Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Volkswagen ID.4 204 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Τα crossover είναι καθαρά οικογενειακά αυτοκίνητα και αν δείτε το iD.4 μέσα από αυτό το πρίσμα, τότε το πλήρως ηλεκτρικό Volkswagen βρίσκει το κέντρο του στόχου.

Μετά το ID.3, το ID.4 είναι το δεύτερο EV της Volkswagen που βασίζεται στην MEB, την αρθρωτή πλατφόρμα της Volkswagen ειδικά εξελιγμένη για την ηλεκτροκίνηση,ενώ είναι το πρώτο που θα έχει παρουσία σε όλες τις αγορές του κόσμου, βάζοντας τα θεμέλια για ένα παγκόσμιο μοντέλο. Ταυτόχρονα το ID.4 δεν είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο μόνο σε ότι αφορά της πωλήσεις αλλά και την παραγωγή του. Η οποία στο Zwickau της Γερμανίας και στα εργοστάσια των Anting και Foshan (και τα δύο στην Κίνα) έχει ήδη ξεκινήσει, ενώ το 2022 αναμένεται να μπει στην αλυσίδα και η μονάδα στη Chattanooga των Η.Π.Α. καθώς και ένα ακόμα εργοστάσιο στη Γερμανία, στο Emden.

Στις πρώτες του εκδόσεις, το ID.4, έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως το ID.3. Ωστόσο, η VW επιβεβαιώνει ότι θα έρθουν οι εκδόσεις με δύο ηλεκτροκινητήρες με μεγαλύτερη συνδυαστική απόδοση και τετρακίνηση. Εδώ σας υπενθυμίζουμε το γεγονός ότι η πίσω κίνηση δεν σημαίνει ότι το iD.4 στοχεύει απαραίτητα σε… ενθουσιώδεις οδηγούς. Είναι ένα οικογενειακό crossover, φαίνεται  και συμπεριφέρεται έτσι. Δοκιμάσαμε την 1st Edition Max με μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh, με απόδοση 204 ίππων, ροπή 310 Nm και αυτονομία από 360 έως 520 χλμ. Ενδιαφέρον είναι πως η τελευταία τιμή είναι κατα 60 χλμ. μεγαλύτερη από την αντίστοιχη του ID.3.

Πόσο μεγάλο είναι;

Για να πάρετε μια ιδέα του μεγέθους, του iD.4, σκεφτείτε την εξωτερική εικόνα του Tiguan, αλλά μεγαλύτερο στο εσωτερικό. Το μεταξόνιο (2.711 χιλ) είναι στην πραγματικότητα το ίδιο με του ID.3, αλλά στο iD.4 κάθεστε σε πιο όρθια θέση και αυτό σημαίνει ότι έχετε περισσότερο χώρο για τα πόδια. Συνολικά, έχει μήκος 4.584 χιλ. (30 εκατοστά περισσότερα από το ID.3), οπότε το πορτμπαγκάζ είναι σημαντικά μεγαλύτερο (543 λίτρα ή 1.575 με διπλωμένα τα καθίσματα).

Εμφάνιση

Η αίσθηση που σας δίνει το ID.4 αμέσως μόλις το δείτε είναι αυτή της στιβαρότητας,  που εκφράζεται με τον σχεδιασμό του και το πως πατά και στέκεται στο δρόμο. Το σχήμα ισορροπεί ανάμεσα στο ιδιαίτερο και το συμβατικό, ενώ παραπέμπει με την πρώτη ματιά σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Ο προσεγμένος αεροδυναμικός σχεδιασμός δείχνει δυναμικός και παράλληλα βοηθά στο να εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία. Οι προβολείς (οι IQ.LED Matrix ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό) τονίζουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα του. Κοιτώντας το αντιλαμβάνεστε το πλεονέκτημα της ειδικής για ηλεκτρικά πλατφόρμας, που είναι το χαρακτηριστικά μεγάλο μεταξόνιο με τους μικρούς πρόβολους κάτι που συμβάλλει στο να είναι ευρύχωρο.

Minimal εσωτερικό

Οι πόρτες με το μεγάλο άνοιγμα αποκαλύπτουν ένα μινιμαλιστικής αισθητικής εσωτερικό, που είναι χαρακτηριστικό πολλών ηλεκτρικών οχημάτων και ειδικά αυτών της Volkswagen. Αλλά είναι η πανοραμική γυάλινη οροφή η οποία εντυπωσιάζει, με τη μεγάλη επιφάνεια της, η οποία σας δίνει ελεύθερη θέα προς τον ουρανό και πολύ φως στο εσωτερικό. Η φιμέ οροφή φροντίζει για να έχετε μια ευχάριστη θερμοκρασία στην καμπίνα, ενώ το κάλυμμα (αντηλιακή προστασία που μπορείτε να το χειριστείτε και μέσω φωνητικών εντολών) σας προστατεύει από την υπερβολική ηλιοφάνεια. Μάλιστα μπορείτε να εντυπωσιάσετε τους επιβάτες σας με την εντολή: «Γεια σου ID, δείξε μου τα αστέρια», και η ηλιοπροστασία θα ανοίξει (να και κάτι χρήσιμο που θα βρείτε στις οδηγίες χρήσης). Υπάρχει άπλετος χώρος, ακόμη και για τρία άτομα στο πίσω κάθισμα λόγω του επίπεδου δαπέδου και της καλής εκμετάλλευσης των χώρων.

Αυτό που ίσως σας ξενίσει είναι οι απουσία διακοπτών, ακόμη και για το ηλεκτρικό χειρόφρενο -ενεργοποιείται αυτόματα όταν σταματήσετε και επιλέξετε την θέση «P» στο κιβώτιο.  Από τη μία είναι κάτι διαφορετικό και ξεκούραστο από την άλλη απαιτεί εξοικείωση, καθώς όλες οι αλληλεπιδράσεις και οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται από την οθόνη και τα ενεργά σημεία αφής. Στη βάση της οθόνης υπάρχουν και “συρόμενοι” ρυθμιστές θερμοκρασίας και έντασης οι οποίοι δεν φωτίζονται. Το αποτέλεσμα είναι συχνά, να τους ενεργοποιείτε όταν ο αντίχειρας σας απλά ακουμπά και τα δάχτυλά σας προσπαθούν να κάνουν κάποια άλλη επιλογή. Αντίθετα τα touchpad στο τιμόνι δεν ενεργοποιούνται τυχαία ενώ οδηγείτε και έχουν ευχάριστη αίσθηση.

Τα γραφικά της οθόνης (πίνακα οργάνων αλλά και του infotainment) είναι πολύ όμορφα και η ανάλυση τους είναι υψηλή. Μια ομάδα συντομεύσεων στο μενού, θα σας βοηθήσει στις εντολές που είναι σε χρήση συχνά. Ωστόσο, θα θέλαμε έναν χάρτη πλοήγησης που δεν κάνει αυτόματη εστίαση και μερικούς διακόπτες για εμάς που θέλουμε λίγο χρόνο να συνηθίσουμε την τεχνολογία.

Η αισθητική του εσωτερικού και η πολύ καλή εικόνα του ενισχύεται από τα καλαίσθητα υλικά. Ύφασμα, δέρμα και πλαστικά, μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και το φυσικό φως από την ηλιοροφή είναι τα συστατικά. Όσον αφορά τη λειτουργικότητα και την πρακτικότητα, ο αποθηκευτικός χώρος στην κονσόλα είναι τεράστιος και υπάρχουν πολλές διαφορετικές θέσεις για τηλέφωνα και άλλες συσκευές, καθώς και USB για την φόρτισή τους. Μια λωρίδα LED κάτω από το παρμπρίζ σας δείχνει μέσω του navigation την σωστή κατεύθυνση στην πορεία που έχετε επιλέξει όταν φτάνετε σε μια διασταύρωση, οπότε ο οδηγός δεν χρειάζεται να έχει τις οδηγίες φωνής που διακόπτουν τη μουσική. Το πορτμπαγκάζ έχει την χωρητικότητα που χρειάζεστε, ενώ είναι και επίπεδο. Όσο για τα καλώδια φόρτισης η θέση τους είναι κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, οπότε αν τυχόν ταξιδέψετε καλό θα είναι να προνοήσετε ώστε σε τυχόν φόρτιση να μην χρειαστεί να αδειάσετε το πορτμπαγκάζ για να τα βρείτε.

Πώς είναι στο δρόμο;

Ζυγίζει πάνω από δύο τόνους, με αυτήν την επιλογή μεγάλης μπαταρίας, οπότε οι 204 ίπποι δεν πρόκειται να… παραμορφώσουν τον ορίζοντα. Το 0-100 έρχεται σε 8,5 δευτερόλεπτα, κάτι που το κάνει να ακούγεται σαν υπέρβαση αλλά δεν είναι. Όπως σε κάθε ηλεκτρικό η επιτάχυνση είναι άμεση, αλλά στο iD.4 είναι και ελεγχόμενη. Αυτό κάνει την οδήγηση στην πόλη εξαιρετικά εύκολη και χαλαρή και η VW στοχεύει σε αυτό. Έτσι υπάρχει μεν επιλογή προγραμμάτων -υπάρχουν τα Eco, Normal και Sport- αλλά όχι και επιλογή διαφορετικών επιπέδων ανάκτησης ενέργειας. Απλά διαλέγετε την θέση «D» ή «B» στον επιλογέα ταχυτήτων. Παρατηρήσαμε πως στο ταξίδι αν χρησιμοποιήσετε το πεντάλ του φρένου – το οποίο είναι πολύ προοδευτικό – αντί για την θέση «B» θα ανακτήσετε περισσότερη ενέργεια.

Και μιας και μιλάμε για ταξίδι να προσθέσουμε πως στο εσωτερικό του iD.4 θα ακούσετε μόνο αεροδυναμικούς θορύβους και μόνο όταν κινείστε κοντά στα 160 χλμ./ώρα που είναι η τελική ταχύτητα του.

Σε δρόμο με στροφές μην παρασυρθείτε από την πίσω κίνηση και προσπαθήστε να… σπάσετε την πρόσφυση. Δεν θα γίνει. Η αίσθηση που έχετε είναι περισσότερο τετρακίνητου παρά πισωκίνητου, χωρίς πολύ αίσθηση στο τιμόνι. Με τόσο βάρος και με τη φιλοσοφία του ID.4 δεν θα κυνηγήσετε τον απόλυτο χρόνο αλλά την απόλυτη άνεση και αυτό θα το πετύχετε αν προσαρμοστήτε στα δεδομένα του αυτοκινήτου. Όσο για την αυτονομία, αυτή δεν θα σας ανησυχήσει. Ίσως πιάσετε τον εαυτό σας να κοιτάζει την κατανάλωση… ρεύματος αλλά πάντα θα έχετε αρκετό για να μετακινηθείτε με άνεση και χωρίς αγωνία πως θα μείνετε.

Συμπέρασμα

Το iD.4 κάνει σαφές γιατί είναι αυτό το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen, καθώς διαθέτει μεγάλο και άνετο εσωτερικό, πολλούς έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, καλές επιδόσεις και καλή διαχείριση ενέργειας που συνεπάγεται και μια απόλυτα ικανοποιητική αυτονομία. Όσο για τη φόρτισή του είναι σε ισχύ η προσφορά ID. Charger που περιλαμβάνει τον οικιακό φορτιστή (Wallbox) της Volkswagen «ID. Charger Connect», ισχύος 11kW, μαζί με τη μελέτη και την τοποθέτησή του.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά VW iD.4 1st Edition Max

Κινητήρας: Ηλεκτρικός ασύγχρονος

Ισχύς: 204 PS

Ροπή: 375 Nm

Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς

Χωρητικότητα μπαταρίας:125 kWh

On-board φορτιστής: 11 kW

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,5 sec

Τελική ταχύτητα: 160 km/h

Μέση κατανάλωση (εργοστασιακή): 18,0 kwh/100 km

Αυτονομία (εργοστασιακή): έως 520 km

Εκπομπές CO2: 0 gr/km (WLTP)

Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.584 x 1.852 x 1.640 mm

Μεταξόνιο: 2.771 mm

Βάρος: 2.124 kg

Χώρος αποσκευών: 543-1.520 lt

Τιμή: Από 46.800 €

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
VW ID.4 GTX: Το… GTΙ των ηλεκτρικών SUV
VW ID.4: Αυτονομία και ανάκτηση ενέργειας
Τα VW ID.4 και Golf R χορεύουν στο χιόνι (video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto