Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: VW up! GTI

Ελλάδα 1:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Test: VW up! GTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: VW up! GTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μετά από 14 χρόνια η VW δημιουργεί «καυτή» έκδοση GTI για ένα αυτοκίνητο πόλης, με το νέο up! GTI να έρχεται για να προσφέρει σπορ χαρακτηριστικά και γρήγορες επιδόσεις, χωρίς να απαιτεί για την απόκτησή του μια περιουσία. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο VW Golf GTI παρουσιάστηκε το 1976 ανοίγοντας το δρόμο για τις GTI σπορ εκδόσεις των μοντέλων της γερμανικής μάρκας. 50 και πλέον χρόνια αργότερα η γκάμα GTI της VW έχει εξελιχθεί αρκετά, με το Golf GTI να συνεχίζει τη διαδρομή του και το Polo GTI να έχει προσθέσει το δικό του «λιθαράκι» από το 1994 και ύστερα. Πλέον στο «χορό» μπαίνει και το up!, το μίνι μοντέλο της μάρκας, το οποίο σηματοδοτεί και την επανείσοδο της VW στην κατηγορία των μίνι hot μοντέλων μετά το τέλος της παραγωγής του Lupo GTI το 2004. Το νέο μοντέλο βασίζεται στο up!, όμως φέρει μια σειρά από αλλαγές σε εμφάνιση, εσωτερικό, αναρτήσεις, κινητήρα και εξάτμιση, που του χαρίζουν τον απαραίτητο δυναμισμό ενός «GTI» εκπροσώπου. Τιμολογιακά, στη χώρα μας το up! GTI κοστίζει 15.620 ευρώ (3θυρο) ή 15.990 ευρώ (5θυρο), δύο τιμές «τσιμπημένες» μεν για μίνι, οι οποίες ακολουθούν τον γενικότερο ξεχωριστό χαρακτήρα του μοντέλου.

Είναι GTI και το δείχνει

up GTI test 640 (3)

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά το νέο up! GTI έχει ενισχύσει την εμφάνισή του με στοιχεία απαραίτητα για την ένταξή του στη σπορ γκάμα των VW GTI. Έτσι, ξεκινώντας με το εμπρόσθιο τμήμα, αλλάζει η σχεδίαση του προφυλακτήρα και υπάρχουν νέες κυψελοειδείς γρίλιες, ενώ παράλληλα στη μάσκα υπάρχει η χαρακτηριστική κόκκινη ρίγα των VW GTI μαζί και με το ομώνυμο λογότυπο. Στο πλάι, εκτός από τις νέας σχεδίασης ζάντες των 17 ιντσών, ξεχωρίζουν οι μαύρες ρίγες χαμηλά στο αμάξωμα, που παραπέμπουν στο χρώμα του πρώτου Golf GTI. Οι αλλαγές ολοκληρώνονται στο πίσω τμήμα, εκεί όπου συναντούμε μια νέα αεροτομή, την κόκκινη ρίγα των VW GTI στη βάση του τζαμιού της πόρτας, αλλά και έναν μαύρο διαχύτη χαμηλά στον προφυλακτήρα με χρωμιωμένη απόληξη της εξάτμισης.

Σπορτίφ ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό

up GTI test 640 (1)

Advertisement

Η VW έχει φροντίσει ώστε και στην καμπίνα των επιβατών το up! GTI να προσφέρει μια πιο σπορτίφ ατμόσφαιρα σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του μοντέλου. Έτσι, τα καθίσματα είναι επενδεδυμένα με το κλασικό καρό μοτίβο των GTI μοντέλων, υπάρχει ένα πιο σπορ τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα, κόκκινες ραφές και λογότυπο GTI, ενώ πιο σπορ σχεδίαση έχει και ο επιλογέας ταχυτήτων και η λαβή του χειρόφρενου. Ποιοτικά, όπως και στα υπόλοιπα up! έτσι και εδώ συναρμογή και φινίρισμα βρίσκονται σε πολύ καλά επίπεδα, όμως όπως συμβαίνει στην κατηγορία απουσιάζουν τα μαλακά στην αφή πλαστικά. Οι χώροι παραμένουν πολύ καλοί για 4 ενήλικες, για τα δεδομένα πάντα των μίνι (πορτ-μπαγκάζ: 251 λτ.).

«Ψυχωμένος» 1.000άρης με turbo

Advertisement

up GTI test 640 (5)

Η VW εφοδιάζει το up! GTI με την ισχυρότερη εκδοχή του 3κύλινδρου 1.000άρη turbo κινητήρα της, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 5.000-5.500 στροφές και 20.4 kgm ροπής (από τις 2.000 σ.α.λ.). Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και, παρότι στη θεωρία τα 115 άλογα δεν ακούγονται πάρα πολλά, στην πράξη ο 1.000άρης TSI εκμεταλλεύεται για να κινήσει το μόλις 1.070 κιλών (με οδηγό) βάρους up! GTI σε αρκετά σβέλτους ρυθμούς. Έτσι, το 0-100 km/h έρχεται σε μόνο 8,8 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα. Προς τέρψιν του οδηγού, ο ήχος που γίνεται αισθητός στην καμπίνα έχει και αυτός μια σπορτίφ χροιά (προϊόν αντηχείου), ενώ πειστικά και γρήγορα πραγματοποιούνται όλες οι αλλαγές σχέσεων από τον επιλογέα του σχετικά κοντού σε κλιμάκωση 6τάχυτου κιβωτίου. Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε και η κατανάλωση του αυτοκινήτου, αφού στην πράξη και με χρήση σε πόλη και εθνική η μέση τιμή που καταγράψαμε ήταν 6,8 λτ./100 χλμ.

Περισσότερο μπριο και οδηγικά

Advertisement

up GTI test 640 (4)

Η VW έχει φροντίσει ώστε το πιο σπορ up! να παρέχει πιο δυναμικά οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του, χαμηλώνοντας κατά 15 χλστ. το αμάξωμα, τοποθετώντας ελαστικά με χαμηλό προφίλ (190/40 R 17) και εφοδιάζοντάς το με μια πιο άμεση ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση στο τιμόνι. Στην πράξη οι αλλαγές αυτές έχουν ως αποτέλεσμα το up! GTI στις στροφές να εμφανίζει έναν σαφώς πιο σπορ χαρακτήρα, προσφέροντας στον οδηγό του περισσότερη αμεσότητα, σιγουριά και ασφάλεια στα γρήγορα περάσματά του. Η πρόσφυση είναι άφθονη, ωστόσο οι πολύ μικρές διαστάσεις του πλαισίου βάζουν κάποια όρια στο πως ο οδηγός του up! θα διαχειριστεί το αυτοκίνητο μέσα στη στροφή, αν και τα ηλεκτρονικά είναι πάντα εκεί για να επαναφέρουν την τάξη. Το τιμόνι από την πλευρά του έχει μεν καλή αμεσότητα, όμως η αίσθηση που προσφέρει είναι περισσότερο τεχνητή από ό,τι θα θέλαμε.

up GTI test 640

Συνολικά, το νέο VW up! GTI είναι μια ξεχωριστή πρόταση με σπορ χαρακτηριστικά που ξεφεύγει από τα στενά όρια της μίνι κατηγορίας, διευρύνοντας παράλληλα το κοινό των GTI μοντέλων της μάρκας. Η τιμή του δεν είναι πολύ αυξημένη, ωστόσο ο ανταγωνισμός από αντίστοιχες σπορτίφ εκδόσεις μοντέλων της μεγαλύτερης, μικρής κατηγορίας που έχουν κοντινή τιμή, είναι υπαρκτός…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 115 PS/5.000-5.500 rpm
Ροπή: 20.4 kgm/2.000-2.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.8 sec
Τελική ταχύτητα: 196 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 110 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 107,8 €
Βάρος: 1.070 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.600/1.641/1.478 mm
Μεταξόνιο: 2.410 mm
Χώρος αποσκευών: 251 lt
Τιμή: 15.990€ (5θυρο)

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1