Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Road Test: Lamborghini Huracan Performante-McLaren 600LT-Porsche 911 GT3 RS

  • newsautoteam

Τρία supercars, τρεις έτοιμοι για τα πάντα οδηγοί σε ένα εκπληκτικής ομορφιάς και ανάλογης τεχνολογίας περιβάλλον. Ποίος αλήθεια μπορεί να είναι ο τελικός νίκη της;

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Τετρακίνηση ή πίσω κίνηση; Turbo και ατμοσφαιρικοί κινητήρες τοποθετημένοι στο κέντρο ή κοντά στον πίσω άξονα; Είναι σπάνιο να δοκιμάζεις τρία τόσο διαφορετικά μοντέλα, που έχουν έναν και μοναδικό σκοπό:την απόλυτη οδηγική ευχαρίστηση. Και όχι μόνο σε ότι αφορά την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας. Βλέπετε, οι πρωταγωνιστές της δοκιμής μας αποτελούν ουσιαστικά τα ιδανικά μοντέλα για μια μέρα ξεφαντώματος στην πίστα ή για μια χαλαρή βόλτα στην παραλιακή.

Η McLaren 600 LT είναι όντως ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, τόσο με τον τρόπο που οδηγείται όσο και με τη δυναμική που βγάζει στον δρόμο. Ξεκινάμε με τη McLaren 600LT, το πιο πρόσφατο δημιούργημα της φίρμας από το Wokingκαι της σειράς Sport Series, που περιελάμβανε μέχρι τώρα τις 540C, 570S και 570GT. Όπως και στα προαναφερθέντα έτσι και ο κωδικός 600LT αναφέρεται στη μέγιστη ισχύ των 600 PS, που αποδίδει ο twin-turbo V8 κινητήρας των 3,8 lt. Από την άλλη, το «LT» αντιστοιχεί στις αγωνιστικές εκδόσεις της McLaren F1, τις θρυλικές GTR Longtail που συμμετείχαν στις 24 Ώρες του Le Mans στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και όχι σε κάποια αξιοσημείωτη αύξηση του συνολικού μήκους (μόλις 7,4 cm από την 570S).

Να αναφέρουμε ότι ο παραπάνω κωδικός εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία της McLaren με την 675LT, μια ελαφρύτερη και ταχύτερη εκδοχή της 650S. Η 600LT ζύγιζε ι1.247 kg, που την κάνουν ελαφρύτερη κατά 66 kg από μια συνηθισμένη 570S. Αυτή η μείωση συνοδεύεται με ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο, που βοηθάει στην επίτευξη υψηλότερης κάθετης δύναμης (downforce) και περιλαμβάνει,μεταξύ άλλων, πληθώρα πτερυγίων και εισαγωγών αέρα, ένα νέο εμπρόςsplitter και μία σταθερή πίσω αεροτομή, της οποίας το κεντρικό τμήμα είναι κατασκευασμένο από κατάλληλα υλικά για να το προστατεύουν από τα σκασίματα άκαυστης βενζίνης από τις εξατμίσεις οι οποίες έχουν μετακομίσει ψηλά και σε περίοπτη θέση. Αντίθετα με τη McLaren, η Lamborghini χρησιμοποιεί διαφορετικό κωδικό για τις «ακραίες» εκδόσεις των μοντέλων της: SV ή Super Veloce για την Aventador και Performante για τη Huracán.

Οι πρωταγωνιστές μας,ουσιαστικά, είναι τα ιδανικά μοντέλα για μια μέρα ξεφαντώματος στην πίστα ή για μια χαλαρή βόλτα και χάζι στην παραλιακή. Πάντως τα συστατικά της συνταγής είναι παρόμοια.Μεγαλύτερη ισχύς -για την ακρίβεια 640 PS, που προέρχεται από έναν ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα 5,2 lt, και μικρότερο βάρος. Οι βελτιωμένες επιδόσεις την τοποθέτησαν στην κορυφή των ταχύτερων μοντέλων παραγωγής στην πίστα του Nürburgring, έστω και προσωρινά. Το 2017 η Performanteανακηρύχθηκε «Βασίλισσα του Ρινγκ» κλέβοντας τον τίτλο από την Porsche 918 Spyderμε χρόνο 6:52.01, πριν εμφανιστούν οι 911 GT2 RS και Aventador SVJ.

Και επειδή αναφερόμαστε σε μοντέλα της γερμανικής φίρμας, σημειώνουμε ότι η μικρότερη 911 RS, η δική μας GT3, διαθέτει και αυτή ανάρτηση με μεταλλικά σινεμπλόκ (αντί ελαστικών συνδέσμων),NACA εισαγωγές αέρα στο καπό, μία πίσω πτέρυγα με διαστάσεις τραπεζιού πικνίκ,ενώ η ισχύς μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω του στάνταρ αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK. Δυστυχώς, οι λάτρεις του χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων δεν έχουν άλλη επιλογή παρά μόνο αν επιλέξουν τις εκδόσεις GT3 ή GT3 Touring. Σε αντίθεση με την GT2 RS των 700 PS, εδώ έχουμε ένα ατμοσφαιρικό επίπεδης διάταξης 6κύλινδρο σύνολο 4,0 lt, ικανό να αποδίδει 520 PS, με την ανάλογη «μεταλλική» χροιά και συγκλονιστική αμεσότητα στο δεξί πεντάλ.

Παρά το νέο bodykit, η GT3 RS διατηρεί το γνωστό αμάξωμα των υπόλοιπων εκδόσεων της 911:για κάποιους δεν αποτελεί κλασικό παράδειγμα εμφάνισης supercar,παρά την ύπαρξη των πανέμορφων μονομπούλονων ζαντών, των φαρδύτερων ελαστικών και της ευμεγέθους αεροτομής.Κάτι που δεν ισχύει για τη Huracán Performante.Σε ότι αφορά την ντίβα της Sant’Agata, τα πράγματα διαφέρουν κοιτώντας την απέξω και μπαίνοντας στην καμπίνα. Εδώ η ορατότητα προς τα πίσω είναι σχεδόν ανύπαρκτη, λόγω της πίσω πτέρυγας, θυμίζοντας τις παλαιότερες Countach και Diablo. Επίσης, υπάρχουν εργονομικά θεματάκια, όπως η τοποθετημένη μακριά από τα χέρια του οδηγού βάση της κεντρικής οθόνης, το περίεργα σχεδιασμένο τιμόνι και η εκνευριστική ύπαρξη άπειρων διακοπτών.

Ναι, ακολουθεί τη γενικότερη φιλοσοφία ενός supercar, αν και θα θέλαμε να διατηρηθούν οι ανοιγόμενες προς τα πάνω πόρτες που διαθέτει η Aventador. Ναι, είναι εντυπωσιακό και flashy το εσωτερικό, αλλά ο χώρος για το κεφάλι είναι περιορισμένος, αποτέλεσμα της ψηλά τοποθετημένης θέσης οδήγησης, όπως συμβαίνει σε όλες τις Huracán.Αντίθετα, η McLaren 600LT μπορούμε να πούμε ότι είναι πιο επικεντρωμένη στη σημερινή εποχή. Οι εξωτερικές χειρολαβές βρίσκονται τοποθετημένες κατά μήκος της κάτω πλευράς των πλαϊνών «νεύρων». Απλώς πιέζεις ελαφρά και οι θύρες ανυψώνονται με χάρη και στυλ, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο όλων των μοντέλων του Woking, είτε αφορά την απλή 540C είτε το νέο hypercar Speedtail.

Οι αγοραστές της 600LT έχουν στη διάθεσή τους τον ίδιο V8 κινητήρα, το ανθρακονημάτινο monocage πλαίσιο και μια εκπληκτική θέση οδήγησης. Επίσης, μην ξεχνάμε τα tailor-made μπάκετ καθίσματα τα οποία «βιδώνουν» οδηγό/συνοδηγό εν όψει του απαιτητικού roller-coaster που θα ακολουθήσει και αποτελούν αξεσουάρ του προαιρετικού πακέτου Clubsport Pack του τμήματος MSO. Εάν οι αγοραστές θέλουν ακόμη πιο ελαφρύ το νέο τους αυτοκίνητο, μπορεί προαιρετικά να αφαιρεθούν το ηχοσύστημα και το σύστημα κλιματισμού. Πάντως, η πρώτη εντύπωση που αφορά κυρίως την ποιότητα των υλικών δεν είναι αναμενόμενη για ένα αυτοκίνητο η τιμή του οποίου ξεπερνά τις 200.000 ευρώ. Δεν υπάρχει ντουλαπάκι συνοδηγού, ενώ και εδώ η εργονομία δεν δρέπει δάφνες πρωτοτυπίας. Το προαιρετικό κιτ ανύψωσης του επανασχεδιασμένου εμπρός τμήματος (nose lift) ενεργοποιείται μέσω διάφορων μενού και υπο μενού και όχι με τον απλούστερο τρόπο, πατώντας δηλαδή ένα μπουτόν.

Πιθανότατα οι τεχνικοί της McLaren επικεντρώθηκαν κυρίως σε αυτή καθαυτή την αίσθηση που αφήνει η 600LT και θεώρησαν όλα τα παραπάνω απλά πταίσματα. Η 600LT αποτελεί όντως ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο, τόσο με τον τρόπο που οδηγείται όσο και με τη δυναμική που βγάζει στον δρόμο. Τα 1.247 kg την κάνουν να είναι το ελαφρύτερο μοντέλο από τα άλλα δύο (1.382 kgη Lambo, 1.430 kg η GT3 RS), στοιχείο που φαίνεται κυρίως στην ευελιξία του αμαξώματος. Tο μελετημένο στήσιμο της ανάρτησης συνεργάζεται ιδανικά με το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης,που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι κατά 3% πιο γρήγορο από το αντίστοιχο της 570S. Αλλά αυτά που σε φτιάχνουν είναι η αμεσότητά του και η πληροφόρηση σε κάθε κίνηση των χεριών.

Είναι ελαφρύ, αλλά όχι στο επίπεδο μιας Senna. Νιώθεις τη μεγαλύτερη μάζα, σε σχέση πάντα με τη 570S, αλλά η συμβατική αλουμινένια ανάρτηση δεν είναι «κούτσουρο», χαρακτηρίζεται από τις ανοχές πριν από το «ξεκόλλημα» και την έλλειψη ηχηρών αντιδράσεων στις εγκάρσιες ανωμαλίες, ακόμα κι αν επιλέξει κάποιος τη ρύθμιση Sport. Υπάρχει επίσης και η επιλογή Track,που ενδείκνυται για αγωνιστική απόδοση σε περιβάλλον πίστας.Οδηγώντας τη Huracán Performanteη περίεργη θέση οδήγησης και η περιορισμένη ορατότητα σε κάνουν διστακτικό.Εκεί όπου το τιμόνι της McLaren δείχνει αψεγάδιαστο, οι μηχανικοί της Lamborghini δείχνουν να μένουν πίσω. Η αίσθηση δεν είναι ίδια με το βρετανικό μοντέλο. Πολλές φορές νιώθεις την απαραίτητη για τη συγκεκριμένη κατηγορία αμεσότητα να λείπει, κάτι που σε κάνει να μη δείχνεις την ίδια εμπιστοσύνη. Αλλά κάθε πράγμα θέλει και τον χρόνο του. Συνεχίζοντας να οδηγείς την Performante συνειδητοποιείς ότι το αυτοκίνητο διαθέτει πολύ καλά στοιχεία,όπως την αίσθηση που σου δίνει το μπροστινό.

Και όσο περνάνε τα λεπτά και ο εγκέφαλός σου συνηθίζει τις αντιδράσεις του τιμονιού, της δείχνεις και ολοένα μεγαλύτερη πίστη. Σαφώς, τα επίπεδα επικοινωνίας δεν συγκρίνονται με την 600LT, αλλά η τετρακίνηση και τα Pirelli P Zero Corsaβοηθούν τη Huracán να βάζει κάτω όλη τη δύναμη, χωρίς περαιτέρω παρατράγουδα. Mέσω του τοποθετημένου στο τιμόνι διακόπτη, το σύστημα παραμετροποίησης ANIMA αλλάζει την κατανομή της ροπής, τη μεταβλητότητα του συστήματος διεύθυνσης, τη διαδρομή της ανάρτησης και τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων. Η επιλογή Strada είναι ιδανική για όσους απλώς περιφέρονται και ποζάρουν. Οι λάτρεις της πίσω κίνησης μπορούν να επιλέξουν τη Sport, με το μεγαλύτερο ποσοστό να μεταφέρεται στον πίσω άξονα, ενώ για όσους έχουν την ευκαιρία να ανακαλύψουν τις αρετές του ιταλικού supercar στην πίστα το πρόγραμμα Corsa αποτελεί μονόδρομο.

Αλλά και πάλι, όταν μιλάμε για γνήσια οδηγική απόλαυση η Porsche 911GT3 RS είναι ότι καλύτερο. Θα νομίζετε ότι υπερβάλλουμε, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Όπως και η 911 Turbo, η RS επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό «πραγματικό αντικείμενο απόλαυσης» κάτω από όλες τις συνθήκες. Η ενεργητική τετραδιεύθυνση έχει διατηρηθεί και έχει εξελιχθεί ώστε να προσφέρει ακόμα καλύτερη δυναμική συμπεριφορά και περισσότερη ακρίβεια, ιδίως σε περιπτώσεις παρκαρίσματος, όπου βοηθάει πολύ στη διαδικασία. Σε κάθε άλλη κατάσταση προσφέρει ακόμα καλύτερη δυναμική συμπεριφορά, κυρίως σε συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης.

Βέβαια, εάν ξεπεραστούν τα όποια όρια θέτει η Φυσική, λόγω της κατανομής του βάρους, το φαινόμενο της υπερστροφής θα κάνει αισθητή την παρουσία του. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά της GT3 RS, η νέα διαθέτει μεγαλύτερα σε μέγεθος ελατήρια (τα εμπρός είναι σχεδόν διπλάσια), ενώ τα πίσω είναι κατά 50% πιο σκληρά. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι απλά από τους κορυφαίους, αλλά η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (PASM), η οποία παρέχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης τόσο του συστήματος ελέγχου ευστάθειας (Stability Control) όσο και του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης (Traction Control), στη σκληρότερη ρύθμιση κουράζει ακόμα και σε οδόστρωμα με παντελή απουσία ανωμαλιών. Πάντως, η επιλογή μεταλλικών συνδέσμων, αντί των ελαστικών, προσφέρει τα μέγιστα στην ακρίβεια και την πληροφόρηση του τιμονιού.

Η απόδοση του κινητήρα είναι υποδειγματική.Ιδίως μεταξύ 8.000-9.000 rpm, όπου παρεμβαίνει ο κόφτης, ο 4λιτρος flat-six βρίσκεται σε άλλο επίπεδο και παράγει ίσως τον πιο πωρωτικό ήχο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο παραγωγής στον πλανήτη Γη. Το διπλό σύμπλεκτο κιβώτιο PDK ανεβοκατεβάζει συνεχώς σχέσεις, ακόμα και με το ελάχιστο πάτημα στο γκάζι, με στόχο ο κινητήρας να βρίσκεται πάντα στο μέγιστο της απόδοσης και της ροπής των 49,7 kgm.Κάπως έτσι ο οδηγός βρίσκεται πάντα σε εγρήγορση, ακόμα και σε συνθήκες αστικού περιβάλλοντος. Αν μπορούμε να προσάψουμε κάτι αρνητικό, είναι η ράθυμη λειτουργία του συνόλου όταν οι στροφές πέσουν κάτω από τις 5.000 rpm. Με βάση τα παραπάνω -και υπό τις κατάλληλες συνθήκες-, τα 3,2” για το 0-100 km/h δείχνουν φυσιολογικά. Αν έχετε πιο χαλαρή διάθεση, η Lamborghini έχει καλύτερη απόκριση στις χαμηλές rpm, χάρη στα επιπλέον 1.200 cc του κινητήρα, ενώ ο συνδυασμός τετρακίνησης με τα επιπλέον 120 PS τη βοηθά να σημειώνει ταχύτερο πέρασμα στο 0-100 km/h κατά 0,3” (2,9”) από την 911.

O ατμοσφαιρικός V10 ορίζει τον χαρακτήρα του ιταλικούsupercar.Η χροιά του είναι ωμή, λίγο τρομακτική, από τη στιγμή που θα πατήσεις το start button μέχρι και την εμπλοκή της πρώτης σχέσης από τα ανθρακονημάτινα paddles.Στις πιο υψηλές στροφές περιστροφής ακούγεται μάλλον καλύτερα από την GT3 RS, ενώ δεν υστερεί και σε απόκριση.Τελευταία, όχι σε επιδόσεις, αφήσαμε την 600LT. Ένα καταπληκτικό αυτοκίνητο με τον δικό του χαρακτήρα, που το διαφοροποιεί από τα υπόλοιπα τετράτροχα δημιουργήμα τα της φίρμας. Στα δυναμικά χαρακτηριστικά είναι κορυφαία: ταχύτατη παρά την απουσία τετρακίνησης τόσο σε απόλυτα νούμερα όσο και στην αίσθηση των ενδιάμεσων επιταχύνσεων, εκεί δηλαδή που τα διπλά turbo δουλεύουν υπερωρίες. Αλλά η ουσία των συγκριτικών δοκιμών είναι ότι έχεις να αξιολογήσεις διαφορετικά μοντέλα επάνω σε συγκεκριμένους τομείς.

Πιο απλά, όταν βγαίνεις από μιαGT3 RS ή μια Huracán Performante και μπεις στην 600LT,ανακαλύπτεις ότι η τελευταία θα μπορούσε να προσφέρει στον οδηγό της έναν πιο συναρπαστικό ήχο ή να έχει καλύτερη επικοινωνία μεταξύ του δεξιού ποδιού και των πίσω κινητήριων τροχών. Ναι, μπορεί σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως τη στιγμή που φοράς το κράνος, να νιώσεις συχνά πυκνά το turbo lag,μπορεί οι αλλαγές των σχέσεων να ηλεκτρίζουν τον αυχένα και οι εξατμίσεις να φτύνουν όντως φλόγες. Μπορεί η McLaren να είναι το «απόλυτο μηχάνημα οδηγικής απόλαυσης», αλλά μοντέλα αυτής της κατηγορίας θα πρέπει να μας ενθουσιάζουν σε όλα σχεδόν τα ασφαλτοστρωμένα εδάφη, όχι μόνο στην πίστα.

Η Porsche 911 GT3 RS αποτελεί ένα μοντέλο-ορόσημο για την ιστορία της εταιρείας, παρά τα θεματάκια της, όπως η μηδενική πρακτικότητα αφού δεν υπάρχουν πίσω καθίσματα ή η «συντηρητική» εμφάνιση για supercar. Μολαταύτα την ανακηρύσσουμε νικήτρια της δοκιμής, επειδή είναι ένα αυτοκίνητο για να το οδηγείς. Αναγκάζει, δε, τον οδηγό να μπει σε ένα παράλληλο σύμπαν προσπαθώντας να αγγίξει τις δυνατότητες ενός ακόμη τεχνολογικού θαύματος των ανθρώπων της Porsche. Διότι η GT3 RS δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο, είναι ιδεολογία.

Tech
Lamborghini Ηuracan Performante
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 5.204 cc , V10, 640 PS @ 8.000 rpm, 61,2 kgm @ 6.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑΨΑΛΙΔΙΑ (Ε ), ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 14,5 lt/100 km
CO2: 314 g/km
0-100 Km/h: 2,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 325 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.506/1.924 /1.165 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.382 kg
ΤΙΜΗ: €240.000 (ΙΤΑΛΙΑ)

Tech
McLaren 600 LT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.799 cc , V8,600 PS @ 7.500 rpm,63,2 kgm @ 5.500-6.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Ε ), ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,2 lt/100 km
CO2: 276 g/km
0-100 Km/h: 2,9”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 328 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.604 /1.930/1.194 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.670 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.247 kg
ΤΙΜΗ: €212.000 (Μ. ΒΡΕΤΑΝΙΑ)

Tech
Porsche 911 GT3 RS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.996 c c , i6, 520 PS @ 8.250 rpm, 47,9 kgm @ 6.000 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: AYTOMATO ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: MACPHERSON (Ε ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 12,8 lt/100 km
CO2: 291 g/km
0-100 Km/h: 3,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 312 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Υ): 4.557/1.880/1.297 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.453 mm
ΒΑΡΟΣ: 1.430 kg
ΤΙΜΗ: €289.100 (ΕΛΛΑΔΑ)

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr