Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 130 PS

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Μετά τους νέους diesel κινητήρες τεχνολογίας «Blue», η Dacia διευρύνει ακόμα περισσότερο το success story του Duster, «φορώντας» σε αυτό το νέο υπέρ-τροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe!

Αυτός προσφέρεται σε εκδόσεις 130 και 150 αλόγων, με την πρώτη να είναι στα χέρια μας. Σε συνδυασμό με κίνηση στον εμπρός άξονα και στο «γεμάτο» επίπεδο εξοπλισμού «Prestige». Χωρίς να θέλουμε να φτάσουμε από τώρα στην τελευταία σελίδα του βιβλίου, πρέπει να σας πούμε ότι το αποχωριστήκαμε έχοντας πολύ θετικές εντυπώσεις. Κι ακολουθεί το γιατί!

To πιο εμπορικό μοντέλο της μάρκας σε Ελλάδα και Ευρώπη, που μάλιστα στα μέρη μας έχει σημειώσει και άνοδο της τάξης του σχεδόν 50% σε πωλήσεις σε σχέση με το πρώτο τετράμηνο του περασμένου έτους, απέκτησε έναν κινητήρα βενζίνης που αν μη τι άλλο, δεν μπορεί να αφήσει ασυγκίνητο τον επίδοξο αγοραστή.

Ο λόγος για τον υπέρ-τροφοδοτούμενο Energy 1.3 TCe που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Groupe Renault με την Daimler. Αξιοποιεί την τεχνολογία Bore Spray Coating, όπου οι κύλινδροι επικαλύπτονται με ειδικό υλικό για τον περιορισμό των τριβών και την καλύτερη μεταφορά της θερμότητας, με αποτέλεσμα τη βελτιστοποίηση της απόδοσης.

To καύσιμο ψεκάζεται απευθείας στον κύλινδρο με πίεση αυξημένη στα 250 bar, την ώρα που ο θάλαμος καύσης έχει ειδικό σχεδιασμό που επιτρέπει τη βέλτιστη ανάμειξη του καυσίμου με τον αέρα, βοηθώντας έτσι τον περιορισμό της κατανάλωσης. Επίσης, ο νέος κινητήρας κάνει χρήση του Συστήματος Διπλού Μεταβλητού Χρονισμού (Dual Variable Timing Camshaft). Η εν λόγω τεχνολογία μεταβάλλει διαρκώς την χρονική στιγμή ανοίγματος των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής ανάλογα με τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα.

Το αποτέλεσμα είναι ένας σύνολο που εκπλήσσει ευχάριστα από το πρώτο χιλιόμετρο. Με αξιοσημείωτη ελαστικότητα και υψηλή ροπή από χαμηλές στροφές. Στην έκδοση που είχαμε στα χέρια μας, η μέγιστη τιμή της είναι στα 240 Nm στις 1600 rpm. Η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 191 km/h και η επιτάχυνση 0-100 έρχεται σε 11.1 sec. Αριθμοί αξιοπρόσεκτοι για την κατηγορία, σε ένα μοντέλο που η αλήθεια είναι δεν περιμένεις επιδόσεις.

Και εκπλαγήκαμε ευχάριστα όταν βγαίνοντας σε οδικό δίκτυο, σύντομα αντιληφθήκαμε πως έπρεπε να σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι γιατί φόρτωνε χιλιόμετρα χωρίς να το καταλαβαίνεις. Κι αυτό, με λογική κατανάλωση που αν κινήσει σβέλτα είναι στα 7+ λίτρα ανά 100 χιλιόμετρο αλλά με οικονομική οδήγηση μπορεί εύκολα να πέσει στα 6 λίτρα.

Παράλληλα, η πολιτισμένη λειτουργία του εν λόγω συνόλου, σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη κατά 50% ηχομόνωση της καμπίνας σε αυτή τη γενιά του Duster, κάνουν το ταξίδι ήσυχο ακόμα κι όταν οι στροφές ανεβαίνουν. Όλα αυτά σε συνδυασμό με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Προφανώς το Duster δεν είναι στημένο για γκαζιάρηδες, η ανάρτηση έχει ρυθμίσεις προσανατολισμένες στην άνεση. Όμως ακόμα κι έτσι, τα χιλιόμετρα δεν… τρομάζουν και οι αντιδράσεις όποτε πρέπει να επέμβεις, είναι προβλέψιμες. Κοινώς, ταξίδι δώσε του! Όλα αυτά στην άσφαλτο γιατί με την απόσταση που έχει από το έδαφος, σα να ζητά από τον οδηγό να το «λερώσει», να βγει στο χώμα κι ας μην έχει τις δυνατότητες της τετρακίνητης έκδοσης.

Όλα αυτά σε ένα «πακέτο» που στη δεύτερη γενιά του έχει ωριμάσει. Παρότι κράτησε τις βασικές αρχές του σχεδιαστικού του DNA και πατάει στην ίδια πλατφόρμα, έχει ουσιαστικές αλλαγές. Μεγαλύτερο μήκος (κατά 26mm), μειωμένο πλάτος (κατά 18mm), μειωμένο ύψος (κατά 13mm). Το παρμπρίζ έχει έρθει πιο μπροστά (κατά 100mm), όντας μάλιστα και σε πιο κάθετη θέση ενώ και η βάση των παραθύρων έχει τοποθετηθεί ψηλότερα.

To «πρόσωπο» του Duster ανασχεδιάστηκε, τα φωτιστικά σώματα μεγάλωσαν και πλέον συνδέονται οπτικά με τη γρίλια που είναι στο ίδιο ύψος. Υπάρχει χρωμιωμένη προστατευτική ποδιά στον προφυλακτήρα, περιμετρικά του αμαξώματος συναντώνται μαύρα πλαστικά προστατευτικά, ενώ παρόμοιο μοτίβο έχουμε και στο πίσω μέρος, με χαρακτηριστικά τετράγωνα φώτα.

Τα φλας είναι τοποθετημένα σε κάθετο, πλαστικό ένθετο, που υψώνεται πίσω από τους πρόσθιους τροχούς ενώ στην οροφή υπάρχουν μπάρες, στην βάση των οποίων βρίσκονται λογότυπα Duster.

Στον εσωτερικό χώρο εύλογα υπάρχει αίσθηση αυξημένης ευρυχωρίας. Οι θήκες για μικροαντικείμενα παραμένουν πολλές ενώ πλέον υπάρχει και αποθηκευτικό συρτάρι κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Πέντε ενήλικες ταξιδεύουν με άνεση ενώ ο χώρος αποσκευών θα καλύψει κάθε ανάγκη και με το παραπάνω.

Κι αυτά είναι… προίκα από την πρώτη γενιά, η μεγάλη διαφοροποίηση είναι στην ποιότητα του εσωτερικού. Παρότι τα πλαστικά παραμένουν σκληρά, λογικό σε ένα value for money όχημα, έχουν καλύτερη συναρμογή. Γενικά το Duster είναι πια πιο ποιοτικό στον εσωτερικό του κόσμο ενώ έχει αλλάξει και στα σημεία επιτυγχάνοντας μεγαλύτερη εργονομία: οι διακόπτες, τα χειριστήρια στο τιμόνι, η ψηλότερα τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος Media Nav Evo, τα μεγαλύτερα και πιο αναπαυτικά καθίσματα (δεν υπάρχει όμως η απαιτούμενη πλευρική στήριξη).

Το σύστημα αυτό που περιλαμβάνει και ελληνικούς χάρτες πλοήγησης, είναι διαθέσιμο ακόμα και στη «βασική» έκδοση Sportive, μαζί με φώτα ημέρας LED και προβολείς ομίχλης, μπάρες οροφής και ζάντες αλουμινίου 16’’, αισθητήρες φωτεινότητας, 6 αερόσακους, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων.

Στα καλούδια της έκδοσης «Prestige» που είχαμε στη διάθεσή μας, ήταν μεταξύ άλλων το σύστημα Multi-view camera, με τέσσερις κάμερες θέασης αλλά και το σύστημα Blind Spot Warning για έλεγχο του τυφλού σημείου κατά τους ελιγμούς ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας.

Συμπερασματικά, το μοντέλο που στην πορεία έπεισε το αγοραστικό κοινό πως αξίζει να το εμπιστευτεί, αφού εκσυγχρονίστηκε εμφανισιακά και βελτιώθηκε εσωτερικά, αφού απέκτησε σύγχρονους diesel κινητήρες, τώρα καλύπτει πλήρως τους επίδοξους αγοραστές και στο μέτωπο της βενζίνης. Αν αφήσετε στην άκρη στερεότυπα και εντυπώσεις και επικεντρωθείτε στην ουσία, το Duster μπορεί να σας προσφέρει πολύ περισσότερα απ’ όσα θα φανταζόσασταν σε αυτό το επίπεδο τιμών.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας:1.333 cc
Ισχύς: 130 PS/5.000 rpm
Ροπή: 240 Nm/1.600 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 191 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,1 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 6.0-6.1 lt
Εκπομπές CO2: 138-140 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.341/1.804/1.693 mm
Βάρος: 1234-1312 kg
Χώρος αποσκευών: 445 lt
Τιμή μοντέλου δοκιμής: 16.780€ (έκδοση Prestige)

Δημοφιλή στο Protothema.gr