Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο Hyundai i10

  • Αποστολή στην Πορτογαλία: Γιάννης Τσιρογιάννης

Η νέα γενιά του i10, μας δείχνει ξεκάθαρα σε αυτή την πρώτη επαφή που είχαμε μαζί της, την σαφή πρόθεση να οριοθετήσει προς τα πάνω την κατηγορία Α των αυτοκινήτων πόλης. Το νέο μικρό της Hyundai ουσιαστικά αναβαθμίζει τα μικρά αυτοκίνητα, αλλάζοντας την οπτική που είχαμε γι αυτά μέχρι σήμερα.

 

Με βάση μια πρόσφατη έγκυρη μελέτη, τα μικρά αυτοκίνητα είναι πολύ πιθανό να αποτελέσουν είδος προς εξαφάνιση στο άμεσο μέλλον καθώς η επίτευξη νέων στόχων γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη και δαπανηρή για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Η Hyundai όπως αποδείχθηκε όχι μόνο δεν παραιτείται από την κατηγορία Α (όπως πράττουν αρκετοί ανταγωνιστές της τελευταία), αλλά αντιθέτως επενδύει αρκετά σε αυτή τη νέα γενιά του δημοφιλούς i10.

Το επιτυχημένο μικρό έφτασε αισίως στην τρίτη λοιπόν γενιά με μια πλούσια εμπορική παρακαταθήκη προερχόμενη από τους προκατόχους του. Βέβαια από το 2008 μέχρι σήμερα αλήθεια είναι πως πολλά έχουν διαφοροποιηθεί, όχι μόνο στη Hyundai αλλά και στην κατηγορία των μινι αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα το νέο i10 να εναρμονίζεται πλήρως με τις απαιτήσεις του σήμερα σε κάθε επιμέρους τομέα. Έχουμε και λέμε λοιπόν, δυναμικός ξεχωριστός σχεδιασμός, προηγμένες τεχνολογίες ασφαλείας για πρώτη φορά σε όχημα πόλης, καθώς και δυνατότητες συνδεσιμότητας όπως προτάσσει η εποχή. Τώρα, όπως και ο προκάτοχός του, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται επί ευρωπαϊκού εδάφους. Εξωτερικά κερδίζει το στοίχημα με τις μυώδεις γραμμές αλλά και την πληθώρα νέων σχεδιαστικών στοιχείων που του προσδίδουν μοντέρνα όψη. Με τη σειρά του, το εσωτερικό επιβεβαιώνει πως αποτελεί ξεκάθαρη αναβάθμιση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η Hyundai έχει τοποθετήσει μία οθόνη αφής 8 ιντσών στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, ενώ εξοπλίζεται με ηλεκτρονικούς φύλακες αγγέλους όπως το σύστημα κόπωσης οδηγού, η προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας αλλά και η αυτόματη επιλογή δέσμης φώτων.

Στο εμπρόσθιο μέρος τα LED φώτα ημέρας έχουν ενσωματωθεί στην μεγαλύτερη γρίλια αλλά τώρα, και τα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω διαθέτουν εντελώς νέα σχεδίαση. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί ένας σπορ προφυλακτήρας, διαχύτης και μια αεροτομή. Επίσης στην κολώνα μεταξύ πέμπτης πόρτας και χώρου αποσκευών έχει τοποθετηθεί το λογότυπο του νέου μοντέλου. Το i10 φαίνεται ότι είναι μεγαλύτερο παρόλο που οι διαστάσεις του έχουν παραμείνει σχεδόν οι ίδιες, με το μήκος του να έχει αυξηθεί μόλις 5 χιλιοστά. Επίσης, είναι 20 χιλιοστά φαρδύτερο και 20 χιλιοστά χαμηλότερο από τον προκάτοχό του αλλά ιδιαίτερα σημαντική είναι η αύξηση των 40 χιλιοστών στο μεταξόνιο. Επίσης εξαιρετικά δουλειά φαίνεται ότι έχει γίνει και στους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους καθώς οι πίσω επιβάτες έχουν μεγαλύτερο προσφερόμενο χώρο ενώ ο χώρος αποσκευών αγγίζει τώρα τα 252 λίτρα. Στο κέντρο του ταμπλό έχει τοποθετηθεί μια μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών που περιλαμβάνει το σύστημα ψυχαγωγίας το οποίο διαθέτει σύνδεση για Apple CarPlay αλλά και για Android Auto. Επιπλέον υπάρχει ασύρματη φόρτιση αλλά και μια έξυπνη εφαρμογή για smartphones που επιτρέπει την ασύρματη πρόσβαση σε μερικές λειτουργίες του αυτοκινήτου όπως είναι οι ρυθμίσεις για το έλεγχο του κλιματισμού. Όσον αφορά στα συστήματα ασφαλείας, το Hyundai i10 αναμένεται να καταφθάσει στις με πέδηση έκτακτης ανάγκης με εμπρόσθια κάμερα ικανή να ανιχνεύει όχι μόνο οχήματα αλλά και πεζούς. Επίσης το μικρό της Hyundai θα εξοπλίζεται με σύστημα κόπωσης οδηγού, προειδοποίηση ορίου ταχύτητας, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας αλλά και αυτόματη επιλογή δέσμης φώτων.

Το νέο Hyundai i10 θα διατίθενται με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου ο οποίος αποδίδει 67 ίππους και 97 Nm ροπής χωρίς την ύπαρξη turbo. Επίσης θα υπάρχει και μία ακόμη επιλογή κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,2 λίτρου ο οποίος θα αποδίδει 84 ίππους και 118 Nm ροπής. Τα δύο μηχανικά σύνολα (η διαφορά τους είναι στα 560 ευρώ) θα συνδυάζονται με ένα 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή με ένα αυτόματο κιβώτιο με επίσης 5 σχέσεις (η διαφορά τους είναι +700 ευρώ). Μετά το καλοκαίρι το μίνι μοντέλο θα είναι διαθέσιμο και με κινητήρα τούρμπο 1.000 κυβικών εκατοστών με 100 άλογα. Το i10 θα πωλείται με τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: Fresh, Style, Premium και Distinctive. Οι τιμές για το 1.0 των 67 ίππων θα ξεκινούν από τα 11.190 ευρώ, ενώ το 1.2 των 84 ίππων θα ανεβαίνει στα 11.750 ευρώ. Ο 1.200άρης βενζινοκινητήρας θα συνδυάζεται επίσης και με αυτόματο κιβώτιο με τιμή εκκίνησης τα 12.450 ευρώ.

Στα πέριξ της Λισσαβόνας τώρα, το i10 απέδειξε πως λοξοκοιτάζει με την οδική συμπεριφορά του προς την επόμενη κατηγορία, αυτή δηλαδή των supermini, έχοντας ως βασικούς άξονες τη ραφιναρισμένη κύλιση, τα χαμηλά επίπεδα θορύβου αναλογικά με το τι ισχύει στην κλάση, αλλά και τις ουδέτερες αντιδράσεις σε λίγο πιο σβέλτους ρυθμούς από αυτούς που επιτρέπει το αστικό περιβάλλον. Περισσότερα το προσεχές διάστημα, όταν το νέο i10 διατεθεί προς πώληση στη χώρα μας.

Δημοφιλή στο Protothema.gr