Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Toyota Yaris 1.5 lt. 125 PS

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ ([email protected]), Φωτογραφίες Γιώργος Σβολόπουλος

Όμορφο και δυναμικό εξωτερικά, αναβαθμισμένο εσωτερικά με νέες τεχνολογικές εφαρμογές ασφάλειας, το νέο Toyota Yaris είναι εδώ στοχεύοντας και πάλι αποκλειστικά και μόνο στην κορυφή.

Το όνομα Yaris είναι αυτό που ταράζει τα νερά στις αγορές και φιγουράρει στις πρώτες θέσεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, όταν φτάνει η στιγμή να μετρήσουμε πόσα αυτοκίνητα έχουν παραδοθεί σε αγοραστές. Μόνο το 2019 πούλησε 224.000 αυτοκίνητα τρίτης γενιάς στην Γηραιά Ήπειρο, λαμβάνοντας μερίδιο 7,6% στην αγορά της κατηγορίας Β (μικρομεσαία).

Ειδικά στη χώρα μας, το Yaris είναι το μοντέλο που κατακτά συνεχώς την πρώτη θέση των πωλήσεων τα τελευταία 7 χρόνια, ενώ ακόμη και τη φετινή χρονιά που ήταν η τελευταία της 3ης γενιάς του, το μοντέλο της Toyota καταφέρνει να βρίσκεται και πάλι στην πρώτη θέση του σχετικού βάθρου.

Στην Toyota πιστεύουν λοιπόν ακράδαντα και πάντα θα πιστεύουν στο προϊόν με το όνομα «Yaris» και στην τέταρτη γενιά του το best-seller μοντέλο τους έχει επανασχεδιαστεί από την αρχή. Παραδεχθείτε το. Είναι όμορφο και άμεσα αναγνωρίσιμο, αλλά με την δική του ταυτότητα. Έχει σχεδιαστεί για να κινείται ευέλικτα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση ακόμα και σε στενούς αστικούς δρόμους, όπως υποδηλώνουν οι συμπαγείς διαστάσεις του και ο πολύ καλός κύκλος στροφής. Ταυτόχρονα, προσφέρει ένα ευρύχωρο, άνετο και λειτουργικό εσωτερικό με πλούσιο εξοπλισμό, που μπαίνει στα μονοπάτια των premium μοντέλων. Επιπλέον προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες των σύγχρονων καταναλωτών για συνδεσιμότητα και την συνεχή πρόσβαση σε πληροφορίες.

Το «κλειδί» για την ικανοποίηση των στόχων της Toyota, είναι η πρώτη εφαρμογή της New Global Architecture (TNGA) σε μικρό αυτοκίνητο, με την αρθρωτή πλατφόρμα GA-B. Αυτό το στοιχείο είναι η αιτία που (σύμφωνα με την Toyota) η τέταρτη γενιά του Yaris θα ξεχωρίσει και για την δυναμική του οδική συμπεριφορά, με παραμέτρους το χαμηλό και συγκεντρωμένο στο κέντρο βάρος και το πιο στιβαρό αμάξωμα.

Bad boys/ bad boys

Πριν από μερικά χρόνια αν κάποιος σχεδιαστής τολμούσε να παρουσιάσει έντονες καμπύλες, «φουσκωμένα» φτερά και καπό «bad boy» θα τον κατηγορούσαν για περιθωριακό ή λάτρη των βελτιωμένων μοντέλων (στην καλύτερη περίπτωση). Τώρα που όλοι ψάχνουν κάτι διαφορετικό η σχολή αυτή χαρακτηρίζεται ως δυναμική και έντονη. Δείτε από κοντά το νέο Yaris και θα συμφωνήσετε πως δείχνει: Φαρδύτερο, χαμηλότερο και πιο συμπαγές, ενώ δίνει μία αίσθηση της «συμπυκνωμένης δύναμης». Τα εμπρός και πίσω φτερά θυμίζουν το αγωνιστικό Yaris του WRC και το γρήγορο αδερφάκι του το «GR». Τα ανάγλυφα πάνελ στις πόρτες συνεχίζουν το sportive μοτίβο.

Στην ερώτηση ποιο είναι το καλύτερο σημείο του αυτοκινήτου συνήθως απαντάμε το εμπρός, αλλά εδώ η Toyota μας έκανε έκπληξη. Τόσο μπροστά όσο και πίσω το Yaris είναι ξεχωριστό! Η εμπρός σχεδίαση επικεντρώνεται στη μεγάλη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα, που υιοθετούν τεχνολογία LED και περιλαμβάνουν φλας που εναλλάσσονται με τη λειτουργία φώτων ημέρας. Πίσω είναι η σύνθεση των φωτιστικών σωμάτων, που συνεχίζει το sportive στυλ. Οι ζάντες είναι διαθέσιμες σε διάμετρο 15, 16 και 17” (ανάλογα με το μοτέρ και την έκδοση του μοντέλου). Το ευχάριστο είναι πως ακόμη και οδηγώντας, βλέπετε τις καμπύλες και τα «φουσκωμένα» φτερά από τους καθρέπτες, κάτι που είναι ωραίο ως συναίσθημα και σίγουρα δημιουργεί σπορ συνειρμούς.

Οι προδιαγραφές και…

Κοιτώντας τις προδιαγραφές θα ανακαλύψετε πως το νέο Yaris είναι ελαφρώς μικρότερο σε μάκρος από το τρέχον μοντέλο. Ωστόσο, αν και το συνολικό μήκος έχει μειωθεί (3.940 mm έναντι των 3.950), το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm, δημιουργώντας πρόσθετο χώρο στη καμπίνα των επιβατών.

Η πλατφόρμα GA-B επιτρέπει μία συνολική μείωση ύψους κατά 40 mm, ενώ είναι αυξημένο το πλάτος του αυτοκινήτου κατά 50 mm. Επιπλέον 57 mm στο μετατρόχιο συνεισφέρουν στο χαμηλό, φαρδύ και δυναμικό στήσιμο. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι έχουν μειωθεί επίσης, αφαιρώντας 10 mm από τον εμπρός (800 mm) και 45 mm από τον πίσω (580 mm), τονίζοντας περαιτέρω τις συμπαγείς διαστάσεις. Στην πράξη αυτό βοηθά στην μείωση της ακτίνας στροφής, κάτι που το κάνει ιδανικό για την κίνηση στους δρόμους πόλεων και το παρκάρισμα.

… πως είναι πραγματικά το εσωτερικό

Στο νέο Yaris κάθεστε 60 χιλιοστά πιο πίσω σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά και το σημείο του ισχίου βρίσκεται 2 εκατοστά χαμηλότερα. Αυτό σημαίνει πως κάθεστε χαμηλότερα και μέσα στο αυτοκίνητο και όχι πάνω, όπως στα περισσότερα SUV. Αυτή ήταν μία αίσθηση που είχαμε ξεχάσει και το Yaris μας την θύμισε. Αντίθετα με τα άλλα μικρά της αγοράς, στην Toyota ακολούθησαν την φιλοσοφία «less is more» για την καμπίνα των επιβατών.

 

Πρόκειται για έναν χώρο έξυπνα σχεδιασμένο, με ποιότητα. Δημιουργεί το αίσθημα ευρυχωρίας μοντέλου ανώτερης κατηγορίας. Βέβαια στην «μαύρη θάλασσα» των πλαστικών θέλαμε λίγο χρώμα ή γυαλισμένο μέταλλο. Το τελευταίο υπάρχει (μία λεπτή λωρίδα), αλλά είναι πολύ minimal και… χάνεται. Τα πλαστικά είναι μαλακά στα σημεία επαφής και σκληρά στα σημεία που δεν τα αγγίζετε. Έτσι υπάρχει μία ισορροπία. Αυτό που μας ενθουσίασε είναι τα καθίσματα. Είναι sportive και supportive (για να γίνει ρίμα), πολύ όμορφα στην όψη, την υφή και πολύ άνετα.

Σύμφωνα με τους μηχανικούς της Toyota ο πίνακας οργάνων ελέγχου, έχει διάταξη, ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στο δρόμο και πάντα ενήμερος με ελάχιστη διάσταση της προσοχής. Για να το πετύχουν αυτό κατέβασαν τον πίνακα οργάνων χαμηλότερα και… μετέφεραν την κολόνα «Α» πιο πίσω. Τα εμπρός καθίσματα μετακινήθηκαν επίσης προς τα μαρσπιέ, ώστε να υπάρχει χώρος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού (+20 χιλιοστά).

Επιπλέον το τιμόνι έχει μικρότερη διάμετρο και είναι πιο sport (στην όψη), κάτι που είναι ευχάριστο ακόμη και για όσους δεν ενδιαφέρονται να διασκεδάσουν πίσω από αυτό. Αν στις εμπρός θέσεις ο χώρος θυμίζει Corolla, πίσω είναι το ύψος της οροφής, που θέλουμε λίγο μεγαλύτερο. Δεν αισθάνεστε κλειστοφοβικά, αλλά λίγα χιλιοστά επιπλέον θα έκαναν τη διαμονή στο πίσω κάθισμα πολύ καλύτερη. Όσο για το χώρο αποσκευών, τα 286 λίτρα θα ικανοποιήσουν τους αγοραστές της κατηγορίας.

Ψηφιακή τεχνολογία; Ναι αλλά η Toyota κρατά το βασικό σχήμα με τα δύο «ρολόγια» για τον πίνακα οργάνων. Μέσα τους προβάλλονται οι πληροφορίες, όπως και στην οθόνη TFT πολλαπλών ενδείξεων, την εργονομικά τοποθετημένη κεντρική οθόνη με γραφικά υψηλής ανάλυσης. Επιπλέον στο εσωτερικό υπάρχει μπλε φωτισμός καμπίνας στα πόδια, στα πάνελ θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Επίσης, διατίθεται πακέτο φώτων full LED που περιλαμβάνει φώτα ομίχλης.

Φυσικά δεν λείπει η συνδεσιμότητα, που όλοι οι κατασκευαστές πλέον φροντίζουν να εφοδιάζουν τα μοντέλα τους. Όλα τα νέα μοντέλα Yaris συνδέονται με smartphone μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ώστε οι χρήστες να έχουν εύκολη πρόσβαση σε αγαπημένες εφαρμογές, χρησιμοποιώντας την κεντρική οθόνη πολυμέσων οκτώ ιντσών. Πρόσβαση σε χρήσιμες, συνδεδεμένες υπηρεσίες επιτυγχάνεται και μέσω της εφαρμογής MyT της Toyota.  Περιλαμβάνονται: Μία λειτουργία εντοπισμού οχήματος («find my car») και καθοδήγηση «last mile», που παρέχει πληροφορίες, για τους χώρους στάθμευσης. Τέλος η λειτουργία «Send to car» επιτρέπει στον οδηγό να σχεδιάζει μία διαδρομή ενώ βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου και να τη στέλνει στο σύστημα πλοήγησης.

Πώς είναι στο δρόμο;

Η αλήθεια είναι πως αντιμετώπισα το Yaris με κάποια συγκρατημένη αισιοδοξία. Καλά τα όσα λένε οι προδιαγραφές. Αλλά η εφαρμογή τους; Βλέπετε τα μοντέλα από τις προηγούμενες γενιές, ήταν αξιόπιστα, λειτουργικά, αξιαγάπητα, αλλά δεν έδιναν έμπνευση για παιχνίδι και γρήγορη οδήγηση. Εδώ η κατάσταση είναι διαφορετική. Η ιπποδύναμη των 125 ίππων είναι επαρκής (για τα 1.085 κιλά του αμαξώματος), αλλά είναι η νέα πλατφόρμα, που τελικά κάνει την περισσότερη δουλειά. Την καλή εικόνα και την αίσθηση σιγουριάς συμπληρώνει το κιβώτιο (εξάρι) ταχυτήτων, που συνεργάζεται πολύ καλά με τον κινητήρα και μετά από καιρό μας… ξεκόλλησε από την ευκολία των αυτόματων κιβωτίων. Τα φρένα είναι πολύ καλά (πίσω ταμπούρα) και δεν κουράζονται εύκολα, ακόμη και σε διαδρομή με ανοιχτές καμπές και μεγάλη ταχύτητα. Ακόμη και όταν ζεσταθούν το πεντάλ μένει σταθερό και δεν αφαιρεί την αίσθηση ασφάλειας.

Αυτό που μας έκανε έκπληξη ήταν η ανάρτηση. Ο ημιάκαμπτος άξονας (πίσω) τελικά, με τις σωστές ρυθμίσεις, δεν είναι μειονέκτημα. Είναι σκληρότερος κατά 80%, ενώ η ακαμψία της πίσω αντιστρεπτικής δοκού έχει αυξηθεί πάνω από 80% σε σχέση με αυτά του προηγούμενου Yaris, μειώνοντας αντίστοιχα τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές. Αυτό επέτρεψε την τοποθέτηση πιο μαλακών ελατηρίων και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ισορροπία του πλαισίου μπροστά/πίσω, αναβάθμισε την άνεση. Διατηρεί μία δύσκολη (λόγω των τροχών 17 ιντσών) ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδική συμπεριφορά. Δεν «χτυπάει» στις εγκάρσιες ανωμαλίες και εμπνέει εμπιστοσύνη στα κλειστά κομμάτια.

Από το σύνολο υστερεί το τιμόνι αλλά μόνο στην γρήγορη οδήγηση και στα πολύ ανοιχτά κομμάτια με υψηλή ταχύτητα. Είναι ελαφρύ. Βέβαια ας μην ξεχνάμε πως αυτό είναι χρήσιμο και λειτουργικό στην κίνηση στην πόλη, όπως και ο μικρός κύκλος στροφής του Yaris (έχει μειωθεί στα 9,8 μέτρα), αλλά και στο ταξίδι. Εκεί είναι ξεκούραστο και δεν μεταφέρει κραδασμούς και πίεση στα χέρια. Στον αυτοκινητόδρομο θα αντιληφθείτε και τον ήχο κύλισης που περνά στην καμπίνα σε ταχύτητες πάνω από τα 130 χλμ. Ο κινητήρας είναι περισσότερος ήσυχος χωρίς κραδασμούς και μάλλον ο κυβισμός βοηθά σε αυτό. Μάλιστα όταν ανεβάζετε στροφές ο ήχος του γίνεται διασκεδαστικός.

Μιλήσαμε για υψηλές στροφές και εκεί περιμέναμε πως η κατανάλωση θα ανέβει, αλλά τελικά δεν έγινε έτσι και ο 1.500άρης (αν και με λίγα χιλιόμετρα) ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης. δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα σε ανηφορική/κατηφορική διαδρομή με κλειστές στροφές και με συχνές αλλαγές ταχυτήτων.

Ασφάλεια σε πρώτο πλάνο

Το ότι η ασφάλεια του Yaris είναι κορυφαία δεν το ισχυρίζεται η Toyota, αλλά το αποδεικνύει ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP. Το νέο Toyota Yaris μπορεί να υπερυφανεύεται ότι είναι ένα από τα ασφαλέστερα μικρά αυτοκίνητα στην ιστορία, όντας το πρώτο μοντέλο που συμμετείχε στις νέες δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP. Σε αυτές, το μικρό Toyota κατάφερε όχι μόνο να λάβει 5 αστέρια για την ασφάλειά του, αλλά επιπλέον να πετύχει υψηλές βαθμολογίες τόσο στην προστασία των ενηλίκων (86%), όσο και στην προστασία των παιδιών (81%), των πεζών (78%) και των συστημάτων ασφαλείας του (85%).

Ο EuroNCAP τονίζει ότι ειδικά στην προστασία των ενηλίκων η επίδοση του Yaris είναι πολύ σημαντική, αφού είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα που δοκιμάζονται στο νέο και πιο αυστηρό εμπρόσθιο crash test του οργανισμού. Επιπλέον το Yaris είναι το πρώτο Toyota που είναι εξοπλισμένο με κεντρικούς αερόσακους, οι οποίοι βοηθούν στο να μην χτυπήσουν μεταξύ τους ο οδηγός και οι επιβάτες, κατά την διάρκεια της σύγκρουσης.

Φυσικά δεν λείπουν τα νέα προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), το Lane Trace Assist και συνεργασία μεταξύ λειτουργιών Adaptive Cruise Control και Road Sign Assist. Το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης (Pre-Collision System) αποκτά λειτουργία ανίχνευσης πεζού ημέρα/ νύχτα, ανίχνευσης δικυκλιστή κατά τη διάρκεια της  ημέρας και – για πρώτη φορά σε Toyota – Intersection Assistance (υποβοήθηση σε διασταύρωση) και Emergency Steering Assistance (Υποβοήθηση Διεύθυνσης Έκτακτης Ανάγκης).

Τελικές σκέψεις

Ασφαλές, με ιδιαίτερη εμφάνιση και αναβαθμισμένο στο εσωτερικό, το Yaris αποκτά ένα ακόμη πλεονέκτημα (στην τέταρτη γενιά του): Αυτό της διασκεδαστικής οδήγησης. Επιπλέον αυτών, το νέο Yaris διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό σε τιμή πιο συμφέρουσα από αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Η νέα πλατφόρμα έγινε η βάση, οι μηχανικοί της Toyota το εκμεταλλεύτηκαν και έφτιαξαν ίσως το καλύτερο Yaris, μέχρι να έρθει το GR Yaris.

Τεχνικά χαρακτηριστικά: Toyota Yaris 1,5 lt.

Κινητήρας: 1.490 cc
Ισχύς: 125 PS/6.600 rpm
Ροπή: 153 Nm/4.800-5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 9.0 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μέση κατανάλωση: 5.0 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 115 gr/km (WLTP)
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Μεταξόνιο: 2.560 mm
Βάρος: 1.085 kg
Χώρος αποσκευών: 286 lt
Τιμή: Από 15.550 ευρώ

Διαβάστε επίσης

Νέο Toyota Yaris: Φρούριο ασφαλείας στον EuroNCAP

Ποιό είναι το κόστος του Toyota Yaris των 261 ίππων στην Ελλάδα;

Tα συστήματα ασφαλείας του νέου Toyota Yaris 

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr