Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Συγκριτική δοκιμή: Audi A3 Sportback TFSI e vs Mercedes A 250e

  • Κωνσταντίνος Μποϊδάνης (km@carmgz.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

Η «μάχη» των Audi και των Mercedes, εκτός από παρελθόν, έχει ακόμα πολύ μέλλον όπως φαίνεται και με το συγκριτικό που έχουμε μπροστά μας, με δύο πραγματικά premium προτάσεις στη μικρομεσαία κατηγορία που «μπαίνουν και στη πρίζα».

Το επίπεδο των αναμετρήσεων στα μοντέλα των δύο διαχρονικά ανταγωνιστικών εταιρειών, έχει αναβαθμιστεί και πλέον έχουμε και πολλά νέα δεδομένα. Εξηλεκτρισμένα.

Μια αναμέτρηση μεταξύ κάποιου Audi και της αντίστοιχης Mercedes, δεν κρίνεται μόνο από τις διαφορές στην ποιότητα κύλισης και στην αίσθηση που αφήνει η πόρτα που κλείνει δίπλα σου, ούτε στον εξοπλισμό και τους χώρους για τους επιβάτες. Πλέον τα κριτήρια περιλαμβάνουν μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά, που μπορεί να ακούγονται «ελαφρά» αλλά εν τέλει δεν είναι.

Κάποτε στο πλαίσιο αστεϊσμού, λέγαμε πως τα συγκριτικά στο μέλλον θα κρίνονται από τυχόν διαφορά στο μήκος της μπαλαντέζας και μάλιστα χωρίς να ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι σήμερα το να έχεις… μακρύ καλώδιο μαζί σου. Η σημερινή πραγματικότητα, δεν απέχει και πολύ από αυτό που με «πικρό χαμόγελο» περιγράφαμε πριν λίγα χρόνια.

Στην προκειμένη περίπτωση, έχουμε δύο πολύ ικανές plug-in υβριδικές προτάσεις, με σφραγίδα, βουλοκέρι και όλα τα πιστοποιητικά πως πρόκειται για premium αυτοκίνητα που εκτός όλων των άλλων, προσφέρουν και την απόλυτη ποιότητα που μπορεί να ζητήσει κανείς στην κατηγορία.

Από τη μια το Audi με την πρόσφατα ανανεωμένη εικόνα του, τα φουσκωμένα του φτερά να δείχνει πολύ δυναμικότερο από όσο είναι. Και από την άλλη, η γνώριμη σιλουέτα της Mercedes που είναι πιο κομψή και μοιάζει να απευθύνεται σε περισσότερο κόσμο, χωρίς να απεκδύεται το πρεστίζ του ονόματος της κατασκευάστριας αλλά με μια σαφώς πιο «γήινη» προσέγγιση σε ότι αφορά στο φαίνεσθε. Κακά τα ψέματα, η Merc περνάει πιο εύκολα κάτω από το ραντάρ, ούσα σημαντικά πιο διακριτική.

Στην καμπίνα, το σκορ παραμένει υπέρ του μοντέλου από την Στουτγκάρδη, με τις καθαρές επιφάνειες και την πιο εμφατική δήλωση περί ποιότητας, να κερδίζει τις εντυπώσεις. Η οθόνη του MBUX συστήματος και οι φωνητικές εντολές, δίνουν λίγα περισσότερα credits, μαζί με την συγκριτικά ταχύτερη απόκριση του λογισμικού που κάνει το αντίστοιχο της Audi να δείχνει παλιότερο.

Στον αντίποδα, το Α3, δίνει σταθερά προτεραιότητα στο σπορ προφίλ, κάτι που τονίζεται και από το σκούρο εσωτερικό. Η ποιότητα του πλαστικού στο ταμπλό αφήνει υποσχέσεις για πολλά χρόνια απαλλαγής από τριγμούς και λοιπά… παρατράγουδα. Την ίδια στιγμή με την αμίμητη αισθητική (που παραπέμπει λίγο σε… Lamborghini) με τους αεραγωγούς να εξέχουν εκατέρωθεν του πίνακα οργάνων, συνθέτει μια εικόνα που έχει συγκεκριμένο κοινό ως αποδέκτη.

Η εικόνα στο εσωτερικό του Audi είναι πιο συντηρητική, ενώ πραγματικά «χτυπάει» στα ίσια τον αντίπαλο σε ότι έχει να κάνει με τη συνολική ποιότητα. Τα καθίσματα του Α3 είναι λίγο πιο πληθωρικά σε διαστάσεις και στήριξη για τα σώματα των εμπρός, δίνοντάς σου την αίσθηση πως θα σε κρατήσουν πιο ξεκούραστο σε μια μεγάλη διαδρομή. Γενικά, πάντως, και η θέση οδήγησης έρχεται να προστεθεί στα στοιχεία που τονίζουν τη διαφορά του χαρακτήρα των δύο αυτοκινήτων.

Στο μεν Audi κάθεσαι χαμηλά και συγκριτικά πιο «πολεμικά» έχοντας τα πάντα γύρω σου σε απόσταση που προδίδει πολύ μελετημένη εργονομία με συγκεκριμένο σπορ -και πάλι- προσανατολισμό. Στη δε Mercedes, δεν σου λείπει τίποτα αλλά μοιάζει σαν να είναι «λογισμικό ανοιχτού κώδικα» που προσεγγίζει με μεγαλύτερη ευκολία ένα ευρύτερο κοινό, από το οποίο δεν θα «λείψει» το έξτρα σπορ ύφος από τα τονισμένα πλαϊνά μαξιλαράκια των καθισμάτων.

Στο τεχνολογικό κομμάτι τώρα και ιδιαίτερα στην ευκολία που παρέχουν  αμφότερα τα μοντέλα για κίνηση αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, αξίζει να θυμάται κανείς πως το μεν Audi έχει ηλεκτρική αυτονομία έως και 61 χιλιόμετρα με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, ενώ η A-Class φτάνει θεωρητικά έως τα 72 χιλιόμετρα.

Στην περίπτωση της Mercedes, το ηλεκτρικό μοτέρ είναι ανάμεσα στον κινητήρα και στο 8τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα είναι 102 ίπποι και 300 Nm ροπής, κάτι που φτάνει τη συνδυαστική ισχύ του συνόλου με τη συνδρομή και του 4κύλινδρου turbo βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων, στους 218 ίππους και τα 441 Nm.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 15,6 kWh και είναι τοποθετημένη χαμηλά, κάτω από το πίσω κάθισμα για να διατηρηθεί το κέντρο βάρους όσο πιο χαμηλά γίνεται. Σημαντικό είναι επίσης το ότι στην ηλεκτρική της αυτονομία, η A-Class μπορεί να κινηθεί έως και με 140 χλμ./ώρα– που είναι αν μη τι άλλο, επαρκέστατη ταχύτητα για πολλές περιπτώσεις.

Στον πίσω άξονα είναι «ενσωματωμένο» και το ρεζερβουάρ βενζίνης που έχει συρρικνωθεί στα 35 λίτρα (από τα 50 των τυπικών εκδόσεων της A-Class) επιτρέποντας και το μίνιμουμ της μείωσης στο πορτ μπαγκάζ, στα 310 λίτρα (από τα 370). Αξίζει να θυμάται κανείς πως η μπαταρία σε κοινή πρίζα χρειάζεται περί τις 7 ώρες για να φορτίσει, ενώ από ένα ταχυφορτιστή 7,4 kW, το «φουλάρισμα» διαρκεί 1 ώρα και 45 λεπτά.

Ο αντίλογος από την Audi έχει 109 ίππους από τον ηλεκτροκινητήρα και μια μπαταρία 13,0 kWh που εξασφαλίζει την αυτονομία των 61 χιλιομέτρων, προσφέροντας τη δυνατότητα να επιτύχει «ηλεκτρική» μέγιστη ταχύτητα 140 χλμ./ώρα. Έχουμε και εδώ μια έκπτωση στη μεταφορική ικανότητα αποσκευών στα 280 λίτρα (από τα 380 των υπόλοιπων εκδόσεων), όπως και στη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ (στα 40 λίτρα, από 45). Μιλάμε δηλαδή για αρκετά μεγάλες ομοιότητες ακόμα και σε θεωρητικό επίπεδο. Αυτό που δεν μπορεί να αναζητηθεί στα τεχνικά χαρακτηριστικά του εκάστοτε μοντέλου, είναι το πώς όλα τα παραπάνω «μεταφράζονται» στο δρομο.

Εκεί έχουμε ένα ξεκάθαρο προβάδισμα του Audi, καθώς το plug in υβριδικό Α3 δεν ξεχωρίζει σχεδόν καθόλου σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Ούτε βάρος επιπλέον αντιλαμβάνεται ο οδηγός, ούτε κάποιο περιορισμό σε ότι έχει να κάνει με αυτά που μπορεί να ζητήσει από το αυτοκίνητο, καθώς η ισορροπία του έχει διατηρηθεί στο ακέραιο.

Εκεί δηλαδή που με τη Mercedes αντιλαμβάνεσαι πως η ανάρτηση είναι σημαντικά σκληρότερη για να αντιπαρέλθει το έξτρα βάρος του εξοπλισμού, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται ως παράπλευρη απώλεια και ο περιορισμός της άνεσης, στο Α3 όλα δείχνουν να κυλούν ομαλά και ακριβώς όπως σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Τουλάχιστον σε αυτές με την S-Line διαμόρφωση του εξοπλισμού, με την πιο σπορ διάθεση από την ανάρτηση.

Στο δρόμο, λοιπόν, το Α3 δείχνει να είναι πιο ευέλικτο και πιο «ζωντανό» στα χέρια του οδηγού του, που θα απολαύσει την περισσότερη πληροφορία από το τιμόνι και το καλύτερο πεντάλ του φρένου σε αίσθηση. Οι 204 ίπποι του φαίνονται σημαντικά περισσότεροι και σε συνεργασία με το 6άρι DSG, «απλώνονται» πολύ ευχάριστα σε όποιο περιβάλλον και αν βρεθούν.

Στον ανοιχτό δρόμο, το Audi είναι απολαυστικό και δείχνει πιο «ανοιχτό» σε πάτημα από το ανταγωνιστικό της Mercedes. Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένη αίσθηση σιγουριάς και σταθερότητας, για χάρη της οποίας δεν θυσιάζεται η άνεση. Στην A 250e από την άλλη, όλα συμβαίνουν με τον ίδιο τρόπο σε επίπεδο αποτελέσματος αλλά ο οδηγός χρειάζεται περισσότερο χρόνο αποκωδικοποίησης, καθώς το τιμόνι είναι λιγότερο φλύαρο.

Αντίστοιχα και τα φρένα στη Mercedes έχουν πιο σκληρό σε αίσθηση πεντάλ. Οι 8 ταχύτητες του κιβωτίου είναι καλοδεχούμενες σε κάθε είδους διαδρομή. Στα ταξίδια, η κατάτμηση του κιβωτίου με τις πολλές σχέσεις, βοηθάει στην περαιτέρω «συμπίεση» της κατανάλωσης, που υπό άλλες συνθήκες δεν θα μπορούσε να δείξει ο «πουσαρισμένος» 1.300άρης.

Τώρα όμως, ταξιδεύει με κατανάλωση που παραπέμπει σε μοντέλο με diesel κινητήρα. Ακόμα και έτσι όμως, ο κινητήρας της Mercedes ακούγεται παραπάνω από εκείνον του Audi που είναι μεγαλύτερος κατά 63 κ.εκ. Η μεγαλύτερη απόδοση του συνόλου της Mercedes, δεν είναι τόσο πολύ εμφανής για να μπορεί να πει κανείς πως ενδεχομένως να μπορούσε να κρίνει το αποτέλεσμα.

Μιλάμε για δυο αυτοκίνητα που έρχονται αντιμέτωπα σε ένα περιβάλλον που προφανώς προβάλλει ως σημαντικότερη την οικονομία αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις επιδόσεις, για τις οποίες όμως πρέπει να πούμε πως κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι και στις δύο περιπτώσεις. Η παρουσία του ηλεκτροκινητήρα και στις δύο περιπτώσεις, αποτελεί ασφαλιστική δικλείδα για το ότι καθένα turbo lag δεν θα απασχολήσει τον οδηγό.

Η απόκριση της ισχύος είναι άμεση και δυναμική, προσαρμοζόμενη πάντα ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που θα διαλέξει ο οδηγός σε κάθε ένα από τα δυο αυτοκίνητα που προσφέρουν μια σειρά από διαφορετικές επιλογές. Συνολικά πάντως, το Audi A3 είναι αυτό που παίρνει το «χρίσμα» του καλύτερου ανάμεσα στα δύο, έχοντας περισσότερα στοιχεία ικανά να «συγκινήσουν» τον οδηγό που ψάχνει την επόμενη μέρα.

Η σύνδεση με τις «απλές» αλλά σε κάθε περίπτωση ικανές προτάσεις από τη γκάμα του Α3, είναι συγκριτικά μεγαλύτερη και μένει μόνο η πλεονεκτική εικόνα των καθημερινών μετακινήσεων με μηδενισμένο το κόστος για τη –ιδιαίτερα ακριβή αυτή την περίοδο– βενζίνη να κάνει πρακτικά τη διαφορά. Η τιμολογιακή διαφορά υπέρ του, σε σχέση με την εξίσου ικανή σε όλα τα επίπεδα A-Class, είναι απλά το κερασάκι στην τούρτα που έτσι και αλλιώς για εμάς, θα είχε το έμβλημα με τους τέσσερις αλυσιδωτούς κύκλους από ζαχαρόπαστα.

Τεχνικά χαρακτηριστικά – Audi A3 Sportback TFSIe
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.395 cc, i4, TURBO, 204 PS / 5.000-6.000 σ.α.λ., 350 Nm / 1.550-3.500 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / HMIAKAMΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 7,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 227 χλμ./ωρα
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 61 χλμ.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,3 λτ./100 χλμ.
CO2: 29 γρ/χλμ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.343/1.816/1.449 χιλ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.635 χιλ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 280 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.635 κιλά
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €42.377

Τεχνικά χαρακτηριστικά – MercedesBenz A250e
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.332 cc, i4, TURBO, 218 PS / 5.500 σ.α.λ., 450 Nm / 1.620-4.000 σ.α.λ.
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 ΚΜ/Η: 6,6”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 235 χλμ./ώρα
ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 72 χλμ.
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 5,0 λτ./100 χλμ.
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2: 22 γρ/χλμ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ Μ/Π/Υ: 4.419 x 1.796 x 1.440 χιλ.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.729 χιλ.
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 310 λίτρα
ΒΑΡΟΣ: 1.680 κιλά
ΤΙΜΗ: ΑΠΟ €45.350

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χειμερινές δοκιμές για το ανανεωμένο Audi Ε-tron Sportback
Mercedes: Αυτό είναι το νέο Safety Car της F1
Το κινητό εργαστήριο της Mercedes-Benz τoυ 1960

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto