Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την BMW i7 M70 xDrive στην Πορτογαλία

Ελλάδα 8:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε την BMW i7 M70 xDrive στην Πορτογαλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την BMW i7 M70 xDrive στην Πορτογαλία

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η ναυαρχίδα της BMW δέχεται την φροντίδα της BMW M και η γερμανική φίρμα αποκτά το ισχυρότερο ηλεκτρικό της μοντέλο έως σήμερα κάνοντας μια ξεκάθαρη δήλωση τεχνολογικής δύναμης

Advertisement
Advertisement

Η BMW i7 είναι από μόνη της μια υπερπαραγωγή πολυτέλειας και τεχνολογίας, κάτι που αν θέλετε είναι απόλυτα λογικό για τη ναυαρχίδα της βαυαρικής φίρμας.

Αυτό που μοιάζει να ακροβατεί στα όρια της λογικής είναι το γεγονός πως η i7 μπήκε στο μικροσκόπιο της BMW M αποκτώντας την έκδοση Μ70 η οποία υπόσχεται να είναι το ίδιο απολαυστική για τους τυχερούς που θα βρεθούν στην πίσω σειρά καθισμάτων όσο και για αυτόν που θα βρεθεί στο τιμόνι της.

Τι είναι όμως η i7 M70 xDrive; Σίγουρα όχι ένα αυτοκίνητο που περνά απαρατήρητο. Είναι μεγάλη, επιβλητική αλλά και διχαστική σε ότι αφορά την αισθητική της. Και μπροστά σε αυτή την πληθωρική παρουσία είναι αλήθεια πως οι αισθητικές πινελιές του τμήματος Μ – όπως οι καθρέπτες με πιο αεροδυναμικό σχεδιασμό, οι πλαϊνές ποδιές στα μαρσπιέ, το σήμα Μ στη μάσκα με τη μαύρη απόχρωση και οι νέες ζάντες 21’’  – περνούν μάλλον απαρατήρητες.

Advertisement
Advertisement

BMW i7 M70 xDrive

Το εσωτερικό της  i7 Μ70 είναι αντίστοιχα προικισμένο με εξειδικευμένα χαρακτηριστικά τα οποία ωστόσο δεν αλλάζουν δραστικά τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ο οποίος φυσικά περιστρέφεται γύρω από την απόλυτη πολυτέλεια.

Τα καθίσματα είναι επενδυμένα με δέρμα M Merino, υπάρχει δερμάτινο τιμόνι M, ενώ το περιεχόμενο της κεντρικής ψηφιακής οθόνης έχει εμπλουτιστεί με κάποιες εξειδικευμένες λειτουργίες και χαρακτηριστικά M.

Advertisement

Όμως αυτό που κλέβει την προσοχή εξακολουθεί να είναι η πληθωρική διάταξη δύο οθονών Curved Display σε όλο σχεδόν το πλάτος του ταμπλό, τα φαρδιά και απίθανα άνετα καθίσματα, η πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή Sky Lounge.

BMW i7 M70 xDrive

Advertisement

Αν μάλιστα έχετε το προνόμιο να κάθεστε πίσω, εκτός από την άνεση που θυμίζει πραγματικό lounge σαλόνι, μπορείτε να παρακολουθήσετε ακόμη και την αγαπημένη σας τηλεοπτική εκπομπή στην εξαιρετικά ευρεία οθόνη BMW Theatre Screen 31,3″ με ανάλυση 8K.

Και φυσικά να χειριστείτε οποιαδήποτε λειτουργία του αυτοκινήτου από τις οθόνες αφής που βρίσκονται στις πόρτες, οι οποίες με την σειρά τους μπορούν να κλείσουν αυτόματα με την κατάλληλη εντολή στον εικονικό βοηθό μέσω φωνητικών εντολών.

Όπως σε κάθε I7 τα πάντα έχουν ως αποστολή τους να εξασφαλίσουν μια μοναδική εμπειρία απόλαυσης για όλους τους επιβαίνοντες. Μόνο που στην Μ70 αυτή η εμπειρία έχει να κάνει με τις επιδόσεις.

Advertisement

BMW i7 M70 xDrive

Ας έρθουμε λοιπόν σε αυτά που διαμορφώνουν τον ξεχωριστό χαρακτήρα της i7 M70 xDrive. Πυρήνας της κορυφαίας i7 είναι η νέα ηλεκτρική μονάδα υψηλών επιδόσεων, η οποία ενσωματώνει μεταξύ άλλων τον ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα της BMW μέχρι σήμερα.

Πρόκειται για τον ηλεκτροκινητήρα του πίσω άξονα ο οποίος φθάνει τους 489 ίππους, ήτοι 176 ίππους επιπλέον σε σχέση με την i7 xDrive60. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας παραμένει όπως και στις μικρότερες i7 στους 258 ίππους ενώ η συνδυαστική μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 660 ίππους στην λειτουργία M Sport Boost.

Τι είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό από αυτό; Το γεγονός πως η μέγιστη ροπή του συστήματος φθάνει έως και τα 1.100 Nm τα οποία είναι έτοιμα να απελευθερωθούν ακαριαία αν τολμήσεις να βυθίσεις απότομα το γκάζι στο πάτωμα. Τα 3,7 δευτερόλεπτα που χρειάζεται η M70 για το 0-100 km/h είναι μια ένδειξη του πόσο γρήγορη είναι αυτή η BMW των 2,7 τόνων.

Αυτό που δεν μπορούν να αποδώσουν οι αριθμοί είναι το πόσο βίαιη και άγρια είναι η επιτάχυνση (ακόμα και με την ταχύτητα σε μεγάλες τριψήφιες τιμές) όταν οι κινήσεις του δεξιού ποδιού δεν είναι μετρημένες. Είναι τόσο ακραία ώστε να οδηγήσει στην άμεση απόλυση του οδηγού που θα παραβλέψει πως λίγες άτσαλες γκαζιές αρκούν για να προκαλέσουν ναυτία στα σημαίνοντα πρόσωπα των πίσω θέσεων.

BMW i7 M70 xDrive

Πάντως, η BMW M έχει αξιοποιήσει κάθε τεχνολογικό άσσο που είχε στη διάθεσή της ώστε η M70 xDrive να μοιάζει πως αψηφά πολλούς από τους νόμους της φυσικής. Ένα αυτοκίνητο τόσο μεγάλο και τόσο βαρύ δεν θα έπρεπε να νοιώθει άνετα σε στενές, φιδίσιες διαδρομές που μοιάζουν φτιαγμένες για hot hatch, σαν αυτές που οδηγήσαμε την M70 xDrive στην Πορτογαλία.

Και όμως,η κορυφαία i7 έχει όλη την ζωντάνια, την ευελιξία και την ακρίβεια που θα ζητήσεις. Και για να το καταφέρει αυτό η BMW M έχει επέμβει, δίνοντας εξειδικευμένα χαρακτηριστικά, σε κάθε σύστημα δυναμικού ελέγχου. Έτσι η i7 M70 xDrive διαθέτει μια ειδική για μοντέλα Μ προσαρμοζόμενη αερανάρτηση με αυτόματη ρύθμιση ύψους και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ με ειδικά υδραυλικά συστήματα M.

Αντίστοιχα την φροντίδα της BMW M έχουν τα στάνταρ φρένα M Sport, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση και όλα τα ενεργά συστήματα όπως η τετραδιεύθυνση Integral Active Steering, και τα Active Roll Stabilisation και Active Roll Comfort που ελέγχουν τις κλίσεις και τις κινήσεις του αμαξώματος.

Η αλήθεια λοιπόν είναι πως χωρίς να χαθεί το παραμικρό από την μεγαλοπρέπεια και την πολυτέλεια της κύλισης η i70 έχει αποκτήσει – όταν της ζητηθεί – περισσότερο νεύρο και οδηγικό ταπεραμέντο.

BMW i7 M70 xDrive

Το άγγιγμα των μηχανικών της BMW M στη συλλογική βαθμονόμηση όλης της τεχνολογίας που κουβαλά η i7 είναι τόσο εύστοχο που έχει επιτρέψει σε μια υπερπολυτελή limo να είναι ταυτόχρονα αρχοντική αλλά και ελκυστική για τον οδηγό.

Προφανώς, δεν αισθάνεσαι ποτέ πως βρίσκεσαι σε κάτι μικρό αφού άλλωστε υπάρχουν στιγμές που η i7 καταλαμβάνει πραγματικά όλο το πλάτος της λωρίδας που της αντιστοιχεί. Όμως αυτά που κάνει και κυρίως η ευκολία και η ακρίβεια με την οποία τα εκτελεί δεν συνάδουν με τον όγκο της.

Σαν κατά κάποιο τρόπο η μάζα της να συρρικνώνεται γύρω από τους επιβάτες, καταβροχθίζοντας κάθε ελικοειδές κομμάτι ασφάλτου με ταχύτητες που εντυπωσιάζουν, χάρη στο ακριβές τιμόνι και την εξαιρετική δουλειά από την ανάρτηση που αποτρέπει τις υπερβολικές κλίσεις και χαρίζει μια απολαυστική ισορροπία ακόμα και σε γρήγορες διαδοχικές αλλαγές κατεύθυνσης.

BMW i7 M70 xDrive

Και όλα αυτά τη στιγμή που κάθε ανωμαλία εξαφανίζεται, σαν να βρίσκεσαι σε μαγικό χαλί. Το μόνο που θα μπορούσαμε να πούμε πως μας έλειψε είναι ένα καλύτερο πεντάλ φρένου καθώς η μαλακή του αίσθηση σίγουρα αδικεί την εντυπωσιακή αποτελεσματικότητα των φρένων, δυσκολεύοντας τον υπολογισμό της σωστής πίεσης που πρέπει να ασκηθεί. Και για πόσο διάστημα μπορεί η M70 να κάνει τα μαγικά της;

Χάρη στην τεράστια μπαταρία των 101,7 kWh η αυτονομία στον κύκλο WLTP φθάνει έως τα 560 χιλιόμετρα. Την ίδια στιγμή ο ενσωματωμένος φορτιστής AC των 22 kW σημαίνει πως σε wallbox αντίστοιχης ισχύος η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί αν ολοκληρωθεί σε κάτι παραπάνω από πέντε ώρες ενώ η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC 195 KW επιτρέπει την πλήρωση από το 10-80% σε 34 λεπτά σε έναν ισχυρό φορτιστή.

BMW i7 M70 xDrive

Αναμφίβολα λοιπόν η i7 M70 xDrive είναι εντυπωσιακή. Το ερώτημα που μπορεί να τεθεί είναι αν πραγματικά χρειάζεται κανείς μια υπερπολυτελή λιμουζίνα που μπορεί να πάει και να οδηγηθεί τόσο γρήγορα.

Πιθανώς όχι, αλλά από πότε η λογική είναι ένας παράγοντας που υπαγορεύει το super-premium άκρο της αγοράς αυτοκινήτων; Ίσως λοιπόν είναι πιο εύστοχο να δούμε την βαλλιστική i7 M70 σαν ένα προάγγελο όσων πρόκειται να έρθουν.

Σαν δείγμα όσων μπορεί να καταφέρει η BMW αξιοποιώντας στο μέγιστο την τεχνογνωσία της στα EV και συνδυάζοντάς την με την παράδοση στην οδηγική αρτιότητα. Εάν λοιπόν μπορεί να καταφέρει κάτι τόσο εκρηκτικό και τόσο αποτελεσματικό με την τεράστια i7 τότε το μέλλον δεν μπορεί να είναι κάτι λιγότερο από συναρπαστικό.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γιατί η χειροκίνητη BMW M2, είναι πιο ακριβή;
Η BMW τα αλλάζει όλα στα ηλεκτρικά της!
Vision Neue Klasse: Έτσι θα είναι οι BMW στο άμεσο μέλλον (+video)