Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση newsautoEXECUTIVE | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Με τη νέα Porsche Macan στη Βαρσοβία

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr)

Η Porsche λανσάρει τη νέα Macan με αναβαθμισμένους κινητήρες, καλύτερες επιδόσεις και πιο χαρακτηριστικό σχήμα. Έτσι και οι τρεις διαθέσιμες εκδόσεις (Macan, Macan S και Macan GTS) διαθέτουν σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ από τις προηγούμενες.

Μπορεί να μην φαίνονται, αλλά υπάρχουν πολλές αλλαγές στην Porsche Macan, οι οποίες την κάνουν πιο δυνατή, πιο αιχμηρή και πιο σπορ.

Νυχτερινή παρουσίαση/οδήγηση για ένα αυτοκίνητο, που συνδυάζει τις επιδόσεις  ενός σπορ μοντέλου και τις επιδόσεις ενός SUV, δεν έχουμε συναντήσει ξανά. Έτσι την ώρα που η νυχτερινή ζωή στην Βαρσοβία ξεκινά, εμείς περιπλανιόμαστε σε εμβληματικά σημεία της Πολωνικής πρωτεύουσας.

Η γκάμα
Περιμένοντας να πέσει λίγο το… φως διαβάζουμε πως στην κορυφή της σειράς του μεσαίου SUV, βρίσκεται η Macan GTS. Ο 2,9 λίτρων biturbo V6 αποδίδει τώρα 440 ίππους (αύξηση 60 PS). Ακολουθεί η Macan S με τον ίδιο κινητήρα αλλά  με 380 ίππους (+26 PS).

Η… εισαγωγική Macan έχει υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2.000 κ.εκ. με 265 ίππους. Όπως και πριν, όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων (PDK) της Porsche και το σύστημα τετρακίνησης (Porsche Traction Management- PTM).

Η Macan συνεχίζει να βασίζεται στην πλατφόρμα MLB του Volkswagen Group. Όπως θα παρατηρήσετε λείπει η έκδοση Macan Turbo, αλλά όχι για πολύ. Σύμφωνα με αξιωματούχους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, υπάρχουν σχέδια για να την δούμε ως φουλ ηλεκτρικό μοντέλο βασισμένο στη νέα πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) της Porsche το 2023,

Εμφάνιση
Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ παλαιού και νέου είναι ο νέος σχεδιασμός της μάσκας αλλά και του εμπρός προφυλακτήρα, ο οποίος έχει ανασχεδιασμένους αεραγωγούς καθώς και ένα πιο εμφανές διαχωριστικό σημείο ανάμεσα στο πάνω και το κάτω τμήμα του.

Οι προβολείς είναι πλέον LED σε όλη τη γκάμα. Πίσω, τα προστατευτικά στις πόρτες έχουν νέα σχεδίαση κάτι που κάνει την Macan να φαίνεται ακόμη πιο χαμηλή από πριν. Το κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα έχει επίσης αλλάξει. Οι επιλογές για τους τροχούς κυμαίνονται από 19 έως και 21 ίντσες, ενώ και υπάρχουν νέα χρώματα. Η Macan GTS ξεχωρίζει από τη μαύρη μάσκα και τις τετραπλές απολήξεις των εξατμίσεων.

Οι μικρές διαφοροποιήσεις συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με ένα αναλογικό ρολόι στη μέση του ταμπλό. Τα όργανα συνδυάζουν αναλογική απεικόνιση και ψηφιακούς μετρητές. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, βρίσκεται σε μια τυπική οθόνη αφής 10,9 ιντσών, η οποία «τρέχει» με το λειτουργικό σύστημα πέμπτης γενιάς αντί του νεότερου συστήματος έκτης γενιάς που συναντάμε στη νέα Cayenne Turbo GT. Προσφέρει όμως δυνατότητες όπως η online πλοήγηση μαζί με ένα WiFi hotspot. Μεταξύ των πιο αισθητών αλλαγών στο εσωτερικό είναι το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών από την 911.

Τα στάνταρ εμπρός καθίσματα εξακολουθούν να προσφέρουν ρυθμίσεις οκτώ σημείων, αν και υπάρχουν (προαιρετικά) και αυτά των… 14 ή ακόμη και σπορ καθίσματα 18 σημείων. Τα τελευταία προσφέρουν εξαιρετική υποστήριξη, απορρόφηση των κραδασμών και ουσιαστική πλευρική ενίσχυση. Όπως και πριν, η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ικανοποιητικά χαμηλή και πιο σπορ σε αίσθηση από οποιοδήποτε άλλο SUV παραγωγής.

Η άνεση;
Με τις σπορ εξωτερικές γραμμές της, η Macan δεν ισχυρίστηκε ποτέ ότι είναι το πιο ευρύχωρο SUV. Το νέο μοντέλο διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο (2.807mm) με τον προκάτοχό του και μαζί του και τους ίδιους χώρους στο εσωτερικό.

Αυτό σημαίνει πως τα πάντα είναι πολύ καλά για τους εμπρός επιβάτες, αλλά στο πίσω μέρος ο χώρος είναι απλά ικανοποιητικός. Μάλιστα οι πιο ψηλοί θα παρατηρήσουν πως η coupe γραμμή της οροφής «κλέβει» χώρο για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών των 458 λίτρων είναι επίσης ικανοποιητικός.

Τι άλλαξε;
Αν ψάχνετε για πιο ουσιαστικές αλλαγές, θα τις βρείτε στον χώρο του κινητήρα, όπου η Porsche έχει επικεντρώσει μεγάλο μέρος της προσοχής της.

Ο τετρακύλινδρος των 2.0 λίτρων και των 265 ίππων της εισαγωγικής Macan έχει νέο σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Υπάρχουν επίσης, νέοι δακτύλιοι εμβόλου και αλλαγμένο δοχείο λαδιού. Η ισχύς και η ροπή αυξάνεται αλλά και αποδίδεται σε ένα ικανοποιητικά ευρύ φάσμα μεταξύ 1.800 και 4.500 σ.α.λ.

Οι βελτιώσεις στο μοτέρ είναι περισσότερες στη Macan S, η οποία απέκτησε τον bi-turbo V6 των 2.9 λίτρων –τον ίδιο που έχουν οι Cayenne S και Panamera S- και των 380 ίππων. Τέλος, είναι η Macan GTS που αυξάνοντας την πίεση του turbo στα 2,3 bar έχει αποκτήσει 440 ίππους (αύξηση 60 PS).

Οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και τετρακίνηση με ηλεκτρονική διαχείριση της ροπής η οποία μιμείται τα χαρακτηριστικά μπλοκέ διαφορικού (στο πίσω μέρος).Αναμφίβολα, έχουν βελτιωθεί και οι επιδόσεις. Οι νέες  Macan, Macan S και Macan GTS ολοκληρώνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2, 4,6 και 4,3 δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Με όλες αυτές τις βελτιώσεις και χωρίς ηλεκτροκίνηση, οι εκπομπές ρύπων παραμένουν σχεδόν ίδιες με πριν. Η Macan έχει 228g/km στο WLTP, η Macan S 251 και η Macan GTS 255 g/km.

Η οδήγηση
Ξεκινήσαμε με την εισαγωγική στην κατηγορία Macan όπου ο ανανεωμένος τετρακύλινδρος  με την αυξημένη ροπή της εξασφαλίζει επιπλέον ζωντάνια.  Το αυτόματο κιβώτιο με τα paddles στο τιμόνι, είναι επίσης γρήγορο και ομαλό στις αλλαγές τόσο στην αυτόματη όσο και στη χειροκίνητη λειτουργία, Μάλιστα μας έκανε να αναρωτηθούμε αν είναι λογικό να ξοδέψουμε περισσότερα χρήματα για τα πιο δυνατά μοντέλα.

Βέβαια το πέρασμα στην Macan S μας έκανε να μετανιώσουμε για τις προηγούμενες σκέψεις μας. Ο νέος V6 ανταποκρίνεται άμεσα και δείχνει σαφώς πιο ισχυρός από τον προηγούμενο, εξασφαλίζοντας επιδόσεις σπορ μοντέλου.

Είναι πάντα έτοιμος να κερδίσει τη «μάχη» από φανάρι σε φανάρι, αλλά και να σας ταξιδεύσει ήσυχα αλλά και ταχύτατα. Όπως και ο μικρότερος τετρακύλινδρος, δεν ακούγεται όταν κινείστε στην πόλη ενώ μόλις πιεστεί αποδίδει ένα ευχάριστο ήχο.

Ωστόσο, είναι η Macan GTS που θα κερδίσει τις καρδιές αυτών που ψάχνουν το κάτι παραπάνω. Με σημαντική αύξηση δύναμης και πρόσθετη ροπή, έχει κορυφαία απόκριση στο γκάζι και με την σπορ εξάτμιση, η αίσθηση της ακοής μπαίνει και αυτή στο παιχνίδι της ευχαρίστησης, με δυνατό κροτάλισμα στον κόφτη και έντονες… εκρήξεις στα κατεβάσματα ταχυτήτων.

Η άνεση;
Υπάρχει μια ποικιλία ρυθμίσεων στις αναρτήσεις των Macan. Όπως και πριν, οι Macan και Macan S διαθέτουν στάνταρ σύστημα με σταθερό ύψος. H πρώτη διαθέτει απλά αμορτισέρ ενώ η δεύτερη είναι εξοπλισμένη με αμορτισέρ τριών διαφορετικών ρυθμίσεων ως μέρος του πακέτου Porsche Active Suspension Management (PSM).

Τέλος η Macan GTS διαθέτει αερανάρτηση και Porsche Active Suspension Management (PSM), δίνοντας τρεις διαφορετικές λειτουργίες, μείωση ύψους κατά 10 χιλιοστά και ρύθμιση που επιτρέπει στον οδηγό να αλλάζει την απόσταση από το έδαφος.

Μπορεί οι επιδόσεις της GTS να ξεχωρίζουν αλλά είναι η εντύπωση, που δίνει στον οδηγό, η οποία την κάνει ξεχωριστή. Είναι μία θαυμάσια αίσθηση εμπλοκής που δίνει μαζί με αυτήν της ασφάλειας στις στροφές (το ζήσαμε σε ένα κλειστό δρόμο λίγο έξω από την Βαρσοβία ειδικά για την GTS) που κάνει αυτή την Porsche να μην μοιάζει με SUV.

To σύστημα διεύθυνσης (με αλλαγές στο λογισμικό του ηλεκτροκινητήρα) δίνει ακρίβεια. Τα ηλεκτρονικά συγχωρούν την διασκέδαση και δεν είναι παρεμβατικά δίνοντας την ευκαιρία στον οδηγό να εμπλακεί.

Ακόμη και σε γλιστερό οδόστρωμα η τετρακίνηση με τα χαρακτηριστικά μπλοκέ στο πίσω διαφορικό δημιουργούν συνθήκες παιχνιδιού. Η αερανάρτηση της Macan GTS είναι σημαντικά πιο σταθερή σε καλό οδόστρωμα αλλά απόλυτη σε δρόμους με μπαλώματα. Τα ελαστικά χαμηλού προφίλ σε δρόμο με κακοτεχνίες παράγουν αρκετό θόρυβο. Τέλος τα φρένα, ξεκινούν από το πολύ καλό για να φτάσουν στο… απόλυτο με τους κεραμικούς (carbon/ceramic) δίσκους.

Η εξέλιξη των ειδών
Η Porsche έχει ιστορία εξελίξεων των μοντέλων της μέσα από μικρές αλλαγές. Αυτή η προσέγγιση λειτούργησε εξαιρετικά με την Macan, η οποίο μετά από επτά χρόνια παρουσίας συνεχίζει να μένει στην κορυφή στα σπορ premium SUV μάρκας. 

Οι τιμές της νέας Macan στη χώρα μας έχουν ήδη ανακοινωθεί και μπορείτε να τις δείτε κάνοντας κλικ ΕΔΩ. 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νέα Porsche Macan: Οι τιμές πώλησης
Ποιο είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της Porsche;
Πώς θα σας φαινόταν μία αναβίωση της αξέχαστης Porsche 928;

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto