Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Skoda Scala 1,5 150 PS DSG

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Το νέο Skoda Scala φέρνει πολλά νεωτεριστικά στοιχεία. Εκφράζει την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας και την νέα κατασκευαστική φιλοσοφία που θα ακολουθήσει. Επιπλέον έχει αναβαθμισμένο, σύγχρονο επίπεδο εξοπλισμού και φυσικά, διατηρεί το στοιχείο της πρακτικότητας που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της.

 

Το νέο Skoda «θέλει να ανέβει» την… Scala των πωλήσεων, αλλά και να αλλάξει το σκεπτικό του value for money (φτωχό πλην τίμιο) χωρίς όμως να χαθεί αυτό το χαρακτηριστικό, που έφερνε πωλήσεις στην Τσέχικη εταιρία. Το παραπάνω λογοπαίγνιο με το όνομα δεν είναι τυχαίο. Δηλώνει την πορεία που έχει να κάνει το μοντέλο αλλά και την αναβάθμιση, που έχει δεχθεί σε πολλούς τομείς όπως: Τεχνολογία, design, συνδεσιμότητα.

Το μικρομεσαίο Skoda είναι το πρώτο από τα τέσσερα νέα μοντέλα σε αυτή την κατηγορία που θα δούμε από το VW Group (νέο VW Golf, SEAT Leon και Audi Α3). Προσέξτε. Το Scala δεν μοιράζεται την πλατφόρμα τους (MQB), αλλά μια επιμηκυμένη παραλλαγή αυτής (MQB A0) των Polo και Ιbiza.

Μοντέρνα εμφάνιση με premium στοιχεία

Η εμφάνιση είναι ξεχωριστή χωρίς να είναι ιδιαίτερη και κρατά ένα χαμηλό προφίλ. Δυναμικό, αλλά με κλασσικές αναλογίες, πεντάθυρο hatcback σχήμα, χωρίς προσπάθεια να μοιάσει σε κάτι άλλο (κουπέ ή SUV). Είναι ένα σχήμα που είχαμε ξεχάσει με όλη αυτή την πλημμύρα των Crossover/ Sport Utility Vehicles.

Ακολουθεί τη νέα φιλοσοφία της Skoda, με καθαρές γραμμές κι έντονες ακμές. Χαρακτηριστικά στοιχεία της εμφάνισης αποτελούν η μεγάλη κάθετη μάσκα εμπρός, τα κομψά φώτα με τεχνολογία LED εμπρός και πίσω αλλά και το σκούρο κρύσταλλο στο πίσω μέρος, το οποίο μοιάζει σαν συνέχεια της οροφής στις εκδόσεις με τον γυάλινο ουρανό ή διαφοροποιεί το πίσω κομμάτι κάνοντας ένα έξυπνο τρικ σχεδίασης.

Εσωτερικό «Απλά εντυπωσιακό»

Το μότο: «Simply Surprising» της Skoda, για το design του αμαξώματος έχουμε τη γνώμη πως ταιριάζει περισσότερο στο εσωτερικό του Scala. Η βασική ιδέα θυμίζει το πρωτότυπο Vision RS, με μια έντονη κυματοειδής γραμμή η οποία «αγκαλιάζει» την οθόνη του infotainment και αποτελεί το βασικό θέμα στο σχήμα. Premium, μαλακά υλικά στο ταμπλό και τις εμπρός πόρτες, και την κεντρική οθόνη να είναι τοποθετημένη ψηλά. H αίσθηση, που αφήνει είναι ευχάριστη και ποιοτική.

Η εργονομία είναι πολύ καλή και η θέση οδήγησης σας βοηθά να προσαρμοστείτε ανεξάρτητα από τον σωματότυπο σας. Θα θέλαμε την στήριξη των καθισμάτων λίγο πιο έντονη ακόμη και αν τα καθίσματα γίνουν πιο σκληρά. Η ορατότητα είναι καλή χωρίς να την εμποδίζουν οι κολώνες του αμαξώματος. Αυτό όμως που θα σας εντυπωσιάσει είναι οι χώροι. Η πλατφόρμα MQB A0 έχει δεχθεί τις επεμβάσεις του… Προκρούστη και το αποτέλεσμα είναι ένα μεταξόνιο 29 χιλιοστά πιο μακρύ από του VW Golf. Χάρη στο μακρύ μεταξόνιο και το μεγάλο συνολικό ύψος των 1.471 χιλιοστών, το Scala έχει χώρο για τέσσερις ψηλούς επιβάτες. Ο χώρος πίσω είναι εντυπωσιακός, και μόνο το πλάτος φανερώνει ότι πρόκειται για ένα μοντέλο της κατηγορίας των μικρομεσαίων. Επίσης το τούνελ στη μέση ίσως να ενοχλήσει τον επιβάτη, της πίσω μεσαίας θέσης.

Το πορτμπαγκάζ του Scala, πέρα από μεγάλο (467 λίτρα), είναι πολύ πρακτικό, με κανονικό σχήμα, δάπεδο δύο θέσεων (για επίπεδο χώρο φόρτωσης), γάντζους πρόσδεσης, πρίζα, πολλές και πρακτικές θέσεις μικροπραγμάτων. Δεν ξεχνάμε λεπτομέρειες όπως: η ομπρέλα, η ξύστρα πάγου/μετρητής πέλματος ελαστικών, το καπάκι του πλυστικού δοχείου που γίνεται χωνί, και το κλιπ για χαρτιά στο παρμπρίζ.

Κίνηση κυλιόμενη… Scala

Σας υποσχόμαστε πως αυτό είναι το τελευταίο λογοπαίγνιο με το όνομα του μοντέλου και αφορά την ήρεμη και γραμμική λειτουργία του. Όπως καταλάβατε το μοντέλο της Skoda μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις από την κίνηση στο δρόμο. Οδηγώντας, σε διαδρομές εντός και εκτός πόλης εκτιμήσαμε την πολύ προσεγμένη και ήσυχη κύλιση, αλλά  και την «δεμένη» αίσθηση που δίνει η ανάρτηση χωρίς να ενοχλεί ή να βγάζει θόρυβο, όταν το αυτοκίνητο περνά πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

O 1.5 TSI συμβάλει στο χαμηλό προφίλ, που κρατά το Scala. Είναι ένας κινητήρας που δουλεύει ομαλά, έχει δύναμη από χαμηλά και είναι ήσυχος. Είναι εφοδιασμένος, με σύστημα ACT απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων του όταν λειτουργεί υπό χαμηλό φορτίο (όταν δεν πιέζεται). Αυτό γίνεται ανεπαίσθητα και το αντιλαμβάνεστε μόνο από τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Επίσης θα το καταλάβετε και στην κατανάλωση, που είναι πολύ χαμηλή. Η μέση τιμή που είδαμε (από το όργανο του αυτοκινήτου) ήταν 7,5 λίτρα /100 χλμ, Το μοτέρ συνεργάζεται αρμονικά με το DSG κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και οι ταχύτητες αλλάζουν στον σωστό χρόνο, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης. Όλα γίνονται πολύ ομαλά, κι αν θέλετε κάτι παραπάνω υπάρχει το πρόγραμμα Sport ή και η δυνατότητα χειροκίνητης επιλογής των σχέσεων. Η τελευταία δίνει περισσότερο την αίσθηση της συμμετοχής, παρά το αποτέλεσμα των χειροκίνητων αλλαγών. Το τιμόνι έχει σχετικά ελαφριά αίσθηση αλλά η πληροφόρηση είναι καλή όπως και η αμεσότητα στους ελιγμούς.

Η οδική συμπεριφορά έχει οικογενειακό… προσανατολισμό με έμφαση στην πρακτικότητα, την άνεση και την ασφάλεια. Τα φρένα έχουν δύναμη, άμεση και προοδευτική απόκριση στο πεντάλ και αντοχή (παρά την σκληρή χρήση σε ημέρες καύσωνα).

Premium και στην τιμή;

Το Skoda Scala των 1.500 κ.εκ. διατίθεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, τη μεσαία Ambition και την κορυφαία Style. Με τιμή 21.480 ευρώ η έκδοση Style (το αυτοκίνητο της δοκιμής μας) έχει όλα όσα χρειάζεστε, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ασφαλείας Front Assist και Lane Assist, του Hill Start Assist, των προβολέων ομίχλης, του πολυρυθμιζόμενου καθίσματος οδηγού και του συστήματος πολυμέσων Bolero 8” με κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα Smartlink. Επιπλέον: Ζάντες 17”, πίσω φλας LED με κίνηση,  το πακέτο Image με το μαύρο πίσω παρμπρίζ, σκούρα πίσω τζάμια, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, σύστημα εισόδου/εκκίνησης χωρίς κλειδί, αισθητήρες βροχής & φώτων, και αναδιπλούμενο πίσω υποβραχιόνιο.

Το Scala αποτελεί μία ολοκληρωμένη επιλογή, στην οποία θα καταλήξετε μετά από ώριμη σκέψη, χωρίς να θυσιάσετε κάποια από τις επιθυμίες σας, ενώ θα δυσκολευτείτε να του βρείτε  μειονεκτήματα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας βενζίνης: 1498 cc
Ισχύς: 150 ps/ 5000 rpm
Ροπή: 250 Nm/1500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 219km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 113 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 110,74 €
Βάρος: 1.230 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.362/1.793/1.471 mm
Μεταξόνιο: 2649 mm
Χώρος αποσκευών: 467 lt
Τιμή: από 14.900 €

Δημοφιλή στο Protothema.gr