεί να αποθηκεύσει πια ανακτημένη ενέργεια.

Το έξυπνο σύστημα ανάκτησης ενέργειας των μοντέλων ID. της VW δείχνει ξεκάθαρα με πόση επιμέλεια και τεχνολογική φαντασία η γερμανική εταιρία προσεγγίζει την ηλεκτροκίνηση. Ακόμα και στα προσιτά της μοντέλα (οι τιμές στην χώρα μας ξεκινούν από τα 28.100 ευρώ με την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”) η VW παρέχει το απολύτως κορυφαίο επίπεδο τεχνολογίας, δημιουργώντας καινοτόμα αυτοκίνητα τα οποία φέρνουν ακόμα πιο κοντά τον μέσο καταναλωτή στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.3: 10 λόγοι γιατί να το επιλέξετε
VW ID.4 GTX: Η σπορ απόλαυση της ηλεκτροκίνησης
Το VW ID.4 έγινε σκληροτράχηλο off-road