Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην Ελλάδα το ανανεωμένο VW Passat

  • Πάνος Σεϊτανίδης (instagram.com/SeitanF1)

Σε έναν αυτοκινητικό κόσμο που πλέον βασιλεύουν τα crossover, η Volkswagen μένει κι επιμένει σε αυτή των μεγάλων σεντάν, αναβαθμίζοντας το Passat.

Το γερμανικό μοντέλο έφτασε αισίως στην όγδοη γενιά του και πλέον, έχει βερσιόν 8.2 – έτσι μας το παρουσίασαν οι εκπρόσωποι της μάρκας αφού στην πραγματικότητα δεν έχουμε να κάνουμε με facelift. Οι αισθητικές διαφοροποιήσεις είναι ελάχιστες – είναι η ουσία, τα αθέατα μέρη, η τεχνολογία που έχει ανέβει σκαλοπάτι.

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Μιλάμε για ένα μοντέλο που ξεκίνησε την πορεία του το μακρινό πια 1973 και έκτοτε έχει κάνει 30 εκατομμύρια πωλήσεις. Με όνομα βαρύ σαν ιστορία που λέμε και εύλογα η Volkswagen δεν λέει να το εγκαταλείψει βασιζόμενη στα σημεία των καιρών. Και μεταξύ μας, δεν υπάρχει κανένας λόγος να το κάνει αφού ακόμα και στη χώρα μας που όλοι γνωρίζουμε πόσο έχει επηρεαστεί η αγορά του αυτοκινήτου από την κρίση, το νέο Passat είναι σταθερά στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του.

Παίζοντας το «βρες τις διαφορές» μπορεί κανείς να εντοπίσει επανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και μάσκα εμπρός, ενώ το λογότυπο «Passat» βρίσκεται πλέον στο κέντρο του πίσω μέρους του οχήματος. Νέοι είναι και οι προβολείς, που είναι πλέον στάνταρ LED, με δυνατότητα επιλογής προαιρετικά του συστήματος IQ Light.

Η μοναδική διάσταση που έχει αλλάξει, αφορά στο μήκος του γερμανικού μοντέλου που έχει αυξηθεί κατά μόλις 8 χιλιοστά που αφορούν εξ ολοκλήρου τον εμπρός πρόβολο. Το Passat προσφέρεται επίσης με νέα χρώματα αλλά και περισσότερες επιλογές ζαντών αλουμινίου, 17, 18 και 19 ιντσών.

Περνώντας στον εσωτερικό κόσμο, μπορεί το περιβάλλον να είναι γνώριμο, έχει όμως πολλές και σημαντικές αναβαθμίσεις που εστιάζουν στους τομείς της άνεσης και της πολυτέλειας. Νέες επενδύσεις, καινούρια διακοσμητικά στις πόρτες, ανανεωμένα χρώματα, καινούρια χρώματα και πολύ-λειτουργικό τιμόνι. Παράλληλα, άπλετοι χώροι για όλους τους επιβάτες, με μεγάλο χώρο αποσκευών που προσφέρει απλόχερα 586 λίτρα.

Στο ταμπλό και στην θέση του αναλογικού ρολογιού υπάρχει πλέον το λογότυπο του Passat με background φωτισμό. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει ένα μεγάλο, ανοικτό χώρο αποθήκευσης με προαιρετικό χώρο ασύρματης φόρτισης smartphones και παρακείμενη, φωτιζόμενη θύρα USB-C. Αναβάθμιση έχουμε και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10.25 ιντσών, οι απεικονίσεις του οποίου αλλάζουν με το πάτημα του διακόπτη view που βρίσκεται στο τιμόνι.  Κι αν σας αρέσει να απολαμβάνετε την αγαπημένη σας μουσική στο δρόμο, η VW συνεργάστηκε με την Dynaudio από τη Δανία, η οποία εξέλιξε ένα ηχοσύστημα 700 Watt.

Κι αν αυτά τα θεωρείτε φιοριτούρες, η γερμανική εταιρεία έχει επενδύσει πραγματικά στον τομέα της ασφάλειας, δημιουργώντας το IQ Drive. Πρόκειται για μία «ομπρέλα» ασφαλείας για τον οδηγό και τους επιβάτες, με σειρά από συστήματα υποβοήθησης με τεχνολογίες που οδηγούν προς την αυτόνομη οδήγηση. Και φυσικά το Passat εναρμονίζεται και με τις σύγχρονες απαιτήσεις στον τομέα της συνδεσιμότητας.

Πάμε όμως και σε όσα κρύβονται κάτω από το καπό. Ξεκινώντας από τις διαθέσιμες επιλογές που είναι τέσσερις στο μέτωπο της βενζίνης και τέσσερις στο μέτωπο diesel. Βάση αποτελεί ο 1500άρης TSI απόδοσης 150 PS – επιλογή που είναι η μοναδική στη γκάμα που προσφέρεται και σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο και την οποία οδηγήσαμε σε παραλιακούς δρόμους της Νότιας Αττικής. Σε διαδρομές που στα νιάτα μας το δεξί χέρι ήταν κολλημένο στον επιλογέα σχέσεων και τα οχήματα της νιότης «ακροβατούσαν». Αντίθετα εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα στιβαρό σεντάν που παρά τον όγκο και το βάρος του, κινείται σβέλτα με τον εν λόγω κινητήρα. Χωρίς εξάρσεις και τονίζοντας την εξαιρετική ποιότητα κύλισης του Passat. Σε όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις, συναντάμε μόνο DSG. Δηλαδή στον 2λιτρο TSI των 190 ίππων αλλά και την κορυφαία έκδοση με τα 272 άλογα που… αναμένεται.

Στους πετρελαιοκινητήρες πρώτη επιλογή είναι ο 1.6lt TDI απόδοσης 120 PS που έχει επίσης αφετηρία τα 27.300 ευρώ και τον οποίο οδηγήσαμε στους ελληνικούς δρόμους. Μπορεί να είναι το σύνολο με την μικρότερη ιπποδύναμη αλλά η ροπή του diesel από χαμηλά, καλύπτει τη διαφορά. Θα θέλαμε όμως να έφτανε λιγότερος ήχος στην καμπίνα. Πιο πάνω συναντάμε τον 2.0 TDI EVO των 150 PS που κάνει ντεμπούτο στη γκάμα του Passat, είναι τετρακύλινδρος και χάρη στο σύστημα διπλού καταλυτικού μετατροπέα SCR και τη διπλή παροχή AdBlue, μειώνει δραστικά τις εκπομπές ρύπων. Οι άλλες επιλογές είναι ο 2.0 TDI των 190 PS και ο 2λιτρος BiTDO των 240 που θα έρθει… προσεχώς.

Αντίθετα παρούσα ήταν η έκδοση GTE – η plug-in hybrid βερσιόν του Passat. Η μπαταρία της είναι πλέον ενισχυμένη κατά 31%, καθώς με ενεργειακή χωρητικότητα 13 kWh η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με τον κύκλο WLTP έχει αυξηθεί στα 56 χιλιόμετρα. Αυτές οι τιμές αντιστοιχούν σε περίπου 66 χιλιόμετρα σύμφωνα με τον κύκλο NEDC, τιμή κατά 20 χιλιόμετρα μεγαλύτερη σε σχέση με τον προκάτοχο του μοντέλου. Και πέραν αυτής της εμβέλειας ή άνω των 140 km/h, ο ηλεκτροκινητήρας δρα υποστηρικτικά στον 1400 TSI κινητήρα εσωτερικής καύσης που εφοδιάζει το μοντέλο. Η συνδυαστική τους ισχύς είναι στα 218 άλογα – πρόθυμα άλογα πρέπει να πούμε βάσει της σύντομης επαφής μας με το Passat GTE.

Με τον ηλεκτροκινητήρα να προσφέρει άμεσα όλη του τη ροπή, ξεχνάς πως έχεις να κάνεις με ένα όχημα 1700 κιλών και αν είσαι σε… ανήσυχη φάση, σίγουρα το δεξί σου πόδι θα γίνεται ολοένα και πιο βαρύ. Καθώς κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις, αν κινούμενος εντός αστικού τοπίου θελήσεις να εκμεταλλευτείς τα οφέλη που προσφέρει το GTE στον τομέα της οικονομίας, η εργοστασιακή τιμή της κατανάλωσης είναι στα τάρταρα – στα 1.4lt/100 km.

Πρέπει επίσης να σημειωθεί πως η GTE αποτελεί την πιο πλήρη εξοπλιστικά έκδοση αφού περιλαμβάνει… τα πάντα! Κάθε προηγμένο σύστημα ασφαλείας, κάθε άνεση, κάθε τεχνολογικό καλούδι το οποίο η Volkswagen «φοράει» στο Passat.

Κατά τ’ άλλα, έχουμε τρία επίπεδα εξοπλισμού, με αφετηρία το Executive στο οποίο ήδη συναντάμε γεμάτη τεχνολογική φαρέτρα, το Elegance και το R-Line.

Συμπερασματικά, εχθρός του καλού λένε πως είναι το καλύτερο. Και η Volkswagen έχει εστιάσει στους τομείς που πρέπει για να ενισχύσει τη θέση του πετυχημένου της μοντέλου, σε μία εποχή που η συγκεκριμένη κατηγορία βάλλεται από τη μόδα των crossovers.

Αναλυτικά οι προτεινόμενες τιμές λιανικής του ανανεωμένου Volkswagen Passat:

Νέο Volkswagen Passat Executive Elegance R-Line GTE
1.5 TSI ACT EVO 150ps   27.300 € 30.930 €  
1.5 TSI ACT EVO 150ps DSG7   31.450 € 33.560 €  
2.0 TSI 190ps DSG7     36.870 €  
         
1.6 TDI 120ps DSG7 27.300 €   32.560 €  
2.0 TDI 150ps DSG7   34.900 €    
2.0 TDI 190ps DSG7     40.510 €  
         
1.4 TSI 218ps DSG6       53.700 €

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr