Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoCHOICE

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: Honda CR-V e:HEV AWD

  • Γιώργος Σκευοφύλαξ (gs@newsauto.gr) Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης

Η Honda άλλαξε ριζικά το CR-V sτην πέμπτη γενιά του. Κατάργησε τους κινητήρες diesel ενίσχυσε την υβριδική του έκδοση και μένει να μάθουμε αν κατάφερε να πετύχει χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων.

Το CR-V e:HEV υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία της Honda, Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), η οποία συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σύμφωνα με την Honda: «Η είσοδος του CR-V στην οικογένεια e:HEV, αφού προηγήθηκαν τα νέα Jazz e:HEV και Honda e, και αποτελεί ένα ακόμα βήμα στη δέσμευση της Honda να εξηλεκτρίσει το 100% των mainstream Ευρωπαϊκών μοντέλων της μέχρι το 2022».

Οι διαφορές μέσα και έξω

Οπτικά , εκτός από την προσθήκη του διακριτικού «e:HEV», το CR-V έχει επίσης το νέο λογότυπο Honda με μπλε περίγραμμα, ως ένδειξη των μοντέλων χαμηλών ρύπων. Επιπλέον, η υβριδική έκδοση έχει τα αντίστοιχα διακριτικά στο πλάι και πίσω, ενώ διαθέτει ζάντες με αεροδυναμική σχεδίαση. Εσωτερικά οι διαφορές σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις είναι περισσότερες και επικεντρώνονται, τόσο στον ψηφιακό πίνακα οργάνων που απεικονίζει την λειτουργία του υβριδικού συστήματος όσο και με την απουσία μοχλού αλλαγής ταχυτήτων. Ένα ακόμα στοιχείο, είναι πως δεν προσφέρεται ως 7θέσιο αφού το χώρο των δύο επιπλέον καθισμάτων καταλαμβάνει η μπαταρία. Όπως συμβαίνει  με τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα, τα στοιχεία της μείωσαν και κατά 64 lt το χώρο αποσκευών, (από 561 στα 497 lt).

Πάντως στο ανανεωμένο μοντέλο διατηρείτε η κορυφαία εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, αλλά και πολλές λειτουργικές εφαρμογές, που το κάνουν πιο πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για να μην «χτυπά» σε χαμηλές οροφές, ή αντικείμενα ενώ η λειτουργικότητα  της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων, ή την αναδίπλωση (με μία κίνηση) των διαιρούμενων 60:40 των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.

Στο χώρο επιβατών θα χωρέσουν με άνεση πέντε ενήλικοι με τις αποσκευές και τα μικροπράγματά τους. Η θέση οδήγησης είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας, με το άνετο κάθισμα να στηρίζει σωστά το σώμα. Στην κεντρική κονσόλα αντί για τον μοχλό επιλογής ταχυτήτων υπάρχουν τέσσερις διακόπτες (Drive, Neutral, Reverse και Park).

Εκεί υπάρχει επίσης το χειρόφρενο και τα πλήκτρα Sport, Econ και EV του υβριδικού συστήματος. Με την τελευταία επιλογή, το υβριδικό CR-V μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για δύο χιλιόμετρα ή μέχρι την ταχύτητα των 40 χλμ. Πάνω από αυτά τα… όρια εμπλέκεται αυτόματα και ο βενζινοκινητήρας.

Πως λειτουργεί το Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD)…

Για την κίνηση φροντίζει ο συνδυασμός δύο ηλεκτρομοτέρ, μιας ισχυρής υπολογιστικής μονάδας και ενός δίλιτρου 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα i-VTEC 145 ίππων. Ο τελευταίος, λειτουργεί στον κύκλο Atkinson, συνδέεται με τους τροχούς μόνο «on demand» με μετάδοση μιας σχέσης και ένα σετ συμπλεκτών.

Το υβριδικό σύστημα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης επιλέγει κάποιο από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα κίνησης -EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο, η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων και εκείνος τους τροχούς. Στο δεύτερο και πιο σύνθετο, το CR-V είναι και πάλι ηλεκτροκίνητο, αλλά ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί μια γεννήτρια που παράγει ρεύμα, ως range extender.

Στο τρίτο, που είναι διαθέσιμο μόνο αφού το αυτοκίνητο ξεκινήσει και δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις επιτάχυνσης, το ηλεκτρικό σύστημα βγαίνει από την εξίσωση και ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απ’ ευθείας με τους τροχούς, χωρίς κιβώτιο.  Ο οδηγός μπορεί απλώς να επιλέξει EV Drive, Econ Mode ή Sport Mode, με το τελευταίο να βελτιώνει την απόκριση της δύναμης.

…και τι αποδίδει

Σε συνδυασμό με το ηλεκτρομοτέρ των 184 ίππων, οι επιδόσεις που χαρίζει το υβριδικό σύστημα στο CR-V των 1.670 kg είναι πολύ καλές. Σύμφωνα με την Honda το CR-V e:HEV επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα (στην έκδοση AWD της δοκιμής μας)  με τελική ταχύτητα 180 km/h. Το υβριδικό σύστημα πετυχαίνει εκπομπές CO2 από 126g/km (WLTP μικτός κύκλος) και κατανάλωση καυσίμου 7,1l/100km (WLTP μικτός κύκλος) στην τετρακίνητη έκδοση.

Στην κίνηση εντός και εκτός πόλης, το υβριδικό CR-V θα σας εντυπωσιάσει καθώς κοιτάζοντας τους δείκτες έχετε την αίσθηση πως ούτε το καύσιμο τελειώνει αλλά ούτε και η μπαταρία. Η Honda δίνει 7,1 λίτρα κατανάλωση και εμείς είδαμε (στο όργανο μέτρησης 7,3 με 7,5), κάτι που δείχνει πως η τεχνολογία της Honda αποδίδει στην πράξη.

Το CR-V σε κίνηση εντός και εκτός

Οδηγώντας το CR-V στην άσφαλτο, θα καταλάβετε αμέσως την γραμμική λειτουργία του συστήματος, καθώς και τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης. Στις στροφές σας δίνει την αίσθηση ασφάλειας και σιγουριάς, με κλίσεις που δεν γίνονται έντονες και χωρίς να επηρεάζεται η πορεία που έχετε επιλέξει.

Η χροιά του βενζινοκινητήρα, όποτε αυτός είναι σε λειτουργία, φιλτράρεται ελαφρώς από το Active Sound Control και δεν συναρπάζει, ενώ κάποιες φορές γίνεται έντονη και περνά στην καμπίνα. Πίσω από το τιμόνι, υπάρχουν τα  paddles, που αυξομειώνουν το ρυθμό ανάκτησης ενέργειας για τη μπαταρία ιόντων λιθίου, άρα και την επιβράδυνση όταν αφήνετε το πεντάλ της δύναμης.

Για την τετρακίνηση φροντίζει να μεταδίδει την δύναμη στον πίσω άξονα το ίδιο ηλεκτρομοτέρ που κινεί και τους εμπρός τροχούς. Χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη που συνδέει έναν άξονα κίνησης στο πίσω διαφορικό μέσω μιας υδραυλικής αντλίας. Οπότε μαζί και με την απόσταση των 19,2 εκατοστών από το έδαφος και τα 60ντάρια στο προφίλ ελαστικά, υπάρχει η δυνατότητα για εκτός δρόμου βόλτες χωρίς προβλήματα. Το μόνο που χρειάζεται σε εκτός ασφάλτου διαδρομή είναι να κινείστε προσεκτικά, διότι στις συνεχόμενες ανωμαλίες με γρήγορο ρυθμό η εμπρός ανάρτηση τερματίζει. Όμως αυτό δεν χαλά το παιχνίδι σε βατό χωματόδρομο.

Τελικά η τεχνολογία δουλεύει;

Οι Ιάπωνες πέτυχαν το στόχο τους και παρουσίασαν έναν υπερσύγχρονο αντικαταστάτη του CR-V από την οποία δεν θα μας λείψει η diesel έκδοση. Η οικονομία, οι χαμηλοί ρύποι είναι τα προτερήματα του αυτοκινήτου το οποίο δεν έχει χάσει την δύναμη, την άνεση και την λειτουργικότητά του. Αυτό που δεν μας άρεσε είναι η τιμή του που στη συγκεκιμένη έκδοση ξεκινά από τις 44.800 ευρώ -η εισαγωγική έκδοση του μοντέλου πάντως, η 2WD Comfort ξεκινά από τις 37.700 ευρώ- αλλά και ο θόρυβος του κινητήρα από το μονής σχέσης κιβώτιο ταχυτήτων (αναγκαίο κακό).

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda CR-V e:HEV AWD
Κινητήρας: 1.993 cc
Ισχύς: 145 PS/6.200 rpm
Ροπή: 175 Nm/4.000 rpm
2 Ηλεκτροκινητήρες
Ισχύς: 184 PS
Ροπή: 315 Nm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο μονής σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,9 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7,1 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 126 gr/km
Βάρος: 1.670 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.600 x 1.855 x 1.689 mm
Χώρος αποσκευών: 497 lt
Τιμή Από 37.700 ευρώ (2WD), από 48.500 ευρώ (AWD)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Ανανέωση και νέα σπορ έκδοση εξοπλισμού για το Honda CR-V
Video: Το Honda CR-V Hybrid κυκλοφορεί και αμιγώς… ηλεκτρικά
H σχεδίαση του νέου Honda HR-V έχει ενδιαφέρον (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto