Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Audi Q2 30 TFSI vs DS3 Crossback 1.2 130 PS

Ελλάδα 18:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτικό: Audi Q2 30 TFSI vs DS3 Crossback 1.2 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτικό: Audi Q2 30 TFSI vs DS3 Crossback 1.2 130 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Από την μία έχουμε δύο μοντέλα στο εισαγωγικό κομμάτι της γκάμας, με τεχνολογικό εξοπλισμό, και ξεχωριστή εμφάνιση. Από την άλλη, μία νεοφερμένη μάρκα στα premium μικρότερα SUV τα… βάζει με μία από τις πιο καθιερωμένες στην κατηγορία. Μπορεί να την κερδίσει; DS3 Crossback, ενάντια στο Audi Q2.

Advertisement
Advertisement

 

Το DS3 Crossback μπήκε στον… κύκλο των premium. Τι πιστεύουν οι Γερμανοί με το Audi Q2, που είναι ο άμεσος αντίπαλός του στα κομψά αστικά SUV; Το DS3 Crossback και το Audi Q2 ανταγωνίζονται εδώ με τις εκδόσεις βενζίνης: 130 ίπποι και τρεις κύλινδροι για τους Γάλλους, και 110 hp και τρεις κύλινδροι για τους Γερμανούς. Οι τιμές τους; Το DS έχει 26.600 ευρώ, ενώ το Audi 22.350 ευρώ.

Δύο διαφορετικές σχολές σχεδιασμού και φυσικά πολλές διαφορετικές γνώμες για το πιο είναι ομορφότερο. Καλώς ήλθατε στο DS. Τα μοντέλα της γκάμας θεωρούνται από τους Γάλλους… δημιουργίες, μια «έμπνευση» Montmartre, Bastille, Rivoli, Opera. Πομπώδες; Ίσως κάτι διαφορετικό. Συνδυάζοντας την κομψότητα, την άνεση και την τεχνολογία, το πολυτελές μικρομεσαίο SUV διακρίνεται για τον εντυπωσιακό του σχεδιασμό ο οποίος χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερες λεπτομέρειες που το κάνουν μοντέρνο και στυλάτο.

Advertisement
Advertisement

Σημείο προσοχής οι εξωτερικές χειρολαβές είναι τοποθετημένες με τέτοιο τρόπο που ενσωματώνονται πλήρως στην επιφάνεια των θυρών και… αναδύονται όταν τις χρειάζεστε (όταν δηλ. ξεκλειδώνετε). Αυτή η στιλιστική ιδέα προσφέρει ένα διαφορετικό αισθητικό αποτέλεσμα ενισχύοντας την εικόνα της αρμονίας που αντανακλά το σύνολο του αμαξώματος του DS 3 Crossback.

Οι Γερμανοί, από την άλλη πλευρά, προτιμούν τις βασικές ονομασίες για το μοντέλο τους: Basic, Advanced, S line. Απλά πράγματα, τα οποία έδειξαν πως αντέχουν στο χρόνο, όπως και το σχήμα του Q2. Tο Audi Q2 λανσαρίστηκε για πρώτη φορά πριν από περίπου 5 χρόνια και έκανε σημαντική αίσθηση. Ο λόγος που «κέρδισε» το κοινό είναι ο crossover χαρακτήρας, η όμορφη σιλουέτα, η premium αύρα και η πολύ καλή οδηγική του συμπεριφορά.

Το νέο Audi Q2 κρατάει τη γνώριμη εμφάνιση και το σπορ του στιλ, αλλά η χρήση των πολυγωνικών μοτίβων, τα οποία συναντάμε σχεδόν σε όλο το αμάξωμα προσφέρουν ένα πιο επιθετικό look. Με αυτόν τον τρόπο οι σχεδιαστές της εταιρείας πέτυχαν, το μικρότερο Q να παραπέμπει αισθητικά στα μεγαλύτερα «αδέρφια» του. Στο εμπρός τμήμα, η οκταγωνική singleframe μάσκα δείχνει την ταυτότητα της μάρκας. Τα φώτα ημέρας είναι τύπου LED όπως και τα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ υπάρχουν τα LED φλας κατεύθυνσης, τα οποία χαρίζουν ένα άκρως κομψό και στιλάτο σύνολο.

Advertisement

 

Εσωτερικά: Point pour DS

Τα δύο αυτοκίνητα της δοκιμής μας έχουν τον entry level εξοπλισμό (είναι πλήρης και λειτουργικός ακόμη και σε λεπτομέρειες) με το DS να κερδίζει. Στην… μαύρη θάλασσα του πλαστικού στο ταμπλό του Q2 (με ένα λεπτό μεταλλικό filler) «απαντούσε» με συνδυασμό πλαστικού και υφάσματος (σε διαφορετικές αποχρώσεις) στο ταμπλό ενώ είχε δέρμα και ύφασμα στα καθίσματα. Το Audi εκεί είχε μόνο ύφασμα σε σκούρα απόχρωση.

Advertisement

Ένα σημείο που προσέχουν οι νεότεροι σε ηλικία αγοραστές είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του Γαλλικού μοντέλου όταν οι Γερμανοί έχουν στο Q2 τα κλασσικά αναλογικά ρολόγια. Τέλος και τα δύο μοντέλα έχουν μία μικρή οθόνη infotainment. Στο Audi είναι 8,3 ιντσών, δεν είναι αφής και ο μόνος τρόπος «επικοινωνίας» του οδηγού με το σύστημα πολυμέσων είναι μέσω του παραδοσιακού περιστροφικού επιλογέα (MMI touch), ο οποίος βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα. Η δυνατότητα λειτουργίας των Apple CarPlay και Android Auto είναι διαθέσιμες μόνο ενσύρματα, ενώ σε συνδυασμό με την απουσία της οθόνης αφής του ηχοσυστήματος, η λειτουργία είναι αρκετά δύσχρηστη.

Στο DS3 όλοι οι διασκόπτες είναι αφής με τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και των συστημάτων να φιλοξενούνται στην κεντρική οθόνη των 10,3″ του συστήματος πολυμέσων. Η θέση για τους διακόπτες (στην κεντρική κονσόλα) αλλά και η οθόνη απαιτούν λίγο περισσότερο από το χρόνο για να συνηθίσετε την θέση τους.

Advertisement

 

Χώροι και άνεση: Ισοπαλία

Οι Γάλλοι στηρίζουν το αστικό SUV τους, στην πλατφόρμα του Peugeot 208 και έχουν ως πλεονέκτημα την καλή χωροταξία του. Βέβαια χάνουν λίγο καθώς κάποια στοιχεία της σχεδίασης (όπως οι ψηλοί ώμοι στις πόρτες) κρύβουν λίγη από την ορατότητα προς τα έξω. Από την άλλη δημιουργεί την αίσθηση cocooning, που έχουν και τα Citroen. Τα καθίσματα είναι άνετα και συμβάλουν στην premium εικόνα.

Παρά τις κόμπτακτ διαστάσεις του αυτοκινήτου έχει ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις ενηλίκους με το πορτμπαγκάζ των 350 λίτρων (στον μέσο όρο της κατηγορίας), να δυσκολεύει λίγο τη φόρτωση καθώς έχει ψηλό κατώφλι.

Στο Audi θα θέλαμε λίγο καλύτερα τα καθίσματα (με κορυφαία της έκδοσης S line). Η φιλοξενία 5 ατόμων στο εσωτερικό του Q2 είναι δεδομένη με ασφάλεια και σίγουρα η υψηλή χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ (405 λίτρα) αποτελεί θετική έκπληξη για την κατηγορία.

Κινητήρες

Στις προδιαγραφές τα δύο μοντέλα χωρίζουν 200 κ.εκ. και 20 ίπποι (1.2 130 PS vs 1.0 110 PS) στην πράξη αυτό φαίνεται με το DS3 να προσπερνά σε αίσθηση το Audi Q2 και να είναι ταχύτερο σε κάθε απαίτηση.

PureTech vs TFSI

Σήμα κατατεθέν των Γαλλικών SUV ο υπερτροφοδοτούμενος τρικύλινδρος PureTech των 1.199 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 130 ίππους και ροπή 230 Nm. Συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων, του οποίου η κλιμάκωση ευνοεί την απόδοση του κινητήρα.

Από πλευράς επιδόσεων για τα 0-100 χλμ./ώρα θέλει 9,2″ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Το αυτόματο κιβώτιο κάνει ομαλές αλλαγές, αλλά στη χειροκίνητη λειτουργία θα θέλαμε πιο άμεση ανταπόκριση στις εντολές. Σε κάθε περίπτωση είναι δύσκολο να πιάσετε την κατανάλωση των 6,1 λτ./100 χλμ που δίνει το εργοστάσιο. Εμείς μετρήσαμε στη δοκιμή 7,6 λίτρα κατά μέσο όρο.

Ιδιαίτερης μνείας χρήζει η εξαιρετική ηχομόνωση, που εξασφαλίζει στους επιβάτες ένα κορυφαίο επίπεδο άνεσης. Οι μηχανικοί της DS Automobiles πραγματικά έχουν δουλέψει πολύ στους τομείς της μείωσης του θορύβου και των κραδασμών (NVH), δίνοντας στον οδηγό και τους επιβάτες μια καμπίνα ηρεμίας.

Οι Γερμανοί έχουν επενδύσει πολλά στον 1.000άρη κινητήρα και τολμούν να τον τοποθετούν ακόμη και σε ένα SUV. Και θα λέγαμε πως ταιριάζει στην περίπτωση με κάποιες υποχωρήσεις (βλέπετε… κουβαλά ένα αμάξωμα που ζυγίζει λίγο πάνω από 1.300 κιλά). Αλλά αυτό που διαπιστώσαμε είναι ότι το Q2 1.0 TFSI κινείται αξιοπρεπώς. Θα πρέπει να κρατάτε τον κινητήρα πάνω από τις 2.000 στροφές, διαφορετικά είτε αδρανοποιείται είτε αρχίζει να «εκφράζει δυσαρέσκεια», αν έχετε μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Όταν πιέζετε όμως είναι πρόθυμος, με μια ευστροφία ικανή να φτάσει εύκολα κοντά στον κόφτη και να κινήσει το Q2 με ρυθμό που δείχνει σβέλτος. Μάλιστα δεν συντονίζει ή δεν βγάζει κραδασμούς που ίσως να περιμένατε από ένα 3κύλινδρο σύνολο. Όσο αφορά την κατανάλωση αν πιέσετε τότε θα την αυξήσετε και θα απομακρυνθείτε από τα 7,5 λίτ./100 χλμ που δίνει το εργοστάσιο. Στην δοκιμή μας είδαμε ως και 10,6 λίτρα.

Στο δρόμο με ποια κατεύθυνση;

Θα επιλέξουμε αυτή που οδηγεί προς το Παρίσι. Βλέπετε αν και εδώ οι γνώμες είναι διαφορετικές επιλέξαμε αυτήν που λέει πως η άνεση ταιριάζει καλύτερα σε ένα premium SUV έστω και αν είναι εισαγωγικό μοντέλο.

Το DS3 Crossback

Στο δρόμο η ανάρτηση φιλτράρει εντυπωσιακά της ανωμαλίες του οδοστρώματος, ισορροπώντας σχεδόν ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα άμεσο σύστημα διεύθυνσης και μπορεί να καθοδηγήσει το αυτοκίνητο στην τροχιά που θέλει. Το DS 3 Crossback διαθέτει ένα πολύ καλό σύνολο πλαισίου/ ανάρτησης. Να μην παραλείψουμε να τονίσουμε πως η απόσταση των 170 mm από το έδαφος δεν εγγυάται την εκτός δρόμου κίνηση, απλώς τονίζει (μαζί με τις εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου) τον SUV προσανατολισμό του αυτοκινήτου.

Στο τιμόνι του Audi Q2

Στο Q2 η θέση οδήγησης θα ικανοποιήσει τις απαιτήσεις σας. Μάλιστα δεν αισθάνεστε πως βρίσκεστε πάνω στο αυτοκίνητο. Το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο έχει ανάλαφρη αίσθηση και όση ακρίβεια χρειάζεστε, όπως και το τιμόνι. Προοδευτικό, ακριβές, με μοναδική «παραφωνία» μια αδράνεια γύρω από την ευθεία. Η ανάρτηση είναι περισσότερο sportive παρά άνετη με το Q2 να γέρνει ελάχιστα, αλλά να είναι κάπως σκληρό.

Ο νικητής!…

Είναι το γαλλικό της premium μικρής κατηγορίας των SUV και καταφέρνει να κερδίσει. Δεχθείτε, πως είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Φθηνό σίγουρα δεν είναι, αλλά αν βάλετε αυτά που προσφέρει (εξοπλισμό, ποιότητα, αλλά και την διαφορετικότητα) ένα βασικό ζητούμενο από τους αγοραστές της κατηγορίας, βλέπετε γιατί μας κέρδισε. Το DS 3 Crossback στην έκδοση με τους 130 ίππους είναι ίσως και η πιο ισορροπημένη επιλογή της γκάμας του μοντέλου.

Το Q2 είναι μια σίγουρη συνταγή επιτυχίας, σε μία αγορά που ζητά ολοένα και περισσότερα μικρά SUV. Είναι μοντέρνο, ποιοτικό και προσφέρει παραπάνω από επαρκείς χώρους. Βέβαια η έκδοση με τα 1.000 κ.εκ. φέρνει χαμηλή τιμή αγοράς και πάγιων εξόδων αλλά μάλλον χρειάζεται κάτι παραπάνω.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Audi Q2 30 TFSI
Κινητήρας (cc): 999
Ισχύς (PS/rpm): 110/5.500
Ροπή (Nm/rpm): 204/2.000
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,7 sec
Μεικτή κατανάλωση: 7,5 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 10,6 lt/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 128 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 82 ευρώ
Βάρος: 1.325 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.208/1.794/1.508 mm
Μεταξόνιο: 2.601 mm
Χώρος αποσκευών: 405 – 1.050 lt.
Τιμή (ευρώ): Από 22.350

Τεχνικά χαρακτηριστικά – DS3 Crossback 1.2 130 PS
Κινητήρας (cc): 1.199
Ισχύς (PS/rpm): 130/5.500
Ροπή (Nm/rpm): 230/1.750
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 9,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,1 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Μεικτή κατανάλωση: 7,6 lt/100 km (τιμή δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 137 g/km
Τέλη κυκλοφορίας: 88 ευρώ
Βάρος: 1.280 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.118/1.791/1.534 mm
Μεταξόνιο: 2.558 mm
Χώρος αποσκευών: 350 – 1.050 lt.
Τιμή (ευρώ): Από 26.600

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτικό: Audi A3 1.5 TFSI vs BMW 118i vs Mercedes-Benz A200
Συγκριτικό: Honda e VS MINI Cooper SE VS Peugeot e-208
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Vs Nissan Juke 1.0 DIG-T 117 PS