Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug in Hybrid στην Αττική

Ελλάδα 17:48
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug in Hybrid στην Αττική

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Toyota Prius Plug in Hybrid στην Αττική

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Toyota επέλεξε την Ελλάδα και συγκεκριμένα την Αθηναϊκή Ριβιέρα, προκειμένου να παρουσιάσει πανευρωπαικά το νέο και πολλά υποσχόμενο Prius. Το newsauto φυσικά ήταν εκεί και σας μεταφέρει τις πρώτες εντυπώσεις…

Advertisement
Advertisement

Το Prius πρωτοεμφανίστηκε στη γκάμα της Toyota πριν από 25 έτη και έκτοτε καθιερώθηκε ως το μοντέλο σύμβολο της υβριδικής τεχνολογίας, δημιουργώντας τις τάσεις που βιώνουμε στις μέρες μας.

Σημειώστε λοιπόν πως έως σήμερα η Toyota έχει πουλήσει παρακαλώ πάνω από 21 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ την υβριδική τεχνολογία την έχουν υιοθετήσει και αρκετοί άλλοι κατασκευαστές. Μόνο οι Hybrid και Plug-in Hybrid εκδόσεις του Prius έχουν πουλήσει πάνω από 5,05 εκατομμύρια μονάδες.

Advertisement
Advertisement

Το Prius άφησε ανεξίτηλο το αποτύπωμά του τόσο στην ιστορία της Toyota όσο και σε ολόκληρο τον κόσμο από το λανσάρισμά του το 1997, και έχει καθιερωθεί ως ένα αυτοκινητικό σύμβολο, που ανέδειξε την ηλεκτροκίνηση και εισήγαγε με θάρρος τις μελλοντικές ανυσηχίες. Με τη νέα γενιά του, που διατίθεται αποκλειστικά σε Plug-in Hybrid έκδοση κάνει το επόμενο βήμα σε αυτό το μεγάλο ταξίδι.

Η Toyota δεν δεσμεύεται τυχαία στην ανθρακική ουδετερότητα, η τεχνολογία Hybrid που έκανε την πρώτη της εμφάνιση στο Prius εξακολουθεί να συνεισφέρει σημαντικά στη μετάβαση στις μηδενικές εκπομπές. Το νέο Plug-in Prius ενισχύει την πολυτεχνολογική γκάμα της Toyota, που περιλαμβάνει επίσης ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), παρέχοντας αυξημένη απόδοση σε συνδυασμό με μία βιώσιμη μείωση των εκπομπών διοξειδίου άνθρακα.

Advertisement

Ανακαλύπτοντας νέες τεχνολογίες, το Prius ανέκαθεν ενέπνεε το μέλλον άλλων μοντέλων και η νέα γενιά διατηρεί αυτό το πρωτοποριακό πνεύμα. Εισάγει τη νέα γενιά του συστήματος Plug-in Hybrid της Toyota, μία ολοκληρωμένη εξέλιξη με αυξημένη απόδοση χάρη στην υψηλής χωρητικότητας μπαταρία.

Advertisement

Στα σημαντικά νέα τώρα αυτής της πέμπτης αναγεννημένης γενιάς συγκαταλέγεται σίγουρα η ολοκαίνουργια βάση, μια εξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας TNGA, η οποία έχει αποδείξει τις δυνατότητές της στα τελευταία Yaris και Corolla καθώς και στο RX της Lexus. Είναι αυτή που εκτός από την απαράμιλλη στρεπτική ακαμψία και το μειωμένο βάρος, εγγυάται τόσο την υιοθέτηση των σύγχρονων τεχνολογιών, του χαμηλότερου κέντρου βάρους αλλά και παράλληλα, τους καλούς χώρους στην καμπίνα και κατά συνέπεια την άνεση των επιβατών.

Advertisement

Η πιο σημαντική όμως εξέλιξη σε σχέση με την προηγούμενη γενιά είναι η αλλαγή στην εμφάνιση, μιας και το εκκεντρικό σχήμα της προηγούμενης γενιάς έχει δώσει τη θέση του σε ένα πιο αρμονικό σύνολο που γίνεται ευκολότερα εύπεπτο και αποδεκτό επιστρατεύοντας σύγχρονες και συνάμα δυναμικές γραμμές.

Χαρακτηριστικό βέβαια είναι το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ που στην ουσία αποτελεί ουσιαστικά οπτική συνέχεια του καπό. Από κει και πέρα όμως, σημείο αναγνώρισης είναι η στενή μάσκα και οι εξίσου στενοί προβολείς όπως επίσης και η διαμόρφωση του πίσω μέρους, μαζί με τους τροχούς των 19 ιντσών.

Από πλευράς διαστάσεων, το πλάτος έχει αυξηθεί κάτι που σε συνδυασμό με τη μείωση του ύψους το καθιστά πιο δυναμικό οπτικά και πιο αποδοτικό αεροδυναμικά, ενώ ελαφρώς μικρότερο είναι το μήκος. Σε σχέση με το προηγούμενο Prius το νέο είναι 4,6 cm μακρύτερο, 2,2 cm πλατύτερο και 5 cm χαμηλότερο, όταν το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 mm.

Το νέο Prius δεν έχει καμία σχέση σχεδιαστικά με το προηγούμενο. Το νέο μοντέλο έχει μία πολύ δυναμική εμφάνιση και αρκετά στοιχεία από τα ηλεκτρικά bZ και καταφέρνει να αποσπάσει κολακευτικά σχόλια τόσο με την αιχμηρή του όψη μπροστά όσο και με την κουπέ γραμμή προς τα πίσω.

Στο εσωτερικό κυριαρχούν οι μεγάλες οθόνες τόσο για τον πίνακα οργάνων όσο και για το σύστημα infotainment, ενώ αναβαθμισμένα είναι και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Νέα επίσης είναι η λειτουργία που τονίζει οπτικά στον οδηγό ενδεχόμενα επικίνδυνα σημεία στην οθόνη προκειμένου να τα εντοπίζει πιο εύκολα.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η τελευταία γενιά του συστήματος πολυμέσων, με αναβαθμισμένα γραφικά και περαιτέρω δυνατότητες συνδεσιμότητας. Όπως αναμενόταν, τόσο ο εξοπλισμός άνεσης όσο και ο αντίστοιχος ασφάλειας είναι πλήρης και περιλαμβάνει την εμπλουτισμένη «ομπρέλα» συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense.

Το νέο Prius υιοθετεί φυσικά όπως αναμενόταν την εξέλιξη της πλήρως υβριδικής διάταξης του βενζινοκινητήρα των 2.0 lt που αποδίδει συνδυαστικά 223 ίππους (164 kW) στην αποκλειστικά διαθέσιμη έκδοση plug in hybrid.
Η μπαταρία του νέου Prius διαθέτει ενεργειακή χωρητικότητα 13,6 kWh– και πλέον βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα προκειμένου να μην κλέβει πολύτιμο χώρο από τον χώρο αποσκευών.

Το σημαντικότερο βέβαια είναι πως εξασφαλίζει σύμφωνα με την Toyota, αυτονομία περίπου 69 km, σχεδόν δηλαδή 50% περισσότερο από τον προκάτοχό του. Στα αξιοσημείωτα να σημειώσουμε πως το νέο Prius θα είναι προαιρετικά εξοπλισμένο με σύστημα ηλιακής φόρτισης που παράγει αρκετή ισχύ για έως και 1.250 km αυτονομίας ετησίως. Η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται ενώ το όχημα είναι σταθμευμένο θα χρησιμοποιείται για τη φόρτιση της μπαταρίας του κινητήρα, τη λειτουργία του κλιματισμού όπως επίσης και άλλων περιφερειακών συστημάτων.

Στο παραλιακό οδικό μέτωπο της πρωτεύουσας, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από τις δυνατότητες του νέου Prius. Καταφέραμε να κινηθούμε για πάνω από 40 km αποκλειστικά με ρεύμα. Βέβαια, όταν αρχίζει να αποδυναμώνεται η μπαταρία μπαίνει στο παιχνίδι και ο θερμικός κινητήρας για να τη φορτίσει και να επιτρέψει τη συνέχιση της διαδρομής.

Η ποιότητα λειτουργίας του συστήματος όπως επίσης και η ποιότητα κύλισης είναι τόσο καλές που μπορούν να συγκριθούν μόνο με ακριβότερα μοντέλα. Παρότι η ανάρτηση έχει δεχθεί αλλαγές λόγω του αυξημένου βάρους, η άνεση και ο έλεγχος του αμαξώματος παραμένουν σε υψηλό επίπεδο, ενώ το πεντάλ των φρένων παρέχει πλέον πιο φυσική αίσθηση.

Το χαμηλότερο κέντρο βάρους, η στιβαρότητα του πλαισίου και το ευκρινές σύστημα διεύθυνσης, δημιουργούν ένα ενδιαφέρον οδηγικό σύνολο με δεδομένη πάντα την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου. Περισσότερα βέβαια, όταν πραγματοποιήσουμε πλήρη δοκιμή το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Τότε το Prius θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του στη χώρα μας.

Το νέο Prius παύει πλέον να είναι το “καθαρό ταξί” που εστιάζει αποκλειστικά στην κατανάλωση καυσίμου. Την θέση του παίρνει ένα θελκτικό τετράθυρο coupe που ρίχνει αισθητά τον μέσο όρο ηλικίας των αγοραστών του και κυρίως, επιστρατεύει εξελιγμένη τεχνολογία από το υψηλότερο μάλιστα ράφι της Toyota.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Toyota Prius: 25 χρόνια στην πρωτοπορία της υβριδικής τεχνολογίας
Επίσημο: Αυτό είναι το νέο Toyota Prius (+video)
Δείτε τι συμβαίνει μέσα σε έναν κινητήρα Toyota Prius με 500.000 χιλιόμετρα (+video)