Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ταξιδεύοντας με το Volvo XC90 Recharge (+video)

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr)

Η άνεση είναι δεδομένη όταν ταξιδεύεις με τη ναυαρχίδα των μοντέλων της Volvo, η οποία εκτός από πολυτέλεια προσφέρει και πάνω από 60 “ηλεκτρικά” χιλιόμετρα.

Η Volvo ανανέωσε διακριτικά πριν από αρκετούς μήνες το plug-in υβριδικό XC90 και πλέον φέρει την επωνυμία Recharge. Αυτή η ανανέωση είχε σκοπό να μεγαλώσει τη χωρητικότητα της μπαταρίας, να αυξήσει τη συνολική ισχύ, καθώς και την ηλεκτρική αυτονομία του μοντέλου.

Αυτό όμως έπρεπε να δοκιμαστεί και τι καλύτερο από το να ταξιδέψει μαζί μου;

Σχεδιαστικά, το Volvo XC90 κλέβει αμέσως την παράσταση από τις μεγάλες του διαστάσεις (σχεδόν 5 μέτρα), κάνοντας το πολύ επιβλητικό. Διακρίνεται για την κομψή αίσθηση πολυτέλειας και τις χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που αναδεικνύουν την προσωπικότητα των Volvo, όπως για παράδειγμα τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED ή την μεγάλη μάσκα.

Το κορυφαίο Volvo XC90 Recharge είναι πολυτελές και άνετο SUV, ενώ αξίζει να αναφερθεί ότι είναι το πρώτο μοντέλο που βασίστηκε στην πλατφόρμα SPA. Αυτό είναι κάτι που αντιλαμβάνεται κανείς από τα πρώτα μέτρα, ενώ το προαιρετικό σύστημα πνευματικών αναρτήσεων (+ 2.530 ευρώ), υπογράφει για ένα πραγματικά απολαυστικό ταξίδι. Παρά τις 20άρες ζάντες αλουμινίου (που πάλι μικρές φαίνονται πάνω σε αυτό το αμάξωμα), ένιωθες ότι μπορείς να περάσεις από όποιο τερέν επιθυμείς και εσύ να μείνεις ατάραχος μέσα στο premium σαλόνι του.

Στην καμπίνα επικρατεί ηρεμία και η αίσθηση πολυτέλειας είναι φυσικά το ατού του. Οι μινιμαλιστικές σχεδιαστικές πινελιές και τα κορυφαίας ποιότητας υλικά που έχουν επιλέξει στη Volvo, τοποθετεί το XC90 σε άλλο επίπεδο. Τα δέρματα είναι τεχνητά, μιας και η Volvo έχει καταργήσει τα φυσικά δέρματα και σίγουρα κανείς δεν θα μπορέσει να διακρίνει τις διαφορές. Ακόμα, τα καθίσματα τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού μπορούν να ρυθμιστούν μέσω των τριών προεπιλεμγένων θέσεων (μνήμες), είναι ψυχόμενα και θερμαινόμενα. Υπάρχει και προαιρετικά η επιλογή του συστήματος μασάζ.

Το “δικό” μας XC90 μπορούσε να φιλοξενήσει έως επτά επιβάτες, χάρη στη τρίτη σειρά καθισμάτων. Εκεί κάθεσαι εύκολα και άνετα, εφόσον η δεύτερη σειρά καθισμάτων μετακινηθεί ελάχιστα εκατοστά πιο μπροστά. Σε περίπτωση που η τελευταία σειρά είναι αναδιπλωμένη, τότε ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 640 λίτρα, αλλά και όταν χρειαστεί να καθίσουν 7 άτομα μέσα στην καμπίνα το πορτμπαγκάζ είναι 262 λίτρα.

Στην τελευταία του γενιά, το XC90 εφοδιάζεται με συστήματα που κάνουν ακόμα πιο άνετη την ζωή των επιβατών, όπως το σύστημα καθαρισμού του αέρα, ή το νέο Infotainment το οποίο χρησιμοποιεί λογισμικό της Google και κάνει πολύ πιο εύκολη την περιήγηση του οδηγού, ο οποίος έχει μπροστά του ένα γνώριμο από το smartphone περιβάλλον.

Εκρηκτικό υβριδικό σύνολο

Το Volvo XC90 εφοδιάζεται με το νέο plug-in υβριδικό σύστημα το οποίο διαθέτει μία αρκετά μεγαλύτερη μπαταρία, στις 18,8 kWh. Ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνδυαστικά 455 ίππους, ενώ η ηλεκτρική αυτονομία φθάνει τα 68 χιλιόμετρα (WLTP). Ωστόσο, -σύμφωνα με το δικό μου στυλ οδήγησης – το trip computer έδειξε 63 χιλιόμετρα. Σε περίπτωση που είναι πλήρως φορτισμένο και χρειαστεί να διανύσετε 100 χλμ., τότε η μέση κατανάλωση μπορεί να φτάσει όπως αναφέρει το εργοστάσιο τα 1,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων είναι στα μόλις 30 γρ./χλμ, κάτι που του επιτρέπει να κινείται ελεύθερα στον Δακτύλιο ενώ δεν καταβάλει και Τέλη Κυκλοφορίας.

Χρειάζεται φόρτιση;

Μετά από 750 χιλιόμετρα που διένυσα κατέληξα στο γεγονός ότι εφόσον έχει φορτιστεί το αυτοκίνητο και πρόκειται να ταξιδέψει (στον αυτοκινητόδρομο), καλό είναι να επιλέξετε το Hold από το infotainment, ούτως ώστε να “προστατευτεί” το φορτίο της μπαταρίας και να μη “κάψει” καθόλου ρεύμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Ο λόγος;

Το XC90 Recharge θα καταναλώσει το ρεύμα γρήγορα στην εθνική οδό, χωρίς να κερδίσετε ουσιαστικά κάτι από πλευράς βενζίνης, μιας και σε νορμάλ συνθήκες ταξιδιού η κατανάλωση καυσίμου είναι ήδη χαμηλή.

Από την άλλη, εάν έχετε γεμάτη μπαταρία και κινείστε στην πόλη είναι σίγουρη η δραματική μείωση (έως και μηδενική) χρήση βενζίνης και προσθέστε σε αυτό ότι το υβριδικό σύστημα μπορεί να κάνει και ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση/πέδηση. Διαθέτει μάλιστα και τη λειτουργία One-Pedal, ώστε ο οδηγός να μη χρειάζεται να πατά το φρένο, ενώ την ίδια στιγμή ανακτά ακόμα μεγαλύτερα ποσά ενέργειας προς την μπαταρία.

Αναφορικά με τη μέση κατανάλωση μετά από 750 χιλιόμετρα και με το 75% να έχει γίνει στην εθνική οδό, το XC90 Recharge φλερτάρει με τα 10 λτ./100 χλμ. με μία μόνο αρχική φόρτιση. Σχετικά με το τελευταίο, χάρη στην ύπαρξη ενός νέου ενσωματωμένου διφασικού φορτιστή των 6,4 kW, το XC90 Recharge μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του από το 0% έως το 100% σε μόλις τρεις ώρες.

Επομένως, στην ερώτηση εάν χρειάζεται να φορτιστεί ένα πολυτελές SUV όπως το XC90 Recharge, σίγουρα ιδανικά όταν κινείστε εντός αστικού φόντου! Σαφώς είναι πιο οικονομικό να κινείστε με το προφίλ οδήγησης Pure και παράλληλα η μετακίνηση σας γίνεται με μεγάλη ηρεμία. Βέβαια, η επιλογή είναι τελικά δική σας, εάν το φορτίζετε ή όχι

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.969 cc Plug-in Hybrid
Ισχύς: 455 PS
Ροπή: 709 Nm
Μετάδοση: 4×4
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 5,4 sec
Μεικτή κατανάλωση: 1,3 l/100 km
Εκπομπές CO2: 30 gr/km
Ηλεκτρική αυτονομία: 68 km (89 km εντός πόλης)
Βάρος: 2.302 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.953/1.923/1.776 mm
Μεταξόνιο: 2.984 mm
Τιμή: Από 101.038 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Mazda CX-60 στη Γερμανία (+video)
Δοκιμή Audi Q4 Sportback 50 e-tron – Τα SUV σε άλλο επίπεδο
Δοκιμή: Citroen e-Berlingo

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto