Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το SEAT Mii Electric

  • Βασίλης Τσακίρογλου (tsak@protothema.gr)

Με σύνεση και περίσκεψη, η SEAT χρησιμοποιεί το μικρότερο μοντέλο στη γκάμα της για να ανέβει ομαλά στο εξπρές της παγκόσμιας ηλεκτροκίνησης.

Σε ρυθμό τηλεγραφήματος -κατά την αφόρητα παλιομοδίτικη έκφραση- το Mii Electric είναι: Το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα το οποίο η SEAT επέλεξε να θέσει σε μαζική παραγωγή.

Με απόδοση που ισοδυναμεί με 83 ίππους (61 kW), αυτονομία που αγγίζει τα 260 χλμ. και τελική ταχύτητα 130 km/h. Το ηλεκτρικό Mii επιταχύνει με ρυθμό 3.9″ (στο 0-50 km/h), χρειάζεται όμως 12,3″. για το 0-100. Οι τιμές αυτές παραπέμπουν στη γνωστή «εκτόξευση» από στάση έως τις πρώτες δεκάδες μέτρα, ένα χαρακτηριστικό κοινό για όλα τα ηλεκτροκίνητα οχήματα -και η ροπή του Mii Electric (212 Nm) το δικαιολογεί αυτό απολύτως.

Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου, τοποθετημένες χαμηλά και πίσω, εκτός από υπεύθυνες για τη σημαντική αύξηση του συνολικού βάρους σε σχέση με τα συμβατικά Mii (1.235 κιλά αντί των 936), επαναφορτίζονται στο 80% σε μία, τέσσερις ή δεκατρείς ώρες, ανάλογα με τον τύπο της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος.

Επιπλέον, το Mii Electric επαναφορτίζει τις μπαταρίες του (ιόντων λιθίου) και μέσω της πέδησης, καθώς είναι εφοδιασμένο με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Την ένταση του οποίου μπορεί να επιλέξει ο οδηγός ανάμεσα σε 4 διαφορετικές βαθμίδες, μετακινώντας δεξιά-αριστερά τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου.

Αντιστοίχως, υπάρχουν τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας (Normal, Eco και Eco+). Η εγγύηση που προσφέρει η SEAT για τις μπαταρίες του ηλεκτροκίνητου Mii είναι 8ετης και συμπεριλαμβάνει τη δωρεάν αντικατάσταση σε περίπτωση που καταγραφεί πτώση απόδοσης κατά 70%.

Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο σε δύο επίπεδα εξοπλισμού και πέντε χρώματα για το εξωτερικό, με περαιτέρω δυνατότητα εξατομίκευσης, αν επιλεγεί το μαύρο χρώμα για την οροφή και τους εξωτερικούς καθρέπτες. Για τα δεδομένα της κατηγορίας, το Mii Electric ακόμη και στη βασική του εκδοχή είναι πλήρως εξοπλισμένο, ενώ στην κορυφαία προστίθενται οι τροχοί 16 ιντσών.

Ως προς την εμφάνισή του, το Mii Electric διακρίνεται από τα αυτοκόλλητα σήματα στα πλάγια, ενώ η ταυτότητά του δηλώνεται με ακόμη μεγαλύτερη σαφήνεια χάρη στα ανάγλυφα γράμματα στην οπίσθια όψη.

Στο εσωτερικό, η αισθητική διαφοροποίηση από τα υπόλοιπα Mii εντοπίζεται κυρίως σε ένα καλαίσθητο, μοντέρνο πλαστικό «φιλέτο» με φωτεινό χρώμα και λεπτές διακοσμητικές γραμμές. Ο εξηλεκτρισμός του μοντέλου δηλώνεται περαιτέρω με τον «ατμοσφαιρικό» φωτισμό του θαλάμου επιβατών.

Σε ό,τι αφορά στην Ελλάδα, η αντιπροσωπεία της SEAT επί του παρόντος δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει πότε ή και απλώς εάν θα εισάγει καν το Mii Electric για την εγχώρια αγορά. Το γεγονός αυτό δεν έχει να κάνει τόσο με την πολιτική της ελληνικής αντιπροσωπείας, όσο με την πολιτική με την ευρεία έννοια, δηλαδή σε επίπεδο κρατικού σχεδιασμού.

Επ’ αυτού είναι λοιπόν χρήσιμο να παρατεθούν στοιχεία για ό,τι ισχύει σε άλλες χώρες της Ευρώπης, καθώς και τι είδους υποδοχή επιφυλάσσεται σε μια πρόταση αγοράς όπως το SEAT Mii Electric. Στη Γερμανία, επί παραδείγματι, η αρχική τιμή πώλησης του αυτοκινήτου είναι 20.650 ευρώ. Αφαιρώντας, όμως, την επιδότηση εκ μέρους του γερμανικού κράτους για τη στροφή στην «πράσινη» αυτοκίνηση, η τιμή του Mii μειώνεται στα 16.270 ευρώ. Η οποία, σύμφωνα με τη SEAT θα είναι σημαντικά χαμηλότερη από ανταγωνιστικά μοντέλα -και δη εντός του ομίλου VW- όπως το Volkswagen e-Up! ή το Škoda CITIGOe iV.

Ίσως όμως ακόμη πιο αξιοσημείωτο για τις προσδοκώμενες πωλήσεις της SEAT, να είναι το πρόγραμμα χρονομίσθωσης. Στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία, τη Βρετανία, τη Νορβηγία και, βέβαια, την Ισπανία όποιος ενδιαφέρεται να εντάξει τις μετακινήσεις με το Mii Electric στην καθημερινότητά του, μπορεί απλώς να πληρώνει για τη χρήση, όχι για την πλήρη εξαγορά του. Λαμβάνοντας ξανά τη Γερμανία ως αγορά αναφοράς, μπορεί κάποιος με 145 ευρώ το μήνα και με μηδενική προκαταβολή να οδηγεί επί τριετία (κατ’ ελάχιστον) το Mii. Στη Βρετανία, στις 300 πρώτες προπαραγγελίες του Mii Electric, η SEAT κάνει δώρο την οικιακή εγκατάσταση ταχυφόρτισης. Και στην Ισπανία, πέραν των εκπτώσεων που μπορεί να οδηγήσουν την τιμή του Mii Electric έως και την περιοχή των 13.000 ευρώ, οι υπολογισμοί της SEAT παραπέμπουν σε ένα κόστος κατανάλωσης της τάξης του 1 ευρώ/100 km. Με βάση τα προηγούμενα, η Ελλάδα βρίσκεται, προφανώς ένα σύμπαν μακριά από το Mii Electric.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ, ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ
ΑΠΟΔΟΣΗ: ΙΣΧΥΣ 61 kW (83 PS)/2.750-11.000 rpm.
ΡΟΠΗ 212 Nm
ΜΠΑΤΑΡΙΑ: ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ, 32,3 kWh. ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ: 04:15 ΩΡΕΣ  ΓΙΑ AC 7,2 kW, 01:00 ΩΡΑ DC 40 kW ΕΩΣ ΤΟ 80%.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 260 ΧΛΜ
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (E)/ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 ΚΜ/Η: 12,3″ .
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 130 km/h
CO2: 0 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 3.556/1645/1481 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2421 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 251 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.235 kg
ΤΙΜΗ: –

Δημοφιλή στο Protothema.gr