Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Το newsauto στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Mini Countryman

Ελλάδα 8:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το newsauto στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Mini Countryman

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το newsauto στην Πορτογαλία: Οδηγούμε το νέο Mini Countryman

ΔΟΚΙΜΕΣ

Το MINI Countryman γίνεται maxi σε διαστάσεις αλλά και σε τεχνολογία χωρίς όμως να ξεχνά τον παραδοσιακά μοντέρνο και στυλάτο χαρακτήρα του

Advertisement
Advertisement

To Countryman γεννήθηκε ως μια έκφραση που θα πάντρευε το ξεχωριστό πνεύμα και το οδηγικό ταλέντο του Mini με την πρακτικότητα και την περιπετειώδη πτυχή των crossover/SUV. Η νέα, τρίτη γενιά του Countryman συνεχίζει σε αυτό το μοτίβο κάνοντας πιο έντονη την παρουσία της τεχνολογίας η οποία δηλώνεται μεταξύ άλλων και με την προσθήκη στη γκάμα μιας αμιγώς ηλεκτρικής εκδοχής.

Από την πρώτη ματιά η εικόνα παραπέμπει σε κάτι μοντέρνο, παιχνιδιάρικο και άμεσα αναγνωρίσιμο ως MINI Countryman. Φυσικά υπάρχουν αρκετά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν τη νέα αισθητική ταυτότητα, όπως η μεγάλη οκταγωνική περίμετρος της μάσκας και η πιο τονισμένη πολυγωνική υπογραφή των φώτων LED ημέρας.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Advertisement
Advertisement

Η ελαφρά πιο έντονη κλίση του καπό και του παρμπρίζ στο εμπρός μέρος, αλλά και λεπτομέρειες όπως η αντικατάσταση των κλασσικών χειρολαβών με χωστές είναι μέρος των αλλαγών που έγιναν προς όφελος της αεροδυναμικής η οποία έχει κατέβει από το Cd:0,31 της προηγούμενης γενιάς στο εξαιρετικό για την κατηγορία 0,26. Οι καμπύλες παραμένουν κυρίαρχο στοιχείο της σιλουέτας όμως πλέον συνδυάζονται πετυχημένα με απαλές ακμές και νεύρα, όπως αυτά στους θόλους και χαμηλά στις πόρτες, χαρίζοντας μια πιο ευθυτενή παρουσία η οποία δένει ιδανικά με το περιπετειώδες ύφος που χαρίζουν τα περιμετρικά μαύρα πλαστικά τμήματα.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Tο σχεδιαστικό τρυκ της πίσω κολώνας που μοιάζει σαν συνέχεια της οροφής (και φέρει χαρακτηριστικά που μαρτυρούν την έκδοση του αυτοκινήτου) τονίζει ακόμα περισσότερο την διακριτή τριλογία μεταξύ του κάτω μέρους, των γυάλινων επιφανειών και της οροφής που αποτελεί παραδοσιακό γνώρισμα του Countryman. Κλασσικό χαρακτηριστικό που επίσης παραμένει είναι η ευρεία παλέτα χρωματικών συνδυασμών και επιλογών εξατομίκευσης πρόσθετα στις τέσσερις διαφορετικού χαρακτήρα εκδόσεις Essential, Classic, Favoured και John Cooper Works.

Advertisement

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Το νέο Countryman έχει μεγαλώσει και πλέον μιλάμε για ένα crossover που φλερτάρει με τα 4,5 μέτρα. Όλες οι διαστάσεις είναι αυξημένες σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, ιδιαίτερα το μήκος που έχει κερδίσει 148 χιλιοστά φθάνοντας τα 4.445 (4.447 στο JCW) αλλά και το μεταξόνιο που με την σειρά του έχει ανέβει στα 2.692 χιλιοστά (+22). Η αναβάθμιση σε αυτό τον τομέα έχει επηρεάσει θετικά την ευρυχωρία για επιβάτες και πολύ περισσότερο αυτή του πορτπαγκάζ που πλέον χωρά 505 λίτρα αποσκευών (+55 λίτρα) ενώ η εν γένει ευχρηστία ενισχύεται και από τη συρόμενη κατά 13 εκατοστά πίσω σειρά καθισμάτων τα οποία έχουν δυνατότητα και ρύθμισης της κλίσης της πλάτης.

Advertisement

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Αρκετά τολμηρή και ενδεικτική που πιο σύγχρονου και ψηφιακού ύφους που έχει αποκτήσει το Countryman είναι η προσέγγιση του εσωτερικού που κατά κάποιο τρόπο επιχειρεί την επιστροφή στην φιλοσοφία της λειτουργικής απλότητας του αρχέγονου Mini. Μεγαλύτερη αλλαγή είναι αυτή του ταμπλό που πρακτικά είναι μια μεγάλη κυρτή επιφάνεια στην οποία υπάρχουν μόνο οι κάθετοι αεραγωγοί. Μάλιστα όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο με συνθετικό ύφασμα από ανακυκλωμένο πολυεστέρα σε ειδική πλέξη που προσφέρει ένα μοτίβο διχρωμίας το οποίο χρησιμοποιείται για την δημιουργία μοντέρνων σχεδίων. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η αιωρούμενη στρογγυλή λεπτή οθόνη αφής OLED με διάμετρο 9,44’’ (240 mm) η οποία αποτελεί ουσιαστικά και το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου καθώς οι φυσικοί διακόπτες έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, ενώ έχει αφαιρεθεί και ο πίνακας οργάνων τη λειτουργία του οποίου αντικαθιστά το Head Up Display.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Advertisement

Η οθόνη τρέχει το νεότερο λογισμικό MINI OS 9 και το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως το περιβάλλον του συστήματος πολυμέσων ακολουθεί απεικονιστικά την κυκλική λογική δίνοντας έτσι μια ιδιαίτερα πρωτότυπη αίσθηση. Το περιεχόμενο είναι πλήρως διαμορφώσιμο ανάλογα με τις επιλογές του οδηγού προσφέροντας από ένα μενού με την λογική smartphone έως απεικονίσεις που προσομοιάζουν κλασσικά αναλογικά όργανα. Το σύστημα πολυμέσων διαθέτει μεγάλη ποικιλία υπηρεσιών και εφαρμογών όπως και μια εξελιγμένη υπηρεσία φωνητικών εντολών στα πρότυπα των αντίστοιχων συστημάτων του ομίλου BMW. Αντίστοιχη λογική με αυτή των μοντέλων BMW έχουν και τα εξατομικευμένα προγράμματα MINI Experience modes τα οποία διαμορφώνουν ανάλογα την ατμόσφαιρα στο εσωτερικό και σε ορισμένες περιπτώσεις επεμβαίνουν και στις λειτουργικές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου.

MINI_JCW_Countryman_ALL4

Η φιλοσοφία του MINI Experience Modes αφορά την ενίσχυση της εμπειρίας στο εσωτερικό του Countryman. Για παράδειγμα ανάλογα με το θέμα του επιλεγμένου Experience Mode το ταμπλό φωτίζεται με διαφορετικά μοτίβα και χρώματα μέσω ειδικών φωτεινών γραφικών ενώ τα χρώματα του ατμοσφαιρικού φωτισμού ακολουθούν τις αποχρώσεις των προβαλλόμενων φωτεινών μοτίβων. Αντίστοιχα προσαρμόζονται οι τεχνητοί ήχοι του συστήματος MINI Driving Sounds καθώς και τα ειδικά γραφικά στοιχεία και τα δυναμικά φόντα στην οθόνη OLED. Για παράδειγμα στο Go-Kart Mode, η οθόνη και ο εσωτερικός φωτισμός υιοθετούν το αποχρώσεις σε ανθρακί και κόκκινο χρώμα, ενώ στην οθόνη εμφανίζονται ειδικές αναλογικές ενδείξεις σχετίζονται με τη δυναμική οδήγηση.

MINI_JCW_Countryman_ALL4
Η χρήση της πλατφόρμας FAAR στην οποία έχουν βασιστεί και οι BMW X1 και X2 συνεπάγεται και το δανεισμό της τεχνολογίας που έχουμε δει στα δύο μοντέλα. Χαρακτηριστικός είναι για παράδειγμα ο εφοδιασμός του Countryman με ένα ιδιαίτερα ευρύ χαρτοφυλάκιο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού που προσφέρουν τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 ή ακόμα και απομακρυσμένου ελέγχου του αυτοκινήτου στο παρκάρισμα μέσω κινητού. Ένα άλλο στοιχείο που έρχεται ως συνέπεια της συγκεκριμένης πλατφόρμας είναι η διάθεση του Countryman σε θερμικές αλλά και για πρώτη φορά σε αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες και απόδοση έως 313 ίππους.

MINI_JCW_Countryman_ALL4
Προς το παρόν θα εστιάσουμε στη γκάμα των θερμικών εκδόσεων που σε πρώτη φάση θα προσφέρει μια πετρελαιοκίνητη και τρεις βενζινοκίνητες επιλογές. Δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου σε συνδυασμό με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και συνολικά 163 ίππους που μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς θα έχει το Countryman D με τιμή εκκίνησης στις 39.900 ευρώ.

Από εκεί και πέρα η βενζινοκίνητη γκάμα ξεκινά από το μπροσθιοκίνητο Countryman C με 3κύλινδρο 1.5 TwinPower Turbo και ήπιο υβριδικό σύστημα 48V συνολικής απόδοσης 170 ίππων (από 34.500 ευρώ). Ακολουθεί το επίσης ήπια υβριδικό δίλιτρο τετρακίνητο Countryman S ALL4 με 218 ίππους (από 44.600 ευρώ), ενώ στην κορυφή βρίσκουμε το σκληροπυρηνικό τετρακίνητο John Cooper Works ALL4. Η κορυφαία έκδοση φορά τον πλήρως ανανεωμένο 2.0 TwinPower Turbo με 300 PS και 400 Nm ροπής.

Όσοι θυμούνται την αντίστοιχη προηγούμενη έκδοση πιθανότατα εντοπίζουν μια μικρή μείωση της απόδοσης η οποία συνδέεται κυρίως με την αντικατάσταση του κλασικού αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων από το 7αρι διπλού συμπλέκτη, που φορά πλέον το JCW όπως και όλα τα θερμικά Countryman. Αυτό που δεν έχει αλλάξει είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση ALL4 με συνεχή ρύθμιση της ροπής που φθάνει σε κάθε άξονα και βέβαια η οπτική διαφοροποίηση του JCW σε σχέση με τα απλά Countryman.

Εξωτερικά η σπορ ταυτότητα δηλώνεται από το μοτίβο ανθρακονήματος στη μάσκα, τις κόκκινες δαγκάνες πίσω από τους μεγάλους τροχούς 20’’ και από την κλασσική έντονη κόκκινη απόχρωση στους εμπρός αεραγωγούς, τους καθρέπτες και την οροφή. Στο εσωτερικό το κόκκινο κυριαρχεί στις λεπτομέρειες του διάκοσμου ενώ εξαιρετικά είναι τα τύπου μπάκετ σπορ καθίσματα που συμπληρώνουν ιδανικά την πολύ καλή θέση οδήγησης. Από την ατμόσφαιρα δεν λείπει η κατάλληλη ηχητική υπόκρουση καθώς η μπάσα αναπνοή της εξάτμισης ενισχύεται από τον ειδικά διαμορφωμένο για την έκδοση JCW τεχνητό ήχο που πρακτικά έχει το πρωταγωνιστικό ρόλο σε ότι ακούς. Αν μη τι άλλο λοιπόν το JCW Countryman έχει το στυλ, όπως έχει και τη δύναμη που αρμόζει σε ένα σπορ χαρακτήρα. Ο 2λιτρος turbo είναι γεμάτος από χαμηλά ενώ η καλή κλιμάκωση του γρήγορου κιβωτίου δίνει το κατάλληλο νεύρο επιτρέποντας στο Countryman να κάνει το 0-100 km/h σε 5,4’’. Ίσως όμως περισσότερη σημασία από τις επιδόσεις έχει το ζύγισμα και η ισορροπία του πατήματος που δηλώνει την προσήλωση στην οδηγική ακρίβεια. Το τιμόνι δεν έχει την απόλυτα ξυραφένια απόκριση που άλλοτε ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των Mini όμως είναι γρήγορο και από τα πιο ζωντανά που μπορείς να βρεις στην κατηγορία.

Αυτό ενισχύει ακόμα περισσότερο την αίσθηση πως τελικά στο δρόμο το Countryman δεν δείχνει πόσο έχει μεγαλώσει. Κάτι που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στην ανάρτηση με αμορτισέρ τεχνολογίας FSD (Frequency Selective Damping) τα οποία μεταβάλουν τις δυνάμεις απόσβεσης ανάλογα με την ταχύτητα και την διαδρομή του εμβόλου. Η ρύθμιση λοιπόν της ανάρτησης κάνει σαφή τον προσανατολισμό της στην απόδοση και όχι στην άνεση. Σε δρόμο με ταλαιπωρημένη επιφάνεια και λακούβες η απόσβεση είναι αρκετά σφικτή. Από την άλλη πλευρά όμως ο έλεγχος του αμαξώματος είναι εξαιρετικός – ειδικά όταν η ταχύτητα ανεβαίνει – , η μηχανική πρόσφυση από την γεωμετρία, την τετρακίνηση αλλά και το στάνταρ εμπρός μηχανικό μπλοκέ διαφορικό βιδώνει το αυτοκίνητο στο δρόμο, τα φρένα δουλεύουν παντού και σαν αποτέλεσμα όλων των παραπάνω το JCW αποδεικνύει πως το όνομα του δεν είναι απλά ένα τέχνασμα του μάρκετινγκ.

Συνολικά λοιπόν το Countryman έχει ωριμάσει χωρίς όμως να χάσει τίποτα από τον μοδάτο και νεανικό χαρακτήρα. Έχει μεγαλώσει υπερβολικά για Mini όμως ίσως αυτό να δημιουργεί σκόπιμα χώρο μεταξύ αυτού και του κλασικού χάτσμπακ ώστε σε λίγο καιρό να μπει εκεί το Aceman. Αυτό που έχει σημασία είναι πως η αύξηση των διαστάσεων συνοδεύεται από μια αντίστοιχη αναβάθμιση της χρηστικής πτυχής τη στιγμή που η σαφής ενίσχυση του τεχνολογικού του υπόβαθρου συνοδεύεται με την ενδυνάμωση του οδηγοκεντρικού στοιχείου που πάντα ήταν αναπόσπαστο συστατικό του DNA κάθε ΜΙΝΙ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το MINI Aceman μπήκε στην τελική ευθεία
Τι προσφέρει το εισαγωγικό νέο MINI Countryman (+τιμή)
Το Mini Cooper SE θα έχει και στιλ JCW