Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Συγκριτικά

Συγκριτικό: Peugeot 208 GT Line VS MINI Cooper 5dr 1.5

  • newsautoteam

Μετά τις παρουσιάσεις και τις βραβεύσεις ήρθε η ώρα των αντιπαραθέσεων για το Peugeot 208 και η πρώτη πρόκληση έρχεται από το MINI. «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, ποιο είναι το… καλύτερο;»

 

Από την στιγμή που οι αυτοκινητοβιομηχανίες συνδύασαν την ομορφιά με την πρακτικότητα, έκαναν την ζωή μας εύκολη. Το όμορφο/ξεχωριστό αυτοκίνητό μας μπορεί να συμβαδίσει με την καθημερινότητά μας και η λογική ακούει το συναίσθημα (ή και το αντίθετο). Βέβαια για να αποκτήσουμε τον συνδυασμό αυτό, πληρώνουμε κάτι παραπάνω και αυτό (προς το παρόν) για κάποιους δεν είναι μειονέκτημα.

Η «μάχη» για το πιο μοντέλο θα είναι κυρίαρχο στα στιλάτα premium μικρομεσαία ξεκίνησε με την κυκλοφορία του Peugeot 208. Οι Γάλλοι «κοιτούν στα μάτια» τον ανταγωνισμό και αναμετρούνται εκτός των άλλων, με το MINI. Δύο πεντάθυρα μοντέλα, με sportive οδική συμπεριφορά, τρικύλινδρους κινητήρες 130 και 136 ίππων (το Peugeot από 1200 κ.εκ., το MINI από 1500 κ.εκ.), πλούσιο εξοπλισμό και ιδιαίτερη σχεδίαση.

Peugeot 208 GT Line Puretech 130 ίππων

Το νέο Peugeot 208 ξεχωρίζει. Όχι απλά επειδή είναι καινούργιο, αλλά γιατί έχει ένα διαχρονικό σχέδιο. Ειδικά στην έκδοση GT Line, µε τα φαρδύτερα πίσω φτερά, τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου και τα µαύρα πρόσθετα φτερά (δημιουργούν διχρωµία), γίνεται ο star του parking. «Μάσκα» µε χρωµιωµένες λεπτομέρειες 3D, τα φώτα ηµέρας LED που θυμίζουν ίχνη από «νύχια» λιονταριού εμπρός. Οι γραμμές της οροφής και η σχεδιαστική λεπτομέρεια της κρυστάλλινης μαύρης επιφάνειας στην πίσω πόρτα με τα φωτιστικά σώματα είναι τα σημεία αναφοράς στο design. Μάλιστα η μαύρη επιφάνεια στην πίσω πόρτα θυμίζει τα 205 GTi  (1.6 & 1.9) και έτσι η Peugeot «παίζει» λίγο με την ιστορία της.

Όμως αυτά θα τα προσέξετε σε δεύτερο χρόνο αφού είναι το εσωτερικό του, που είναι σε πρώτο πλάνο. Οι ψηφιακές οθόνες για τα όργανα ελέγχου θυμίζουν concept car (εκθεσιακό πρωτότυπο). Οι έντονες γωνίες και τα επίπεδα στα οποία χωρίζεται το ταµπλό, ταιριάζουν στιλιστικά µε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων που προβάλλει όλες τις ενδείξεις του σε απεικόνιση 3D. Μαζί µε την 10άρα κεντρική οθόνη του infotainment δημιουργούν γύρω από τον οδηγό το ψηφιακό περιβάλλον. Την εικόνα i-Cockpit, συμπληρώνει το… οβάλ τιµόνι.

Σύμφωνα με τους περισσότερους, που οδήγησαν το 208 GT Line, η θέση οδήγησης είναι καλύτερη από του προηγούμενου με περισσότερη ορατότητα προς τα όργανα. Μόνο οι οδηγοί, που κάθονται χαμηλά και έχουν το τιμόνι πιο ψηλά, εξακολουθούν να βλέπουν τον… μισό πίνακα οργάνων. Όμως αυτό είναι το μόνο défaut. Η θέση οδήγησης με τα sportive καθίσματα δεν χάνει την άνεση, τόσο στις καθημερινές όσο και στις πολύωρες μετακινήσεις.

Ποιοτικά μαλακά πλαστικά στο πάνω τμήμα του ταµπλό και στις πόρτες, στιβαρή και αψεγάδιαστη συναρµογή, ευδιάκριτες ραφές, που κάνουν αντίθεση, δίνουν την premium αίσθηση. Λεπτομέρεια, που αξίζει να προσέξετε, αποτελούν οι διακόπτες πάνω από την κονσόλα, που συνοδεύονται από πλήκτρα αφής στην μαύρη (piano black) επένδυση ακριβώς από πάνω τους. Αυτή η διαφοροποίηση θέλει μία προσαρμογή από εσάς, αλλά δουλεύει και ως «ένωση» του οχήματος με τον οδηγό/ιδιοκτήτη του.

Όσο για τους επιβάτες του πίσω καθίσματος του νέου 208, οι διαστάσεις είναι ικανοποιητικές με το διαθέσιμο ύψος και τον χώρο για τα γόνατα να είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας. Οι λειτουργικοί χώροι για τα μικροπράγματα είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί, µε μία ανοιχτή θήκη εμπρός από το λεβιέ κι ένα κλειστό ντουλαπάκι µε θέση ασύρματης φόρτισης/ βάση για τη στήριξη smartphone. Το τελευταίο βέβαια μπορεί να συνδεθεί πλήρως µε το infotainment, µε Apple CarPlay και Android Auto. Πολύ καλός είναι και ο χώρος του πορτµπαγκάζ των 311 λίτρων.

Premium; GTi; Ή μήπως λίγο από όλα;

Η κίνηση με το κορυφαίο σε απόδοση μοντέλο της γκάμας του 208 είναι όπως ακριβώς την περιμένετε. Οι 130 ίπποι, που αποδίδει ο τρικύλινδρος Turbo 1.2 PureTech περνούν στους εμπρός τροχούς µέσω του αυτόματου κιβωτίου µε τις οκτώ σχέσεις (δεν διατίθεται με μηχανικό), που διακρίνεται για την ομαλή λειτουργία του. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) που επιλέγονται από τον διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ανάλογα µε τον ρυθμό που θέλετε να δώσετε στην οδήγησή σας.

Το πρόγραμμα Sport προσφέρει πιο άμεση απόκριση στο γκάζι (αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα) και περισσότερο βάρος στο τιμόνι, θυμίζοντας λίγο από το θρυλικό 205 GTi. Ο ήχος γίνεται έντονος και έχει λίγο διαφορετική χροιά από το κλασικό «γρύλισμα» του. Αν μάλιστα αλλάζετε ταχύτητες από τα paddles (δεν γίνεται και σειριακό το κιβώτιο), η εμπλοκή σας γίνεται πιο έντονη και συμμετέχετε περισσότερο στα δρώμενα.

Στο Normal η κατάσταση είναι για καθημερινή χρήση (ή για ταξίδι) με το τιμόνι να γίνεται ελαφρύ και τον ήχο από τον κινητήρα ανεπαίσθητο. Στο Eco, η απόκριση στο γκάζι πιο αργή, όπως και οι αλλαγές ταχυτήτων. Το πρόγραμμα είναι ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις σε δρόμους με έντονη κυκλοφορία. Είναι ξεκούραστο και βοηθά να μειώσετε την κατανάλωση καυσίμου. Με την βοήθειά του, οι τιμές της πέφτουν κάτω από τα 8 λιτ/100 χλμ.

Ο κυβισμός των 1200 κ.εκ. και η απόδοση των 130 ίππων είναι παραπάνω από ικανοποιητική. Ο κινητήρας ήταν μία ευχάριστη έκπληξη µε την ομαλή λειτουργία του και το πως δείχνει την δύναμή του. Για το 0-100 χλμ χρειάζονται 8,7 δεύτερα και η τελική είναι στα 208 χλμ. Τις επιδόσεις βοηθά και η αμεσότητα του αυτόματου κιβωτίου.

Αφήνοντας τα νούµερα στην άκρη, αυτό που εντυπωσιάζει στο 208 των 130 ίππων, είναι η ποιότητα κύλισης. Ο 1.2 PureTech ακούγεται λίγο στην καµπίνα και µόνο αν τον πιέσετε (πάνω από τις 2.500-3.000 σ.α.λ). Στο ταξίδι είναι ήσυχο, καθώς το 8άρι κιβώτιο αναλαμβάνει να κάνει όλη τη δουλειά, καλύπτει τα κενά του κινητήρα και ρίχνει τις στροφές αρκετά χαμηλά. Η ανάρτηση µε τη σειρά της είναι όσο σφιχτή χρειάζεται για να µην δυσανασχετούν οι επιβάτες. Παράλληλα ελέγχει το αμάξωμα και περιορίζει τις κλίσεις του στις στροφές. Δίνει μία σωστή αίσθηση ασφάλειας και σας αφήνει να ανεβάσετε ρυθμό και να ευχαριστηθείτε την οδήγηση.

Με την σκέψη, πως η ομορφιά έχει και ικανότητες, σταθμεύουμε το Peugeot 208 και βλέπουμε το MINI Cooper.

MINI Cooper 5Θ 1.5 T 136 PS

Η τρίτη γενιά του «νέου» MINI είναι ίσως η πιο σημαντική. Το λένε οι συνάδελφοι το λέει και η MINI. Χρησιμοποιεί την νέα κοινή πλατφόρμα της BMW, έχει μια νέα γκάμα τρικύλινδρων κινητήρων και για πρώτη φορά είναι πεντάθυρο.

Το MINI έγινε γνωστό χάρη στην αντισυμβατική του αισθητική και τώρα στην πεντάθυρη έκδοση, αντί να γίνει mainstream, δείχνει ξανά ιδιαίτερο. Δείχνει πως είναι η συνέχεια του προηγούμενου αλλά είναι φτιαγμένο από την αρχή. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα μεγάλης αντοχής (την χρησιμοποιούν το Clubman, το Countryman, το Convertible και η BMW X1).

Κατεστημένο ή επανάσταση;

Μπορεί να το έχουμε συνηθίσει ως σχήμα και στυλ, όμως παραμένει αρκετά εντυπωσιακό όταν το βλέπουμε. Οι σχεδόν όρθιες κολόνες της οροφής δημιουργούν μία παρουσία στον δρόμο, που δεν βλέπουμε σε κανένα άλλο μοντέλο της κατηγορίας. Ωστόσο, όσο το προσέχουμε βρίσκουμε διαφορές μεταξύ παλαιού και νέου παρά τις κοινές αναλογίες. Όλα τα παραδοσιακά σχεδιαστικά στοιχεία υπάρχουν: Η εξαγωνική μάσκα, τα στρογγυλά φωτιστικά φωτιστικά σώματα, το καπάκι βενζίνης «clamshell», το όρθιο παρμπρίζ και τα πίσω φώτα (LED) με σχήμα Αγγλική σημαία. Βέβαια υπάρχουν και κάποια μελανά σημεία όπως: Το εμπρός μέρος που έχει ένα περίεργο mishmash σχημάτων και τα πίσω φώτα, που  είναι μεγάλα για να αναδείξουν τα γραφικά και μόνο.

Στο εσωτερικό τα πράγματα δείχνουν πιο συμβατικά, με τον διάκοσμο να διατηρεί το ίδιο ρετρό στυλ στη σχεδίαση όπως και στο παρελθόν, αλλά έχει βελτιωθεί σημαντικά με νέα υλικά. Εδώ ίσως βλέπουμε για τελευταία φορά όργανα ελέγχου λειτουργιών στο κλασσικό σχήμα «ρολογιού» ενώ το θέμα classic συνεχίζουν οι «αεροπορικοί» διακόπτες. Η οθόνη infotainment είναι στο κέντρο και σε στρογγυλό σχήμα, είναι touchscreen και από εκεί χειρίζεστε το ηχοσύστημα, το satnav, τη συνδεσιμότητα μέσω USB και Bluetooth και «ακούτε» τους πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται και την επιλογή των τριών προγραμμάτων οδήγησης: Sport, Mid και Green.

Αν η εικόνα δεν σας δίνει το sportive αίσθημα, η θέση οδήγησης (κάθισμα, τιμόνι, θέση που είναι οι διακόπτες) σας βάζει στο κλίμα. Οι πόρτες είναι μεγαλύτερες, μπαίνετε στο εσωτερικό, κάθεστε χαμηλά και κρατάτε το τιμόνι με το παχύ στεφάνι. Οι διακόπτες είναι στο σωστό μέρος και λειτουργικά τοποθετημένοι. Οι χώροι για μικροαντικείμενα πολλοί και με εύκολη πρόσβαση. Οι μεγαλύτερες διαστάσεις δίνουν επιπλέον χώρο για τους επιβάτες με ικανοποιητικό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 278 λίτρα.

Το τρικύλινδρο μοτέρ στο Cooper ακούγεται λίγο περισσότερο έντονα στην εκκίνηση, με βαθύ ήχο, που ενισχύεται από την εξάτμιση και μετά γίνεται γρύλισμα. Παίρνει ζωή από έναν διακόπτη (toggle αεροπορικό) χαμηλά στην κεντρική κονσόλα. Στα τρία προγράμματα οδήγησης δεν παρατηρήσαμε πολλές αλλαγές (ιδιαίτερα ανάμεσα στο Sport και Mid). Το τιμόνι γινόταν βαρύ και η αμεσότητα στην απόδοση ξεχώριζαν. Όσο για την κατανάλωση αυτή είχε περισσότερο έντονες διαφοροποιήσεις, τουλάχιστον στις τιμές που βλέπαμε στο trip computer. Στα προγράμματα Sport & Mid, ανταποκρίνεται άμεσα, λίγο πάνω από τις 1000 στροφές ανά λεπτό μέχρι τις 6400 σ.α.λ. και σχεδόν αποδίδει σαν τετρακύλινδρος, δίνοντας στο Cooper μια σταθερή επιτάχυνση, που συνδυάζεται με μια χαλαρή αίσθηση στις υψηλότερες στροφές. Όπως και στις BMW ο συνδυασμός με το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ καλός και συμπληρώνει τον κινητήρα, ενώ βοηθά το Cooper να κινείται χαλαρά σε όλο το εύρος στροφών. Σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη αεροδυναμική και ηχομόνωση η οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις γίνονται ξεκούραστα.

Πεντάθυρο Kart;

Είναι ξεκάθαρο ότι το πεντάθυρο Cooper έχει ένα προσανατολισμό στην άνεση και την περισσότερο χαλαρή οδήγηση. Αυτό θα το διαπιστώσετε τόσο στην κίνηση στην πόλη, αλλά και έξω από αυτήν. Το set up διατηρεί ζωντανή την ευκινησία και την ζωντάνια του, αλλά η «αίσθηση καρτ» δεν είναι τόσο έντονη και δείχνει φιλτραρισμένη. Στην πραγματικότητα, έχει ενισχυθεί η ικανότητα του να κινείται γρήγορα σε ανοιχτά κομμάτια. Εκεί τα επίπεδα πρόσφυσης είναι εντυπωσιακά, επιτρέποντάς σας να διατηρείτε την ταχύτητά σας σε δρόμο με ανοιχτές καμπές. Το τιμόνι, είναι και αυτό βελτιωμένο, λίγο ελαφρύτερο, αλλά με την ίδια… επικοινωνιακή αίσθηση.

Ποιο από τα δύο;

Στην έκδοση GT Line των 130 ίππων, η Γαλλία κερδίζει την Γερμανία και το 208 το MINI. Με το γρήγορο 208, η Peugeot, επιχειρεί να ξεφύγει από το στενό πλαίσιο της κατηγορίας των μικρών, με όπλα το design, την ψηφιακή τεχνολογία, την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά. Όλα σε ποσότητες με κάποιο μέτρο και με ισορροπία. Έτσι το Peugeot γίνεται κάτι παραπάνω από μία εναλλακτική πρόταση απέναντι στο MINI.

Η τρίτη γενιά του εικονικού Cooper είναι η πιο ώριμη και αυτή που έχει χαρακτηριστεί allrounder. Όμως αυτή η στροφή στην λειτουργικότητα το έκανε να χάσει το κάτι από το feeling και την ευχαρίστηση που δίνει στον οδηγό. Έχει ενισχυθεί η απόδοση, η οικονομία, η άνεση, η ευκολία στους χειρισμούς και την καθημερινή χρηστικότητα.

Αυτό εκμεταλλεύτηκαν οι μηχανικοί της Peugeot, οι οποίοι πρόσθεσαν το συστατικό της οδικής συμπεριφοράς (έστω και λίγο) και σε συνδυασμό με όλα τα άλλα κέρδισαν. Έτσι έκαναν το 208 να απευθύνεται σε ανθρώπους, που λειτουργούν µε το συναίσθημα και παραμερίζουν το κόστος.

Δημοφιλή στο Protothema.gr