Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Lamborghini Huracan Tecnica

Ελλάδα 5:03
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη Lamborghini Huracan Tecnica

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη Lamborghini Huracan Tecnica

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί η Lamborghini Huracán να συμπληρώνει οκτώ χρόνια παρουσίας, αλλά με τη νέα έκδοσή της, Tecnica, δείχνει στους φανατικούς petrolheads ότι τα οκτάνια ζουν ακόμα.

Advertisement
Advertisement

Το να σου δίνεται η δυνατότητα να οδηγήσεις ένα μοντέλο της Lamborghini αποτελεί εδώ και δεκαετίες μια μοναδική ευκαιρία. Πόσο μάλλον όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι μιας ακραίας έκδοσης, όπως η νέα Huracán Tecnica, την οποία είχα την τύχη να γνωρίσω από κοντά ως μοντέλο προπαραγωγής, λίγο πριν την επίσημη εμφάνισή της.

Βρίσκομαι στην περιοχή του Nardò, στη Νότια Ιταλία, η οποία είναι γνωστή στον αυτοκινητικό κόσμο λόγω της ομώνυμης πίστας όπου αρκετοί κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένης της Lamborghini, δοκιμάζουν τα νέα τους μοντέλα. Με ιδιαίτερη, κυκλική χάραξη και μήκος που φτάνει τα 12,8 km αποτελεί πραγματικό «σχολείο» για τους υπεύθυνους εξέλιξης, τόσο για την αξιοπιστία όσο και για τη συμπεριφορά του εκάστοτε μοντέλου, στην προκειμένη περίπτωση της Lamborghini Huracán Tecnica.

Τα στοιχεία που κάνουν τη νέα Μούσα της Sant’Agata Bolognese ξεχωριστή δεν είναι απλά οι τρομακτικές επιδόσεις, όπως τα 3,2” για το 0-100 km/h, ή τα 325 km/h τελικής ταχύτητας που μουδιάζουν το μυαλό και αυξάνουν τους παλμούς της καρδιάς. Ούτε οι 640 PS και τα 565 Nm ροπής. Αυτό που κάνει τη διαφορά είναι ότι όλα εδώ λειτουργούν στα όριά τους. Η μέγιστη απόδοση της ροπής στις 6.500 rpm συνοδεύεται με ήχο που θυμίζει πρελούδιο hard rock μπάντας – φανταστείτε τις οκτάβες στον κόφτη των 8.200 rpm.

Advertisement
Advertisement

Οι μηχανικοί της Lamborghini φυσικά δηλώνουν ότι έχουν βελτιώσει την ακουστική και τον ήχο του μοτέρ στις υψηλές στροφές περιστροφής, κάτι που αμφισβητούν έντονα τα αυτιά μου. Το νόημα ύπαρξης της πισωκίνητης Tecnica είναι απλό, αφού πρόκειται για τη συνέχεια της Huracán EVO RWD και τοποθετείται ανάμεσα στην τετρακίνητη EVO Spyder και στη σκληροπυρηνική STO. Διαφορές υπάρχουν και στην τιμή της, καθώς κοστίζει +40.000 ευρώ σε σχέση με την Evo RWD, ενώ υπολείπεται κατά 65.000 ευρώ από την STO. Ο κωδικός «Tecnica» υπόσχεται και σημαντικές αναβαθμίσεις στην πλειονότητα των μηχανικών τμημάτων της Huracán.

Όπως η παρουσία τετραδιεύθυνσης, οι νέες ρυθμίσεις για τα αμορτισέρ, η κίνηση αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, που προσφέρει ακόμα πιο έντονες οδηγικές συγκινήσεις, αλλά και η αναθεωρημένη αεροδυναμική σχεδίαση, που αποτελεί ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο, όχι μόνο για την εν λόγω έκδοση, αλλά σε ολόκληρη την 8ετή ιστορία του ιταλικού supercar. Παρά την ύπαρξη του απαραίτητου καμουφλάζ και της μαύρης ματ απόχρωσης που κρύβει επιμελώς αρκετές αισθητικές λεπτομέρειες του αμαξώματος, το μοντέλο δοκιμών διατηρεί το επιθετικό σχεδιαστικό μοτίβο, όπως και τον ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα που γνωρίζουμε από τις υπόλοιπες εκδόσεις, όπως την STO. Διαθέτει τον ίδιο κυβισμό (5,2 lt), την ίδια ισχύ των 640 PS και φυσικά τον ίδιο ήχο.

Advertisement

Κάθε τύπος κινητήρα έχει και τη δική του ηχητική απόχρωση. Οι υπερτροφοδοτούμενοι χαρακτηρίζονται από το «βαρύ» και ενίοτε τεχνητό soundtrack, συνοδεία σφυριγμάτων και…γουργουρητών. Αντίθετα, αυτός του V10 βγαίνει ατόφιος, χωρίς τεχνητή υποστήριξη και κυριολεκτικά σε αναστατώνει σε κάθε βαθύ πάτημα στο δεξί πεντάλ. Η μελωδία που εκπέμπει σε βάζει μεμιάς στο γενικότερο πνεύμα της κατασκευής, με τις νέες εξαγωνικές εξατμίσεις να προσθέτουν στην ένταση.

Η Tecnica δεν είναι απλά μια αναβαθμισμένη Huracán. Προορίζεται να γίνει η έκδοση με το πιο ετερόκλιτο πελατειακό κοινό, από τους «ποζεράδες» της Côte d’Azur που αρέσκονται στις χαλαρές μετακινήσεις (χάρη στον συμβιβαστικό χαρακτήρα που δείχνει το μοτέρ και η ρύθμιση του κιβωτίου φιλτράροντας κάθε σπορ στοιχείο προς όφελος της άνεσης), μέχρι τους σκληροπυρηνικούς οδηγούς που κυνηγούν τα trackdays, καθώς εδώ έχουμε ανασχεδιασμένη αεροδυναμική πτέρυγα, η οποία υπόσχεται την παραγωγή επιπλέον κάθετης δύναμης κατά 35% σε σχέση με την έκδοση Εvo RWD και αποτελεσματικότερη ψύξη του συστήματος πέδησης που αποτελείται από carbon-κεραμικά δισκόφρενα. Οι δυνατότητες πρόσθετου εξοπλισμού είναι αρκετές, με τον πελάτη να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα στα ηλεκτρικά καθίσματα με δερμάτινες επενδύσεις, ή τα ανθρακονημάτινα μπάκετ, τις επίσης ανθρακονημάτινες επενδύσεις στις πόρτες -όμοιες με αυτές της STO- και το rollcage.

Advertisement

Η κεντρική κονσόλα περιλαμβάνει την αλά τάμπλετ οθόνη αφής με το εξελιγμένο λογισμικό και τον σήμα-κατατεθέν διακόπτη εκκίνησης του κινητήρα. Κατά τη γνώμη μας, κάποια σημεία που επιδέχονται κριτικής είναι η μικρή διαγώνιος της οθόνης που δυσκολεύει την ανάγνωση, όπως και τα παρωχημένα γραφικά της. Στο τιμόνι την παράσταση κλέβει ο διακόπτης επιλογής των τριών προγραμμάτων οδήγησης (Strada, Sport και Corsa), μέσω του οποίου ο οδηγός παραμετροποιεί την απόδοση της ισχύος και την πρόσφυση.

Στο «Strada» η τετραδιεύθυνση προσφέρει σταθερότητα και ευελιξία, με τη συνδρομή του torque vectoring και του traction control, ενώ κινητήρας και κιβώτιο λειτουργούν με γνώμονα την άνεση στην καθημερινότητα, ακόμα και στους κακοτράχαλους δρόμους γύρω από την πίστα του Nardò, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της επαρχίας Puglia. Στο «Sport» η υπερστροφή γίνεται εντονότερη, παρέχοντας ωστόσο την απαραίτητη πρόσφυση σε χαμηλής πρόσφυσης οδοστρώματα, ή στους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους σε μία άγνωστη πίστα, ή για ένα εντυπωσιακό πλάνο για τον φωτογράφο. Σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, το πρόγραμμα «Corsa» είναι αυτό που ταιριάζει περισσότερο στην Huracán Tecnica, με το μοτέρ να αποδίδει το 100% της δύναμής του.

Advertisement

Εδώ η Tecnica φτάνει πιο κοντά στην ακραία STO, τουλάχιστον ως φιλοσοφία κατασκευής. Είναι αλήθεια ότι η δεύτερη υπερισχύει στην αεροδυναμική κάθετη δύναμη, ενώ είναι κατά σχεδόν 32 km/h πιο γρήγορη στο τέλος της ευθείας. Αλλά τα παραπάνω περιορίζουν την ευχρηστία και τη φιλικότητα προς τον χρήστη, κάτι που δεν συμβαίνει με την Tecnica, η οποία είναι σαφώς πιο προσηνής οδηγικά. Συγκριτικά με την STO και σε γρήγορους ρυθμούς οδήγησης εμφανίζονται μεγαλύτερες κλίσεις στο αμάξωμα είτε κατά τον εγκάρσιο είτε κατά τον διαμήκη άξονα, όπως για παράδειγμα στο φρενάρισμα, χωρίς όμως να αλλοιώνουν τη συνολική εικόνα της.

Την ίδια στιγμή όμως η Tecnica προσφέρει μεγαλύτερα περιθώρια διόρθωσης σε περίπτωση οδηγικού λάθους, χωρίς να υστερεί σε fun-to-drive, είναι πιο άνετη και σαφώς πιο εύχρηστη. Η στάνταρ ενεργητική τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα, τα εξελιγμένα traction και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το torque vectoring και η χαρτογράφηση του κινητήρα και του γκαζιού ελέγχονται από τη μονάδα LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata), την οποία γνωρίσαμε για πρώτη φορά στην τετρακίνητη Huracán EVO. Αλλά αυτό που μας εξέπληξε περισσότερο, σε πραγματικές συνθήκες ήταν τα carbon-κεραμικά φρένα της, με την απόδοση και την αποτελεσματικότητά τους σε ιδιαίτερα επίπονες συνθήκες, όπως γράφοντας μερικές δεκάδες γύρους στο απαιτητικό περιβάλλον του Nardò.

Λίγες ημέρες μετά βρεθήκαμε στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Lamborghini στην Sant’Agata, όπου συντροφιά με τον αρχισχεδιαστή της εταιρείας, Mitja Borkert είδαμε από κοντά την έκδοση παραγωγής της Huracán Tecnica, βαμμένη σε μια εντυπωσιακή πράσινη απόχρωση. «Θέλοντας να τονίσουμε τη σπορ αίσθηση του μοντέλου και το πόσο διασκεδαστικό είναι στην οδήγησή του, ανασχεδιάσαμε το εμπρός τμήμα του αμαξώματος, τοποθετώντας έναν διαφορετικό προφυλακτήρα που περιλαμβάνει εμπρός splitter για τη βελτίωση της ψύξης και καπό από ανθρακονήματα», μας τονίζει ο 48χρονος Γερμανός σχεδιαστής και συμπληρώνει: «Έχουμε επίσης τοποθετήσει ένα γυάλινο πάνελ πάνω από τον V10 κινητήρα για να τιμήσουμε την παρουσία του».

Όπως όλα δείχνουν, μέσα στα επόμενα χρόνια, όταν θα εφαρμοστούν οι αυστηρότερες εκπομπές ρύπων Euro7, το ατμοσφαιρικό σύνολο των 5,2 lt θα αντικατασταθεί από ένα υπερτροφοδοτούμενο 4λιτρο V8 μοτέρ που θα κατασκευάζεται in-house και θα τοποθετηθεί αρχικά στην υβριδική έκδοση της διαδόχου της Huracán. Αυτό σημαίνει, βγάζοντας από την εξίσωση την crossover Huracán Sterrato που αναμένεται μέσα στο 2023, ότι η Tecnica είναι το τελευταίο μοντέλο της Lamborghini που τροφοδοτείται αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Είναι επίσης η νεότερη έκδοση ενός ομολογουμένως παλαιάς κοπής αυτοκινήτου, κάτι που ίσως επηρεάσει την άμεση σύγκρισή της με άλλα supercars, όπως τις Ferrari F8 Tributo και 296 GTB, τη Maserati MC20 και αναμφίβολα τη McLaren Artura. Όμως, παρά την ηλικία της η Tecnica, όπως και όλες οι εκδόσεις της Huracán, συνεχίζουν να συναρπάζουν με την εμφάνισή τους, την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και τον πολεμικό ήχο που εκπέμπει το μοτέρ, το οποίο κατέχει ήδη μία από τις κορυφαίες θέσεις στο πάνθεον της μηχανολογίας.

 

KEY TECH

ΑΛΛΑΓΗ ΦΡΟΥΡΑΣ: Η επίσκεψή μας στο Nardò για την οδήγηση της Huracán Tecnica ήταν και η τελευταία για τον Maurizio Reggiani στον ρόλο του επικεφαλής R&D της Lamborghini. Ο χαρισματικός μηχανολόγος που έχει στο παλμαρέ του τη δημιουργία σημαντικών μοντέλων, όπως τις Bugatti EB110, Lamborghini Aventador, Urus και της πιο πρόσφατης Countach LPI 800-4 αναλαμβάνει τη θέση του αντιπροέδρου του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας. Στη θέση του βρίσκεται πλέον ο Rouven Mohr, που επιστρέφει στη Sant’Agata μετά από ένα σύντομο διάλειμμα στην Audi. Η ηλεκτροκίνηση είναι ένα βασικό ζητούμενο στην ατζέντα του Mohr, καθώς οι επικεφαλής του ομίλου VW απαιτούν την ταχύτερη μετάβαση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στις EV εκδόσεις.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ DOWNFORCE, ΛΙΓΟΤΕΡΗ ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ: Η σταθερή πίσω αεροτομή συνεισφέρει στην αυξημένη κατά 35% κάθετη δύναμη σε σύγκριση με την πισωκίνητη Huracán EVO, αλλά και μειωμένη κατά 20% αντίσταση. Το πιο κάθετο πίσω παράθυρο βελτιώνει την ορατότητα, μειώνοντας παράλληλα την αίσθηση της κλειστοφοβίας

ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ: Το πλαϊνό τμήμα είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, με τη γραμμή των παραθύρων να αντλεί τις επιρροές της από την Essenza SCV12 και το σχήμα του αμαξώματος να δείχνει πιο κόμπακτ και πιο χαμηλό. Στην πραγματικότητα είναι μακρύτερο κατά 61 mm, χάρη στις πίσω αεροδυναμικές επιφάνειες και το νέο εμπρός splitter

ΜΟΤΙΒΟ «Υ»: Στο ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα έχουν ενσωματώνει μαύρα στοιχεία με μοτίβο «Υ» που πλαισιώνουν τα φωτιστικά σώματα. Επίσης στην ίδια απόχρωση είναι και η πρόσθετη επιφάνεια στο καπό που αποτελεί συνέχεια του παρμπρίζ

ΠΑΝΙΣΧΥΡΑ ΦΡΕΝΑ: Πίσω από τους τροχούς με την εντυπωσιακή σχεδίαση του εξαγωνικού μοτίβου κρύβονται τα carbon-κεραμικά δισκόφρενα που αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού της Tecnica. Για την καλύτερη ψύξη τους, που σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι βελτιωμένη κατά 20% σε σχέση με την EVO, υπάρχουν νέες εισαγωγές αέρα, ενσωματωμένες στον εμπρός προφυλακτήρα

TECH
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 5.204 cc, V10, 640 PS @ 8.000 rpm, 565 Nm@ 6.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ, 7 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ(E)/ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (Π)
0-100 KM/H: 3,2”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 325 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 11,6 lt/100 km
CO2: 328 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.567/1.933/1.165 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.620 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 100 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.379 kg
ΤΙΜΗ: από 237.500 ΕΥΡΩ (ΙΤΑΛΙΑ)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Είναι η Jarama η… αδιάφορη Lamborghini; (+video)
Ferrari & Lamborghini: Γιατί θα δυσκολευτούν με τα EV;
Ανανέωση για τη Lamborghini Urus