Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία τις GLA και GLA45 AMG!

Ελλάδα 10:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στην Ισπανία τις GLA και GLA45 AMG!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ισπανία τις GLA και GLA45 AMG!

ΔΟΚΙΜΕΣ

Βρεθήκαμε στη Μάλαγα της Ισπανίας, όπου η Mercedes-Benz παρούσιασε άλλο ένα από τα συνολικά 13 νέα μοντέλα της οικογένειας, λίγες μόλις ημέρες μετά την παρουσίαση της νέας S-Class Coupe και του νέου V-Class.

Advertisement
Advertisement

Όταν πρωτοβλέπει κανείς τη GLA, εξωτερικά, του θυμίζει μία μεγαλύτερη A-Class. Η GLA είναι όμως ένα ολοκληρωμένο SUV το οποίο μπορεί να σε κινήσει το ίδιο άνετα στην πόλη, όσο και στο βουνό. Το δοκιμάσαμε και στα δύο! Και όχι μόνο εμείς. Πριν βγει το μοντέλο στην παραγωγή, 24 GLA έκαναν πιλοτικά 1,8 εκατ. km δοκιμών κάτω από όλες τις συνθήκες, μέσα από ένα πρόγραμμα που περιλάμβανε μεταξύ άλλων και 240 γύρους στο Νίρμπουργκρινγκ!

Εμείς πάλι, διανύσαμε περισσότερα από 400 km μέσα σε 2 ημέρες δοκιμών με τις περισσότερες εκδόσεις της GLA και φυσικά με την ταχύτερη όλων, την 45 AMG! Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή…

Στο δρόμο
Δοκιμάζοντας τη GLA, το αίσθημα οδηγικής απόλαυσης είναι γνώριμο. Ιδιαίτερα άνετη οδηγικά και με ωραίο πάτημα, κάνει το ταξίδι ευχάριστο και ξέγνοιαστο με τους πίσω επιβάτες να απολαμβάνουν εξίσου τη διαδρομή. Το διπλού συμπλέκτη 7άρι DCT αυτόματο κιβώτιο είναι άμεσο και υπάκουο στις άμεσες αλλαγές ταχυτήτων. Οι αναρτήσεις χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακές, απορροφούν αρκετά τους κραδασμούς, διατηρώντας τη σωστή συμπεριφορά  του αυτοκινήτου στο δρόμο. Ο αέρας που συναντήσαμε στη Γρανάδα, μπορεί να μην πτόησε σε καμία περίπτωση την οδήγησή μας, όμως τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα ήταν εμφανή σε ταχύτητες άνω των 100 km/h. Συνολικά, η GLA είναι απόλυτη, υπάκουη και φιλική στον οδηγό της, με ωραία κρατήματα.

Advertisement
Advertisement

Εκτός δρόμου
Η νέα γενιά 4MATIC με την κίνηση σε όλους τους τροχούς κάνει την οδήγηση στο βουνό παιχνίδι, όσο και αν αυτό ακούγεται σε κάποιους περίεργο. Μπορεί το συνολικό αμάξωμα να φαίνεται πως δεν «αντέχει» για πολλά, όμως έχει μελετηθεί τόσο ώστε ακόμα και σε διαδρομές εκτός δρόμου και σε περισσότερο απαιτητικές από αυτές της απλής βόλτας στο βουνό, να κινείται με ιδιαίτερη ευκολία. Βαθιά νεροφαγώματα, λάσπες, απότομο downhill, πετρώματα και ανηφόρες από χαλίκι δεν πτόησαν τη GLA με τα εργοστασιακά ελαστικά, αλλά ούτε και εμάς! Η αλήθεια είναι πως στο βουνό, οι δυνατότητες της GLA ως SUV, εντυπωσιάζουν, με τη Mercedes να έχει πολλά χρόνια και μεγάλη εμπειρία στις εκτός δρόμου διαδρομές.

Η GLA είναι εξοπλισμένη με το σύστημα DSR (Downhill Speed Regulation), το οποίο ενεργοποιείται με το πάτημα ενός κουμπιού. Εσείς ορίζετε την ταχύτητα του αυτοκινήτου (μεταξύ 4 – 18 χλμ), κρατάτε το τιμόνι και το αυτοκίνητο παίρνει τον έλεγχο επιτάχυνσης – επιβράδυνσης κάνοντας τις απότομες καταβάσεις εύκολες, όποια κι αν είναι η κλίση τους. Κι αν σας πάρει το βράδυ στο βουνό, η Mercedes έχει προνοήσει με τα off road lights, που αυξάνουν αρκετά την ορατότητα και βρίσκονται στο βασικό εξοπλισμό των μοντέλων που έχουν το σύστημα έξυπνων φωτών.  Επίσης, με το σύστημα central media, την ώρα που βρίσκεστε εκτός δρόμου χρήσιμες πληροφορίες όπως η κλίση σας, η κύλιση κλπ. είναι διαθέσιμες, μαζί με μια ηλεκτρονική πυξίδα! [nggallery id=3185]

Η AMG
Ερωτεύσιμη! Σαφώς, οδηγώντας κανείς το ταχύτερο μοντέλο της GLA και έχοντας μείνει ικανοποιήμενος από όλα τα υπόλοιπα, δεν μπορεί να μην έχει ένα χαμόγελο ευτυχίας. Που σβήνει βέβαια, μια και στις περισσότερες διαδρομές της Ισπανίας τα όρια ταχύτητας δεν ξεπερνούν τα 120 km/h και σε αντίθεση με την Ελλάδα οι κυρώσεις είναι μεγάλες και η αστυνομία παντού. Έτσι, το μόνο θετικό διανύοντας αρκετά χιλιόμετρα στην εθνική οδό ήταν η κατανάλωση που έδειχνε να είναι κοντά στα 9 lt/100 km!

Advertisement

Λίγες ώρες αργότερα, η χαρά μας επιστρέφει στους καλοστρωμένους δρόμους στα τριγύρω χωριά της Ισπανίας, με αρκετές και συνεχόμενες απαιτητικές στροφές, χωρίς όμως να μένουν πολλά περιθώρια να αναπτύξει κανείς μεγάλες ταχύτητες. Εκεί οδηγείς όμως! Και η GLA45 AMG σε αποζημιώνει. Ο ήχος των απολήξεων είναι μαγικός και ο 2λιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας που αποδίδει 360 ίππους με τη ροπή των 45,9 kgm να είναι διαθέσιμη από χαμηλά, δεν δέχεται προκλήσεις εύκολα. Στην κατηγορία του είναι ο πιο ισχυρός κινητήρας με ηλεκτρονικό περιορισμό ταχύτητας στα 250 km/h, την ίδια ώρα που τα χιλιόμετρα στον πίνακα οργάνων φθάνουν έως τον αριθμό 320!  Οι αναρτήσεις της, σαφώς πιο σκληρές, από τα υπόλοιπα της οικογένειας και αντίστοιχα καλύτερη συνολικά σε κρατήματά και απαιτητική οδήγηση. Απόλυτη σε κάθε κίνηση, αποζημιώνει όποιον θέλει να οδηγεί με μεγάλες απαιτήσεις ένα SUV.

Αν και οι εκδόσεις AMG ξεχωρίζουν από τα υπόλοιπα μοντέλα, οι Γερμανοί δημιούργησαν άλλη μια έκδοση για την GLA45 AMG, την “Edition 1”, η οποία δεν περνά σίγουρα απαρατήρητη, αφού οι  κύριες διαφορές  της εντοπίζονται στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αισθητικό κομμάτι. Και όπως όλα τα ωραία έχουν ένα τέλος, έτσι με βαριά καρδιά παραδώσαμε τη GLA45 AMG και τώρα …αναμένουμε μήπως κάποια στιγμή κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας και την οδηγήσουμε ξανά επί ελληνικού εδάφους πλέον!

Advertisement

Διαβάστε ΕΔΩ τις τιμές της GLA στην Ελλάδα

Δείτε ΕΔΩ: Video Preview: Η GLA στον Αρκτικό Κύκλο

 

Advertisement

Περισσότερες πληροφορίες και φωτογραφίες από την αποστολή μας σε λίγο. Μείνετε συντονισμένοι στο No1 αυτοκινητικό site της Ελλάδος, www.NewsAuto.gr!