Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Honda CR-V e: HEV AWD vs Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV

Ελλάδα 20:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Honda CR-V e: HEV AWD vs Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Honda CR-V e: HEV AWD vs Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δύο σύγχρονα SUV με έντονο το στοιχείο του lifestyle και της μοντέρνας αισθητικής βρίσκονται αντιμέτωπα στις εκδόσεις με συστήματα υβριδικής τεχνολογίας κίνησης. Ποιο από τα δύο είναι το πιο ολοκληρωμένο σύνολο;

Advertisement
Advertisement

Η εξελικτική πορεία που έχουν τα τωρινά μοντέλα της κατηγορίας των μεσαίων SUV είναι πραγματικά εντυπωσιακή, προσφέροντας τα μέγιστα σε τομείς όπως η πρακτικότητα, η άνεση των επιβατών και η ασφάλεια μέσω των συστημάτων υποβοήθησης.

Στα παραπάνω προσθέτουμε επίσης μία από τις συνέπειες του μεγάλου ενδιαφέροντος που δείχνει το κοινό για τα οχήματα ελευθέρου χρόνου, που αντικατοπτρίζεται στην τάση εξειδίκευσης που παρατηρείται στις σχετικές προσπάθειες των κατασκευαστών να δημιουργήσουν μια πιο φιλική προς το περιβάλλον μετακίνηση, εξελίσσοντας τα συστήματα κίνησης με την υβριδική τεχνολογία. Δύο από τις πιο ενδιαφέρουσες και πιο φρέσκιες προτάσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι τα Honda CR-V e:HEVκαι Hyundai Tucson HEV.

Ας ξεκινήσουμε από τους Ιάπωνες. Είναι γνωστό το ρητό «ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις». Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του Honda CR-V 5ης γενιάς, με το συγκεκριμένο SUV να διαθέτει ένα σχήμα που πατάει πάνω σε προηγούμενα μοτίβα, αλλά δείχνει πλέον πιο κατασταλαγμένο και ώριμο, χωρίς να χάνει σε εντυπωσιασμό. Το στυλιστικό φρεσκάρισμα των εξωτερικών επιφανειών του αμαξώματος είναι άκρως καλοδεχούμενο. Στα παραπάνω προσθέστε ότι η έκδοση δοκιμής (Sport Line) διέθετε μαύρες ζάντες 18” καθώς και λεπτομέρειες σε σκούρο χρώμιο στα φώτα ομίχλης και στη γρίλια.

Advertisement
Advertisement

Το αντίπαλον δέος είναι το Tucson 4ης γενιάς, που άρχισε σχετικά πρόσφατα την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά και ήδη ξεχωρίζει. Αποτελεί προϊόν της νέας εταιρικής φιλοσοφίας και σχεδιαστικής ταυτότητας που οι άνθρωποι της Hyundai ονομάζουν «Sensuous Sportiness». Εννοείται ότι αυτό που κεντρίζει το ενδιαφέρον είναι η τεράστια μάσκα του αυτοκινήτου, με τα κρυμμένα πολυεπίπεδα φωτιστικά LED να σχηματίζουν ένα μοναδικό οπτικό μοτίβο.

Μιλώντας για την εμφάνιση του αμαξώματος των δύο SUV, σημαντικό ρόλο παίζουν και οι σεβαστές διαστάσεις, οι οποίες συνεπάγονται άπλετους χώρους και σχεδιαστικά χαρακτηριστικά (μήκος προβόλων, ελάχιστο ύψος) που να ανταποκρίνονται και στις όποιες εκτός δρόμου απαιτήσεις των υποψήφιων αγοραστών. Το Tucson έχει μικρότερο μήκος από το CR-V, είναι πιο πλατύ, αλλά και πιο χαμηλό, με αποτέλεσμα οι αναλογίες να του δίνουν έναν σύγχρονο αέρα, συνδυάζοντας αρμονικά καμπύλες με γωνιώδεις επιφάνειες. Δίπλα του, το Honda φαντάζει πιο «ρουστίκ», αλλά όχι ξεπερασμένο.

Advertisement

Το κατά 18 mm μεγαλύτερο μεταξόνιο του Tucson δεν αλλάζει δραματικά τις ισορροπίες, μιλώντας για τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα, καθώς το CR-V προσφέρει από τη μία περισσότερο «αέρα» στους πίσω επιβάτες σε γόνατα και κεφάλι, όχι όμως και για τις αποσκευές τους. Εδώ το Tucson υπερέχει σημαντικά προσφέροντας 616 lt έναντι 497 lt του αντιπάλου του.

Advertisement

Αμφότερα τα μοντέλα διαθέτουν εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από πολύ καλά και ποιοτικά υλικά συναρμογής και εξαιρετική εργονομία. Και ενώ το CR-V διαθέτει μια πιο casual εμφάνιση, χωρίς βέβαια να λείπει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η κεντρική οθόνη αφής με πλήρες εξελληνισμένο μενού, η εικόνα στο Tucson πραγματικά εντυπωσιάζει, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς και τη συντηρητική τάση που κρατούσε η Hyundai σε μοντέλα του παρελθόντος. Η περίτεχνη σχεδίαση, οι εναλλαγές των ακμών και των διαφορετικών υλικών, η θέση οδήγησης με το εξαιρετικό σε στήριξη κάθισμα, όπως βεβαίως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με τις άφθονες δυνατότητες παραμετροποίησης, μπορούν από μόνα τους να αποτελέσουν τον καθοριστικό παράγοντα για την τελική επιλογή του υποψήφιου αγοραστή.

Πέρα από λογιστικού τύπου υπολογισμούς, υποκειμενικού χαρακτήρα προσεγγίσεις περί αισθητικής και προσωπικά γούστα, ο δρόμος είναι ο καλύτερος κριτής κάθε αυτοκινήτου. Ειδικά για οχήματα της κατηγορίας SUV, η όποια σύγκριση προϋποθέτει ταξίδι πολλών χιλιομέτρων και σε κάθε είδους έδαφος. Αυτό ακριβώς κάναμε, στο πλαίσιο μιας μεγάλης διαδρομής, στην οποία περιλαμβάνονταν δρόμοι σε αστικό ιστό αυτοκινητόδρομος, επαρχιακό δίκτυο, μέχρι και διαβάσεις ποταμών, σε μια προσπάθεια να προσομοιάσουμε τον κύκλο ζωής των δύο αυτοκινήτων. Τα οποία προσφέρουν υβριδικά συστήματα κίνησης που «γεφυρώνουν» δύο τεχνολογίες, μοτέρ εσωτερικής καύσης και ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας περισσότερη ισχύ με λιγότερη κατανάλωση.

Advertisement

Το νέο CR-V ενσωματώνει τη σύγχρονη υβριδική τεχνολογία της ιαπωνικής εταιρείας i-MMD. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας έχει ρόλο γεννήτριας), μία μπαταρία 1,4 kWh και έναν θερμικό κινητήρα 2.0 i-VTEC που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Συνδυάζεται με ένα πρωτότυπο σύστημα μετάδοσης σταθερής σχέσης e-CVT, όμοιο με αυτό που χρησιμοποιείται στις υβριδικές εκδόσεις των νέας γενιάς HR-V και Jazz, που μεταφέρει τη δύναμη, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες και στους τέσσερις τροχούς (μιλώντας για το μοντέλο δοκιμής). Η ειδοποιός διαφορά του υβριδικού CR-V σε σχέση με τα προαναφερθέντα ομόσταυλα μοντέλα είναι η ισχύς του συνόλου, που φτάνει τους 184 PS και τα 32,1 kgm ροπής.

Στην εκκίνηση το CR-V λειτουργεί αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Ο θερμικός κινητήρας θα εμπλακεί στην πορεία, όταν απαιτηθεί από τις συνθήκες με τρόπο σχετικά ομαλό, ο οποίος γίνεται αντιληπτός από τον οδηγό κυρίως από την ήπιας έντασης χροιά του. Στον αυτοκινητόδρομο το σύστημα επιλέγει το αυτοκίνητο να κινείται αποκλειστικά με το θερμικό σύνολο. Όταν το απαιτήσουν οι συνθήκες, όπως για παράδειγμα στις προσπεράσεις, συνδράμουν και οι δύo κινητήριες μονάδες. Υπεύθυνη για τα παραπάνω είναι η μονάδα ECU που ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων, Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Η Honda υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο πετυχαίνει την πλέον αποδοτική διαχείριση ενέργειας.

Στην απέναντι πλευρά, το υβριδικό Tucson εφοδιάζεται με τον γνώριμο από τις υπόλοιπες εκδόσεις κινητήρα T-GDI των 1,6 lt που αποδίδει 180 PS και ο οποίος συνδυάζεται εδώ με έναν ηλεκτροκινητήρα 44,2 kW (60,1 PS) και 26,9 kgm ροπής που παίρνει ρεύμα από μια μικρή μπαταρία ιόντων-λιθίου (σε σύγκριση με plug-in ή αμιγώς ηλεκτρικές εφαρμογές), χωρητικότητας 1,49 kWh. Χάρη στα παραπάνω, εδώ έχουμε μια σαφώς υψηλότερη ισχύ, η οποία συνδυαστικά φτάνει τους 230 PS και τα 35,7 kgm ροπής που κινούν αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων.

Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, το υβριδικό σύστημα που προσφέρει παράλληλη λειτουργία των κινητήριων μονάδων εξασφαλίζει κορυφαία απόδοση, επιτρέποντας και ταχύτερη ανάκτηση ενέργειας. Κατά τη διαδικασία της εκκίνησης, ο ηλεκτροκινητήρας είναι αυτός που κινεί την υβριδική έκδοση και ανάλογα με τις ενεργειακές ανάγκες ή την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας εμπλέκεται και ο παράλληλα συνδεδεμένος θερμικός κινητήρας.

Και στα δύο αυτοκίνητα οι μονάδες ισχύος παρουσιάζονται πολιτισμένες, με αξιοπρόσεκτη ελαστικότητα και όρεξη να κινήσουν σβέλτα τα μεγάλα αμαξώματα. Στην περίπτωση του Hyundai, ο προσανατολισμός των τεχνικών της εταιρείας αλλά και η ίδια η αρχιτεκτονική του υπερτροφοδοτούμενου 4κύλινδρου μοτέρ, δημιουργούν ένα σύνολο πρόθυμο, μεστό και γεμάτο όσο αυξάνεται η κλίμακα στροφών, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου διατηρεί τη ροπή στο ωφέλιμο εύρος της σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις.

Από την άλλη, το ατμοσφαιρικό μοτέρ του CR-V δεν αποτελεί αμελητέα ποσότητα. Μάλιστα πατώντας το κουμπί Sport, η απόκριση ζωντανεύει περαιτέρω, χωρίς όμως δραματικές διαφοροποιήσεις στις επιδόσεις. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα κιβώτιο με άμεση αντίδραση στις εντολές του γκαζιού και γλυκιά συμπεριφορά σε ομαλούς ρυθμούς, αν και το μακρόσυρτο βουητό σε παρατεταμένη επιτάχυνση διαταράσσει την ησυχία της καμπίνας. Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι αυτό της ποιότητας κύλισης. Τομέας στον οποίο εστιάζουν και τα δύο SUV. Το CR-V μπορεί να διαθέτει πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, κάτι όμως που δεν εξαργυρώνεται σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την οδική συμπεριφορά του. Τα αμορτισέρ με τη σχετικά χαλαρή επαναφορά και το 60άρι προφίλ των τροχών των 18 ιντσών μπορεί να απορροφούν άνετα αρκετές ανωμαλίες εντός και εκτός ασφάλτου, το Tucson όμως είναι εκείνο που στοιχειοθετεί ένα πιο συγκροτημένο οδηγικό προφίλ.

Η αμεσότερη αίσθηση που πηγάζει μέσα από τα χειριστήριά του (μόνο μια μικρή ασάφεια παρατηρήσαμε στο τιμόνι γύρω από τη θέση της ευθείας), δίνει στον οδηγό το πάτημα για να έχει κάποιες στοιχειώδεις σπορ βλέψεις. Εάν παρασυρθείς, πάντως, οι κλίσεις του αμαξώματος και οι υποστροφικές τάσεις, χωρίς να γίνονται πραγματικά ενοχλητικές, θα φροντίσουν να σε επαναφέρουν στον πραγματικό χαρακτήρα του μοντέλου. Για να εκμεταλλευτεί τα υβριδικά πλεονεκτήματα ο οδηγός του CR-V θα χρειαστεί να είναι αρκετά ήπιος με το γκάζι και να χρησιμοποιεί συχνά-πυκνά την ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, η οποία ρυθμίζεται μέσω των paddles στο τιμόνι. Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση διατηρείται σε καλά επίπεδα για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου (7,8 lt/100 km). Στο Tucson ο οδηγός θα χρειαστεί να καταβάλλει μικρότερη προσπάθεια προκειμένου να κατέβει ακόμα και κάτω από τα 7,0 lt/100 km. Στην επίτευξη της παραπάνω τιμής, σημαντικό ρόλο παίζει και η δυνατότητα ελεύθερου τροχασμού, με πλήρη απενεργοποίηση του θερμικού συνόλου, ιδίως στους αυτοκινητοδρόμους.

Mε σημείο εκκίνησης την ίδια φιλοσοφία και στόχο περίπου το ίδιο αγοραστικό κοινό, Honda και Hyundai μάς δίνουν σήμερα δύο αυτοκίνητα με τον παρόμοιο χαρακτήρα, παρά το σεβαστό χρονικό διάστημα που χωρίζει τη σχεδιαστική ολοκλήρωσή τους. Δεν παρακάμπτουμε επίσης το θέμα της τιμής, βάσει της οποίας το Tucson ευνοείται εμπορικά, αφού πρακτικά για οποιονδήποτε βρεθεί στο συγκεκριμένο δίλημμα, τουλάχιστον στην Eλλάδα, ίσως να αποτελέσει ανασχετικό παράγοντα. Tο CR-V είναι ακριβότερο, αλλά παραμένει πολύ καλό, συνδυάζοντας την άνεση της ανάρτησης, την «αφράτη» αίσθηση στον δρόμο, σε ασφάλτινο ή εκτός δρόμου περιβάλλον, ενώ παράλληλα αποτελεί σημείο αναφοράς σε επίπεδο αντοχής και αξιοπιστίας, όπως μας έχει συνηθίσει εδώ και χρόνια ο Ιάπωνας κατασκευαστής. Όμως ιεραρχώντας υψηλότερα στοιχεία όπως η οδική συμπεριφορά και η προσωπικότητα κάθε κατασκευής, προτείνουμε, ανεξαρτήτως τιμής το Tucson.

TECH: HONDA CR-V e:HEV AWD

 Από τον βασικό εξοπλισμό του CR-V e:HEV δεν λείπει και το Honda Sensing, που θεωρείται ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας και τεχνολογιών υποβοήθησης στην κατηγορία, συνδυάζοντας πληροφορίες ραντάρ και κάμερας για την υποστήριξη του οδηγού. Μεταξύ άλλων το μενού περιλαμβάνει τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος (CMBS), αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (TSR), υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKAS) και έξυπνα προσαρμοζόμενου cruise control (i-ACC).

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.993 cc, i4, ΕΜMΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, HYBRID
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, ΜΟΝΗΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ)
ΥΛΙΚΟ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.600/1.855/1.689 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.662 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 497 lt

TECH: HYUNDAI TUCSON HEV

Το Hyundai Tucson Hybrid διαθέτει στάνταρ την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση ECS (Electronically Controlled Suspension), η οποία διαθέτει τεχνολογία προσαρμοζόμενης απόσβεσης των αμορτισέρ, που ελέγχει τη λειτουργία τους ώστε ανά πάσα στιγμή να φροντίζει για τη βέλτιστη άνεση και απόδοση. Για να επιτευχθεί αυτό λαμβάνει υπόψη δεδομένα όπως η ταχύτητα ή το είδος του οδοστρώματος. Επίσης, χάρη στην ελεγχόμενη απόσβεση σε κάθε τροχό, το συγκεκριμένο σύστημα περιορίζει τις κινήσεις του αμαξώματος για βέλτιστο κράτημα.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, HYBRID
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ)
ΥΛΙΚΟ: ΑΛΟΥΜΙΝΙΟ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.500/1.865/1.651 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 616 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
Honda: 184 PS/ 6.200 rpm, 32,1 KGM/ 4.000 rpm
Hyundai: 230 PS/5.500 rpm, 35,7 KGM@1.500-4.500 rpm

0-100 km/h
HONDA: 8,9”
HYUNDAI: 8,0”

ΒΑΡΟΣ
HONDA: 1.743 kg
HYUNDAI: 1.564 kg

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100 km)
HONDA: TEST 7,8, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 7,1
HYUNDAI: TEST 6,9, ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ 5,6

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
HONDA: 180 km/h
HYUNDAI: 193 km/h

CO2
HONDA: 161 g/km
HYUNDAI: 130 g/km

TIMH
HONDA: ΑΠΟ 44.800 ΕΥΡΩ
HYUNDAI: ΑΠΟ 36.490 ΕΥΡΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: Μini Countryman One D vs Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 PS
Συγκριτική δοκιμή: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 PS vs VW Tiguan 1.5 TSI 150 PS
Συγκριτική δοκιμή: Fiat Tipo Cross 1.0 Τ vs Kia XCeed 1.6D Auto