Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi RS Q8

Ελλάδα 10:43
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Audi RS Q8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi RS Q8

ΔΟΚΙΜΕΣ

Tα φαινόμενα απατούν: To RS Q8 είναι κάτι περισσότερο από ένα ψηλό Q7 με 600 PS.

Advertisement
Advertisement

Ο Viktor Underberg, με προϋπηρεσία 25 ετών στην Audi, τέθηκε πρόσφατα επικεφαλής του τμήματος Ερευνας και Εξέλιξης της Audi Sport και είναι πεπεισμένος για τις δυνατότητες του RS Q8. Αλλωστε πρόκειται για ένα μοντέλο που μοιράζεται βασικά χαρακτηριστικά με τη Lamborghini Urus. «Αλλά θα σας μαλώσω», δηλώνει, «σε περίπτωση που υπερεκτιμήσετε το ταλέντο σας ή υποτιμήσετε κάποια στροφή».

Το καταλάβαμε, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν μπορούμε παρά να το σανιδώσουμε. Με ισχύ 600 PS και 81,5 kgm ροπής, ο 4λιτρος V8 εύκολα διαλύει με μια γκαζιά τον στόλο των νοικιάρικων αυτοκινήτων της Τενερίφης. Παρά το βάρος των 2,3 τόνων επιταχύνει στα 100 km/h από στάση σε μόλις 3,8’’, η βελόνα του ταχύμετρου δείχνει 200 km/h σε 9,9’’ και με το Drive Select στη θέση Dynamic οι αποστάσεις προσπέρασης συρρικνώνονται, συνήθως με 2η ή 3η σχέση. Με το προαιρετικό πακέτο Dynamic Pack Plus η τελική φτάνει τα 305 km/h (από τα 250 km/h), πράγμα όχι ιδιαίτερα χρήσιμο στους επαρχιακούς δρόμους ενός νησιού, ώρες μακριά από την πλησιέστερη Autobahn, σε αντίθεση με τα κεραμικά δισκόφρενα, το μπλοκέ διαφορικό quattro sport και τις ενεργές αντιστρεπτικές. Ανηφορίζοντας στους ορεινούς δρόμους το διαφορικό συνεισφέρει στην αμεσότητα, το σύστημα ενεργών αντιστρεπτικών μειώνει τις κλίσεις και τις κινήσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ με την αποσύνδεσή τους στην ευθεία αυξάνεται σημαντικά η άνεση (ακόμα και με τροχούς 23”).

Advertisement
Advertisement

Προσθέστε το γεγονός ότι το 85% της ροπής πηγαίνει στον πίσω άξονα, καθώς και την στάνταρντ τετραδιεύθυνση, και το RS Q8 παραμένει σταθερό και ατάραχο σχεδόν ανεξάρτητα από τη διάμετρο των στροφών, το οδόστρωμα και την ταχύτητα, με μια υπόνοια υπερστροφής στην έξοδο με σανιδωμένο το πεντάλ γκαζιού. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αυτό το αυτοκίνητο λατρεύει τα γρήγορα εσάκια, αλλά και τις μεγάλες… πλατείες! Δεν πρόκειται όμως για ένα μονοδιάστατο «fast and furious» μοντέλο: η αερανάρτηση μπορεί να αυξήσει την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος κατά 90 mm για ευκολότερη εκτός δρόμου κίνηση (αν και οι τροχοί 23’’ δεν εμπνέουν ιδιαίτερη εμπιστοσύνη), ενώ υπάρχουν οκτώ προγράμματα οδήγησης, μεταξύ των οποίων τα ηπιότερα Comfort, Balanced και Offroad και το ελεύθερα προγραμματιζόμενο Individual. Δύο από αυτά μπορούν να αποθηκευτούν στα μπουτόν RS1 και RS2 του τιμονιού για γρήγορη πρόσβαση.

Παράπονα; Τα προαιρετικά δισκόφρενα θα μπορούσαν να ανταποκρίνονται ταχύτερα, με λιγότερη προσπάθεια υπό πλήρη πίεση και πιο αργή εμπλοκή του ABS. Ο κινητήρας διαθέτει ηλεκτρικά υποβοηθούμενο συμπιεστή ώστε να αντεπεξέλθει στην υστέρηση απόκρισης του turbo, αλλά παρ’ όλα αυτά δεν είναι ιδιαίτερα ελαστικός από τις 2.500 rpm με 2η και 3η σχέση στο κιβώτιο. Τα πράγματα είναι καλύτερα στο πρόγραμμα Dymanic, με τις ταχύτερες αλλαγές, την άμεση απόκριση του πεντάλ γκαζιού και το βαρύτερο τιμόνι. Ωστόσο, η επίτευξη χαμηλών τιμών κατανάλωσης δεν είναι εφικτή στη συγκεκριμένη ρύθμιση. Είναι γνωστό ότι η Lamborghini αναμένεται να παρουσιάσει την Urus Sport, υπάρχει όμως πιθανότητα να δούμε ένα δυνατότερο RS Q8 Plus; Ή μήπως ένα ελαφρύτερο; «Υπάρχει η σκέψη», επιβεβαιώνει ο Viktor Underberg χαμογελώντας πονηρά…

Advertisement

ΝΑΙ
ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΣΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
ΣΤΟN ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ

Advertisement

ΟΧΙ
ΣΤΗΝ ΥΣΤΕΡΗΣΗ ΤΟΥ V8 ΧΑΜΗΛΑ
ΣΤΗΝ ΥΨΗΛΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

CAR
ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΤΕΡΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ URUS, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΥΘΥΠΟΣΤΑΤΟ, ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΟ ΠΑΚΕΤΟ ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ.

Advertisement

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.996 ccV8, TURBO, 600 PS @ 6.000 rpm, 81,5 kgm @ 2.200 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO, 8 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: TEΤΡΑΚΙΝΗΣΗ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Ε-Π)
0-100 KM/H: 3,8”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 (305) km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,1 lt/100 km
CO2: 277 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.012/1.998/1.694 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.998 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 594 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.315 kg
TIMH: από 167.400 EUR

Διαβάστε ακόμα

Οδηγούμε: Audi RS 4 Avant

Πόσο κοστίζει το ηλεκτρικό Audi e-tron Sportback στην Ελλάδα;

Δοκιμή: Audi Q8 50 TDI quattro