Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | Choice: Ηλεκτρικά

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα BMW M2

  • car magazine team

Η νέα BMW M2 επιβεβαιώνει στην πράξη ότι πρόκειται για ένα πραγματικά ξεχωριστό και επικεντρωμένο στη σπορ οδήγηση μοντέλο.

Το να κάνεις το επάγγελμα του δημοσιογράφου ειδικού Τύπου παραμένει ακόμα και τώρα προνόμιο, καθώς αρκετές φορές σου δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάσεις πολύ πριν από τους υπόλοιπους ένα νέο μοντέλο.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση τη νέα BMW M2, που αναμένεται να κάνει την επίσημη εμφάνισή της τον προσεχή Οκτώβριο. Βρίσκομαι στην πίστα του Salzburgring, στην Αυστρία, με τα σύννεφα να κάνουν απειλητικά την εμφάνισή τους και την εξωτερική θερμοκρασία να αγγίζει τους 33 C, για να πάρω μια πρώτη γεύση πίσω από τιμόνι της νέας μούσας της BMW M σε έκδοση προπαραγωγής.

Μετά το καθιερωμένο briefing από τους τεχνικούς της εταιρείας, έρχεται η πολυπόθητη στιγμή. Βρίσκω την ιδανική θέση οδήγησης, ρυθμίζω τους καθρέφτες, ενεργοποιώ τον κλιματισμό στους 20 βαθμούς Κελσίου και προσπαθώ να είμαι συγκεντρωμένος. Το πώς θα συμπεριφέρεται στον δρόμο η νέα M2 ή το πόσο πρακτική θα είναι πρέπει να περιμένουμε μέχρι να εμφανιστεί η έκδοση παραγωγής. Σήμερα αυτό που έχει σημασία είναι να την οδηγήσουμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε στο ασφαλές περιβάλλον που μας προσφέρει η αυστριακή πίστα.

Η χάραξή της είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα και τεχνική, καθώς περιλαμβάνει μια αρκετά μεγάλη σε μήκος ευθεία, δύο γρήγορες καμπές 120 μοίρες, αλλά την ίδια στιγμή ο περιβάλλων χώρος ασφαλείας είναι σχετικά περιορισμένος. «Είμαστε έτοιμοι για να κάνουμε τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους» μας ενημερώνει μέσω ασυρμάτου ο αρχιμηχανικός της BMW M, Dirk Häcker, που έχει αναλάβει την «ξενάγησή» μας στην πίστα. Έχω ήδη συμπληρώσει τον 3o γύρο και αντιλαμβάνομαι ότι ο ρυθμός που πρέπει να ακολουθήσουμε γίνεται ολοένα πιο απαιτητικός. Η προπορευόμενη M4 του Dirk, έχοντας ως πλεονέκτημα τον ισχυρότερο κινητήρα, μεγαλώνει τη μεταξύ μας απόσταση, κυρίως στις απότομες επιταχύνσεις.

Κάτω από το καπό της νέας M2 βρίσκεται τοποθετημένο το 6κύλινδρο σε σειρά twin-turbo μοτέρ των 3,0 lt (με κωδικό S55) που τώρα αποδίδει 460 PS, ήτοι 55 PS επιπλέον σε σχέση με την τωρινή M2 Competition και 20 PS λιγότερους από τις απλές Μ3/Μ4. Σε σχέση με τις τελευταίες όμως η νέα M2 έχει την ίδια μέγιστη τιμή της ροπής (550 Nm) που αποδίδεται από τις 2.250 rpm. Με άλλα λόγια, στόχος των υπεύθυνων της βαυαρικής φίρμας είναι η νέα M2 να προσφέρει σχεδόν παρόμοιες οδηγικές συγκινήσεις σε ένα πιο κόμπακτ διαστάσεων (σε σχέση με τις Μ3/Μ4) αλλά μεγαλύτερου βάρους (σε σχέση με την προηγούμενη Μ2) αμάξωμα (+35 kg).

Ανάλογες των προδιαγραφών είναι και οι επιδόσεις της νέας M2 που, σύμφωνα με το εργοστάσιο, χρειάζεται για το 0-100 km/h 4,2” για τη χειροκίνητη έκδοση και 4,5” γι’ αυτή με το αυτόματο κιβώτιο οχτώ σχέσεων M Steptronic. Σε ό,τι αφορά την τελική ταχύτητα, αυτή φτάνει τα 285 km/h, τη στιγμή που η Μ4 με το προαιρετικό πακέτο M Driver’s Package είναι κατά μόλις 5 km/h ταχύτερη (290 km/h), σε ρεαλιστικές συνθήκες μια πραγματικά αμελητέα διαφορά. Αυτό ισχύει και για τα δύο συστήματα μετάδοσης, αυτόματο και χειροκίνητο. Το δεύτερο υπερτερεί στην αίσθηση που αφήνει στον οδηγό αλλά το αυτόματο είναι σαφέστατα πιο γρήγορο στις αλλαγές.

Προς το παρόν η νέα BMW M2 αποτελεί θεματοφύλακα της κίνησης αποκλειστικά στον πίσω άξονα, κάτι που δεν ισχύει στις M3/M4, οι οποίες προσφέρονται και σε τετρακίνητες εκδόσεις xDrive, μολονότι δανείζεται από αυτές αρκετές μηχανολογικές καινοτομίες, όπως τη ρυθμιζόμενη ανάρτηση Μ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic, με μεταβλητό βήμα. Για να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στον σπορ χαρακτήρα της, η νέα BMW M2 διαθέτει στον προαιρετικό εξοπλισμό μπάκετ καθίσματα M από ανθρακονήματα, τα οποία γνωρίζουμε από τις μεγαλύτερες M3 και M4. Aπό το μενού δεν λείπει επίσης και η carbon οροφή, για περαιτέρω μείωση του βάρους.

Έχοντας στο μυαλό ακόμα φρέσκιες τις εντυπώσεις μου από την M240i, διαπιστώνω ότι το ενισχυμένο πλαίσιο της νέας M2 προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία και βελτιωμένη πρόσφυση στις στροφές, έχοντας ως σύμμαχο το εξαιρετικό μπροστινό σύστημα. Ο οδηγός απλώς θα πρέπει να σημαδέψει με χειρουργικές κινήσεις στο τιμόνι την κορυφή της στροφής, να φέρει το αυτοκίνητο στη σωστή γωνία και να ρυθμίσει με το γκάζι την τέλεια έξοδο, χωρίς να θυσιάσει ούτε ένα δέκατο του δευτερολέπτου στο γυρολόγιό του.

Φυσικά πάντα υπάρχει η περίπτωση ενός λάθος υπολογισμού, είτε αργώντας το φρενάρισμα είτε έχοντας μεγαλύτερη ταχύτητα εισόδου πριν από τη στροφή. Εκεί τα πράγματα μπορεί να καταστραφούν μέσα σε ελάχιστο χρόνο, καθώς υπάρχει μια εξαιρετικά λεπτή γραμμή ανάμεσα στην υποστροφή και στο φαινόμενο της απότομης μεταφοράς βάρους στον πίσω άξονα. Μετά από αρκετούς γύρους και χαμένα κιλά ιδρώτα ο εκπαιδευτής μάς ενημερώνει ότι πρέπει μπούμε στα πιτς. Με καθαρή πλέον σκέψη προσπαθώ να καταλάβω τα «συν» και «πλην» της γερμανικής κατασκευής που, όπως όλα δείχνουν, θα είναι και το τελευταίο μοντέλο Μ με τον παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η νέα BMW M2 ζητά σίγουρα από τον οδηγό της να συμμετέχει ενεργά σε όλα όσα μπορεί να προσφέρει. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο βαρύ σε αίσθηση συγκριτικά με την M240i, δίνοντας περισσότερη πληροφόρηση από την M4, ενώ το σύστημα πέδησης με τους αεριζόμενους ατσάλινους δίσκους δείχνει κάποια σημάδια κόπωσης μετά την έντονη χρήση μέσα στην πίστα.

Επίσης διαπίστωσα την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, αν και στους δρόμους πέριξ του Salzburgring, εισχωρούσε στην καμπίνα περισσότερος θόρυβος απ’ όσο θα ήθελα, προερχόμενος κυρίως από τα ελαστικά. Στο ερώτημα επιλογής «Μ2 ή M4;», η απάντηση εξαρτάται από τα θέλω του οδηγού. Εάν ο παράγοντας fun-to-drive έχει μεγαλύτερη σημασία από τους χρονομετρημένους γύρους και τις απόλυτες επιδόσεις, η νέα M2 είναι το ιδανικό μοντέλο.

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 2.993 cc, i6, TWIN TURBO, 460 PS/6.250 rpm, 550 Nm/2.250 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ, 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ ΜΕ ΔΙΠΛΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ (Ε) / ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π),
0-100 KM/H: 4,5”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 285 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 8,3 lt/100 km
CO2: –
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.548/1.838/1.397 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.741 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.810 kg
ΤΙΜΗ: ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε τη Lamborghini Huracan Tecnica
Δοκιμή: Ferrari 296 GTB
Οδηγούμε το ηλεκτρικό Lucid Air

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto