Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την εμβληματική Alfa Romeo 8C Competizione

Ελλάδα 8:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την εμβληματική Alfa Romeo 8C Competizione

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την εμβληματική Alfa Romeo 8C Competizione

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κυρίες και κύριοι, η Alfa Romeo 8C Competizione. Ένα αυτοκίνητο από αυτά που ο αντίκτυπός τους είναι αντιστρόφως ανάλογος από το πόσο έχει πουλήσει, ένα μοντέλο για το οποίο έχουν χυθεί τόνοι μελάνης και έχουν τραβηχτεί χιλιάδες φωτογραφίες που προσπάθησαν να αποτυπώσουν το σχεδιαστικό του μεγαλείο.

Advertisement
Advertisement

Βρίσκομαι στο μουσείο της μιλανέζικης εταιρείας, γνωστό ως «Museo Storico», που θεωρείται ένα από τα πιο σημαντικά στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Ενας χώρος όπου στεγάζει τις αναμνήσεις και τα όνειρα εκατομμυρίων φίλων της Alfa Romeo. Yπάρχει το Old Trafford, το «Θέατρο των Ονείρων», η έδρα της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ή το Camp Nou της Μπαρτσελόνα. Δύο γήπεδα όπου πρέπει οπωσδήποτε κάποιος ποδοσφαιρόφιλος να επισκεφτεί τουλάχιστον μία φορά στη ζωή του. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και εδώ, ιδίως για όσους θεωρούν τους ίδιους φανατικούς Alfisti.

Στην είσοδο του μουσείου μάς υποδέχεται η γλυκύτατη Raffaella Quaquaro, υπεύθυνη Τύπου και Επικοινωνίας του μουσείου και μετά από την απαραίτητη δόση καφεΐνης μάς μεταφέρει στον χώρο όπου μας περιμένει απαστράπτουσα και ντυμένη σε χρώματα Rosso Micalizzato η 8C Competizione. Ενας λάτρης των αυτοκινήτων νιώθει πάντα ευτυχισμένος δοκιμάζοντας ένα νέο μοντέλο.Οταν μάλιστα αυτό ανήκει στην κατηγορία των supercars, η ικανοποίηση μετατρέπεται σε ενθουσιασμό.

Αλλά όλα αυτά τα συναισθήματα δεν αρκούν για να περιγράψουν το αυτοκίνητο που πρόκειται να οδηγήσουμε. Η Alfa Romeo 8C Competizione δεν αρκείται στον τίτλο του supercar. Είναι πάνω απ’ όλα ένα έργο τέχνης, ένα αυτοκίνητο προορισμένο να μείνει στην Ιστορία. Το ότι μέσα με 14 ημέρες από την επίσημη παρουσίασή της στην Εκθεση Αυτοκινήτου του 2006 στο Παρίσι κατάφερε να γίνει sold out, με τα 500 μοντέλα παραγωγής να έχουν ήδη προπωληθεί, πιστοποιεί όλα τα παραπάνω.

Advertisement
Advertisement

Προτού ακόμη μπω στο εσωτερικό της μαγνητίζομαι από το στυλ της που συνδυάζει με εκπληκτικό τρόπο τα ρετρό χαρακτηριστικά και τις σύγχρονες γραμμές. Οι σχεδιαστές του Centro Stile της Alfa Romeo, υπό τις οδηγίες του Wolfgang Egger, κατάφεραν να εφαρμόσουν νέους κανόνες ομορφιάς, οι οποίοι παραμένουν αναλλοίωτοι στο πέρασμα του χρόνου. Προσωπική μου άποψη είναι ότι η 8C Competizione αποτελεί ένα από τα αυτοκίνητα που έχουν σημαδέψει την ιστορία της αυτοκίνησης, μπαίνοντας με αξιώσεις στο κλειστό κλαμπ μοντέλων όπως η Ferrari 250 GTO, η οποία εξακολουθεί να μνημονεύεται σήμερα όχι μόνο για τα χαρακτηριστικά ενός καθαρόαιμου σπορ μοντέλου αλλά και ως σύμβολο στυλ και καλαισθησίας. Το σχεδιαστικό μοτίβο, οι τροχοί των 20”, τα φωτιστικά σώματα, όλα συνδυάζονται μεταξύ τους για να δημιουργήσουν ένα αμάξωμα επιθετικό, σχεδόν αισθησιακό. Και με τον ήλιο να φωτίζει τα πλαϊνά, αλλά και τα υπέροχα οπίσθιά της, το οπτικό αποτέλεσμα είναι απλά συγκλονιστικό.

Με την πρώτη ματιά στο εσωτερικό αντιλαμβάνομαι ότι απουσιάζει πλήρως η αίσθηση της πολυτέλειας, όπως και τα διάφορα τεχνολογικά καλούδια που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα νεότερα μοντέλα. Εδώ οι άνθρωποι του Biscione επικεντρώθηκαν να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον που να αποπνέει κυρίως σπορ διάθεση, όπως τα τύπου μπάκετ καθίσματα από ανθρακόνημα και το τοποθετημένο σε όρθια θέση τριάκτινο τιμόνι, θυμίζοντας αρκετά το αντίστοιχο ενός μοντέλου που έχει σχεδιαστεί για χρήση πίστας.  Ενα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, ωστόσο, είναι το κεντρικό τούνελ, όπου αντί του κλασικού επιλογέα ταχυτήτων βρίσκονται τοποθετημένοι οι διακόπτες εκκίνησης του μοτέρ, του αυτόματου κιβωτίου, των προγραμμάτων «Sport» και «Wet», όπως και του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου ευστάθειας VDC. Tο κατασκευασμένο από ανθρακονήματα ταμπλό δημιουργεί μια όμορφη σκούρα αντίθεση με τις φωτεινές σατινέ αλουμινένιες επιφάνειες.

Advertisement

Πρόκειται για ένα στοχοπροσηλωμένο σπορ περιβάλλον που βγάζει νόημα κυρίως όταν μπαίνει σε λειτουργία ο V8 κινητήρας των 4,7 lt (με περιεχόμενη γωνία 90ο). Το τοποθετημένο πίσω από τον εμπρός άξονα και κατά τον διαμήκη άξονα μοτέρ είναι παρόμοιο με αυτό που εφοδίαζε τις προηγούμενες γενιές των Maserati Quattroporte/GranTurismo, που σημαίνει ότι υπεύθυνη για την κατασκευή του ήταν η Ferrari, ενώ η απόδοσή του φτάνει εδώ τους 450 PS στις 7.000 rpm και τα 480 Nm ροπής. Φυσική η παραπάνω ισχύς μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου έξι σχέσεων, που βρίσκεται στον πίσω άξονα, μία επιλογή που είχε χαθεί από τη γκάμα της Alfa Romeo από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, ενώ δεν λείπει και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ανάμεσα στους πίσω τροχούς.

Advertisement

Πιέζω το αριστερό μου πόδι στο φρένο, πατάω το κουμπί εκκίνησης, τραβάω προς τα έξω το δεξί paddle και η συναυλία ξεκινά. Ο κινητήρας παίρνει ζωή με έναν μπάσο, άγριο, απειλητικό ήχο. Ο ήχος της 8C Competizione είναι μοναδικός. Δεν μοιάζει με τον βρυχηθμό μιας Ferrari, έχει ένα εντελώς δικό του ηχόχρωμα. Ακούγεται σαν ένα συνεχόμενο βαρύτονο γουργουρητό στο οποίο τον βασικό ρόλο έχουν οι χαμηλές συχνότητες. Ωστόσο, μόλις πιέσεις λίγο παραπάνω το γκάζι το γουργουρητό δίνει τη θέση του στο μεταλλικό γρέζι που χαρακτηρίζει τους αντίστοιχους  μεγάλους κυβισμού, ατμοσφαιρικούς αγωνιστικούς κινητήρες. Από τους πρώτους κιόλας γύρους στην μικρή πίστα που βρίσκεται μέσα στις εγκαταστάσεις του Arese, αντιλαμβάνομαι τις νευρικές αντιδράσεις του πίσω μέρους, ιδίως στις γρήγορες καμπές με πολλά χιλιόμετρα, απόρροια του κοντού μεταξονίου των 2.595 mm.

Advertisement

Ομως, η Ιταλίδα ντίβα σε αποζημιώνει στα κλειστά κομμάτια, όντας ευέλικτη, με άμεσο τιμόνι και αρκετά ρυθμίσιμη με το γκάζι, με τα ελαστικά Pirelli P Zero να προσφέρουν την απαραίτητη πρόσφυση, ενώ και η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός-πίσω ελέγχει εξαιρετικά τις κινήσεις του αμαξώματος. Η 8C μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική με την Quattroporte, αλλά με διαφορετική γεωμετρία, ενώ τα ελατήρια και τα αμορτισέρ έχουν σχεδιαστεί ειδικά γι’ αυτήν. Τα φρένα, με τους carbon-κεραμικούς δίσκους είναι συγκλονιστικά, όχι τόσο σε αίσθηση όσο σε απόδοση, ακόμα και μετά από αρκετά έντονη χρήση.

Ο χρόνος όμως πιέζει και το φως να αρχίζει να λιγοστεύει. Ετσι το όνειρό μας για άπειρες βόλτες με την εκρηκτική Alfa Romeo 8C Competitizione φτάνει στο τέλος του. Την παρατηρώ να επιστρέφει πίσω στη θέση που της αρμόζει, ως ένα από τα σημαντικότερα εκθέματα του μουσείου, αργά και νωχελικά, σαν μια ντίβα που ξέρει ποια είναι η θέση της στην Ιστορία, σαν ένα αιλουροειδές που ξέρει ποια είναι η θέση του στην τροφική αλυσίδα. Δεν έχει να αποδείξει τίποτα, παρεκτός από αυτό που όλοι ξέρουμε: όταν οι Ιταλοί θέλουν να δημιουργήσουν αυτοκίνητα που θα περάσουν αυτόματα στο πάνθεον των future classic ξέρουν να το κάνουν όπως κανείς άλλος.

Τip 8C Competizione

Η ονοματοδοσία της 8C Competizione κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Το 8C είναι ένας φόρος τιμής στα ομώνυμα αγωνιστικά 8κύλινδρα σε σειρά που σχεδίασε ο Vittorio Jano και σάρωσαν στον αγώνα αντοχής Λε Μαν στις αρχές της δεκαετίας του ’30 με τέσσερις συνεχόμενες νίκες (1931-1934). Η σχεδίασή της ήταν επίσης ένας φόρος τιμής σε διάσημα μοντέλα της ιταλικής εταιρείας. Τα εμπρός φωτιστικά σώματα, για παράδειγμα, εμπνέονται από την 33 Stradale, ενώ το πίσω μέρος είναι ένα αμάγαλμα από την Giulietta SZ του 1961 και την Giula TZ. Οταν παρουσιάστηκε επίσημα, ο σχεδιασμός της άφησε άφωνο κοινό και ειδικούς. Ο Jeremy Clarkson, παρουσιαστής τότε του Top Gear, είχε δηλώσει: «πιστεύω ότι είναι το πιο όμορφο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ». Οταν ξεκίνησε η διάθεση της 8C, το 2007, η τιμή της στην Ιταλία ξεκινούσε από τα €160.800. Με δεδομένη την περιορισμένη παραγωγή της και την τεράστια απήχηση που είχε ως ένα από τα πιο όμορφα και ικανά sportcars της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, 12 χρόνια μετά τον τερματισμό της παραγωγής της μια καλοδιατηρημένη 8C πωλείται από 250.000 έως και 500.000 ευρώ!

Museo Storico Alfa Romeo

Το Museo Storico που βρίσκεται στις παλιές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Arese, λίγο έξω από το Μιλάνο, άνοιξε τις πύλες του το 1976, ενώ το 2015 και μετά από τέσσερα χρόνια αδράνειας λόγω ανακαίνισης παρουσιάστηκε στο κοινό εντελώς διαφορετικό σε εμφάνιση και περιεχόμενο. Στους έξι συνολικά ορόφους και τα 4.830 τ.μ. οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν και να θαυμάσουν από κοντά μια εξαιρετικά μεγάλη συλλογή μοντέλων της Alfa Romeo, το καθένα με τη δική του, άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία. Ξεναγός μας εκεί ήταν ο υπεύθυνος του μουσείου Lorenzo Ardizio, ο οποίος είναι ένας από τους πιο γνωστούς ιστορικούς για το αυτοκίνητο, αλλά και συγγραφέας. Μας αναφέρει ότι ως γνήσιος Alfista έχει στη συλλογή του τέσσερις Alfa Romeo. «Πέραν μιας σύγχρονης Giulia, έχω στην κατοχή μου μια Giulia GT, μία Duetto καθώς και μία GTV. Πραγματικά λατρεύω να τις οδηγώ». Η επιμέλεια μιας συλλογής τω 270 μοντέλων δεν είναι εύκολη υπόθεση και, όπως περιγράφει ο ίδιος, η δουλειά του είναι κάτι πολύ περισσότερο από το να κρατάει σε άριστη κατάσταση την ανεκτίμητη συλλογή. «Η δουλειά ενός μουσείου», λέει, «είναι να καταγράφει την ιστορία, τους ανθρώπους και φυσικά τα αυτοκίνητα».

TECH – Alfa Romeo Competizione 8C

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4.691 cc, V8, 450 PS/7.000 rpm, 480 Nm/4.750 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε) / ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π),
0-100 KM/H: 4,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 292 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.381/1.894/1.341 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.595 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.490 kg

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Honda Civic Type R
Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug in Hybrid στην Αττική
Οδηγούμε το Hyundai Ioniq 6