Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Audi Sport: Τα σχέδια για μοτέρ υψηλής απόδοσης

Ελλάδα 1:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Audi Sport: Τα σχέδια για μοτέρ υψηλής απόδοσης

ΝΕΑ

Audi Sport: Τα σχέδια για μοτέρ υψηλής απόδοσης

ΝΕΑ

O 5κύλινδρος κινητήρας με απόδοση 500+ ίππους και ηλεκτρικό turbo, ένας νέος V8 με ισχύ πάνω από 650 ίππους, πλειάδα αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων. Τα επόμενα τρία χρόνια προβλέπονται άκρως ενδιαφέροντα για την Audi Sport.

Advertisement
Advertisement

(Δημοσιεύτηκε στο τεύχος 2 της ελληνικής έκδοσης του Car Magazine-*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Η Audi Sport, η έδρα των υψηλών επιδόσεων μοντέλων RS αλλά και των αγωνιστικών εκδόσεων, βρίσκεται υπό νέα διοίκηση. Ο πρώην εμπορικός διευθυντής της Audi Κίνας, Michael-Julius Renz, ανέλαβε από τις αρχές του έτους το management του συγκεκριμένου τμήματος, κληρονομώντας μία ανοδική εμπορικά πορεία και έχοντας να αντιμετωπίσει την πρόκληση που ακούει στο όνομα «ηλεκτροκίνηση» στα μοντέλα RS.Ο Renz θα είναι ενθουσιασμένος με την είδηση ότι ο χαρισματικός 5κύλινδρος κινητήρας της Audi, του οποίου η κληρονομιά αρχίζει πριν από σχεδόν τέσσερις δεκαετίες, με το θρυλικό Quattro, ξανά γεννιέται μέσω ενός νέου μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Ο original κινητήρας ήταν 2,1 λίτρων, διέθετε 10 βαλβίδες και απέδιδε 200 PS. Η τελευταία ενσάρκωσή του, που θα αρχίσει να τοποθετείται σε φετινά μοντέλα της Audi, αρχικά στη δεύτερη γενιά του RS Q3, θα αποδίδει υπερδιπλάσια ισχύ.

Με κωδικό όνομα EA855, το αλουμινένιο 5κύλινδρο σε σειρά 20βάλβιδο σύνολο των 2,5 λίτρων διαθέτει επιπλέον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, ο οποίος παίρνει ισχύ από ένα ηλεκτρικό σύστημα 48V. Ο e-compressor λειτουργεί σε χαμηλές rpm για την εξάλειψη της υστέρησης (lag), με τον συμβατικό στροβιλοσυμπιεστή να ενεργοποιείται όταν έχει δημιουργηθεί επαρκής πίεση στην εξάτμιση.Στη βασική του έκδοση ο συγκεκριμένος κινητήρας αρχικά θα αποδίδει κοντά στους 430 PS. Στην πιο ισχυρή του μορφή η ισχύς θα φτάνει τους 450 PS, κοντά στον κόφτη των 7.500 rpm. Οι μηχανικοί της Audi εξετάζουν και μια έκδοση RS Plus, που ενδεχομένως να ξεπεράσει τους 500 PS.

Advertisement

Αν και η φίρμα από το Ιγκολσταντ έχει παρουσιάσει προσφάτως το πρωτότυπο TT Clubsport Turbo, το οποίο αποδίδει 600 PS, αυτή η ισχύς παραμένει εκτός παραγωγής, κυρίως για λόγους ανθεκτικότητας και εκπομπών ρύπων.Μετά το RS Q3 ο ίδιος κινητήρας θα εφοδιάσει το επόμενο RS3 Sportback του 2019. Έναν χρόνο μετά σειρά έχει το κουπέ SUV RS Q4 και, τέλος, το 2021 θα παρουσιαστεί το νέο TT RS.Ας προχωρήσουμε στον μεγαλύτερης χωρητικότητας V8 των 4,0 lt, όμοιο με αυτόν που βρίσκεται ήδη κάτω από το καπό της νέας Lamborghini Urus, με απόδοση 650 PS.

Advertisement

Ήδη η Audi βρίσκεται στις τελευταίες λεπτομέρειες πριν από την οριστική απόφαση για την ύπαρξη μιας RS έκδοσης στο μελλοντικό Q9, ένα επταθέσιο SUV μοντέλο. Πριν από αυτό, όμως, έχουν προτεραιότητα το νέο RS7, με biturbo V8 κινητήρα 4,0 lt και ιπποδύναμη που θα ξεπερνά τους 600 PS, ενώ ακολουθεί η ισχυρότερη έκδοση του νέου Q8 με 640 PS.Όπως είναι φυσικό, ένα σημαντικό στοιχείο για το τμήμα Audi Sport είναι η προσθήκη υβριδικής τεχνολογίας μοντέλων, κάτι που για πρώτη φορά ήρθε στην επιφάνεια επί ημερών του τέως Διευθύνοντος Συμβούλου Stephan Winkelmann. Ο ιδιόρρυθμος Γερμανός είχε αναφέρει εδώ και αρκετό καιρό ότι η ύπαρξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην γκάμα RS θα αποτελεί το επόμενο βήμα στην ιστορία της εταιρείας. Ως αποτέλεσμα, η Audi Sport σχεδιάζει τις εκδόσεις RS των ηλεκτροκίνητων μοντέλων, εξαιρουμένου του R8 e-tron που έχει αποκλειστεί από τους ίδιους τους Γερμανούς.

Πράγματι, το R8 θεωρείται απίθανο να αντικατασταθεί, τουλάχιστον μέχρι το 2020.Η τάση της ηλεκτροκίνησης που θα πρέπει να ακολουθήσει η Audi Sport απαιτεί και λίγη βοήθεια από την Porsche. Έχοντας ως βάση την τετράθυρη Mission-E, η φίρμα δουλεύει ήδη στο νέο κουπέ μοντέλο Ε GT, που αναμένεται να παρουσιαστεί στα τέλη του 2019, ενώ αργότερα θα παρουσιαστεί και η πιο σπορ εκδοχή του, η οποία θα διαθέτει το λογότυπο RS. Η Audi και η Porsche αναπτύσσουν από κοινού μια νέα πλατφόρμα, την PPE, πάνω στην οποία θα κατασκευαστούν οι ηλεκτροκίνητες εκ-δόσεις S και RS των μοντέλων Ε5 (πεντάθυρο κουπέ), Ε7 (τετράθυρο κουπέ) και EQ5 /6/7/8/9 (crossovers). Τι γίνεται, όμως, το αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Ένα τέτοιο όχημα θα έπρεπε να υιοθετήσει την πλατφόρμα SAZ, που η Porsche εξελίσσει στο Weissach για την επόμενη 911. Επίσης, η SAZ είναι μια πλατφόρμα που μπορεί να συνδυάσει ηλεκτρικούς, αλλά και εσωτερικής καύσης κινητήρες.