Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Πρώτη δοκιμή: Νέο Nissan Micra 1.0T 92 PS

  • Γιώργος Σαργιαννίδης (gsar@newsauto.gr), Φωτογραφίες: Γιώργος Σβολόπουλος

H Nissan προχώρησε διακριτικά σε ένα φρεσκάρισμα του δημοφιλούς μικρού της, με το ανανεωμένο Micra να φέρει νέα έκδοση, περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης, καθώς και έναν turbo κινητήρα να πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 6d.

Το ανανεωμένο Nissan Micra κυκλοφόρησε ήδη στην ελληνική αγορά προσφέροντας τον γνώριμο turbo 1.000άρη κινητήρα, ο οποίος πληροί πλέον τις νέες προδιαγραφές Euro 6d, καθώς και μια ευρεία δυνατότητα επιλογών εξατομίκευσης.

Σίγουρα, οι πολλοί χρωματικοί συνδυασμοί θα “βασανίσουν” αρκετούς υποψήφιους αγοραστές, ώστε να βρουν και να αποτυπώσουν ακριβώς το δικό τους γούστο επάνω στο νέο Micra, ενώ ακόμα ένα δίλημμα πέφτει επάνω στο τραπέζι: την επιλογή ανάμεσα στο χειροκίνητο 5τάχυτο κιβώτιο ή στο αυτόματο CVT.

Ωστόσο, το αυτοκίνητο δοκιμής συνδυάζεται με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και ας δούμε παρακάτω πώς το ανανεωμένο Micra μένει… up-to-date στις πιο πρόσφατες εξελίξεις της εποχής.

Στο facelift της 5ης γενιάς του Nissan Micra συναντάμε μια πιο έντονη V-μάσκα στο εμπρός τμήμα, ωστόσο οι αισθητικές αλλαγές θα δυσκολέψουν ακόμα και ένα έμπειρο μάτι να τις εντοπίσει. Γενικότερα, η ελκυστική σιλουέτα του Micra μένει ανεπηρέαστη, όπως ακριβώς την έχουμε συνηθίσει από το απερχόμενο μοντέλο. Εκεί που δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα είναι στη διεύρυνση της γκάμας των εκδόσεων με μία επιπλέον προσθήκη, αυτή της N-Sport.

Εκτός από τις Energy (βασική), Acenta και Techna, η N-Sport ενισχύει τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου με γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, στο μπροστινό και πίσω μέρος, όπως επίσης και στα «πλευρά». Παράλληλα, ενσωματώνονται 17άρες ζάντες αλουμινίου σε χρώμα black Perso, ενώ ως στάνταρ διατίθενται full LED κεντρικοί προβολείς και φώτα ομίχλης.

Το αυτοκίνητο δοκιμής “φοράει” το εξοπλιστικό πακέτο Acenta, το οποίο καλύπτει στο έπακρο τις σημαντικότερες ανάγκες που έχει κάποιος στην καθημερινότητά του, και κάτι παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα -μεταξύ άλλων- εξοπλίζεται με την οθόνη αφής 7 ιντσών, η οποία παρέχει συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay, το Cruise Control, τους θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες και τις ατσάλινες ζάντες FLEX, οι οποίες δεν ξεχωρίζουν οπτικά από τις ζάντες αλουμινίου (μάλιστα το πόρισμα βγήκε μετά από poll σε instagram story στο επίσημο προφίλ του Newsauto).

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν αλλαγές και χωροταξικά παραμένει ακριβώς το ίδιο με τη φιλοξενία των 4 ατόμων να είναι δεδομένη και απροβλημάτιστη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να… στριμωχτεί ακόμα ένας επιβάτης ώστε να βρει τη θέση του στη δεύτερη σειρά καθισμάτων και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός στα 300 λίτρα. Η εργονομία είναι πολύ καλή και αξίζει να αναφέρουμε ότι πλέον -προαιρετικά- διατίθενται πίσω ηλεκτρικά παράθυρα.

Το σύστημα πολυμέσων NissanConnect παρέχει στάνταρ τη δυνατότητα σύνδεσης με Apple CarPlay, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, για τα smartphone που “τρέχουν” iOS, ενώ το λογισμικό των χαρτών αναβαθμίζεται με τη μέθοδο Over The Air (ΟΤΑ).

Επιπλέον, με την εφαρμογή “Πλοήγηση από Πόρτα σε Πόρτα” (Door to Door Navigation) μπορείτε να προγραμματίσετε τις διαδρομές σας από το κινητό σας και αφού βρίσκεστε ακόμα στο σπίτι και με την επιβίβασή σας στο αυτοκίνητο συγχρονίζονται οι διαδρομές σας άμεσα και αυτόματα. Το infotainment σε συνεργασία με την TomTom ενημερώνει σε πραγματικό χρόνο τον χρήστη για την κίνηση στους δρόμους και αν είστε… ξεχασιάρηδες, η εφαρμογή “Find My Car” θα σας βοηθήσει για να βρείτε που σταθμεύσατε το αυτοκίνητό σας.

Κάτω από το καπό υπάρχει το 3κύλινδρο turbo μοτέρ των 92 ίππων, το οποίο είναι ουσιαστικά ο 100άρης κινητήρας του προ-facelift μοντέλου, με μια μικρή τροποποίηση ώστε να πληροί τις πιο αυστηρές προδιαγραφές περί ρύπων. Κατά τη διαδικασία αυτή, η απόδοση του κινητήρα “έχασε” 8 ίππους, που πρακτικά δεν είναι καθόλου αντιληπτό.

Το “τράβηγμα” των 160 Nm ροπής γίνεται αισθητό από τις 2.000 rpm και είναι ικανοποιητικότατο για τη μετακίνησή μας εντός πόλης. Στον επαρχιακό δρόμο ή την εθνική οδό θα επιθυμούσαμε ακόμα μία σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο, ώστε να μειωθεί ακόμα η κατανάλωση καυσίμου. Όπως φαίνεται όμως, οι μηχανικοί της Nissan μεριμνήσανε και μεγάλωσαν την κλιμάκωση της 5ης σχέσης του κιβωτίου.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση κατανάλωση είναι 5,5 lt./100 km στα πρότυπα δοκιμών WLTP, ενώ στην πράξη η ένδειξη του trip computer φλέρταρε με τον αριθμό 7. Σίγουρα, το σύστημα start-stop βοήθησε την κατάσταση της κατανάλωσης, γι’ αυτό και το 41 λίτρων ντεπόζιτο αργεί να… αδειάσει. Αναφορικά με τους ρύπους, το Nissan Micra 1.0Τ με τους 92 ίππους εκπέμπει 125 g/km CO2, κάτι που σημαίνει ότι για τα τέλη κυκλοφορίας του 2022 θα πρέπει να πληρώσετε 80 ευρώ.

Παρά την 3κύλινδρη “καρδιά” του ανανεωμένου Micra, ο θόρυβος είναι αρκετά περιορισμένος και δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Αυτό μαρτυρά και την καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση. Εάν όμως ο οδηγός επιλέξει να πιέσει λίγο παραπάνω το δεξί πεντάλ, αφενός ανεβαίνει η κατανάλωση καυσίμου αφετέρου ακούγεται το “γουργούρισμα” του μοτέρ. Το Nissan Micra κρατάει την ταξιαδιάρικη φιλοσοφία του και θα καλύπτει άνετα τις αποδράσεις σας και εκτός αστικού ιστού, με ιδιαίτερα ευχάριστη συμπεριφορά στον δρόμο.

To Nissan Micra αποτελεί -για ακόμα μια φορά- μια πολύ ανταγωνιστική πρόταση στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, ενώ παρέχει μια μεγάλη ποικιλία από γνήσια αξεσουάρ και τρόπους εξατομίκευσης, ώστε να κάνετε το αυτοκίνητό σας… μοναδικό. Το αυτοκίνητο δοκιμής (Acenta με χειροκίνητο κιβώτιο) ξεκινάει από τα 15.590 ευρώ, ενώ η βασική έκδοση (Energy) έχει τιμή εκκίνησης τα 14.990 ευρώ. Στην περίπτωση της επιλογής του CVT, η τιμή του Micra ξεκινάει από τα 16.190 ευρώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 cc
Ισχύς: 92 PS/5.000 rpm
Ροπή: 160 Nm/2.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο
Τελική ταχύτητα: 178 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,8 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5,5 lt
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 3.999/1.743/1.455 mm
Βάρος: 1069 kg
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 80 €
Τιμή: από 14.990 € (έκδοση Energy)

Διαβάστε επίσης:

Δοκιμή: Nissan X-Trail 1,3 DCT

Δοκιμή: Nissan LEAF e+ 62 kWh – Με 528 χλμ. αυτονομία

Το Nissan GT-R (X) είναι η μορφή των πραγμάτων του 2050 (VIDEO)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto