Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Fiesta ST

Ελλάδα 12:38
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ford Fiesta ST

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Ford Fiesta ST

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με 200 άλογα, απολαυστικό στήσιμο και γρήγορες επιδόσεις, το νέο Ford Fiesta ST είναι εδώ φιλοδοξώντας ακόμη και να επαναπροσδιορίσει την κατηγορία των μικρών σπορ αυτοκινήτων. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για την 3η γενιά του Fiesta ST, η οποία έρχεται για να προσφέρει στους λάτρεις των μικρών hot-hatch σύμφωνα με τη Ford, την πιο άμεση, απολαυστική και συναρπαστική οδηγική αίσθηση στην ιστορία του μοντέλου της. Παράλληλα εισάγει και αρκετές καινοτομίες, αφού η Ford εμπιστεύεται στο σπορ μικρό της έναν 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 lt. (και 200 ίππων), ο οποίος φιλοδοξεί να βάλει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μια και καλή τους προηγούμενους τετρακύλινδρους. Τιμολογιακά, το κόστος του νέο Fiesta ST στη χώρα μας έχει οριστεί στα 22.567 ευρώ, με πολλά στοιχεία εξοπλισμού στάνταρ. Προαιρετικά και μέσω του πακέτου Performance που εφοδίαζε και το μοντέλο της δοκιμής μας, προσφέρεται το εκπληκτικό μηχανικό διαφορικό της Quaife, μαζί με σύστημα launch control και φωτεινή ένδειξη αλλαγής ταχύτητας.

Είναι σπορ και το δείχνει

Fiesta ST Test (10)

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη στιγμή που δει κανείς το νέο Fiesta ST αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει όχι με ένα συνηθισμένο μικρό αυτοκίνητο, αλλά με ένα πραγματικό σπορ μοντέλο που έχει δημιουργηθεί με στόχο την οδηγική απόλαυση. Βασισμένο πάνω στο αμάξωμα του 3θυρου Fiesta το νέο Fiesta ST προσθέτει πιο σπορ προφυλακτήρες, «πλέγμα» στη μάσκα, περιμετρικά σπόιλερ, πίσω αεροτομή, διπλή απόληξη για την εξάτμιση, αλλά και πανέμορφες ζάντες 18 ιντσών (προαιρετικές) που αφήνουν να φανούν σε όλο τους το μεγαλείο οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων. Ίσως κάποιοι να το ήθελαν ακόμη πιο εντυπωσιακό, όμως προσωπικά δεν έχω κανένα παράπονο από την εμφάνιση του νέου μικρού μοντέλου της Ford.

«Οδήγησέ με!»

Fiesta ST Test (8)

Advertisement

Το εσωτερικό του νέου Fiesta ST μπορεί μεν να βασίζεται πάνω σε αυτό των «απλών» εκδόσεων του Fiesta, προσφέροντας και πάλι στον οδηγό του πολύ καλή εργονομία και λειτουργικότητα, όμως μέσω συγκεκριμένων προσθηκών, από την πρώτη στιγμή που θα μπει κανείς στην αριστερή πλευρά της καμπίνας νιώθει έντονα το αίσθημα της παρόρμησης να οδηγήσει όσο το δυνατόν πιο κοντά στο όριο το σπορ μικρό μοντέλο. Κύριος υπεύθυνος για αυτό είναι τα πανέμορφα σπορ «πραγματικά» μπάκετ καθίσματα της Recaro, που αγκαλιάζουν το σώμα παρέχοντας κορυφαία πλευρική στήριξη. Είναι λίγο κουραστικά μετά από πολλά χιλιόμετρα, όμως η παρουσία τους και μόνο αποτελεί μια καλή παρόρμηση να οδηγήσεις το μικρό Ford. Στο ίδιο μήκος έρχεται και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και τις μπλε ραφές, ενώ μπλε ραφές υπάρχουν και σε πολλά άλλα σημεία της καμπίνας. Η ποιότητα των υλικών ακολουθεί αυτή της καμπίνας του Fiesta, με μαλακό πλαστικό που αναβαθμίζει την απτή ποιότητα, ενώ οι χώροι κυμαίνονται μέσα στα –καλά– δεδομένα της κατηγορίας (χώρος αποσκευών 311 λτ.).

Fiesta ST Test (6)

Advertisement

Νέας γενιάς μοτέρ για γρήγορες επιδόσεις

Fiesta ST Test (5)

Το Ford Fiesta ST φέρει κάτω από το καπό του όχι μόνο το πρώτο 3κύλινδρο κινητήρα που μπαίνει σε ST μοντέλο της, αλλά και γενικότερα, τον πρώτο 3κύλινδρο κινητήρα με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το εν λόγω μοτέρ διαθέτει χωρητικότητα 1.5 lt. και με τη βοήθεια του turbo αποδίδει 200 άλογα ισχύος και 29.6 kgm ροπής – όντας στα ίδια επίπεδα με αυτά του προηγούμενου Fiesta ST200. Παρά τη μικρότερη χωρητικότητα σε σχέση με το παρελθόν αλλά και τον ένα λιγότερο κύλινδρο, ο κινητήρας αποδεικνύεται πραγματικά εκρηκτικός, παρέχοντας συνεχώς δύναμη στον οδηγό του. Στο ίδιο μήκος κύματος και το εξαιρετικό 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, που βοηθά το μοτέρ να ξεδιπλώσει τις αρετές του σε άμεση πάντα επαφή και με τον νου του οδηγού. Οι επιδόσεις είναι πιο γρήγορες από το παρελθόν και το 0-100 km/h με τη βοήθεια και του launch control, έρχεται σε μόνο 6.5 sec. Ο ήχος που βγάζει ο κινητήρας σε συνδυασμό με την εξάτμιση είναι «πωρωτικός», ιδίως στις επιλογές Sport και Track των προγραμμάτων οδήγησης του αυτοκινήτου (Normal η 3η διαθέσιμη). Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση, εμείς χρησιμοποιώντας κυρίως την επιλογή Sport καταγράψαμε μια τιμή 9.5 lt./100 km, όμως το νούμερο αυτό μπορεί να πέσει και κάτω από τα 9.0 lt./100 km χωρίς μεγάλη προσπάθεια.

Advertisement

Το απόλυτο «όπλο» στο στροφιλίκι

Fiesta ST Test (2)

Η Ford δεν επένδυσε σε κάτι διαφορετικό στην ανάρτηση του Fiesta ST διατηρώντας την κλασική διάταξη των Γονάτων ΜακΦέρσον στην εμπρόσθια ανάρτηση και του ημιάκαμπτου άξονα στην πίσω, από την άλλη όμως οι μηχανικοί της Ford έχουν εξέλιξει μια πατέντα με ελατήρια κατανομής φορτίων στην πίσω ανάρτηση, θέλοντας να βελτιώσουν την ευστάθεια και απόκριση ειδικά του πίσω άξονα, ενώ παράλληλα τόνισαν και την ακαμψία συνολικά της πίσω ανάρτησης. Παράλληλα έχει τοποθετηθεί και πιο σκληρή αντιστρεπτική στον πίσω άξονα –σύμφωνα με τη Ford η σκληρότερη σε ST μοντέλο της, ενώ το παρόν δίνουν και όλα τα συστήματα που φροντίζουν για την αυξημένη σταθερότητα του αυτοκινήτου (π.χ. Torque Vectoring Control), με αποκορύφωμα βέβαια το προαιρετικό μπλοκέ μηχανικό διαφορικό της Quaife.

Fiesta ST Test (3)

Μετά από όλα αυτά, στην πράξη το νέο Fiesta ST αποδεικνύεται ως ένα αυτοκίνητο που έχει φτιαχτεί ουσιαστικά για τις στροφές. Το άψογο στήσιμο, η ομοιογένεια του συνόλου και η λειτουργία του μπλοκέ διαφορικού μεγιστοποιούν την πρόσφυση και φροντίζουν ώστε ακόμη και στο όριο το Fiesta ST να βάζει τη «μούρη μέσα» χωρίς να επιδεικνύει τάσεις αποσταθεροποίησης και εξάλειψης της υποστροφής. Το πίσω μέρος ακολουθεί και αυτό κατά γράμμα τις εντολές, με την όποια τάση υπερστροφής να γίνεται πάντα υπέρ της σωστής και άμεσης τοποθέτησης στην στροφή, εξελισσόμενη μάλιστα άκρως ομαλά. Στην ευθεία και στις έντονες επιταχύνσεις το «ψάρεμα» των τροχών κάποιες φορές είναι αισθητό, όμως αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στα όχι σε τόσο καλή κατάσταση ελαστικά του μοντέλου της δοκιμής. Στην εθνική από την άλλη το Fiesta ST ταξιδεύει με ασφάλεια και φθάνει εύκολα σε υψηλές ταχύτητες, με τον οδηγό να λαμβάνει πάντα μια άκρως «γεμάτη» αίσθηση. Σε απλούς, καθημερινούς ρυθμούς, η ρύθμιση της ανάρτησης βοηθά τον οδηγό, με το Fiesta ST να μην κουράζει με βάση τα δεδομένα του. Όμως, σε κάθε περίπτωση προορισμός αυτού του μικρού ST παραμένει το στροφιλίκι, εκεί όπου το Fiesta ST θα προσφέρει μοναδικές στιγμές απόλαυσης στον οδηγό του, αποκαλύπτοντας έναν «hardcore» χαρακτήρα που λείπει από την κατηγορία.

Fiesta ST Test (7)

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.497 cc
Ισχύς: 200 PS/6.000 rpm
Ροπή: 29.6 kgm/1.600-4.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6.5 sec
Τελική ταχύτητα: 232 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 6.0 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 136 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 163,2 €
Βάρος: 1.262 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.068/1.735/1.469 mm
Μεταξόνιο: 2.493 mm
Χώρος αποσκευών: 311 lt
Τιμή: Από 22.567€

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1