Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Fiat Tipo Cross 1.0 Τ vs Kia XCeed 1.6D Auto

Ελλάδα 20:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Fiat Tipo Cross 1.0 Τ vs Kia XCeed 1.6D Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Fiat Tipo Cross 1.0 Τ vs Kia XCeed 1.6D Auto

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μία φιλοσοφία, αυτή των station wagon με ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος επιχειρεί να «κλέψει» πωλήσεις από τα SUV. Αξίζει την προσοχή μας;

Advertisement
Advertisement

Ίδια κατηγορία, ένας diesel κινητήρας, με αυτόματο κιβώτιο και ένα χιλιάρι μοτέρ βενζίνης.

Σχεδιασμένα είτε για να μεταφέρουν τα οικογενειακά βάρη, είτε στον ελεύθερο χρόνο τον εξοπλισμό των hobby σας τα δύο μοντέλα, από την Fiat και την Kia, έχουν το δικό τους κοινό, που αναζητά κάποια από τα χαρακτηριστικά των SUV χωρίς τις διαστάσεις και τη εμφάνιση τους.

Τι είναι το Tipo Cross και το XCeed;

Advertisement
Advertisement

To Fiat Tipo Cross «φορά» μια νέα περιπετειώδη περιβολή και «μπαίνει» στην κατηγορία C-Crossover με πλεονεκτήματα: Την πρακτικότητα, τη μοντέρνα εμφάνιση και τη σύγχρονη τεχνολογία του

Η Kia πρόσθεσε στο Ceed το γράμμα «και δημιούργησε ένα μοντέλο που κάλυψε το κενό ανάμεσα σε Stonic και Sportage, για να καταθέσει τη δική της πρόταση στα crossover. Το Kia XCeed παντρεύει στην ουσία τον κόσμο των SUV με αυτόν των hatchback.

Advertisement

Οι δύο κατασκευαστές στοχεύουν στα SUV/Crossover τα οποία σημειώνουν μεγάλη αύξηση πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, χάρη στην ευρυχωρία και το κορυφαίο value for money.

Που μοιάζουν;

Advertisement

Το Tipo, στην έκδοση Cross, εξοπλίζεται με στοιχεία που αναδεικνύουν ένα περιπετειώδη χαρακτήρα και ένα δυναμικό στυλ. Δίπλα στα hatchback, sedan και station wagon, το Tipo Cross, είναι ψηλωμένο κατά 40 χιλιοστά πιο , επιτρέποντας μεγαλύτερη άνεση και ευκολία κίνησης σε βατές εκτός δρόμου διαδρομές.

Από την άλλη πλευρά το XCeed έχει έντονη εμφάνιση, χάρη στη συνολική απόσταση των 184 mm από το έδαφος, τη δυναμική σιλουέτα και τα coupe χαρακτηριστικά.

Fiat με χαμηλό προφίλ και Kia με ένταση

Advertisement

Στη μάσκα του Tipo κυριαρχεί το νέο λογότυπο της Fiat, το οποίο πλαισιώνεται από τους LED προβολείς. Οι επιφάνειες του αμαξώματος και οι off-road πινελιές (στους προφυλακτήρες και στα πλαϊνά) διαχωρίζουν την κατηγορία του Cross από τις υπόλοιπες συμβατικές εκδόσεις του μοντέλου.

Το υλικό «Ice Matte», το οποίο αποτελεί μια νέα, σύγχρονη και εξαιρετικά κομψή εναλλακτική λύση στις νικελ επιφάνειες και δεν απαιτεί βαφή, οι σχεδιαστές συνδυάζουν δύο συχνά αντικρουόμενα στοιχεία, αυτά της φινέτσας και του δυναμισμού. Την εικόνα του Tipo Cross ολοκληρώνουν οι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με το γυαλισμένο περίγραμμα.

Η απόσταση από το έδαφος (έως και 184 mm) εγγυάται αξιοπρεπείς εξορμήσεις σε πατημένο χωμάτινο δρόμο αλλά και εποπτική ορατότητα για το Kia. Η εμφάνιση με την κεκλιμένη γραμμή της οροφής του χαρίζει σπορτίφ λουκ, κουπέ στυλ και έναν δυναμισμό, που έχει κληρονομηθεί από το μικρο- μεσαίο Ceed, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα (K2).

Ανάμεσα στα δύο αν θέλετε να ξεχωρίσετε στο… casting του parking της εταιρίας ή του σχολείου θα επιλέξετε το Kia, ενώ αν θέλετε μία πιο διακριτική εμφάνιση η επιλογή σας είναι το Fiat.

Χώροι και διάκοσμος: Το XCeed κερδίζει στην αίσθηση

Περνώντας στο εσωτερικό, του Fiat συναντάμε τη γνώριμη άνεση, την καλή εργονομία και την υψηλή πρακτικότητα, που έχουμε δει και στις υπόλοιπες εκδόσεις του Tipo. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7,0 ιντσών, ο οποίος διαμορφώνεται αναλόγως με τις πληροφορίες που θέλει να βλέπει ο οδηγός.

Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η οθόνη αφής 10,25 ιντσών, η οποία «τρέχει» το νέο σύστημα πολυμέσων της φίρμας που ακούει στο Uconnect 5. Σε αυτήν, υπάρχει -ταυτόχρονα-και η δυνατότητα ασύρματου mirroring μέσω των εφαρμογών Apple CarPlay και Android Auto, αλλά και συμβατότητα με δίκτυα 5G.

Η Fiat συνδύασε μαλακά και σκληρά πλαστικά στην καμπίνα του Tipo Cross, τα οποία έχουν πολύ καλή συναρμολόγηση, από το σύνολο δε λείπουν τα μεταλλικά διακοσμητικά, αλλά και γκρι επενδύσεις στα καθίσματα τα οποία «σπάνε» το μουντό μαύρο πλαστικό, που κυριαρχεί. Οι χώροι είναι πολύ καλοί ακόμα και για 5 άτομα, ενώ το πορτμπαγκάζ μετρά 440 λίτρα, τιμή μεγάλη για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ενώ εξωτερικά δεν δείχνει τόσο… ψηλό όσο ένα SUV στο εσωτερικό η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει περιμετρική ορατότητα στο XCeed. Το μεγάλο άνοιγμα στις πόρτες δίνει εύκολη είσοδο σε οδηγό και επιβάτες ενώ παρά το κουπέ σχήμα οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για όλους τους επιβάτες.

Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και παραμένει ευανάγνωστος ενώ εύκολη είναι η πρόσβαση στην οθόνη των 10,25″ που φιλοξενεί το σύστημα infotainment. Αν συνδεθείτε στο Kia Connect θα λαμβάνετε σημαντικές πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο, ενώ τα χρώματα υψηλής αντίθεσης, τα ποιοτικά υλικά και το ταμπλό με τη μαλακή επένδυση, δίνουν μία αίσθηση από τα μεγαλύτερα Sport Utility Vehicles της μάρκας.

Τέλος τo compact αμάξωμα κρύβει έναν μεγάλο και διαμορφώσιμο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα 380 λίτρων. Το δάπεδο διαθέτει δεύτερο επίπεδο, παρέχοντας επιπλέον χώρο από κάτω που μπορεί να είναι «κρυφός».

Diesel με 136 ίππους; Ή βενζίνη με 100;

Εδώ έρχεται η μεγάλη διαφοροποίηση για τα δύο crossover και η επιλογή σας είναι πραγματικά θέμα αναγκών και προτιμήσεων.

Κάτω από το καπό του Kia έχουμε έναν 1600σάρι diesel με 136 ίππους (με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη), ενώ το Fiat κινείται από ένα 1000άρι βενζόνης με 100 ίππους με μηχανικό 5άρι κιβώτιο

Τα δύο μοντέλα δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, ωστόσο, κινούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς για τα 1.260 (Tipo) και 1.472 (XCeed) κιλά των αμαξωμάτων τους. Η δύναμη είναι αισθητή από τις χαμηλές στροφές των κινητήρων τους και αυτό βοηθά στην οικονομία αλλά και την άνεση στην κίνηση.

Σύμφωνα με τις προδιαγραφές η μέση κατανάλωση καυσίμου για το Tipo είναι 5,7 λτ/100 χλμ, όταν για το XCeed είναι 5,3 με 5,5. Στην πράξη και μετά από αρκετά χιλιόμετρα εντός και εκτός πόλης, η κατανάλωση που έδειξε το trip computer ήταν 7,0 λίτρα για το Fiat και 6,1 για το Kia. Νούμερα που κατατάσσουν και τα δύο στα οικονομικά μοντέλα.

Στο XCeed η οικονομία καυσίμου πάτως δεν οφείλεται μόνο στον τύπο του καυσίμου αλλά και στο αυτόματο κιβώτιο και την ήπια υβριδική τεχνολογία της μάρκας, (το EcoDynamics+ 48V MHEV), που ενισχύει την ελαστικότητα και την αποδοτικότητά του κινητήρα, μετριάζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων.

Κλασικά οικογενειακά

Στον δρόμο, η ψηλή θέση οδήγησης δίνει μία ευχάριστη αίσθηση στο Tipo κάτι που ενισχύει και την αίσθηση ασφάλειας, ενώ η ανάρτηση διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Μικροί κραδασμοί περνούν στην καμπίνα μόνο κατά την εκκίνηση του μικρού τρικύλινδρου, αλλά όταν φτάσει στην ιδανική θερμοκρασία, όλα ηρεμούν. Η κύλιση, δεν φέρνει θόρυβο στην καμπίνα και μόνο αν ταξιδεύετε με έντονο άνεμο, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα κάνουν έντονη την παρουσία τους, λόγω και του ύψους του αυτοκινήτου.

Η συμπεριφορά του Tipo Cross σε δρόμους με στροφές είναι ουδέτερη και προβλέψιμη. Το τιμόνι είναι ελαφρύ, οι αναρτήσεις σας επιβάλλουν χαλαρούς ρυθμούς και θα σας βοηθήσουν για να ψάξετε μία δική σας παραλία ή ένα μονοπάτι για περπάτημα και ποδήλατο.

Όσο για το XCeed, με 136 ίππους, ο 1.6 CRDi κινεί χωρίς κόπο το μοντέλο, με τη λειτουργία του να είναι γραμμική. Ειδικά στο πρόγραμμα «Sport» (Normal και Εco τα υπόλοιπα) δείχνει γεμάτος σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς δισταγμούς, ενώ σε μεγάλα ταξίδια δεν δυσκολεύεται να διατηρήσει υψηλές μέσες ωριαίες.

Ένα από τα μεγάλα ατού του XCeed της δοκιμής μας είναι το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη το οποίο αλλάζει ταχύτητες γρήγορα και ανεπαίσθητα, ενώ διακρίνεται και για το αρκετά άμεσο kickdown (κυρίως στο Sport). Υπάρχουν και paddles τα οποία επιτρέπουν στον οδηγό να συμμετάσχει πιο άμεσα στην οδηγική διαδικασία.

Η τελευταία γίνεται λίγο περισσότερο διασκεδαστική σε διαδρομές με στροφές, έχοντας ως βοηθό το πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Το XCeed θυμίζει hatchback, χωρίς έντονες κλίσεις, ενώ θα «στρογγυλέψει» τις όποιες κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και στην κύλιση του παρά τα 18αρια ελαστικά  (235/45 R18), όπως και στην καλή ηχομόνωση της καμπίνας, δύο στοιχεία που εγγυώνται ξεκούραστες διαδρομές.

Τελικά ποιο από τα δύο;

Δύο διαφορετικές προτάσεις σε μία κατηγορία, που έχει το κοινό της.  Αν ψάχνετε για μία value for money επιλογή δείτε το Fiat Tipo Cross που ξεκινά από τις 20.100 (με την τρέχουσα προσφορά). Σε αυτή την τιμή θα πάρετε μεγάλη ευρυχωρία, υψηλή πρακτικότητα, σύγχρονες τεχνολογίες και crossover χαρακτήρα. Ο 1000άρης θα κάνει τη δουλειά που πρέπει με οικονομία αν και είναι λίγο τραχύς.

Η έντονη εμφάνιση, που το κάνει να ξεχωρίζει αλλά και η άνεση και το σύγχρονα σχεδιασμένο εσωτερικό κάνουν το Kia XCeed να κοιτάζει στα ίσια μοντέλα από premium μάρκες. Είναι ήπια υβριδικό diesel έκδοση έχει γενναιόδωρο βασικό εξοπλισμό και ιδιαίτερα ποιοτική οδική συμπεριφορά. Βέβαια είναι λίγο ακριβό (ξεκινά από 25.290 ευρώ, o 1.5 με τους 160 ίππους από 23.790 ευρώ), αλλά ταυτόχρονα είναι τόσο ξεχωριστό όσο και ποιοτικό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Kia XCeed 1.6D 136 PS Auto 48V

Κινητήρας: diesel 1.598 cc
Ισχύς: 136 PS, Ροπή: 320 Nm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 7 σχέσεων (7DCT)
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,1 sec
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Μέση κατανάλωση (lt/100 km): 5,3 lt/100 km
(δοκιμή: 6,1 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 139 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.395 x 1.826 x 1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.650 mm
Βάρος: 1.472 kg
Χώρος αποσκευών: από 380 έως 1.357 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 88,9 ευρώ
Τιμή: Από 25.290 ευρώ

Τεχνικά χαρακτηριστικά Fiat Tipo Cross 1.0 Τ 100 PS

Κινητήρας: βενζίνης 999 cc
Ισχύς: 100 PS/5.000 rpm
Ροπή: 190 Nm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 12,2 sec
Τελική ταχύτητα: 183 km/h
Μέση κατανάλωση: 5,7 lt/100 km (εργοστασιακή τιμή)
(δοκιμής: 6,0 lt/100 km)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 83,84 €
Βάρος: 1.260 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.368x 1.802×1.556 mm
Μεταξόνιο: 2.638 mm
Χώρος αποσκευών: 440 lt
Τιμή: Από 20.100 ευρώ