Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Audi Q2 35 TFSI S tronic vs DS 3 1.2 EAT8

Ελλάδα 13:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Συγκριτική δοκιμή: Audi Q2 35 TFSI S tronic vs DS 3 1.2 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Audi Q2 35 TFSI S tronic vs DS 3 1.2 EAT8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πέραν της διαφορετικής αισθητικής προσέγγισης, τα Audi Q2 και DS 3 έχουν αρκετά κοινά σημεία και αποδεικνύουν πόσο ψηλά έχει ανέβει ο πήχης στην κατηγορία των κόμπακτ premium SUV.

Advertisement
Advertisement

Τα τελευταία χρόνια οι premium κατασκευαστές δηλώνουν βροντερό «παρών» στην κατηγορία των B-SUV/crossover. Στην προκειμένη περίπτωση αναφερόμαστε στις Audi και DS Automobile, δύο εταιρείες των οποίων η γκάμα των μοντέλων επιδεικνύει πέραν των τεχνολογικών καινοτομιών και ισχυρές δόσεις «upper class».

Η πρώτη έκανε την αρχή το 2016 όταν και παρουσίασε στο κοινό το Q2, που αποτελεί το εισαγωγικό μοντέλο στην γκάμα των «ελεύθερου χρόνου» οχημάτων της. Η δεύτερη έκανε με εμφατικό τρόπο την είσοδό της στην αγορά το 2018 με το DS 3. Για τους περισσότερους η γαλλική εταιρεία ήταν γνωστή ως θυγατρική της Citroën έως το 2014, όταν ανεξαρτητοποιήθηκε.

Η διάθεση του Γάλλου κατασκευαστή να κάνει το βήμα παραπάνω και να βρεθεί «στα βαθιά», απέναντι σε έναν από τους βασικότερους παίκτες της premium κατηγορίας, έρχεται να κριθεί με μία απευθείας αντιπαράθεση που δίνει απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα. Πρώτα και κύρια αν δικαιώνει όσους επιλέγουν το DS 3, το οποίο κυκλοφορεί πλέον με πιο φρέσκια εμφάνιση.

Advertisement
Advertisement

Το DS 3 ήταν εξαρχής μοναδικό στην εμφάνισή του, και έτσι παραμένει. Η ανανέωση που δέχτηκε το έχει κάνει ακόμα πιο ξεχωριστό. Οι σημαντικότερες αλλαγές εντοπίζονται κυρίως στη νέα εμπρός εταιρική μάσκα και στα νέα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Η πρώτη έκανε το ντεμπούτο της στη νέα γενιά του DS 4 και στο ανανεωμένο DS 7.

Είναι σχεδόν κάθετη, με το DS να κυριαρχεί στο κέντρο, ενώ μαζί τα χαρακτηριστικά «φτερά» στα άκρα της, τα οποία αντλούν έμπνευση από την παλιά DS, και ενώνονται με τα κάθετα πλέον LED φώτα ημέρας και τους DS Matrix LED Vision προβολείς (αποτελούν μέρος του προαιρετικού εξοπλισμού) συνθέτουν ένα επιβλητικό σύνολο. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές λαμβάνουν μικρότερη έκταση και έχουν να κάνουν με τα φώτα, τον προφυλακτήρα αλλά και το λογότυπο «DS Automobiles», το οποίο καταλαμβάνει όλο τον χώρο μεταξύ των φωτιστικών σωμάτων.

Advertisement

Από την άλλη, η Audi με το Q2 παραμένει σταθερή και συγκρατημένη στις σχεδιαστικές της ανησυχίες, χωρίς εξεζητημένες λύσεις, πιστή στο δόγμα ότι δεν αλλάζεις μια επιτυχημένη συνταγή. Η 2η γενιά του Q2 διατηρεί τον πολυδιάστατο χαρακτήρα της. Διαθέτει δυναμικά στοιχεία που το κάνουν ελκυστικό, ενώ προσπαθεί να προσεγγίσει ένα πιο νεανικό και περιπετειώδες κοινό, χωρίς να ξεχνά την ποιοτική διάσταση.

Advertisement

Το πολυγωνικό ντιζάιν, η «κουπέ» γραμμή της οροφής και οι κομψές λεπτομέρειες, δίνουν στο γερμανικό μοντέλο μια αρκετά μυώδη εικόνα που ταιριάζει απόλυτα στην εικόνα που θέλει να έχει η Audi με ένα μοντέλο που ουσιαστικά δίνει μια πρώτη γεύση από την πλούσια γκάμα των SUV της.

Στο εσωτερικό του Q2 η εργονομία αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της σχεδίασης. Η διάταξη των χειριστηρίων αλλά και των οργάνων δίνουν την αίσθηση της ευκολίας στη χρήση, κάτι που επιβεβαιώνεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα. Υπάρχουν ωστόσο στοιχεία που δείχνουν ότι τα ’χει τα χρονάκια του. Η κεντρική οθόνη, για παράδειγμα, πλέον φαίνεται μικρή, το μενού του ΜΜΙ είναι σχετικά περιορισμένο και ο έλεγχός του γίνεται αποκλειστικά μέσω του περιστροφικού διακόπτη. Επίσης δεν υπάρχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με το smartphone.

Advertisement

Θετικά είναι τα σχόλια για τη θέση οδήγησης, που μπορεί να βρεθεί εύκολα χάρη στις πολλές ρυθμίσεις του τιμονιού και του καθίσματος του οδηγού. Συνολικά η σχεδίαση του εσωτερικού δείχνει πλέον «κουρασμένη», δίχως σχεδιαστικές εξάρσεις, κάτι στο οποίο μας έχει συνηθίσει τελευταία η Audi, και χωρίς να εντυπωσιάζει ιδιαίτερα. Από την άλλη, η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή και η συναρμογή τους σχεδόν αψεγάδιαστη.

Ανάλογη του εξωτερικού σχεδιασμού του DS 3 είναι η εικόνα στην καμπίνα. Ο ενδιαφερόμενος αγοραστής έχει αρκετές επιλογές για τον διάκοσμο, οι οποίες έχουν να κάνουν με μια μεγάλη χρωματική παλέτα και ποικιλία υλικών, όπως το δέρμα ή το nappa, το οποίο έντυνε την έκδοση Performance Line που είχαμε στα χέρια μας.

Προφανώς και εδώ να κυριαρχεί η εταιρική φόρμα του διαμαντιού, αλλά η υπερβολική επανάληψη του ίδιου μοτίβου, ειδικά στην κεντρική κονσόλα, κάπου κουράζει. Αυτού Αυτού εξαιρουμένου, η αισθητική αρμόζει απόλυτα στον premium χαρακτήρα που θέλει να δώσει η γαλλική εταιρεία, ενώ δεν λείπουν αρκετά high tech στοιχεία, όπως ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, Active Info Display, με τις τρεις διαφορετικές διαμορφώσεις ακόμη και από τη βασική έκδοση.

Επίσης εντυπωσιακή είναι και η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,3”, που περιλαμβάνει το νέο σύστημα infotainment «DS Iris System», που διαθέτει σαφώς πιο σύγχρονα γραφικά, όπως και widgets, ενώ ικανοποιεί με την άμεση ανταπόκρισή του στις εντολές, αλλά και το υψηλής πιστότητας και απόδοσης ηχοσύστημα της Focal.

Εννοείται πως τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα. Η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχει δοθεί συνολικά είναι παρασάγγας πιο ενδελεχής σε σχέση με το Q2, όπως για παράδειγμα οι ραφές των δερμάτινων καθισμάτων για τις οποίες έγινε ειδική μελέτη προκειμένου να χρησιμοποιηθούν.

Με πεντάθυρα αμαξώματα που τονίζουν την πρακτικότητα και τους ικανοποιητικούς για τέσσερις ή και πέντε ενίοτε επιβάτες, τα δύο μοντέλα τα καταφέρνουν αξιοπρεπώς σε όλες τις δοκιμασίες. Στο DS 3 οι ψηλοί ώμοι των πίσω θυρών κρύβουν αρκετά την ορατότητα προς τα έξω, οι στενές γυάλινες επιφάνειες περιορίζουν τη φωτεινότητα, ενώ η χαμηλή γραμμή οροφής επηρεάζει τον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Παρ’ όλα αυτά τα καθίσματά του είναι πιο σπορ και σε αισθητική αλλά και στη στήριξη του σώματος, δίνοντας την αίσθηση ότι ο οδηγός κάθεται μέσα στο αυτοκίνητο, κάτι που δεν ισχύει στο Q2, του οποίου τα καθίσματα είναι ρηχά και στερούνται πλευρικής στήριξης. Ούτε το Q2 δρέπει ιδιαίτερες χωροταξικές δάφνες. Η οριακή υπεροχή του σε χώρους για τους επιβάτες ισοφαρίζεται από τον σαφώς μεγαλύτερο χώρο αποσκευών του DS 3 (405 lt έναντι 350 lt).

Μηχανικά, τα δύο μοντέλα έχουν ακριβώς την ίδια λογική: υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες που συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια. Στην περίπτωση του Audi Q2, ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.5 TSI αποδίδει 150 PS, με τη ροπή του να φτάνει τα 250 Nm, η οποία απλώνεται από τις 1.500 έως τις 3.500 rpm, κάτι που γίνεται ιδιαίτερα αισθητό στις αστικές μετακινήσεις. Η καινοτομία του εντοπίζεται στο γεγονός ότι ανάλογα με το φορτίο του γκαζιού απενεργοποιούνται οι δύο μεσαίοι κύλινδροι με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται για την κατανάλωση του καυσίμου.

Η εν λόγω λειτουργία δεν γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό, που όταν βυθίσει δυνατά το δεξί πεντάλ θα εκμεταλλευτεί την πλήρη δύναμη του κινητήρα όποτε τη χρειαστεί. Μας άρεσε ο τρόπος λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Δεν μπερδεύει πουθενά και πραγματοποιεί τις αλλαγές απρόσκοπτα.

Γρήγορο δεν θα το χαρακτηρίζαμε, σε καμία περίπτωση όμως δεν μας προβλημάτισε. Στην περίπτωση του DS 3 έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση της γκάμας, τον PureΤech 3κύλινδρο κινητήρα των 1,2 lt που αποδίδει 130 PS και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων που προσφέρει πιο πυκνή κλιμάκωση στις σχέσεις, ενώ ο οδηγός έχει την επιλογή χειροκίνητης λειτουργίας μέσω των τοποθετημένων πίσω από το τιμόνι paddles.

Στον δρόμο το Q2 δείχνει άμεσα το μεγαλύτερο βάθος που έχει ο κινητήρας του, όντας μεγαλύτερος σε κυβισμό, με έναν επιπλέον κύλινδρο και διαφορά +20 PS και +20 Nm στην απόδοσή του. Δεν έχει κραδασμούς και η δύναμη εμφανίζεται λίγο πάνω από τις 2.000 rpm προσδίδοντας μια εξαιρετική ευκολία στην κίνηση, ιδιαίτερα στην πόλη.

Από την άλλη το 3κύλινδρο μοτέρ του DS 3 είναι πιο εύστροφο χαμηλά και οριακά πιο ραφιναρισμένο σε κραδασμούς και θόρυβο από τον TFSI. Ωστόσο ο τελευταίος δείχνει κατά τι πιο οικονομικός στην κατανάλωση. Στο μεν DS 3, με πολύ συνετή οδήγηση, είδαμε κατανάλωση στα 8,2 lt/100 km, στο δε Q2 η ένδειξη έπεσε στα 7,7 lt/100 km.

Ο οδηγικός χαρακτήρας των δύο αυτοκινήτων αποδεικνύεται στην πράξη ότι είναι διαφορετικός. Αμφότερα έχουν να επιδείξουν σίγουρα καλή ποιότητα κύλισης, αντίστοιχη της γενικότερης ποιότητας των οχημάτων, ενώ ιδιαίτερη μνεία θα πρέπει να λάβει το DS 3, καθώς είναι εμφανής η αναβαθμισμένη ποιότητα συναρμογής και ηχομόνωσης. Η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης του Q2 το κάνει πιο ισορροπημένο και του προσδίδει μια επιπλέον αίσθηση στιβαρότητας και σταθερότητας στις στροφές, αλλά του αφαιρεί πόντους σε επίπεδο άνεσης.

Εκεί υπερτερεί το DS 3 που ακολουθεί πιστά το γαλλικό δόγμα, με την ανάρτησή του στο ίδιο ανάγλυφο να καταφέρνει να απορροφά περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, παρά τους μεγαλύτερους τροχούς (18” έναντι 17” του Audi). Σε κάθε περίπτωση και τα δύο προσφέρουν απροβλημάτιστες διαδρομές, ανεξαρτήτως ταχύτητας, αν και το DS 3 αποδεικνύεται τελικά πιο οδηγοκεντρικό. Οσο για τα φρένα, και τα δύο σε κάθε περίπτωση ικανοποιούν με την απόδοσή τους.

Ποια είναι λοιπόν η ετυμηγορία μας; Δεν κρύβω πως το νέο DS 3 μου άρεσε περισσότερο. Οχι μόνο επειδή είναι νεότερο και πιο φρέσκο τεχνολογικά, αλλά κυρίως επειδή πρόκειται για μία εναρμονισμένη με τα σύγχρονα δεδομένα κατασκευή πολυτελείας με έντονη προσωπικότητα.

Ασφαλώς δεν μπορώ να παραγνωρίσω ότι συγκριτικά με το Q2 έχει μικρότερους, παρ’ όλα αυτά πιστεύω πως το πρακτικό αυτό στοιχείο δεν είναι και το πρωτεύον ζητούμενο για την πλειονότητα των αγοραστών που σήμερα είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν περισσότερα από 30.000 ευρώ προκειμένου να έχουν στην κατοχή τους ένα premium B-SUV. Tο Q2 έχει μια διαχρονική σχεδίαση, μοιάζει -και είναι- πιο στιβαρό και αν μη τι άλλο πλεονεκτεί στο θέμα της μεταπωλητικής αξίας. Παρ’ όλα αυτά δεν μπορεί να αντιπαρατεθεί τόσο στο στυλ όσο και στην τεχνολογική υπεροχή του DS 3.


KEY TECH – Audi Q2

Το Q2 διαθέτει στον στάνταρ εξοπλισμό το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης (progressive steering), το οποίο ανάλογα την ταχύτητα του οχήματος και την αντίστοιχη υποβοήθηση που παρέχεται από τον οδηγό προσαρμόζει τη σχέση μετάδοσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι πιο βαρύ στις υψηλές ταχύτητες, ενώ στις χαμηλές, ή στη διαδικασία στάθμευσης να γίνεται πιο ελαφρύ. Επίσης είναι σε θέση να συνεργάζεται με συστήματα υποβοήθησης όπως τα Adaptive Cruise Control, Collision Avoidence Assist και Park Assist.

KEY TECH – DS 3

Το εξελιγμένο σύστημα ψυχαγωγίας του DS 3 που φέρει την ονομασία «DS IRIS SYSTEM» προσφέρει δυνατότητες φωνητικών εντολών, διασύνδεση και απεικόνιση εφαρμογών από smartphones (μέσω των πρωτοκόλλων Apple CarPlay και Android Auto), αλλά και έλεγχο λειτουργιών με χειρονομίες (DS SMART TOUCH). Και όλα αυτά με δυνατότητα παραμετροποίησης των μενού στην αρχική οθόνη που απεικονίζονται σε ένα πάνελ αφής 10,3”.


TECH SPECS

AUDI Q2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 cc, i4
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.208/1.794/1.508 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.601 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 405 lt

DS 3
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.199 cc, i3
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑCPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.118/1.802/1.534 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.558 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 350 lt

ΙΣΧΥΣ+ΡΟΠΗ
AUDI Q2: 150 PS, 250 Nm
DS 3: 130 PS, 230 Nm

ΒΑΡΟΣ
AUDI Q2: 1.305 kg
DS 3: 1.324 kg

0-100 km/h
AUDI Q2: 8,6”
DS 3: 9,2”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
AUDI Q2: 7,7 lt/100 km
DS 3: 8,2 lt/100 km

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
AUDI Q2: 218 km/h
DS 3: 201 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
AUDI Q2: 50 ΛΙΤΡΑ
DS 3: 44 ΛΙΤΡΑ

CO2
AUDI Q2: 135 g/km
DS 3: 135 g/km

ΤΙΜΗ
AUDI Q2: Από 31.900 ευρώ
DS 3: Από 35.000 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Συγκριτική δοκιμή: BMW iX1 xDrive30 vs Mercedes EQA 250+
Συγκριτική δοκιμή: Alfa Romeo Tonale 1.5 160 PS vs Audi Q3 Sportback 35 TFSI
Συγκριτική δοκιμή: Hyundai i20N vs Mini Cooper S vs VW Polo GTI