Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Ford Fiesta ST2 1.5 EcoBoost 200PS 5θυρο

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ ( gs@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Θα μπορούσαμε να σκεφτούμε πολλούς τίτλους για το κείμενο δοκιμής του Fiesta ST. Τίτλους, που θα αφορούσαν παιχνίδια, νεότητα, ελιξίρια ακόμη και… σεξ. Ένα είναι σίγουρο. Η αίσθηση, της οδήγησης του μικρού ST δεν περιγράφεται με τις δύο λέξεις του τίτλου,

 

Το Fiesta μεγάλωσε, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Μεγάλωσε… ηλικιακά (43 ετών) αλλά  και σε διαστάσεις. Μεγάλωσε, βάρυνε, ο κινητήρας του έχασε πολύτιμα κυβικά εκατοστά και κυλίνδρους όμως το Fiesta στην sportive έκδοσή του (ST) παραμένει η χαρά σε τέσσερις τροχούς. Όχι πως δεν έχει ελαττώματα, αλλά το προτέρημα να κάνει τις καθημερινές διαδρομές, Ειδικές Διαδρομές είναι κορυφαίο.

Είναι πολύ δύσκολο να επαναληφθεί ένα επιτυχημένο μοντέλο αυτοκινήτου. Οι εταιρίες γνωρίζουν πως το κοινό ζητά περισσότερα και οι προδιαγραφές γίνονται όλο και πιο δύσκολες. Επιπλέον αν κάτι δεν πάει καλά και ο αντικαταστάτης δεν έχει την αναμενόμενη απήχηση στο κοινό όχι μόνο χάνονται πωλήσεις αλλά χαλά και το όνομα του προϊόντος. Στην περίπτωσή μας η Ford έπρεπε να αντικαταστήσει ένα κορυφαίο μοντέλο της. Το τελευταίο Fiesta ST ήταν ένα από τα καλύτερα στην κατηγορία του. Εύκολο να το αποκτήσετε, fun και πάνω από όλα εύκολο στην οδήγηση για να εμπνέει ασφάλεια.

Ήταν τόσο καλό που θα την συγχωρούσαμε αν «έπαιζε» με ασφάλεια για τον αντικαταστάτη του. Λίγη παραπάνω ιπποδύναμη, μερικά ηλεκτρονικά παιχνίδια, χαρούμενες ταπετσαρίες και να το επόμενο ST. Όμως τα πράγματα δεν έγιναν έτσι. Η Ford ρίσκαρε. Τοποθέτησε στο ST μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα (καλύτερο κόστος χρήσης, χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων), προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης, ενώ κράτησε, την απόδοση, τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά σε υψηλά επίπεδα. Αυτή ήταν μία τολμηρή κίνηση και μάλλον δικαιώθηκε.

«Αυτό είναι το ST με τα 200 άλογα φίλε;»

Η εμφάνιση αποκαλύπτει την ταυτότητα χωρίς να προκαλεί. Όλοι ρωτούσαν για το αν είναι αυτό με τους 200 ίππους, όχι γιατί φαινόταν… φτιαγμένο αλλά γιατί το ST της δοκιμής μας ήταν πεντάθυρο. Αυτή ήταν και για εμάς μία έκπληξη που μας άλλαξε το σκεπτικό και μας έπεισε πως ένα hot hatchback μπορεί να είναι και πρακτικό.

Με την πρώτη ματιά το γρήγορο Fiesta είναι διακριτικό. Ακόμη και με το κόκκινο χρώμα του αυτοκινήτου της δοκιμής, η διακριτικότητα υπήρχε. Στο σχήμα του δεν βλέπετε ούτε υπερβολές σχεδιαστικού τύπου, ούτε κάτι κραυγαλέο και ξεχωρίζει στα σημεία που πρέπει. Οι κυψελωτές γρίλιες στη μάσκα, οι εισαγωγές αέρα και οι τροποποιήσεις στον προφυλακτήρα και στους προβολείς ομίχλης ακόμη και το κόκκινο διακριτικό «ST» που υπάρχει εμπρός και πίσω, δεν προκαλούν. Η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ο διαχύτης και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής δίνουν τα στοιχεία πως αυτό το Fiesta είναι κάτι ειδικό. Η πλάγια όψη «γεμίζει» από τους τροχούς των 18’’.

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι λίγο περισσότερο έντονη. Όχι δεν είναι κάποιο χρώμα ή υλικό άλλα τα καθίσματα της Recaro, που κάνουν την διαφορά. Είναι έντονα αλλά όμορφα με εμφανή στηρίγματα για την μέση την πλάτη και τους ώμους. Το τιμόνι έχει το διακριτικό ST αλλά και να μην το είχε θα καταλαβαίναμε πως απευθύνεται σε sport μοντέλο. Χοντρή στεφάνη και επίπεδο κάτω μέρος οριοθετούν τη εμφάνισή του.

Τα πλαστικά έχουν καλή ποιότητα, όπως και οι επενδύσεις. Ο συνδυασμός αναλογικών και ψηφιακών ενδείξεων στον πίνακα οργάνων δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ στην μέση του προβάλλονται (κατόπιν επιλογής και τα προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport και… Track). Η αλήθεια είναι πως βιαστήκαμε να τα θεωρήσουμε υπερβολικά αλλά τελικά  αλλάζουν την αίσθηση και επηρεάζουν το βάρος στο τιμόνι, την απόκριση στο γκάζι και την… επέμβαση των ηλεκτρονικών (στο Track το ESP απενεργοποιείται).

Φυσικά και ξεχωρίζει η οθόνη αφής 8 ιντσών (εξέχει από την κονσόλα) με την οποία ελέγχετε τα συστήματα ήχου, πλοήγησης και το τηλέφωνο. Η θέση της «φέρνει» τους αεραγωγούς στο ύψος του στήθους και θα σας το… παγώνει. Για τους λάτρεις του ήχου (όχι μόνο του κινητήρα) το ηχοσύστημα  B&O PLAY, έχει επιδόσεις ST με ισχύ 675 Watt.

Περιμένοντας να ζεσταθεί ο κινητήρας κάνουμε ένα πέρασμα στο εσωτερικό. Οι ενήλικοι επιβάτες θα βρουν τους χώρους ικανοποιητικούς τόσο όσον αφορά τα πόδια όσο και τον χώρο για το κεφάλι. Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα είναι αρκετές και εύχρηστες ενώ η θύρα USB δεν είναι κρυμμένη κάπου μέσα στην κονσόλα αλλά στην βάση της για να βολεύει η σύνδεση τηλεφώνου.

Διακόσιοι ίπποι από 1500 κ.εκ. και είναι μαμάάάά

Ο υπότιτλος προφέρεται με αργό ρυθμό, αν και εκφράζει κάτι γρήγορο.  Λιγότεροι κύλινδροι, λιγότερες τριβές, οικονομία καυσίμου και χαμηλοί ρύποι. Αυτό είχαν στο μυαλό τους οι τεχνικοί της Ford Performance και το εξέλιξαν (έμμεσος και άμεσος ψεκασμός στους κυλίνδρους, διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων σε εισαγωγή / εξαγωγή και turbo) ώστε να αποδίδει 200 ίππους.

Οι κραδασμοί απουσιάζουν και το μοτέρ ανεβάζει στροφές από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη με τα ανάλογα ηχητικά εφέ (σκασίματα της εξάτμισης, που ενισχύονται από τα ηχεία) , που σας / μας φτιάχνουν την διάθεση. Η δύναμη σας τραβά μπροστά και το παιχνίδι σε ανοιχτό δρόμο αρχίζει. Αν οδηγείτε παίζοντας η κατανάλωση ανεβαίνει και φτάνει διψήφιες τιμές, όπως είναι αναμενόμενο αυτό είναι συνηθισμένο φαινόμενο και μόνο σε μποτιλιάρισμα δεν θα παίξετε με το ST.

Η δεμένη / σφιχτή αίσθηση είναι που κυριαρχεί στην καθημερινή συμβίωση με το γρήγορο Fiesta. Η θέση οδήγησης σας τοποθετεί χαμηλά, ενώ το βάρος και η αίσθηση στο τιμόνι είναι αυτό που περιμένετε. Τα φαρδιά ελαστικά δεν φέρνουν θορύβους από την κύλιση στο εσωτερικό αλλά πιστέψτε μας θα σας απασχολήσει ο ήχος του κινητήρα που θα σας κάνει να παίζετε με το γκάζι. Μπορεί σε κακό οδόστρωμα η ανάρτηση να είναι κάπως σκληρή, όμως δεν αντιδρά απότομα.

Αν η ευθεία είναι διασκεδαστική με τις επιταχύνσεις η… παιδική χαρά είναι σε δρόμο με στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης υπακούει πιστά στις εντολές σας, ενώ με το Torque Vectoring, κρατάτε το γκάζι σταθερό στην στροφή. Το σύστημα χρησιμοποιεί τα εμπρός φρένα για να αποτρέψει την σπάταλη της ροπής σε άσκοπο σπινάρισμα του εσωτερικού τροχού. Ακόμα και η επέμβαση του ESP είναι διακριτική και δεν περιορίζει την απόλαυση της οδήγησης, ενώ τα φρένα δεν θα κουραστούν  από την συνεχή χρήση. Επιπλέον με απενεργοποιημένο το ESP, το ST, θα σας αφήσει να το οδηγήσετε με γλιστρήματα.

Ώρα για… μάθημα

Τελικά η Ford έχει βρει το μυστικό για τα αυτοκίνητα διασκέδασης. Το γνωρίζαμε από τα Focus RS και τα Mustang. Εδώ βάζει στο… παιχνίδι (η λέξη θα μας γίνει συνήθεια) και στοιχεία που ίσως να θεωρούσαμε αρνητικά όπως:  Μικρότερος κυβισμός και λιγότερους κυλίνδρους. Έτσι μας βοηθά να κρατήσουμε χαμηλά το κόστος χρήσης, την κατανάλωση (με λίγη προσπάθεια) και τους ρύπους.

Το νέο Fiesta ST είναι το σύγχρονο μικρό sport όχημα, που προσφέρει την ξεχασμένη από τις αυτοκινητοβιομηχανίες χαρά της οδήγησης. Βέβαια για να έχετε το πλήρες πακέτο θα πληρώσετε κάτι παραπάνω αλλά το αποτέλεσμα αξίζει.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA

Κινητήρας βενζίνης: 1.497cc

Ισχύς: 200 ps/ 6000 rpm

Ροπή: 29,6 kgm/1600 rpm

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,5 sec

Τελική ταχύτητα: 232 km/h

Μεικτή κατανάλωση: 6.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)

Εκπομπές CO2: 102 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 99,96 €

Βάρος: 1.283 kg

Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.040/1.783/1.476 mm

Μεταξόνιο: 2.493 mm

Χώρος αποσκευών: 292 lt

Τιμή: από 22.196€

Δημοφιλή στο Protothema.gr