Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Honda HR-V e:HEV vs Renault Arkana E-Tech

  • Γιάννης Τσιρογιάννης (gt@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Στο δύσκολο δρόμο προς τον εξηλεκτρισμό τα υβριδικά μοντέλα παίζουν το ζωτικό ρόλο των γεφυροποιών. Απέναντι στο ιδιαίτερο εμφανισιακά Renault Arkana με την προηγμένη υβριδική τεχνολογία η Honda απαντά με το νέο HR-V που συνδυάζει τεχνολογία αιχμής με ευρωπαϊκή αύρα.

Οφείλεις να αναγνωρίσεις πως η Renault διαχρονικά το ψάχνει αρκετά με ξεχωριστά πρωτότυπα που έχουν δημιουργήσει κατά καιρούς ιδιαίτερη αίσθηση. Είναι η εταιρεία που ρίχνει μεγάλο βάρος στο σχεδιαστικό σκέλος και φυσικά σε ό,τι έχει να κάνει και με το τεχνολογικό κομμάτι, φέρνοντας συχνά πυκνά καινοτόμες προτάσεις.

Σε αυτό το πλαίσιο σχεδιαστικού ψαξίματος και τεχνολογικής πρωτοπορίας έφτιαξε το Arkana, κάτι από SUV, πεντάθυρο κουπέ, ημίψηλο hatch, επιμηκυμένο crossover, κάτι απ’ όλα εν πάση περιπτώσει. Στην περίπτωση του E-Tech Hybrid υφίσταται και τεχνολογικό ενδιαφέρον, με τη high tech υπόσταση του υβριδικού συστήματος να έλκει τις ρίζες της από το μαγικό κόσμο της F1.

Το Arkana υιοθετεί θελκτική κουπέ εμφάνιση, ευρύχωρο εσωτερικό, υβριδικό κινητήρα, υψηλής ποιότητας υλικά εντός, τεχνολογίες και συστήματα ασφαλείας με τα οποία οι επιβάτες νιώθουν αμέσως οικεία. Τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας C-SUV και η εικόνα-διαβατήριο αναλαμβάνει απευθείας τις συστάσεις με τον ενδιαφερόμενο.

Μπορεί να μην εξοπλίζεται με σύστημα τετρακίνησης, αλλά η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 200 mm, υψηλή τιμή για την κατηγορία. H πλατφόρμα CMF-B προέρχεται από το Captur στην «τραβηγμένη» εκδοχή της και παρέχει ένα μεταξόνιο 2,72 m, το οποίο δεν ευνοεί μόνο τους χώρους επιβατών αλλά εξασφαλίζει και σωστές σχεδιαστικές αναλογίες στο μακρύ αμάξωμα. Ένας άλλος ουσιαστικός παράγοντας είναι η βελτιωμένη αεροδυναμική που εξασφαλίζει το coupe αμάξωμα, 25% αποδοτικότερη σε σχέση με την αντίστοιχη των παραδοσιακών SUV που υιοθετούν υψηλή μετωπική επιφάνεια. Ε, δεν τη λες και αμελητέα…

Στην αντίπερα όχθη, η προϊοντική στρατηγική της Honda δημιούργησε ένα εντελώς διαφορετικό σε χαρακτήρα και ουσία HR-V. Αισθητικά το ιαπωνικό SUV ξεχωρίζει από τις καθαρές και στιλπνές γραμμές, την εξαγωνική μάσκα και τα λεπτά εμπρός φώτα που του δίνουν μια μοντέρνα εμφάνιση, χωρίς να λησμονούνται και κάποιες ρετρό αναφορές. Η βάση του παρμπρίζ -και κατά συνέπεια και η εμπρός κολόνα- μετακινήθηκε προς τα πίσω, με αποτέλεσμα το καπό να είναι μακρύτερο συνεισφέροντας στη δημιουργία μιας δυναμικής εικόνας. Πάντως απέναντι στο Arkana δείχνει σαφώς πιο μαζεμένο σε διαστάσεις αλλά και πιο SUV λόγω της όρθιας στάσης του.

To Renault παραπέμπει σε ημίψηλο πεντάθυρο κουπέ με μια ιδιαίτερη φόρμα, ανένταχτη σε συμβατικές κατηγορίες. Το εσωτερικό του Arkana αποπνέει μοντέρνα αρχιτεκτονική με όλα τα ψηφιακά καλούδια της σύγχρονης εποχής. Πίσω από το τιμόνι υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων ο οποίος φτάνει τις 10,2” και διαφοροποιείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Έχει τη δυνατότητα να εξατομικευτεί, ωστόσο οι τροποποιήσεις γίνονται με τη μορφή widgets. Την ίδια φιλοσοφία ακολουθεί και η οθόνη αφής των 9,3”, η οποία βρίσκεται στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας και προσφέρει μία από τις μεγαλύτερες επιφάνειες θέασης στην κατηγορία. Παράλληλα, διαθέτει σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone και σίγουρα δεν θα ξεμείνετε από θύρες USB, μια και εξοπλίζεται με τέσσερις. Στα θετικά στοιχεία είναι η υψηλή ποιότητα υλικών που έχουν χρησιμοποιήσει οι Γάλλοι, καθώς και η στιβαρή συναρμογή.

Η άνεση και η ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες είναι δεδομένες, λόγω του αέρα των 211 mm για τα γόνατά τους. Ο χώρος των 305 mm για τα πόδια αποτελεί επίσης σημείο αναφοράς, ενώ η απόσταση των κεφαλιών από την οροφή είναι επίσης καλή για τον μέσο όρο αναστήματος (1,78 m). Κλείνοντας τα χωροταξικά θα σταθούμε στα αξιοσέβαστα 480 lt του χώρου αποσκευών. Το κατώφλι φόρτωσης είναι μοιραία υψηλό, αλλά το εσωτερικό δάπεδο μπορεί να τοποθετηθεί στη χαμηλή θέση αυξάνοντας τη χωρητικότητα ή στην ανώτερη προκειμένου να φιλοξενήσει ογκώδεις αποσκευές. Στη συγκεκριμένη διαμόρφωση οι πλάτες του πίσω καθίσματος δύναται να αναδιπλωθούν ασύμμετρα (2/3-1/3) ώστε να αποκαλυφθεί ένας εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης.

Το HR-V όμως είναι εκείνο που κερδίζει ξεκάθαρα στους χώρους επιβατών, παρά το σαφώς μικρότερο μεταξόνιο σε σχέση με το Arkana, διαθέτοντας τεράστιο χώρο για τα γόνατα όσων φιλοξενούνται στα πίσω καθίσματα, ανεξαρτήτως αναστήματος. Το επίπεδο πάτωμα και η άριστη εκμετάλλευση χαρίζουν ευεξία στους επιβάτες που μπορούν να ταξιδέψουν κυριολεκτικά σταυροπόδι. Αντιθέτως, σχετικά μικρός για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι ο χώρος αποσκευών των 335 lt παρά την ευελιξία που προσφέρει η αφαιρούμενη εταζέρα, η οποία αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα και επιτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Τα πίσω καθίσματα διατηρούν το σύστημα ανάκλισης Magic Seats και μπορούν να αναδιπλώσουν και τη βάση τους, εκτοξεύοντας τη χωρητικότητα στα 1.305 lt.

Το ταμπλό του νέου Honda διακρίνεται για την άρτια συναρμογή και τη μοντέρνα αισθητική του. Στο κέντρο δεσπόζει η αναβαθμισμένη κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 9,0”, η οποία είναι ευκρινής και ταχύτατη στην εκτέλεση των εντολών. Το σύστημα πολυμέσων Honda Connect παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας και αποδεικνύεται εύχρηστο ενσωματώνοντας τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, με το πρώτο να ενεργοποιείται και με ασύρματη σύνδεση.

 Στη θέση του οδηγού του Arkana η περιμετρική ορατότητα αναλαμβάνει να λύσει όλες τις απορίες θέασης. Οι κολακευτικές εντυπώσεις από την ποιότητα κύλισης δημιουργούνται από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Λες και από κάτω κρύβεται αερανάρτηση. Κι όμως, η συμβατική διάταξη της ανάρτησης με τις κατάλληλες (γαλλικές) ρυθμίσεις λειτουργεί τόσο ομαλά διατηρώντας τους επιβάτες στον αφρό, παρά τους μεγάλους τροχούς. Το Arkana αναδίδει με το καλημέρα τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του και τη διάθεση για πάσης φύσεως εξορμήσεις. Ταυτόχρονα όμως δεν δυσκολεύεται να κινηθεί στην πόλη, παρά το μεγάλο μήκος του.

Η συνδυαστική απόδοση του υβριδικού συστήματος με τον θερμικό κινητήρα των 1.6 lt αγγίζει τους 143 PS και τα 205 Nm ροπής, προσδίδοντας τη δυνατότητα να κινήσει ηλεκτρικά το Arkana έως τα 75 km/h μέχρι και για 3 km. Η λειτουργία του συστήματος E-Tech είναι υποδειγματική, µε τα εμπλεκόμενα τμήματα να συνεργάζονται αθόρυβα σαν ένα καλοκουρδισµένο ρολόι. Η μετάβαση γίνεται ομαλά από την αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία κατά την εκκίνηση και τις χαμηλές ταχύτητες σε υβριδική, ενώ όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα και οι απαιτήσεις ο θερμικός κινητήρας αναλαμβάνει κυρίαρχο ρόλο.

Σε αστικό ιστό μπορείς να κινείσαι ως επί το πλείστον ηλεκτρικά, όσο δηλαδή δεν χρειάζεσαι άμεσες επιταχύνσεις. Θετική εντύπωση προκαλεί το πόσο εύκολα μπορείς να φορτίσεις εν κινήσει την μπαταρία εκμεταλλευόμενος την ανάκτηση ενέργειας, κυρίως σε κατωφέρειες ή κατά την πέδηση. Η άμεση ροπή -και κατά συνέπεια ώθηση- του ηλεκτροκινητήρα σε κάνει στην αρχή να κινείσαι ευχάριστα, πιέζοντας περαιτέρω όμως το γκάζι θα διαπιστώσεις τις περιορισμένες δυνατότητες του ατμοσφαιρικού βενζινοκινητήρα με την τραχιά χροιά και τις επιδόσεις στον μέσο όρο.

Το σημαντικότερο πλεονέκτημα του Arkana Ε-Τech είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου που µμπορεί να περιοριστεί σε μεικτές συνθήκες γύρω στα 6,0 lt/100 km. Για ένα βαρύ και ογκώδες SUV σαν αυτό, είναι αναμφίβολα σημαντική είδηση. Αυτόματο κιβώτιο και φρένα συνεργάζονται αρμονικά προκειμένου να αποκομίσεις ένα ομοιογενές και ισορροπημένο αποτέλεσμα, δεν επιθυμούν όμως να ακολουθήσουν πιστά τις εντολές σε μια περαιτέρω απαιτητική χρήση, η οποία μοιάζει αχρείαστη με βάση τον user friendly χαρακτήρα του Arkana.

Το στιβαρό πλαίσιο ενισχύεται από το ακριβές σύστημα διεύθυνσης. Το τελευταίο μάλιστα είναι υπεύθυνο για το ότι νιώθεις να «μικραίνει» ξαφνικά ο όγκος του αυτοκινήτου στα χέρια σου, παρά την κάπως τεχνητή αίσθηση. Οι αλλαγές στα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Multisense και συγκεκριμένα στο Sport κάνουν την αντίδραση του κιβωτίου και την απόκριση σε γκάζι και τιμόνι λίγο πιο άμεση. Δεν διαφοροποιούν όμως τον οικογενειακό χαρακτήρα του Arkana E-Tech Hybrid, που επιστρατεύει ένα υπερσύγχρονο υβριδικό σύστημα στην προσπάθεια να προάγει την περιβαλλοντική ευαισθησία μέσω του μικρότερου αποτυπώματος εκπομπών ρύπων.

Στο αντίπαλο στρατόπεδο, η υβριδική τεχνολογία της Honda φέρει τον κωδικό Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) και ουσιαστικά καθορίζει αυτόματα τον τρόπο κίνησης του HR-V, υιοθετώντας δύο ηλεκτρικά μοτέρ και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. O 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας i-VTEC του 1,5 lt αποδίδει 107 PS με ροπή 131 Nm, με τον βασικό ηλεκτροκινητήρα που κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς να αποδίδει 96 kW (131 PS) και 253 Nm ροπής. Είναι πρόθυμος να κινήσει σβέλτα το άκαμπτο αμάξωμα, χαρίζοντας μάλιστα αξιοπρεπείς επιδόσεις, λίγο καλύτερες επιταχύνσεις από τις αντίστοιχες του ισχυρότερου στα χαρτιά Arkana, λόγω και της μεγαλύτερης τιμής της ροπής.

Η μονάδα ελέγχου CPU ανάλογα με τις συνθήκες επιλέγει ένα από τα διαθέσιμα προγράμματα κίνησης EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο η μπαταρία παρέχει άμεση ισχύ στον βασικό ηλεκτροκινητήρα, κυρίως κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, στο Hybrid Drive ο θερμικός κινητήρας παρέχει ενέργεια στο μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ/γεννήτρια που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ στο Engine Drive η κίνηση μεταφέρεται απευθείας από τον θερμικό κινητήρα στους τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου eCVT.

Το HR-V e:HEV επιτυγχάνει σχετικά εύκολα εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης σε μεικτές συνθήκες, αφού μετά βίας άγγιξε τα 6,0 lt/100 km. Οδηγικά, πέραν του ότι ποντάρει στο αναβαθμισμένο προφίλ άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, ικανοποιεί πλήρως τις απρόσκοπτες οικογενειακές μετακινήσεις. Η ανάρτησή του προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης, στοιχείο που θέτει το SUV της Honda στη λίγκα των premium κατασκευών. Αν δεν υπήρχαν και κάποιες ξερές αντιδράσεις στις εγκάρσιες ανωμαλίες, το αποτέλεσμα θα ήταν ακόμη πιο κολακευτικό. Σε σφιχτό επαρχιακό δρόμο με συνεχόμενες στροφές, το Honda ανταποκρίνεται στις δυναμικές προκλήσεις υιοθετώντας ένα σαφέστερο και πιο ζωντανό σύστημα διεύθυνσης σε σχέση με του Arkana. Το γαλλικό αυτοκίνητο όμως σου παρέχει μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση να το ρίξεις με φόρα ακόμη και άτσαλα σε οποιαδήποτε στροφή, αντιμετωπίζοντας με χαρακτηριστική απάθεια τους νόμους της Φυσικής, και υψηλότερο επίπεδο άνεσης.

Η Renault προφανώς δεν αναμένει να σπάσει τα ταμεία με το Arkana, πόσο μάλλον με το ακριβότερο E-Tech Hybrid. Το γνωρίζουν και οι ίδιοι. Ωστόσο, αυτό σε τίποτα δεν μειώνει τις αντικειμενικές αξίες του γαλλικού υβριδίου με την εκκεντρική προσωπικότητα, τα μειωμένα ετήσια πάγια έξοδα στην υβριδική έκδοση και λάβαρο -τι άλλο;- τον αέρα φινέτσας που προάγει, τόσο εν στάσει όσο και εν κινήσει. Η υπεροχή του σε σχέση με το Honda κρίνουμε πως είναι οριακή. Αυτό που τελικά γέρνει την πλάστιγγα υπέρ του είναι η άνεση της ανάρτησης και τα λίγο λιγότερα ντεσιμπέλ θορύβου που εισχωρούν στην καμπίνα σε σχέση με εκείνα του HR-V, το οποίο πάντως αναδεικνύεται ένα προικισμένο, ενδιαφέρον οπτικά και εξαιρετικά προχωρημένο τεχνολογικά SUV με τη σφραγίδα της ποιοτικής συναρμογής και της αξιοπιστίας που συνοδεύει παραδοσιακά ένα Honda.


KEY TECH

Το υβριδικό σύστημα κίνησης έχει τις ρίζες του στο µμονοθέσιο της Renault (νυν Alpine) στην F1. Aποτελείται από έναν θερμικό κινητήρα 1,6 lt µε ισχύ 94 PS, έναν ηλεκτροκινητήρα µε 49 PS και έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα HSG (High-voltage Starter Generator) µε 20 PS που παίζει τον ρόλο του εναλλάκτη/γεννήτριας. Το σύστημα επιτρέπει τη λειτουργία µε οποιοδήποτε συνδυασμό: 100% ηλεκτρικά, εν σειρά υβριδική λειτουργία, παράλληλη υβριδική λειτουργία, εν σειρά και παράλληλη υβριδική λειτουργία και τέλος κάνοντας ανάκτηση ενέργειας µε το εντυπωσιακό έως 0,4 g επιβράδυνσης από το ηλεκτρικό σύστημα. Ο ισχυρότερος ηλεκτροκινητήρας εξασφαλίζει ηλεκτρική κίνηση μέσω ρεύματος που αντλεί από την µμπαταρία χωρητικότητας 1,2 kWh. Τέλος, το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει τέσσερις ασυγχρόνιστες σχέσεις μετάδοσης για τον βενζινοκινητήρα και δύο για τον ηλεκτροκινητήρα.

KEY TECH

Το υβριδικό σύστημα του HR-V συνδυάζει δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν παράλληλα με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson. Στις περισσότερες περιπτώσεις το θερμικό μοτέρ δεν κινεί τους τροχούς, αλλά λειτουργεί ως μονάδα παραγωγής ενέργειας για τη φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου. Από τα ηλεκτρικά μοτέρ το εμπρός μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς, με το έτερο να εκτελεί χρέη γεννήτριας. Το πρωτοποριακό κιβώτιο ταχυτήτων προσομοιώνει τη λειτουργία ενός CVT. Δεν υπάρχει κιβώτιο με γρανάζια, ούτε μετατροπέας ροπής, αλλά ένα κιβώτιο μονής σχέσης με ένα locκ-up συμπλεκτάκι που συνεργάζεται με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 kW, όταν το άλλο λειτουργεί περισσότερο σαν γεννήτρια για τη φόρτιση της μπαταρίας.


TECH – HONDA HR-V e:HEV

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4, 2 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡEΣ, 131 PS, 253 Nm, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ e-CVT ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.340/1.790/1.582 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.610 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 335 LT

TECH – RENAULT ARKANA E-TECH HYBRID

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, 2 ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, 143 PS, 205 Nm, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ MULTI MODE 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MAC PHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.568/1.821/1.576 MM, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.720 MM, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 480 LT


ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
HONDA 131 PS, 253 Nm
RENAULT 145 PS, 205 Nm

ΒΑΡΟΣ
HONDA 380 KG
RENAULT435 KG

ΚΙΛΑ / ΙΠΠΟΙ
HONDA 10,5 KG/PS
RENAULT 10,0 KG/PS

0-100 km/h
HONDA 10,6”
RENAULT 10,8’’

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 KM
HONDA 5,9 lt/100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,4 lt/100 km WLTP)
RENAULT 6,0 lt/100 km ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (5,2 lt/100 km WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
HONDA 170 KM/H
RENAULT 172 KM/H

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
HONDA 40 LT
RENAULT 50 LT

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
HONDA 678 KM
RENAULT 833 KM

CO2
HONDA 122 G/KM
RENAULT 117 G/KM

ΤΙΜΗ
HONDA HR-V e:HEV από 33.350 ευρώ
RENAULΤ RENAULT ARKANA E-TECH HYBRID: από 35.540 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμή: Renault Arkana 1.3 TCe 140 PS EDC7 (+video)
Οι τιμές του νέου Honda Civic e:HEV στην Ελλάδα
Δοκιμή: Honda HR-V e:HEV

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto